Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Kendi Motosikletimizi Üretemez miyiz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı mccxcix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yapamayız değil yaptırmıyorlar, açın okuyun bunların hepsini engelleyen bir antlaşma var, şöyle düşünün ikinci dünya savaşında çıkmış ve atom bombası yemiş ya da kendi ülkesiyle sürekli savaş halinda olmuş olan ülkeler bile bizden çok ileri gittiler biz hala aynı yerdeyiz bunun nedeni nedir? Hiç düşündünüz mü?
    Sorguluyoruz bizde.Somut verilerle açıklar mısınız? Hangi antlaşmalar mesela?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bence yapıyoruz zaten.
    Yerli uçağımızı, tankımızı, gemimizi, hatta uçak gemimizi, füzemizi,roketimizi yaptık ve dosta güven düşmana korku saldık.
    Motosikleti mi yapamayacağız?
    Hatta akit ve sabah yayınlarını takip ederseniz şimdi aklıma gelmeyen daha ne büyük başarılarımız var.

    Şu an pistlerde japonların aklını alacak Hızır RR ve Malkoçoğlu XX modellerimiz gizlice üretiliyor zaten.

    Peki biz neden görmüyoruz diye aklınıza takılmasın.
    Gemiyi, uçağı roketi görüyormuyuz?
    Bunlar önemsiz ayrıntılar.
    zaferce, bektanist, exteras ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #23
    HamzaBey95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT250R
    Misal veriyorum. BMW'nin 50bin dolara sattığı araçtan %145 vergi alarak, üretip satandan çok daha fazla kazanıyor devlet baba... Niçin hem üretmekle uğraşıp hem daha az kazansın ki? KDV var, ÖTV var, ÖTV'nin KDV'si var... Verginin vergisini ödüyoruz lan resmen daha ne olsun!
    HYO-GT250R
    İstanbul

  4. #24
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı HamzaBey95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Misal veriyorum. BMW'nin 50bin dolara sattığı araçtan %145 vergi alarak, üretip satandan çok daha fazla kazanıyor devlet baba... Niçin hem üretmekle uğraşıp hem daha az kazansın ki? KDV var, ÖTV var, ÖTV'nin KDV'si var... Verginin vergisini ödüyoruz lan resmen daha ne olsun!
    Üretip yurtdışına satmaktan bahsediyoruz.Ülkeye döviz girmesi ve TL'nin değer kazanması açısından...

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mccxcix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yapamayız değil yaptırmıyorlar, açın okuyun bunların hepsini engelleyen bir antlaşma var, şöyle düşünün ikinci dünya savaşında çıkmış ve atom bombası yemiş ya da kendi ülkesiyle sürekli savaş halinda olmuş olan ülkeler bile bizden çok ileri gittiler biz hala aynı yerdeyiz bunun nedeni nedir? Hiç düşündünüz mü?
    Düşündüm. Sebebi ayrımcılık ve bölünmüşlüğümüz. Tamamen bizim suçumuz. Olmayan gizli anlaşmalar filan hep komplo teorisi. Kilit noktaları (ordu, bürokrasi, yargı, büyük iş çevresi) tutup kendi siyasi ve dini düşüncemizden farklı düşünenlere ayrımcılık uygulayan biziz. Geçmişte de öyleydi, şimdi de öyle, sadece aktörler değişti.

    İnsan en önemli kaynağımız. Sudan sebeplerle insanlara engel olmak, kendi ayağımıza kurşun sıkmak demek. Ülkenin beşte biriyle tümünü doyurmaya çalışırsanız yetişemezsiniz. Şimdiye kadar olan budur. Aynı problem günümüzde şiddeti artarak devam etmekte. Artan zararlı etkilerini hepimiz çekeceğiz. Hatta çoktan başladık bile.

  6. #26

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    yıllarca otomotiv yan sanayisinde mühendis olarak çalışmış kendi işini kurmuş otomotiv yan sanayinin yan sanayisi ve ramzey motosiklet boyahanesinde boyahane şefi olarak çalışmış bir kişi olarak söylüyorum. öyle motosiklet üretmek için çok büyük sermayelere devlet teşviklerine ihtiyaç yok. yok biz yaparız da dış güçler izin vermiyor diye absürt laflara da gerek yok. 100 metre kare bir yeriniz ve bir kaç basit alet edavatınız ve ayrıca kafanızın olması yeter. örnek mi açın interneti kendi motosikletini üreten binlerce örneği görün yeter. şimdi bu montaj diyeceksiniz. o zaman mercedes inde binlerce yan sanayisi var odamı montaj. sistem şöyle işliyor motorlu taşıt firmaları üretmek istedikleri modeli tasarlıyor veya tasarlatıyor. bunun için gerekli parçaların teknik resmini çiziyor şartnameyi hazırlıyor yan sanayine bu parçaları ürettiriyor ve bunları tesisinde bir araya getiriyor olayın temeli ve özü bu. şimdi diyeceksiniz şu kısımları kendi fabrikasında yapıyor ve boyuyor doğru ama bu olayın özünü değiştirmez. sizde bir kaynak makinası bir basit torna, bir kompresör alarak bazı parçaları üretir boyarsınız.çeşitli çapta kablo alarak biliyorsanız siz bilmiyorsanız bir ustaya elektrik tesisatını çektirirsiniz. otomotiv üreten opel, bmw, ford, mercedes, fiat, vs kendi lastik, cam, buji, hortum, kapı kolu, silecek, civata somun, artık sayın herneyse fabrikalarımı var yok. onlarda bunları çeşitli yerde ürettiriyorlar. olayın temeli bu gerisi reklam ve pazarlama kimsenin kapısında müşteri yatmıyor.
    Mengu16, Keoma ve mmysgr bunu beğendiler.

  7. #27
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Herşeyi geçtim birde şu var.

    Örnek veriyorum 250cc bir supersport yaptık cbr 250 ayarında birşey .

    Cbr dan sadece bin tl daha ucuz. Alırmısınız ?
    Servis , 2. El , yedek parça , dayanıklılık vs konuları göz ardı edip milliyetçiliğiniz kabarıp alırmıydınız ?

    Şahsen ben ne şuanki siyasilerden nede halkımızdan afedersiniz bir b.k olacağını düşünmüyorum.

    Ne siyasiler bu üreticiyi destekleyecek nede halkımız sırf Türkiye gelişsin diye parasını daha kötü mala harcıyacaktır. ( Niye daha kötü olsunki demeyin lütfen. Bir honda , yamahayla denk olmak öyle pat diye olacak iş değil epey zaman ve tecrube gerekiyor bunun için)

    Çoğu kişi banane daha güzeli varken niye buna para veriyimki , 1 motosikletten mi ülke gelişecek diyip cbr a hücum edecektir yine.

    Dolayısıyla ne halk ne baştakilerden nede üreticilerden bir halt olmaz bence.( İnşaat gibi güzel para kazandıran birşey varken niye türkiye gelişsin diye uğraşssınki adam. Başlarım milliyetçiliğe diyip hop arsa alıverir.)

    Nereye doğru gidiyoruz hiçbir fikrim yok ama korkuyorum ülkenin halinden.

    Benim fikrimdir . Yorumlara, eleştiriye hakaret ve aşşağılayıcı cümleler olmadığı taktirde açığım.

  8. #28
    HamzaBey95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT250R
    Vallahi hocam daha oralara çoook var... Tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de yönetim akıl ve mantık dahilinde yapılmıyor... 2010 yılında Volvo markası çinli Geely firmasına 1.8 milyar dolara satıldı ve şuan ciddi bir atak yaptı Volvo. Türkiye için çok para mı? Hayır. Fakat mantıklı hareket etmek yerine hala oradan buradan tutmamış otomobil platformları toplayıp yerli araç üretme çabası içerisindeyiz...
    Yani bu işler sanıyorum bizim aklımızın ermeyeceği, hatta bu işi çekip çevirenlerin dahi aklının ermediği şekilde gelişiyor. Hatta kimsenin bir b*k bildiğini, bilinçli olarak bir halt yaptığını falan sanmıyorum... Canı sıkılan kamçı sallayıp at koşturuyor... Ülkede girişimci yok, tasarım yok diye ağlıyor herkes. Son birkaç yılda zibilyon tane elektrikli araç üretti üniversiteler...
    İronik bir gezegende yaşıyoruz kısacası! Konuştukça sinirleri bozuluyor insanın!

  9. #29
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Devlet, dev ihalelere, köprülere şu kadar araç geçme garantisi vereceğine, otomobil motosiklet üreticilerine şu kadar satmazsan ben hizmet amaçlı olarak alacağım dese memlekete daha hayırlı olur ama vizyon gerek bu işler için. Bir de kısa vadeli faydaya değil, uzun vadeli faydaya oy veren bir millet gerek.
    Mengu16, mustafa_325 ve exteras bunu beğendiler.

  10. #30
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    geçen sene çin malı bir motorlu testere aldım inceleme fırsatım da oldu 52cc 2 zamanlı ufacık bir blok daha biz bunu yapamıyoruz motosiklet ne haddimize

  11. #31
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yıllarca otomotiv yan sanayisinde mühendis olarak çalışmış kendi işini kurmuş otomotiv yan sanayinin yan sanayisi ve ramzey motosiklet boyahanesinde boyahane şefi olarak çalışmış bir kişi olarak söylüyorum. öyle motosiklet üretmek için çok büyük sermayelere devlet teşviklerine ihtiyaç yok. yok biz yaparız da dış güçler izin vermiyor diye absürt laflara da gerek yok. 100 metre kare bir yeriniz ve bir kaç basit alet edavatınız ve ayrıca kafanızın olması yeter. örnek mi açın interneti kendi motosikletini üreten binlerce örneği görün yeter. şimdi bu montaj diyeceksiniz. o zaman mercedes inde binlerce yan sanayisi var odamı montaj. sistem şöyle işliyor motorlu taşıt firmaları üretmek istedikleri modeli tasarlıyor veya tasarlatıyor. bunun için gerekli parçaların teknik resmini çiziyor şartnameyi hazırlıyor yan sanayine bu parçaları ürettiriyor ve bunları tesisinde bir araya getiriyor olayın temeli ve özü bu. şimdi diyeceksiniz şu kısımları kendi fabrikasında yapıyor ve boyuyor doğru ama bu olayın özünü değiştirmez. sizde bir kaynak makinası bir basit torna, bir kompresör alarak bazı parçaları üretir boyarsınız.çeşitli çapta kablo alarak biliyorsanız siz bilmiyorsanız bir ustaya elektrik tesisatını çektirirsiniz. otomotiv üreten opel, bmw, ford, mercedes, fiat, vs kendi lastik, cam, buji, hortum, kapı kolu, silecek, civata somun, artık sayın herneyse fabrikalarımı var yok. onlarda bunları çeşitli yerde ürettiriyorlar. olayın temeli bu gerisi reklam ve pazarlama kimsenin kapısında müşteri yatmıyor.
    İşte bunu yapacak babayiğitler lazım ve sponsor

  12. #32
    ufukt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Hadımköy
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yıllarca otomotiv yan sanayisinde mühendis olarak çalışmış kendi işini kurmuş otomotiv yan sanayinin yan sanayisi ve ramzey motosiklet boyahanesinde boyahane şefi olarak çalışmış bir kişi olarak söylüyorum. öyle motosiklet üretmek için çok büyük sermayelere devlet teşviklerine ihtiyaç yok. yok biz yaparız da dış güçler izin vermiyor diye absürt laflara da gerek yok. 100 metre kare bir yeriniz ve bir kaç basit alet edavatınız ve ayrıca kafanızın olması yeter. örnek mi açın interneti kendi motosikletini üreten binlerce örneği görün yeter. şimdi bu montaj diyeceksiniz. o zaman mercedes inde binlerce yan sanayisi var odamı montaj. sistem şöyle işliyor motorlu taşıt firmaları üretmek istedikleri modeli tasarlıyor veya tasarlatıyor. bunun için gerekli parçaların teknik resmini çiziyor şartnameyi hazırlıyor yan sanayine bu parçaları ürettiriyor ve bunları tesisinde bir araya getiriyor olayın temeli ve özü bu. şimdi diyeceksiniz şu kısımları kendi fabrikasında yapıyor ve boyuyor doğru ama bu olayın özünü değiştirmez. sizde bir kaynak makinası bir basit torna, bir kompresör alarak bazı parçaları üretir boyarsınız.çeşitli çapta kablo alarak biliyorsanız siz bilmiyorsanız bir ustaya elektrik tesisatını çektirirsiniz. otomotiv üreten opel, bmw, ford, mercedes, fiat, vs kendi lastik, cam, buji, hortum, kapı kolu, silecek, civata somun, artık sayın herneyse fabrikalarımı var yok. onlarda bunları çeşitli yerde ürettiriyorlar. olayın temeli bu gerisi reklam ve pazarlama kimsenin kapısında müşteri yatmıyor.
    Katılıyorum. Endüstriyel tasarımları biraz incelerseniz kendi atölyesinde kendi tasarımını ve modelini üreten insanları görebilirsiniz.

    Behance.net'de Lennart Baramsky portföyündeki The Ariana projesini inceleyebilirsiniz. Eğer teknik konularla ilgilenmiş biri iseniz uzaya roket fırlatmak gibi birşey olmadığını çözersiniz. Tabi eli tornavida tutmayan adam burada imkansız teknolojimiz sanayimiz yetersiz der.

    Bahsettiğim proje bu.


    Sen bunu tasarla , üret , ürettiğin fiyatın %50 gibi bir oranda kârına sat bak bakalım nasıl kapış kapış satıyorsun.
    Keoma bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    zamanında tecrübesiz yeni yetme mühendisken ufak bir fabrikada olsa da bir yerde iş bulmuştum sonra gördüm ki fabrikada doğru düzgün yönetim anlayışı yok. gel zaman git zaman koca koca göbekli fabrika işleten dayıların bir kısmının da ilkokul mezunu öğrendim. (kimseyi hor gördüğüm yok yanlış anlaşılmasın, sadece paranın etkisini anlatmaya çalışıyorum.) her neyse fabrikada çalışırken bir şey daha fark ettim, lazer kesime iş yaptığımız adamlar çok tecrübesiz. teknik resmin üstünde öbür parçanın simetriği, siparişte de şu şunun simetrisi olacak dediğimiz parçalar aynı geldi. sonradan öğrendik ki adamlar o resmin simetrisini almayı becerememişler ve daha niceleri... gel zaman git zaman ben fabrikadan çıktım ki idealim zaten fabrikalarda asgari ücrete çalışan diploma mezunu olmak değildi. bir arkadaşla düşündük acaba bu kesim işine giremez miyiz. o dönem kosgebe gittik geldik ve şunu gördük ki 100bin tl (30u hibe 70i kredi) yatırım her ne kadar günlük ihtiyacını karşılamaya odaklanmış insanlar için büyük paralar olsa da (ki işin başında oh oh yırttık demiştik) sadece makine teçhizat masrafına bile yetmiyordu. ha ne oldu sonra biz o işten vazgeçtik. arkadaş kendi işine devam etti bana da Allah yürü ya kulum dedi de kurtulduk çok şükür. kısacası önemli olan motoru yapmak değil motoru herkes yapar hatta biraz para yatırsanız şahsi motorunuzu sanayide Japon kalitesinde yapmanız mümkün ancak ya işletmesi??? çünkü muhtemelen siz motor üretiminden kasıt sadece motosikletin kendisini düşünüyorsunuz ancak onun bir de işletmesini kurmak var ki büyük fabrikalarda dakikada şu kadar motor üretiyoruz adamların göğsü kabarıyor. işin içinde sadece devlet desteği değil üniversite işbirlikleri olacak ki bilim sanayiyi desteklesin yapılan araştırmalar üniversitelerin tozlu raflarında kalmasın, üretim kalite ve hızınızı geliştirsin, e haliyle tabi ki devletin üniversitelere de yatırım yapması gerek. kısacası yatırım yok, getirisi yok, rekabet açısından şansımız yok, rakipler köklü markalar vs. vs. yanisi uzun iş.
    bize dövlet bohmıyır demeyi sevmem ama ne yazık ki bu işte durum böyle...
    ayrıca ben yatırım yapacak olsam motordan ziyade arabaya yapardım çünkü en basitinden sezonluk ulaşım aracı değil ve de daha çok kesime hitap ediyor. yani bi araba fabrikasını görmeden motosikleti aklınızın ucundan geçirmeyin bile.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------

    Alıntı mccxcix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yapamayız değil yaptırmıyorlar, açın okuyun bunların hepsini engelleyen bir antlaşma var, şöyle düşünün ikinci dünya savaşında çıkmış ve atom bombası yemiş ya da kendi ülkesiyle sürekli savaş halinda olmuş olan ülkeler bile bizden çok ileri gittiler biz hala aynı yerdeyiz bunun nedeni nedir? Hiç düşündünüz mü?
    tam fabrika kuracaz bi anlaşma tutuyor **k...
    sen nasıl gelişirizin cevabını arama neden diye sorunca da hep o 2. dünya savaşındaki anlaşmaları parmak ucuyla göster. niye? çünkü kafasına fes geçiren dayı öyle söyledi. neden fes takıyor çünkü 2. dünya savaşındaki anlaşmalar... hadi oradan!!!
    ufukt, Keoma ve exteras bunu beğendiler.

  14. #34
    ufukt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Hadımköy
    Alıntı bozok_54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zamanında tecrübesiz yeni yetme mühendisken ufak bir fabrikada olsa da bir yerde iş bulmuştum sonra gördüm ki fabrikada doğru düzgün yönetim anlayışı yok. gel zaman git zaman koca koca göbekli fabrika işleten dayıların bir kısmının da ilkokul mezunu öğrendim. (kimseyi hor gördüğüm yok yanlış anlaşılmasın, sadece paranın etkisini anlatmaya çalışıyorum.) her neyse fabrikada çalışırken bir şey daha fark ettim, lazer kesime iş yaptığımız adamlar çok tecrübesiz. teknik resmin üstünde öbür parçanın simetriği, siparişte de şu şunun simetrisi olacak dediğimiz parçalar aynı geldi. sonradan öğrendik ki adamlar o resmin simetrisini almayı becerememişler ve daha niceleri... gel zaman git zaman ben fabrikadan çıktım ki idealim zaten fabrikalarda asgari ücrete çalışan diploma mezunu olmak değildi. bir arkadaşla düşündük acaba bu kesim işine giremez miyiz. o dönem kosgebe gittik geldik ve şunu gördük ki 100bin tl (30u hibe 70i kredi) yatırım her ne kadar günlük ihtiyacını karşılamaya odaklanmış insanlar için büyük paralar olsa da (ki işin başında oh oh yırttık demiştik) sadece makine teçhizat masrafına bile yetmiyordu. ha ne oldu sonra biz o işten vazgeçtik. arkadaş kendi işine devam etti bana da Allah yürü ya kulum dedi de kurtulduk çok şükür. kısacası önemli olan motoru yapmak değil motoru herkes yapar hatta biraz para yatırsanız şahsi motorunuzu sanayide Japon kalitesinde yapmanız mümkün ancak ya işletmesi??? çünkü muhtemelen siz motor üretiminden kasıt sadece motosikletin kendisini düşünüyorsunuz ancak onun bir de işletmesini kurmak var ki büyük fabrikalarda dakikada şu kadar motor üretiyoruz adamların göğsü kabarıyor. işin içinde sadece devlet desteği değil üniversite işbirlikleri olacak ki bilim sanayiyi desteklesin yapılan araştırmalar üniversitelerin tozlu raflarında kalmasın, üretim kalite ve hızınızı geliştirsin, e haliyle tabi ki devletin üniversitelere de yatırım yapması gerek. kısacası yatırım yok, getirisi yok, rekabet açısından şansımız yok, rakipler köklü markalar vs. vs. yanisi uzun iş.
    bize dövlet bohmıyır demeyi sevmem ama ne yazık ki bu işte durum böyle...
    ayrıca ben yatırım yapacak olsam motordan ziyade arabaya yapardım çünkü en basitinden sezonluk ulaşım aracı değil ve de daha çok kesime hitap ediyor. yani bi araba fabrikasını görmeden motosikleti aklınızın ucundan geçirmeyin bile.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------



    tam fabrika kuracaz bi anlaşma tutuyor **k...
    sen nasıl gelişirizin cevabını arama neden diye sorunca da hep o 2. dünya savaşındaki anlaşmaları parmak ucuyla göster. niye? çünkü kafasına fes geçiren dayı öyle söyledi. neden fes takıyor çünkü 2. dünya savaşındaki anlaşmalar... hadi oradan!!!
    Motosiklet forumunda olduğumuzdan motosiklet üretimini baz alıyoruz genel olarak. Güzel bir yorum olmuş tamamını okudum. Üretim konusuna gelince yıllık yüzbinlerce araç üretmeye gerek yok , sırf yerli ürün ortaya çıksın diye senelik belirli bir hedef kadar üretim yapılsa yeter.
    Lojistisyen.net/forum ¯\_(ツ)_/¯

  15. #35

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    motor üretipte ucuz alamayınca ne anladım demiş bazıları, konuya o yönden bakmayın ülkede üretimin artıpta ( her konuda) istihdamın artması marketten aldıgınız sütün fiyatına kadar ufakta olsa etkiler. Maliye okuyan biri olarak birşeyler üretmek iyide olsa kötüde olsa pahalıda ucuzda olsa ekonomimizin lehinedir her zaman.
    Keoma bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Devrim arabalarının hayata geçiril(e)meyişini anlamadan bu sorunun cevabını vermek zor olur ...

  17. #37

    Üyelik
    04 Temmuz 2014
    Alıntı ufukt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet forumunda olduğumuzdan motosiklet üretimini baz alıyoruz genel olarak. Güzel bir yorum olmuş tamamını okudum. Üretim konusuna gelince yıllık yüzbinlerce araç üretmeye gerek yok , sırf yerli ürün ortaya çıksın diye senelik belirli bir hedef kadar üretim yapılsa yeter.
    https://www.youtube.com/watch?v=dlxuaz87qV8
    iyi de hocam hobi olarak fabrika kurulmaz. sırf yerli üretim diye birini zorlasak yaptırsak, bu fabrikayı kuran adam çoluğuna çocuğuna ekmek götürmesin mi? bir ikincisi de hadi tofaş vari bir motosiklet fabrikası kurduk 20 yıl sonra ne olacak. bana göre o fabrika git gide daralıp yok olur sonunda. ben sırf yerli ürün olsun diye yada sırf yüzde yüz yerli olsun diye üretim yapmaya da karşıyım. getirisi yoksa o iş ameleliktir, memlekete de faydası olmaz sahibine de faydası olmaz.
    hadi ürettik biz binmesek etiyopyaya iteleriz diye düşünüyorsanız yine olmaz, ulaşım maliyetiyle astarı yüzünü aşar. boşuna tofaşı etipyoyada üretim yapsın diye satmadılar. bilseler zaten buradan üretip satabileceklerini vidasına dokundurmazlar tofaşın.
    sırf yerli üretim olsun istiyorsanız, bursa da ar pres diye bir firma var, mobilet üretiyorlar ama bu teknolojiyle fabrikanın pres kısmını kapatıp sadece motosiklete yönelseler iş yapabilirler mi acaba? (hayır)

  18. #38
    ufukt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Hadımköy
    Alıntı modifix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor üretipte ucuz alamayınca ne anladım demiş bazıları, konuya o yönden bakmayın ülkede üretimin artıpta ( her konuda) istihdamın artması marketten aldıgınız sütün fiyatına kadar ufakta olsa etkiler. Maliye okuyan biri olarak birşeyler üretmek iyide olsa kötüde olsa pahalıda ucuzda olsa ekonomimizin lehinedir her zaman.
    Hüsran diye bir kelime duydunuz mu siz ? Biliyorsanız ne alâ bilmiyorsanız link. Eğer dediğim gibi fiyat bazında milletin gönlünü çelemezseniz insanlar da hali hazırda güven sağlamış , yurdun dört bir yanında servisi olan markalara yönelip "üstüne 2000 daha koyarım Japon motora binerim" derler. Yerli üretim ürün de üç beş duyarlı vatandaşın garajında tarihe hüzünlü bir veda eder. Olacaklar aynen bu şekilde ... Şimdi fiyat konusunun ne kadar önemli olduğunu anlatabiliyor muyum ?
    Lojistisyen.net/forum ¯\_(ツ)_/¯

  19. #39
    Crenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2015
    Şehir
    Istanbul&Kıbrıs
    Motosikleti
    RX3i Evo
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında yaparız da dış mihraklar ve onların yurt içindeki destekçisi muhalifler engel oluyor. Bor madenlerine ulaşmamıza da engel oluyorlar. Parlementer sistem bu işleri aşmamıza engel oluyor. O değişince daha iyi mücadele edebileceğiz. Bir başka faktör de gençlerimizdeki ahlak yoksunluğu. İçki içmeler, kızlı erkekli el ele gezmelerle meşgul oldukları için teknoloji geliştiremiyorlar. Genel ahlaka uygun, haremlik selamlık bir eğitim ile daha çok din kültürü dersi sayesinde tıpkı büyük Osmanlı'nın şanlı günlerinde olduğu gibi dünya lideri olacağız. Bunun önündeki engeller yani muhalifler yakında kaldırılacak. Endişen olmasın genç dostum gelecek günler güzel olacak.
    Şimdi sana başta şunu söyleyeceğim yakında muhalifler kaldırılacak yazmışsın o muhalifleri ortadan kaldırmaya, Atatürkçü düşünceye elinizi uzatmaya birinizin bile gücü yetmeyecek. Yakında reis dediğiniz hırsız geberip gittiği zaman hepiniz tek tek inlerinize çekileceksiniz çünkü şuan bu lafları edebilmenizin güvencesi o ahmak.
    İstediğin dinle yönetilen bir ülke mesajından bu anlaşılıyor ve bu olduktan sonra dünyanın süper gücü olup arabadan motosiklete her şeyi üreteceğimizi söylemişsin, bana hangi müslüman ülkenin taşıt üretip dünya pazarına sunduğunu göstersene? Bunları yapamamızın sebebinin içki içmek, kızlı erkekli dolaşmak olduğunu söylemişsin; dünyanın önde gelen üreticilerine (Almanya, Japonya, Amerika, Kore..) bakıp olayın söylediklerinin hiç biriyle alakalı olmadığını göremeyecek kadar kör müsün, aptal mısın bana bunun cevabını ver. Sizin kafatasınızda beyin değil de ne var cidden yazık günah kullanın şunu artık. Biografinde eğitimci yazıyor ama bu kadar eğitimsiz kalmış bir insan olup çıkmışsın şu yaşına.

  20. #40

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Sayın shooter ramzey motosiklet fabrikasına git (onu bir fil bildiğim için onu örnek veriyorum)orada iki zamanlı motosiklet zamanından ramzey tarafından üretilip elde kalmış bir sürü 50 cc motor var söyle lazımsa sana kaç tane istersen versinler kendimizi bu kadar küçük görmeyelim lütfen


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)