1.90 boyla 125cc motor sürülmez mi?
-
Merhabalar başlıktaki gibi bir sorunum var 16 yaşındayım bu yaz ehliyet alıp motora başlamayı düşünüyorum ama nereye bakarsam bakayım 1.90 boy ile enduro sürmen lazım diğerleri küçük gelir falan denmiş aynı soruyu soranlara ama ben naked istiyorum.MT125 veya KTM Duke 125 düşünüyorum diğer 125liklere göre sele yükseklikleri daha yüksek olduğu için çok mu sırıtır altımda rahat eder miyim?
Reklamlar
-
Sırıtsa ne olacak? Varadero mu alacaksın? Sen görselliği boşverip sürmene odaklan değerli kardeşim. Önce iyi bir öğren, zaman geçtikçe daha kuvvetli ve daha iri motorlara geçersin
-
Ergonomik olarak küçük gelmeyecek motorlar ve sukuterler bulunuyor , Peugeot Tweet var bende 190 cm 100 kg ım şehir içi rahatsız etmiyor benzer ölçülerde 150 cc Piaggio Medley ile defalarca Ist-Bodrum , İst-Antalya ve Doğu Karadeniz turu yaptım sıkıntı yaşamadım..ha küçücük motorun üstünde pek estetik görünmediğime eminim 125 lik YamahaWR serisi vardı Honda CRF 250 gibi yüksek bir motordu sanırım artık gelmiyor , diğer markalarda benzerleri olabilir ama 125 cc vitesli motor tavsiye etmem , zaten keyif verecek bir akselerasyonu olmayacak hiç olmazsa otomatik sukuter olsun vitesle uğraşma derim..
-
Beka60 adlı üyeden alıntı
Merhabalar başlıktaki gibi bir sorunum var 16 yaşındayım bu yaz ehliyet alıp motora başlamayı düşünüyorum ama nereye bakarsam bakayım 1.90 boy ile enduro sürmen lazım diğerleri küçük gelir falan denmiş aynı soruyu soranlara ama ben naked istiyorum.MT125 veya KTM Duke 125 düşünüyorum diğer 125liklere göre sele yükseklikleri daha yüksek olduğu için çok mu sırıtır altımda rahat eder miyim?
Arkadaşım şöyle bir örnek vereyim, evde bir iri lastikli elektrikli bisiklet var. Selesi en düşükte. Oğlum 188 kızım 169 boy. Her ikiside kullanıyor bisikleti. Birinde biraz büyük diğerinde küçük görünüyor ama kullanımsal sorun yok.
Tommygun'ın dediği gibi, boya cüsseye göre tarz seçilmiyor. Sen ilk tecrübeni çok küçük olmayan bir motorla yaşa sonra bakarsın duruma göre. İlk motorun küçük olması büyük olmasından kesinlikle daha iyidir.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ergonomik olarak küçük gelmeyecek motorlar ve sukuterler bulunuyor , Peugeot Tweet var bende 190 cm 100 kg ım şehir içi rahatsız etmiyor benzer ölçülerde 150 cc Piaggio Medley ile defalarca Ist-Bodrum , İst-Antalya ve Doğu Karadeniz turu yaptım sıkıntı yaşamadım..ha küçücük motorun üstünde pek estetik görünmediğime eminim
125 lik YamahaWR serisi vardı Honda CRF 250 gibi yüksek bir motordu sanırım artık gelmiyor , diğer markalarda benzerleri olabilir ama 125 cc vitesli motor tavsiye etmem , zaten keyif verecek bir akselerasyonu olmayacak hiç olmazsa otomatik sukuter olsun vitesle uğraşma derim..
Abi sana bu hacimde vitesli eziyet gibi gelebilirde, o yaşta bu tarz motosikletlere sahip olmak inanılmaz bir duygu. Birde o hacimdeki motosikletler artık gözümüzde eşek niyetiyle kullanılacak motosikletler olarak geliyor hal böyle oluncada bahsedilen hacimdeki motosikletlerde şekil şukul aramaktansa pratiklik bizim en odak noktamız oluyor. Bende 125cc motosiklet alacak olsam asla bu tarz motosiklet almam orası ayrı konu .
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ergonomik olarak küçük gelmeyecek motorlar ve sukuterler bulunuyor , Peugeot Tweet var bende 190 cm 100 kg ım şehir içi rahatsız etmiyor benzer ölçülerde 150 cc Piaggio Medley ile defalarca Ist-Bodrum , İst-Antalya ve Doğu Karadeniz turu yaptım sıkıntı yaşamadım..ha küçücük motorun üstünde pek estetik görünmediğime eminim
125 lik YamahaWR serisi vardı Honda CRF 250 gibi yüksek bir motordu sanırım artık gelmiyor , diğer markalarda benzerleri olabilir ama 125 cc vitesli motor tavsiye etmem , zaten keyif verecek bir akselerasyonu olmayacak hiç olmazsa otomatik sukuter olsun vitesle uğraşma derim..
Ben bu yazının son kısmına katılmıyorum. ben de 17 yaşında ilk vitesli motorumu aldım. Vitesli bir motor kullanmanın kazandırdığı deneyim ilerisi için çok yararlı olacaktır. Hem genç yaşta motor sürmenin getirdiği zevkle her hızlanma tatmin yaratıyor . Bence scooter es geçilmeli, düşük cc çoğu motosiklet küçüktür, pek bir seçeneğin olmadığı için boyun seçim yapmanda etmen olmamalı. Ama kanımca bazı küçük modelleri eleyebilirsin. Mesela Svartpilen sırıtacaktır. Sen Furie dinleme (scooter konusunda) zevk verir
-
Sen bu üstteki abini dinleme, scooter al trafik tecrubeni artır, öngörünü geliştir. Kullan 1-2 sene.. Sonrasında git A2 yi al, delici ekibe katıl
“I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.
-
biz arkadaşın delight ına iki hayvan aylarca binip sağa sola gittik, benim boy 187 arkadaş 185
yandan bakıldığında motor bize saplanmış gibi görünüyordu ama tabiki önemsemeyip yola devam ediyorduk.
-
Önce su konuya bir aciklik getirilmasi lazim, herkesin dilinde NAYLON Lastik diye bir laf dolasip duruyor, NAYLON malzemesinden lastik olmaz bu biiiiir, Nayalon malzeme sadece lastigin ic cemberini yani janta basan lastigi cevreleyen cemberde kullanilan malzeme Naylon olup bu imalat sekli Otomobil,Otobüs,Kamyon gibi agir yüke maruz kalan tasitlarda bu cember nayoln olmayip celik telden imal edilmis olup agir yüke dayanikli olmasi acisindan ve celigin Naylona göre cok cok daha saglam olmasindan ötürü celik malzeme kullanilmistir,Morosiklet lastiklerinda kullanilan malzeme karisiminda Kaucuk miktari diger tasitlarda oldugundan daha az miktar kullanilmaktadir bunun ispati her iki tür lastikten birer kücük parca kesip yakilarak anlasilir, elinde hurda stok lastik bulunan bir arkadasimiz varsa lastigin ic cember kismini kesip icindeki malzemenin celik tel olmayip Naylon sert ipliklerden oldugunu göreceklerdir.
-
navarin11 adlı üyeden alıntı
Önce su konuya bir aciklik getirilmasi lazim, herkesin dilinde NAYLON Lastik diye bir laf dolasip duruyor, NAYLON malzemesinden lastik olmaz bu biiiiir, Nayalon malzeme sadece lastigin ic cemberini yani janta basan lastigi cevreleyen cemberde kullanilan malzeme Naylon olup bu imalat sekli Otomobil,Otobüs,Kamyon gibi agir yüke maruz kalan tasitlarda bu cember nayoln olmayip celik telden imal edilmis olup agir yüke dayanikli olmasi acisindan ve celigin Naylona göre cok cok daha saglam olmasindan ötürü celik malzeme kullanilmistir,Morosiklet lastiklerinda kullanilan malzeme karisiminda Kaucuk miktari diger tasitlarda oldugundan daha az miktar kullanilmaktadir bunun ispati her iki tür lastikten birer kücük parca kesip yakilarak anlasilir, elinde hurda stok lastik bulunan bir arkadasimiz varsa lastigin ic cember kismini kesip icindeki malzemenin celik tel olmayip Naylon sert ipliklerden oldugunu göreceklerdir.
Bilgi için teşekkürler de "naylon" ile 1.90 lık boy meselesini nasıl bağdaştırdın
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------
ooops şimdi anlaşıldı sanırım yanlış başlığa yazdın , forumda naylon sukuter lastikleriyle ilgili güncel bir başlık daha var ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bilgi için teşekkürler de "naylon" ile 1.90 lık boy meselesini nasıl bağdaştırdın
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------
ooops şimdi anlaşıldı sanırım yanlış başlığa yazdın , forumda naylon sukuter lastikleriyle ilgili güncel bir başlık daha var ;)
bende diğer konuda bu mesajı okudum, şimdi burada görünce ulan az önce okudum bunu, tekrarmı aynı konuyu açtım oldum
-
baskasinin ne dedidigine bakma
yasin ve ehliyetin geregi 125cc alabiliyorsan ozaman commuter ve skuter arasinda odaklan kadar ver
commuter ise cbf125 gayet iyidir, benim de ilk motorumdu
bu arada benim boy 1.95
-
bu hesaba girersek motor süren insan kalmaz dünyada evet başlangıç olarak seçenek çok yok idare ediecen bir müddet.
-
Modeller iyi mi kötü mü bilemiyorum ama MALAGUTİ DUNE-X 125 ve Aprillia Rx125 sizin boy ve ehliyetinize daha uygun olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)