Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

ABS'li motosiklet önerileri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı aliberkgngr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alışmak biraz zor olacak ama alışırız galiba sol manet arka frendi galiba
    NMAX absli ama, fabrika çıkışlı lastikler var ise hemen değiştirin. Çok kayıyor ve sürekli abs devreye giriyor.(Sürüş yapmış birisi olarak söylüyorum. Yumuşak hamurlu bir lastik almalısınız. Zira jant çapı da küçük olduğundan altınızdan çabuk gider, Allah korusun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    aliberkgngr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul & Bilecik
    Motosikleti
    CG100>>CBR250>>NMAX
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NMAX absli ama, fabrika çıkışlı lastikler var ise hemen değiştirin. Çok kayıyor ve sürekli abs devreye giriyor.(Sürüş yapmış birisi olarak söylüyorum. Yumuşak hamurlu bir lastik almalısınız. Zira jant çapı da küçük olduğundan altınızdan çabuk gider, Allah korusun.
    Eğer bütçem kalırsa değiştirmeyi düşünüyorum fakat fabrika çıkışlı dunlop lastik varmış bu lastikler o kadar köyü değil diye biliyorum. Bir de cidden sol manet arka fren miydi?

  3. #43

    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 > Pulsar 200 NS
    ABS fren mesafesini uzatmaz aksine kısaltır. Bi defa şunu gözünüzde canlandırın ABS nasıl devreye giriyor ? Ani frenlemede teker kilitlenip yola tutunmayı bırakınca. Bakın burası önemli lastik yola tutunmayı bırakmadan ABS devreye girmez. ABS'nin mantığı nedir ? Yola tutunmayı bırakmış tekerin kontrollü biçime tekrar tutunmasını sağlar. Eee yola tutunmayı bırakmış kendi başını alıp kayıp giden teker kontrollü biçimde halen tutunmayı sağlayan tekerden nasıl kısa mesafede duracak bunu aklınız alıyor mu ?

    He şöyle birşey de var zaten kontrollü bir biçimde frenleme yapılıyorsa teker frenleme yaparken yola tutunmaya devam ediyorsa ABS zaten devreye girmez.

  4. #44

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Bende aklımda olan abslileri yazayım
    Vstrom 250 gelecek. Tahmini 18 bin isterler
    Tnt250 absli gelecekmiş 13 bin isterler
    En çok ümitle beklediğim ise pulsar200 absli gelecek. Bunun fiyatını ise 10binlerde klabilir diye düşünüyorum. Eğer pulsar gelirse fiyat olarak diğerlerine göre daha az can yakar. Ben beklemeye devam ediyorum. Aceleye gerek yok. Önümüzde zatenn2017 nin abs yılı olmasından ötürü tüm modellerin kendini buna zorlayacağına eminim. Biraz daha sabır diyorum ... 2. Yada 3. Aya ölmez sağ kalırsak çok avantajlı fiyatlara absli 200 250. Lik seçenek olacağından eminim...

  5. #45

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Alıntı PcK0PaT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS fren mesafesini uzatmaz aksine kısaltır. Bi defa şunu gözünüzde canlandırın ABS nasıl devreye giriyor ? Ani frenlemede teker kilitlenip yola tutunmayı bırakınca. Bakın burası önemli lastik yola tutunmayı bırakmadan ABS devreye girmez. ABS'nin mantığı nedir ? Yola tutunmayı bırakmış tekerin kontrollü biçime tekrar tutunmasını sağlar. Eee yola tutunmayı bırakmış kendi başını alıp kayıp giden teker kontrollü biçimde halen tutunmayı sağlayan tekerden nasıl kısa mesafede duracak bunu aklınız alıyor mu ?

    He şöyle birşey de var zaten kontrollü bir biçimde frenleme yapılıyorsa teker frenleme yaparken yola tutunmaya devam ediyorsa ABS zaten devreye girmez.
    teker kilitlenip yola tutunmayı bırakıncaya kadar bekleyen abs ler. henüz ikitekere takılacak kadar olgunlaşmamış abs ler.
    yeni nesil abs daha kilitlenme gerçekleşmeden. böylelikle fazla titreşimede sebep olmadan. kontrolü beceriksiz sürücüden alan. bunuda eksra sensörler ve hızlı işlemcisi ile beceren, ukala şeyler

  6. #46
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Alıntı noz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neyi tartışıyoruz arkadaşlar,ABS nedir,nasıl çalışır diye google dan bakın.Sadece kafa karıştırmak için ortaya atılan teorilere inanmayın.Kısaca özetlersek:1.ABS tekerleğin kayması durumunda aktif olur.2.ABS fren mesafesi her türlü yol koşulunda DAHA KISADIR.3.Direksiyon kontrolunun kaybedilmesini önler.4.Kayan lastikte sürtünme asla fazla değildir.Lütfen bu konuda cahil kimseyle tartışmayın ve dinlemeyin.BU HUSUS SİZİN EMNİYETİNİZ İÇİN AŞIRI ÖNEMLİDİR....
    Bu durumda "cahil" sen oluyorsun. ABS duruş mesafesini kısaltmak için değil, ıslak veya kaygan zeminlerde kontrolü kaybetmeyi engellemek için geliştirilmiş bir sistemdir. "Treshold braking" yani fren sistemini en optimum şekilde basınç uygulayarak kullanma yöntemi, lastiğin kaymaya başlamasından önceki durumun en iyi seviyesi her türlü ABS sistemini kullandığınız yani lastiğin kayması durumundan çok daha kısa mesafede duruş sağlar. Eğer ABS her durumda fren mesafesini azaltsaydı ve daha güvenli olsaydı yarışlarda da kullanılırdı. Bugüne kadar hiçbir motosiklet veya araba yarışında ABS sistemi kullanılmaz. Birilerine cahil demeden önce kendi bilgi seviyenize bakıp bu kadar insanın önünde rezil olmamanızı tavsiye ederim. Lütfen burada atıp tutmadan önce biraz araştırın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:12 ----------

    ...
    ...

    Lütfen aşağıdaki linki inceleyiniz. İngilizcesi olanlar anlayacaktır zaten, isteyen tercüme edebilir.

    http://www.formula1-dictionary.net/a...d_braking.html

    "This will allow the car to stop in a shorter distance than if the vehicle was fitted with ABS, and where that ABS is being activated."



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:18 ----------

    Alıntı PcK0PaT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS fren mesafesini uzatmaz aksine kısaltır. Bi defa şunu gözünüzde canlandırın ABS nasıl devreye giriyor ? Ani frenlemede teker kilitlenip yola tutunmayı bırakınca. Bakın burası önemli lastik yola tutunmayı bırakmadan ABS devreye girmez. ABS'nin mantığı nedir ? Yola tutunmayı bırakmış tekerin kontrollü biçime tekrar tutunmasını sağlar. Eee yola tutunmayı bırakmış kendi başını alıp kayıp giden teker kontrollü biçimde halen tutunmayı sağlayan tekerden nasıl kısa mesafede duracak bunu aklınız alıyor mu ?

    He şöyle birşey de var zaten kontrollü bir biçimde frenleme yapılıyorsa teker frenleme yaparken yola tutunmaya devam ediyorsa ABS zaten devreye girmez.
    Konuyla ilgili bilgisi olmayıp fikri olan arkadaşlardan biri daha
    SAZMAN bunu beğendi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #47
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu durumda "cahil" sen oluyorsun. ABS duruş mesafesini kısaltmak için değil, ıslak veya kaygan zeminlerde kontrolü kaybetmeyi engellemek için geliştirilmiş bir sistemdir. "Treshold braking" yani fren sistemini en optimum şekilde basınç uygulayarak kullanma yöntemi, lastiğin kaymaya başlamasından önceki durumun en iyi seviyesi her türlü ABS sistemini kullandığınız yani lastiğin kayması durumundan çok daha kısa mesafede duruş sağlar. Eğer ABS her durumda fren mesafesini azaltsaydı ve daha güvenli olsaydı yarışlarda da kullanılırdı. Bugüne kadar hiçbir motosiklet veya araba yarışında ABS sistemi kullanılmaz. Birilerine cahil demeden önce kendi bilgi seviyenize bakıp bu kadar insanın önünde rezil olmamanızı tavsiye ederim. Lütfen burada atıp tutmadan önce biraz araştırın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:12 ----------

    ...
    ...

    Lütfen aşağıdaki linki inceleyiniz. İngilizcesi olanlar anlayacaktır zaten, isteyen tercüme edebilir.

    http://www.formula1-dictionary.net/a...d_braking.html

    "This will allow the car to stop in a shorter distance than if the vehicle was fitted with ABS, and where that ABS is being activated."

    http://www.formula1-dictionary.net/I...comparison.gif

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:18 ----------



    Konuyla ilgili bilgisi olmayıp fikri olan arkadaşlardan biri daha
    Anlamak istemediğin mevzu motor teker kitleyerek yola devam edemiyor araba değil bu düşersin yani 😄

  8. #48

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamak istemediğin mevzu motor teker kitleyerek yola devam edemiyor araba değil bu düşersin yani ��
    teker kitleyerek devam edebilenler var ve ben onları görünce... görmek istemiyorum.
    teker kaymaya başladığında; tekerler aynı vektör üzerine gelmeden tutunma tekrar başlarsa, motosiklet adamı fena döver. bunu da biliyorum...
    önce beyin düşer, beden ardından. diyolar da. ah beynim

  9. #49

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT 07 Matt Grey
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer ABS her durumda fren mesafesini azaltsaydı ve daha güvenli olsaydı yarışlarda da kullanılırdı. Bugüne kadar hiçbir motosiklet veya araba yarışında ABS sistemi kullanılmaz. Birilerine cahil demeden önce kendi bilgi seviyenize bakıp bu kadar insanın önünde rezil olmamanızı tavsiye ederim. Lütfen burada atıp tutmadan önce biraz araştırın.[COLOR="Silver"]
    İnsanlara cahil demeden önce kendin biraz araştırma yapsaydın. Formula 1 araçlarında bir zamanlar ABS kullanılıyordu, sonradan yasaklandı.

    Anti-lock braking systems (ABS) are not allowed - brake pressure must be controlled by the driver’s physical input only and not by any other system.

    https://www.formula1.com/en/championship/inside-f1/rules-regs/Brake_system.html

    ABS kötü diye yasaklamamışlar, sürücünün kabiliyeti öne çıksın diye yasaklanmış. Eğer formula 1 yarışlarında ABS sürücüye bir avantaj sağlamasaydı yasaklanmazdı. Senin dediğin gibi dezavantaj olsa niye yasaklansın.

  10. #50
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    yahu, yarışta pilot kol saati taktı diye olay olurken, kalkıp da motora tabiki de abs takmazlar. adamlar her yerden ağırlık kırpma derdindeler.

  11. #51
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Adamlara çizim koyuyoruz, yabancı kaynaklardan örnek veriyoruz yine de anlamıyorlar. Peki beyler neye inanmak istiyorsanız ona inanın. Seneler önce aynı konuyla başlık açılıp gerekli açıklamalar yapılmış, aynı başlık altında da aptalça yorumlar var, aradan seneler geçmiş millet hala aynı kafada, aynı cahillik seviyesinde devam. Hele daha yeni motor kullanmaya başlamış ve ilk motoru 250 cc bisikletimsilere binenler bu konularda yorum yapmıyor mu bir tarafımla gülüyorum. Seneler önce forumdan uzaklaşma kararım aynen buydu zaten. Arkadaşlar önce karşınızdaki insanın bir kim olduğuna bakın, 32 senedir motor kullanıyorum ve profesyonel olarak yarıştım. Şu anda da Amerika'da motosiklet servisim var, elimden binlerce motor geçiyor. Kusura bakmayın ama sizin yaptığınız öküzlükten başka birşey değil. İnsan karşısındakinin kapasitesi kadar birşeyi anlatabilir. O yüzden konu hakkında "cahille tartışılmaz" diyerek başka bir yorum yapmama kararı alıyorum. Daha motor kullanalı 2 sene olmş adamlarla bu konuyu tartışmanın anlamlı olmadığını düşünüyorum. Adamın 1 senelik motor hayatı var, benim Foruma üyeliğim 13 seneyi geçmiş. Yolunuz açık olsun, tekeriniz düz bassın, ABS olmadan motor kullanmayın kayar bir tarafınızı incitirsiniz. Sakın haaa...

  12. #52
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    ABS kuru zeminde mesafeyi uzatir, kaygan yuzeylerde savrulmayi onler. Abs guzeldir, iyi birseydir.takip mesafesini korursan abs seni korur, kaygan zeminde takip mesafesini korusanda kayip dusebilirsin iste abs ile dusmezsin... aradaki ince fark bu..

  13. #53

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    peki abs yüzde kaç firenleme mesafesini uzatıyor ???

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:10 ----------

    bu arada şunuda söylemeliyim,abs 4 tekerlerde fren mesafesini uzatır . 2 tekerlerde her türlü daha kısa mesafede durur.

  14. #54
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamlara çizim koyuyoruz, yabancı kaynaklardan örnek veriyoruz yine de anlamıyorlar. Peki beyler neye inanmak istiyorsanız ona inanın. Seneler önce aynı konuyla başlık açılıp gerekli açıklamalar yapılmış, aynı başlık altında da aptalça yorumlar var, aradan seneler geçmiş millet hala aynı kafada, aynı cahillik seviyesinde devam. Hele daha yeni motor kullanmaya başlamış ve ilk motoru 250 cc bisikletimsilere binenler bu konularda yorum yapmıyor mu bir tarafımla gülüyorum. Seneler önce forumdan uzaklaşma kararım aynen buydu zaten. Arkadaşlar önce karşınızdaki insanın bir kim olduğuna bakın, 32 senedir motor kullanıyorum ve profesyonel olarak yarıştım. Şu anda da Amerika'da motosiklet servisim var, elimden binlerce motor geçiyor. Kusura bakmayın ama sizin yaptığınız öküzlükten başka birşey değil. İnsan karşısındakinin kapasitesi kadar birşeyi anlatabilir. O yüzden konu hakkında "cahille tartışılmaz" diyerek başka bir yorum yapmama kararı alıyorum. Daha motor kullanalı 2 sene olmş adamlarla bu konuyu tartışmanın anlamlı olmadığını düşünüyorum. Adamın 1 senelik motor hayatı var, benim Foruma üyeliğim 13 seneyi geçmiş. Yolunuz açık olsun, tekeriniz düz bassın, ABS olmadan motor kullanmayın kayar bir tarafınızı incitirsiniz. Sakın haaa...
    Öncelikle en büyük öküz ve cahil sensin, çizimdeki mevzuda araba var motosiklet kayarak ilerlemeye devam edemez bunu beynin almıyor, profesyonel yarışıp hangi başarıları elde ettin motogp de mi yarıştın yoksa superbike mı ? Tamirci olman seni mühendis yapmıyor bu da bir şeyi değiştirmez. Bu konuda bilgi sahibi olmak için senelerce motosiklete binip tamirci olmaya gerek yok, araç kullanmayan insanlar bile anlayabilir.
    Feel the way

  15. #55

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT 07 Matt Grey
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle en büyük öküz ve cahil sensin, çizimdeki mevzuda araba var motosiklet kayarak ilerlemeye devam edemez bunu beynin almıyor, profesyonel yarışıp hangi başarıları elde ettin motogp de mi yarıştın yoksa superbike mı ? Tamirci olman seni mühendis yapmıyor bu da bir şeyi değiştirmez. Bu konuda bilgi sahibi olmak için senelerce motosiklete binip tamirci olmaya gerek yok, araç kullanmayan insanlar bile anlayabilir.
    Ek olarak motosikleti veya güvenlik sistemlerini ( ABS, tracktion control vs vs ) garaj sahipleri, tamirciler yapmıyor, mühendisler hayal ediyor, dizayn ediyor, test ediyor ( bilimsel verilerle! ) ve uyguluyor. Maşallah bizim millet işkembeden sallıyor.

  16. #56
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Threshold braking demiş birisi ve link vermiş. O linkten bir cümle:
    "Threshold braking or limit braking is a braking technique used in motor and auto racing."=Threshold braking motosiklet ve araba yarışlarında kullanılan bir tekniktir.
    Bir cümle daha:
    "threshold braking is nearly impossible to consistently achieve during normal driving."= Normal sürüş sırasında istikrarlı olarak thresholding braking'i uygulayabilmek imkansızdır.
    Bu iki cümleden anladığım, threshold braking yarışlarda kullanılan bir tekniktir, normal sürüşlerde değil. Ve yarışçılar bile istikrarlı bir şekilde threshold braking yapamıyorken bizim uğraşmamıza hiç gerek yok. Sonuç: Fren tartışmasında klasman dışı.

    Benim görüşüm PcK0PaT ile aynı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------

    Alıntı CemoKa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsanlara cahil demeden önce kendin biraz araştırma yapsaydın. Formula 1 araçlarında bir zamanlar ABS kullanılıyordu, sonradan yasaklandı.

    Anti-lock braking systems (ABS) are not allowed - brake pressure must be controlled by the driver’s physical input only and not by any other system.

    https://www.formula1.com/en/championship/inside-f1/rules-regs/Brake_system.html

    ABS kötü diye yasaklamamışlar, sürücünün kabiliyeti öne çıksın diye yasaklanmış. Eğer formula 1 yarışlarında ABS sürücüye bir avantaj sağlamasaydı yasaklanmazdı. Senin dediğin gibi dezavantaj olsa niye yasaklansın.
    Benzer şekilde bir sürü pilot yardım sistemleri yasaklanmıştır, kötü olduğu için değil, pilotların yeteneği ön plana çıksın diye.
    May the Force be with McLaren Mercedes


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)