Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava yol lastik soğudu güç arttı :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Havalar soğudu buralarda diyeceğim hepiniz gülecekseniz eminim
    Sabahları 8 - 9°C hava sıcaklığı. Bize göre soğuk tabiki.

    Son 2 aya kadar 200 km sonra biten depo 2 aydır 250-260 km sonra biter oldu.

    Gidip geldiğim yol aynı, aynı aralarda yüklenirim, süratim aynı.
    Motorun gücü ve sürati arttı.
    Sanırım soğuk hava beni üşütürken ona iyi geliyor.
    Evden çıkıyorum 8 km boyunca kıçım başım kayaraktan geliyorum.
    İstemeden rolling burnout yapıyorum bazen eğlenceyi uzatmak için bi süre hafiften dokunuyorum ön frene keyifli oluyor

    Sıcak havalarda 3. vites en sevmediğim vites. Bağırır gitmez sünmez motorun sesi farklı gelir vs.
    Soğuklar geldi en güzeli 3 oldu şimdi. Ses çekiş uzama her şey değişti.

    Her motorum da sevmediğim bir vites mutlaka olur. Bunda 3. vites ve halen sevmiyorum.
    Diğerlerinde genelde 2. vitesten haz etmezdim.

    Soğuk hava (intercooler) belki küçük hacimlerde belli etmiyor kendini, çekişe yansımıyor ama tüm patlamalı motorlar sever soğuk havayı.
    Hem güç hem yakıt olarak fark ettirir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bir birim soğuk havada , bir birim sıcak havadan daha fazla oksijen molekülü vardır. O yüzden motorlar soğuk hava ile daha verimli çalışır. Turbolu araçlarda intercooler kullanılmasının sebebi de budur. Turbonun salyangoz fanı havayı sıkıştırıp silindirlere verirken istenmeyen bir ısınma oluşur. Bunun için turbodan çıkan hava enjektörlere girmeden önce intercooler ise soğutulur. Tabi bu verim artışı motorun ısınmasından sonra geçerli bir durum. Soğuk motor sıcak motor olayının bununla ilgisi yok.
    ZümeR bunu beğendi.

  3. #3
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Havalar soğudu buralarda diyeceğim hepiniz gülecekseniz eminim
    Sabahları 8 - 9°C hava sıcaklığı. Bize göre soğuk tabiki.

    Son 2 aya kadar 200 km sonra biten depo 2 aydır 250-260 km sonra biter oldu.

    Gidip geldiğim yol aynı, aynı aralarda yüklenirim, süratim aynı.
    Motorun gücü ve sürati arttı.
    Sanırım soğuk hava beni üşütürken ona iyi geliyor.
    Evden çıkıyorum 8 km boyunca kıçım başım kayaraktan geliyorum.
    İstemeden rolling burnout yapıyorum bazen eğlenceyi uzatmak için bi süre hafiften dokunuyorum ön frene keyifli oluyor

    Sıcak havalarda 3. vites en sevmediğim vites. Bağırır gitmez sünmez motorun sesi farklı gelir vs.
    Soğuklar geldi en güzeli 3 oldu şimdi. Ses çekiş uzama her şey değişti.

    Her motorum da sevmediğim bir vites mutlaka olur. Bunda 3. vites ve halen sevmiyorum.
    Diğerlerinde genelde 2. vitesten haz etmezdim.

    Soğuk hava (intercooler) belki küçük hacimlerde belli etmiyor kendini, çekişe yansımıyor ama tüm patlamalı motorlar sever soğuk havayı.
    Hem güç hem yakıt olarak fark ettirir.
    MT nin en güzel vitesidir 3 haksızlık etme. 40-160 km arasında kesintisiz güç dibi olmayan tork sunar.

    Virajlı asfalt dağ yollarında takarım MT nin 3 üne sonrada yol bitene kadar dokunmam.

    Candır 3
    ZümeR bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #4
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Sanırım bende egzoz olmayınca anlamıyorum.
    MT nin en güzel vitesi bana göre 4
    Bazen 2 ile kalkar 4 ve 6 yaparım.
    Bana mısın demez, sessizce uzar gider.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    soğuk havada performans artabilir ama tüketim düşmez,özellikle kısa mesafe kullanilan tüm motorlar soğukta daha uzun süre zengin karışım kullanmak zorunda kalırlar.Tüketimde düşüş varsa soğuk nedeniyle çok temkinli gaz acmandan kaynaklaniyordur.

  6. #6
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Evet lastik gerçekten soğudu, ilk 2-3 km de yoldaki en ufak bombede veya sonradan tamir edilen, kazılıp tekrar doldurulan kısımların oluşturduğu izlerde motorun dötü oynar oldu, yazın böyle bir şey pek yoktu.

  7. #7
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    soğuk havada performans artabilir ama tüketim düşmez,özellikle kısa mesafe kullanilan tüm motorlar soğukta daha uzun süre zengin karışım kullanmak zorunda kalırlar.Tüketimde düşüş varsa soğuk nedeniyle çok temkinli gaz acmandan kaynaklaniyordur.
    Patlama soğuk hava oxijen miktarından dolayı şiddetli olunca verim de doğrusal olarak artıyor.
    Sıcaklarda gazı yarıya kadar çeviriyorsan şu anda çeyrek yeterli hale geliyor ve aynı hıza ulaştırıyor.
    Yakıt olayı bu şekilde etkileniyor bence..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  8. #8

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Soğuk hava iyidir. Birim hacimde bulunan oksijen sayısı daha fazladır. Yoğun bir hava vardır.

    Hava soğutmalılar dahi soğukta daha iyi giderler.

  9. #9
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Evet gaz kolu o şekilde etkileniyor diyebiliriz. Düz mantık düşünürsek, ne kadar soğuk hava o kadar bol oksijen. Oksijen ne kadar bol olursa aynı yakıt oranıyla bir o kadar şiddetli bir yanma ve o kadar fazla enerji. Bunların hepsi senin aynı sürate ulaşabilmen için daha az gaz açmana sebeb veriyor. Gazı az açtığın için az yakıyosun.

    Bi ara haberlere çıkmıştı sanırım Türkiyedeydi. Yazın hava sıcaklığı çok yüksek olduğu bir zamanda yolcu uçağıyla kalkış yapacak olan bir pilotun uçağın ağırlığını ekstradan hesaba katması gerekmişti. Tam hatırlayamadım ama böyle bir haberdi.

    Bu yüzden Turbolu araçlarda intercooler Var. Soğuk hava her motor için iyidir.

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Hava 7 derecenin altına düştükten sonra, yol tutuşun hatırı sayılır miktarda düştüğünü de göz önünde bulundurmakta fayda var, kaldı ki ülkemin güzel kireç taşında varın siz hesap edin.

  11. #11
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava 7 derecenin altına düştükten sonra, yol tutuşun hatırı sayılır miktarda düştüğünü de göz önünde bulundurmakta fayda var, kaldı ki ülkemin güzel kireç taşında varın siz hesap edin.
    Bunun tek çözümü kışlık lastik kullanımı ancak bunu önerdiğinmizde hala "kar lastiğinden" bahsettiğimizi düşünüp itiraz eden kardeşlerimiz çoğunlukta.

    Halbuki "kış lastiği" soğuk asfaltta çabucak ısınabilen ve tutunma sağlayan lastik demektir.

    Konu ile ilgili detaylar aşağıda ...

    Dikkat bu ay lastikleriniz bir yılda yaşlanacaklarından daha fazla yaşlanacaklar
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)