ABS'li motosiklet önerileri
-
aliberkgngr adlı üyeden alıntı
alışmak biraz zor olacak ama alışırız galiba sol manet arka frendi galiba
NMAX absli ama, fabrika çıkışlı lastikler var ise hemen değiştirin. Çok kayıyor ve sürekli abs devreye giriyor.(Sürüş yapmış birisi olarak söylüyorum. Yumuşak hamurlu bir lastik almalısınız. Zira jant çapı da küçük olduğundan altınızdan çabuk gider, Allah korusun.
Reklamlar
-
SAZMAN adlı üyeden alıntı
NMAX absli ama, fabrika çıkışlı lastikler var ise hemen değiştirin. Çok kayıyor ve sürekli abs devreye giriyor.(Sürüş yapmış birisi olarak söylüyorum. Yumuşak hamurlu bir lastik almalısınız. Zira jant çapı da küçük olduğundan altınızdan çabuk gider, Allah korusun.
Eğer bütçem kalırsa değiştirmeyi düşünüyorum fakat fabrika çıkışlı dunlop lastik varmış bu lastikler o kadar köyü değil diye biliyorum. Bir de cidden sol manet arka fren miydi?
-
ABS fren mesafesini uzatmaz aksine kısaltır. Bi defa şunu gözünüzde canlandırın ABS nasıl devreye giriyor ? Ani frenlemede teker kilitlenip yola tutunmayı bırakınca. Bakın burası önemli lastik yola tutunmayı bırakmadan ABS devreye girmez. ABS'nin mantığı nedir ? Yola tutunmayı bırakmış tekerin kontrollü biçime tekrar tutunmasını sağlar. Eee yola tutunmayı bırakmış kendi başını alıp kayıp giden teker kontrollü biçimde halen tutunmayı sağlayan tekerden nasıl kısa mesafede duracak bunu aklınız alıyor mu ?
He şöyle birşey de var zaten kontrollü bir biçimde frenleme yapılıyorsa teker frenleme yaparken yola tutunmaya devam ediyorsa ABS zaten devreye girmez.
-
Bende aklımda olan abslileri yazayım
Vstrom 250 gelecek. Tahmini 18 bin isterler
Tnt250 absli gelecekmiş 13 bin isterler
En çok ümitle beklediğim ise pulsar200 absli gelecek. Bunun fiyatını ise 10binlerde klabilir diye düşünüyorum. Eğer pulsar gelirse fiyat olarak diğerlerine göre daha az can yakar. Ben beklemeye devam ediyorum. Aceleye gerek yok. Önümüzde zatenn2017 nin abs yılı olmasından ötürü tüm modellerin kendini buna zorlayacağına eminim. Biraz daha sabır diyorum ... 2. Yada 3. Aya ölmez sağ kalırsak çok avantajlı fiyatlara absli 200 250. Lik seçenek olacağından eminim...
-
PcK0PaT adlı üyeden alıntı
ABS fren mesafesini uzatmaz aksine kısaltır. Bi defa şunu gözünüzde canlandırın ABS nasıl devreye giriyor ? Ani frenlemede teker kilitlenip yola tutunmayı bırakınca. Bakın burası önemli lastik yola tutunmayı bırakmadan ABS devreye girmez. ABS'nin mantığı nedir ? Yola tutunmayı bırakmış tekerin kontrollü biçime tekrar tutunmasını sağlar. Eee yola tutunmayı bırakmış kendi başını alıp kayıp giden teker kontrollü biçimde halen tutunmayı sağlayan tekerden nasıl kısa mesafede duracak bunu aklınız alıyor mu ?
He şöyle birşey de var zaten kontrollü bir biçimde frenleme yapılıyorsa teker frenleme yaparken yola tutunmaya devam ediyorsa ABS zaten devreye girmez.
teker kilitlenip yola tutunmayı bırakıncaya kadar bekleyen abs ler. henüz ikitekere takılacak kadar olgunlaşmamış abs ler.
yeni nesil abs daha kilitlenme gerçekleşmeden. böylelikle fazla titreşimede sebep olmadan. kontrolü beceriksiz sürücüden alan. bunuda eksra sensörler ve hızlı işlemcisi ile beceren, ukala şeyler
-
noz adlı üyeden alıntı
Neyi tartışıyoruz arkadaşlar,ABS nedir,nasıl çalışır diye google dan bakın.Sadece kafa karıştırmak için ortaya atılan teorilere inanmayın.Kısaca özetlersek:1.ABS tekerleğin kayması durumunda aktif olur.2.ABS fren mesafesi her türlü yol koşulunda DAHA KISADIR.3.Direksiyon kontrolunun kaybedilmesini önler.4.Kayan lastikte sürtünme asla fazla değildir.Lütfen bu konuda cahil kimseyle tartışmayın ve dinlemeyin.BU HUSUS SİZİN EMNİYETİNİZ İÇİN AŞIRI ÖNEMLİDİR....
Bu durumda "cahil" sen oluyorsun. ABS duruş mesafesini kısaltmak için değil, ıslak veya kaygan zeminlerde kontrolü kaybetmeyi engellemek için geliştirilmiş bir sistemdir. "Treshold braking" yani fren sistemini en optimum şekilde basınç uygulayarak kullanma yöntemi, lastiğin kaymaya başlamasından önceki durumun en iyi seviyesi her türlü ABS sistemini kullandığınız yani lastiğin kayması durumundan çok daha kısa mesafede duruş sağlar. Eğer ABS her durumda fren mesafesini azaltsaydı ve daha güvenli olsaydı yarışlarda da kullanılırdı. Bugüne kadar hiçbir motosiklet veya araba yarışında ABS sistemi kullanılmaz. Birilerine cahil demeden önce kendi bilgi seviyenize bakıp bu kadar insanın önünde rezil olmamanızı tavsiye ederim. Lütfen burada atıp tutmadan önce biraz araştırın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:12 ----------
...
...
Lütfen aşağıdaki linki inceleyiniz. İngilizcesi olanlar anlayacaktır zaten, isteyen tercüme edebilir.
http://www.formula1-dictionary.net/a...d_braking.html
"This will allow the car to stop in a shorter distance than if the vehicle was fitted with ABS, and where that ABS is being activated."
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:18 ----------
PcK0PaT adlı üyeden alıntı
ABS fren mesafesini uzatmaz aksine kısaltır. Bi defa şunu gözünüzde canlandırın ABS nasıl devreye giriyor ? Ani frenlemede teker kilitlenip yola tutunmayı bırakınca. Bakın burası önemli lastik yola tutunmayı bırakmadan ABS devreye girmez. ABS'nin mantığı nedir ? Yola tutunmayı bırakmış tekerin kontrollü biçime tekrar tutunmasını sağlar. Eee yola tutunmayı bırakmış kendi başını alıp kayıp giden teker kontrollü biçimde halen tutunmayı sağlayan tekerden nasıl kısa mesafede duracak bunu aklınız alıyor mu ?
He şöyle birşey de var zaten kontrollü bir biçimde frenleme yapılıyorsa teker frenleme yaparken yola tutunmaya devam ediyorsa ABS zaten devreye girmez.
Konuyla ilgili bilgisi olmayıp fikri olan arkadaşlardan biri daha
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
boy adlı üyeden alıntı
Bu durumda "cahil" sen oluyorsun. ABS duruş mesafesini kısaltmak için değil, ıslak veya kaygan zeminlerde kontrolü kaybetmeyi engellemek için geliştirilmiş bir sistemdir. "Treshold braking" yani fren sistemini en optimum şekilde basınç uygulayarak kullanma yöntemi, lastiğin kaymaya başlamasından önceki durumun en iyi seviyesi her türlü ABS sistemini kullandığınız yani lastiğin kayması durumundan çok daha kısa mesafede duruş sağlar. Eğer ABS her durumda fren mesafesini azaltsaydı ve daha güvenli olsaydı yarışlarda da kullanılırdı. Bugüne kadar hiçbir motosiklet veya araba yarışında ABS sistemi kullanılmaz. Birilerine cahil demeden önce kendi bilgi seviyenize bakıp bu kadar insanın önünde rezil olmamanızı tavsiye ederim. Lütfen burada atıp tutmadan önce biraz araştırın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:12 ----------
...
...
Lütfen aşağıdaki linki inceleyiniz. İngilizcesi olanlar anlayacaktır zaten, isteyen tercüme edebilir.
http://www.formula1-dictionary.net/a...d_braking.html
"This will allow the car to stop in a shorter distance than if the vehicle was fitted with ABS, and where that ABS is being activated."
http://www.formula1-dictionary.net/I...comparison.gif
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:18 ----------
Konuyla ilgili bilgisi olmayıp fikri olan arkadaşlardan biri daha
Anlamak istemediğin mevzu motor teker kitleyerek yola devam edemiyor araba değil bu düşersin yani 😄
-
Stunt adlı üyeden alıntı
Anlamak istemediğin mevzu motor teker kitleyerek yola devam edemiyor araba değil bu düşersin yani
teker kitleyerek devam edebilenler var ve ben onları görünce... görmek istemiyorum.
teker kaymaya başladığında; tekerler aynı vektör üzerine gelmeden tutunma tekrar başlarsa, motosiklet adamı fena döver. bunu da biliyorum...
önce beyin düşer, beden ardından. diyolar da. ah beynim
-
boy adlı üyeden alıntı
Eğer ABS her durumda fren mesafesini azaltsaydı ve daha güvenli olsaydı yarışlarda da kullanılırdı. Bugüne kadar hiçbir motosiklet veya araba yarışında ABS sistemi kullanılmaz. Birilerine cahil demeden önce kendi bilgi seviyenize bakıp bu kadar insanın önünde rezil olmamanızı tavsiye ederim. Lütfen burada atıp tutmadan önce biraz araştırın.[COLOR="Silver"]
İnsanlara cahil demeden önce kendin biraz araştırma yapsaydın. Formula 1 araçlarında bir zamanlar ABS kullanılıyordu, sonradan yasaklandı.
Anti-lock braking systems (ABS) are not allowed - brake pressure must be controlled by the driver’s physical input only and not by any other system.
https://www.formula1.com/en/championship/inside-f1/rules-regs/Brake_system.html
ABS kötü diye yasaklamamışlar, sürücünün kabiliyeti öne çıksın diye yasaklanmış. Eğer formula 1 yarışlarında ABS sürücüye bir avantaj sağlamasaydı yasaklanmazdı. Senin dediğin gibi dezavantaj olsa niye yasaklansın.
-
yahu, yarışta pilot kol saati taktı diye olay olurken, kalkıp da motora tabiki de abs takmazlar. adamlar her yerden ağırlık kırpma derdindeler.
-
Adamlara çizim koyuyoruz, yabancı kaynaklardan örnek veriyoruz yine de anlamıyorlar. Peki beyler neye inanmak istiyorsanız ona inanın. Seneler önce aynı konuyla başlık açılıp gerekli açıklamalar yapılmış, aynı başlık altında da aptalça yorumlar var, aradan seneler geçmiş millet hala aynı kafada, aynı cahillik seviyesinde devam. Hele daha yeni motor kullanmaya başlamış ve ilk motoru 250 cc bisikletimsilere binenler bu konularda yorum yapmıyor mu bir tarafımla gülüyorum. Seneler önce forumdan uzaklaşma kararım aynen buydu zaten. Arkadaşlar önce karşınızdaki insanın bir kim olduğuna bakın, 32 senedir motor kullanıyorum ve profesyonel olarak yarıştım. Şu anda da Amerika'da motosiklet servisim var, elimden binlerce motor geçiyor. Kusura bakmayın ama sizin yaptığınız öküzlükten başka birşey değil. İnsan karşısındakinin kapasitesi kadar birşeyi anlatabilir. O yüzden konu hakkında "cahille tartışılmaz" diyerek başka bir yorum yapmama kararı alıyorum. Daha motor kullanalı 2 sene olmş adamlarla bu konuyu tartışmanın anlamlı olmadığını düşünüyorum. Adamın 1 senelik motor hayatı var, benim Foruma üyeliğim 13 seneyi geçmiş. Yolunuz açık olsun, tekeriniz düz bassın, ABS olmadan motor kullanmayın kayar bir tarafınızı incitirsiniz. Sakın haaa...
-
ABS kuru zeminde mesafeyi uzatir, kaygan yuzeylerde savrulmayi onler. Abs guzeldir, iyi birseydir.takip mesafesini korursan abs seni korur, kaygan zeminde takip mesafesini korusanda kayip dusebilirsin iste abs ile dusmezsin... aradaki ince fark bu..
-
peki abs yüzde kaç firenleme mesafesini uzatıyor ???
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:10 ----------
bu arada şunuda söylemeliyim,abs 4 tekerlerde fren mesafesini uzatır . 2 tekerlerde her türlü daha kısa mesafede durur.
-
boy adlı üyeden alıntı
Adamlara çizim koyuyoruz, yabancı kaynaklardan örnek veriyoruz yine de anlamıyorlar. Peki beyler neye inanmak istiyorsanız ona inanın. Seneler önce aynı konuyla başlık açılıp gerekli açıklamalar yapılmış, aynı başlık altında da aptalça yorumlar var, aradan seneler geçmiş millet hala aynı kafada, aynı cahillik seviyesinde devam. Hele daha yeni motor kullanmaya başlamış ve ilk motoru 250 cc bisikletimsilere binenler bu konularda yorum yapmıyor mu bir tarafımla gülüyorum. Seneler önce forumdan uzaklaşma kararım aynen buydu zaten. Arkadaşlar önce karşınızdaki insanın bir kim olduğuna bakın, 32 senedir motor kullanıyorum ve profesyonel olarak yarıştım. Şu anda da Amerika'da motosiklet servisim var, elimden binlerce motor geçiyor. Kusura bakmayın ama sizin yaptığınız öküzlükten başka birşey değil. İnsan karşısındakinin kapasitesi kadar birşeyi anlatabilir. O yüzden konu hakkında "cahille tartışılmaz" diyerek başka bir yorum yapmama kararı alıyorum. Daha motor kullanalı 2 sene olmş adamlarla bu konuyu tartışmanın anlamlı olmadığını düşünüyorum. Adamın 1 senelik motor hayatı var, benim Foruma üyeliğim 13 seneyi geçmiş. Yolunuz açık olsun, tekeriniz düz bassın, ABS olmadan motor kullanmayın kayar bir tarafınızı incitirsiniz. Sakın haaa...
Öncelikle en büyük öküz ve cahil sensin, çizimdeki mevzuda araba var motosiklet kayarak ilerlemeye devam edemez bunu beynin almıyor, profesyonel yarışıp hangi başarıları elde ettin motogp de mi yarıştın yoksa superbike mı ? Tamirci olman seni mühendis yapmıyor bu da bir şeyi değiştirmez. Bu konuda bilgi sahibi olmak için senelerce motosiklete binip tamirci olmaya gerek yok, araç kullanmayan insanlar bile anlayabilir.
-
Stunt adlı üyeden alıntı
Öncelikle en büyük öküz ve cahil sensin, çizimdeki mevzuda araba var motosiklet kayarak ilerlemeye devam edemez bunu beynin almıyor, profesyonel yarışıp hangi başarıları elde ettin motogp de mi yarıştın yoksa superbike mı ? Tamirci olman seni mühendis yapmıyor bu da bir şeyi değiştirmez. Bu konuda bilgi sahibi olmak için senelerce motosiklete binip tamirci olmaya gerek yok, araç kullanmayan insanlar bile anlayabilir.
Ek olarak motosikleti veya güvenlik sistemlerini ( ABS, tracktion control vs vs ) garaj sahipleri, tamirciler yapmıyor, mühendisler hayal ediyor, dizayn ediyor, test ediyor ( bilimsel verilerle! ) ve uyguluyor. Maşallah bizim millet işkembeden sallıyor.
-
Threshold braking demiş birisi ve link vermiş. O linkten bir cümle:
"Threshold braking or limit braking is a braking technique used in motor and auto racing."=Threshold braking motosiklet ve araba yarışlarında kullanılan bir tekniktir.
Bir cümle daha:
"threshold braking is nearly impossible to consistently achieve during normal driving."= Normal sürüş sırasında istikrarlı olarak thresholding braking'i uygulayabilmek imkansızdır.
Bu iki cümleden anladığım, threshold braking yarışlarda kullanılan bir tekniktir, normal sürüşlerde değil. Ve yarışçılar bile istikrarlı bir şekilde threshold braking yapamıyorken bizim uğraşmamıza hiç gerek yok. Sonuç: Fren tartışmasında klasman dışı.
Benim görüşüm PcK0PaT ile aynı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------
CemoKa adlı üyeden alıntı
İnsanlara cahil demeden önce kendin biraz araştırma yapsaydın. Formula 1 araçlarında bir zamanlar ABS kullanılıyordu, sonradan yasaklandı.
Anti-lock braking systems (ABS) are not allowed - brake pressure must be controlled by the driver’s physical input only and not by any other system.
https://www.formula1.com/en/championship/inside-f1/rules-regs/Brake_system.html
ABS kötü diye yasaklamamışlar, sürücünün kabiliyeti öne çıksın diye yasaklanmış. Eğer formula 1 yarışlarında ABS sürücüye bir avantaj sağlamasaydı yasaklanmazdı. Senin dediğin gibi dezavantaj olsa niye yasaklansın.
Benzer şekilde bir sürü pilot yardım sistemleri yasaklanmıştır, kötü olduğu için değil, pilotların yeteneği ön plana çıksın diye.
May the Force be with McLaren Mercedes
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)