Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Dizel motosiklet niçin üretilmez

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Woooo kendisi 215kg ve 100nm torku 1850 devirde veriyor. 0-100km hızlanması 4.25 sn. Adamlar yapmış

    Merak edenler için teknik özellikleri :

    http://www.bikez.com/motorcycles/tra...ition_2011.php
    o kadar yumurta muhabbetinden sonra farkeden birileri çıktı... 100 km yi 2.2lt mazotla gidiyor bu arada


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Woooo kendisi 215kg ve 100nm torku 1850 devirde veriyor. 0-100km hızlanması 4.25 sn. Adamlar yapmış

    Merak edenler için teknik özellikleri :

    http://www.bikez.com/motorcycles/tra...ition_2011.php
    Yakit ucuz olacak diye 22000+ Euro fiyat biraz sacma degil mi? (MSRP+VAT)

    "Az yaksin" dusuncesinde olanlardan ziyade dizel fetisi olanlar icin uretilmis gibi degil mi sizce de?

  3. #23
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakit ucuz olacak diye 22000+ Euro fiyat biraz sacma degil mi? (MSRP+VAT)

    "Az yaksin" dusuncesinde olanlardan ziyade dizel fetisi olanlar icin uretilmis gibi degil mi sizce de?
    haşmet ağabey yardırıyosun yine 125 cc ye lpg bağlatıncada aynı şey olur. en azından kendini amorti edebilir zaten abi

  4. #24
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Motosikletim dizel olsa yıllık yakıt giderim yaklaşık 300€ düşük olacak. (Otomobil teknolojisi ile birebir aynı olacağını farz edersek)
    Yılda 300€ kâr edebilmek için dizel motosiklete en az 5.000€ fazla para vermek zorunda kalacağım.
    Peşin ödediğim farkı yakıtla amorti edebilmem için en az 15 yıl aynı motoru kullanmam gerek ki o kadar yaşaması mucize olur.
    Farkın yarısını bakım masraflarından çıkarsak yinede en az 7 sene o motosikleti kullanmam gerekiyor.
    Hangimiz 7 sene aynı motosikleti kullanıyoruz?
    Son 7 senede 5 motor değiştirmişim.
    Yani dizel motorun benim için hiç bir cazip tarafı yok.
    Daha doğrusu motosiklet kullanıcılarının en az %90'ı için durum böyleyken,
    zaten dar olan motosiklet piyasasına kim dizel motor yapar?

    Dizel motosiklet ancak devlet kuruluşları için avantajlı olabilir?
    Yani üretilse de custom motosiklet olur, piyasada satılmaz.
    Kaldı ki elektrikli piyasası almış bayrağı eline sallarken dizele Arge harcaması yapacak sazanı ancak tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

    Konuyu Türkiye açısından ele alacak olursak, dış dünyanın aksine bizim benzinli araçları teşvik etmemiz gerekiyor.
    Ne kadar benzin tüketirsek devlet o kadar fazla kâr elde eder. Çünkü benzin üretimimiz çok fazla ve yarısını bile tüketemiyoruz.
    Kalan benzini komik paralara dışarıya ihraç ediyoruz.
    Halbu ki iç piyasada tüketilse daha bu kadar vergi geliri sağlanır.
    SAZMAN ve ilkerabi bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #25
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletim dizel olsa yıllık yakıt giderim yaklaşık 300€ düşük olacak. (Otomobil teknolojisi ile birebir aynı olacağını farz edersek)
    Yılda 300€ kâr edebilmek için dizel motosiklete en az 5.000€ fazla para vermek zorunda kalacağım.
    Peşin ödediğim farkı yakıtla amorti edebilmem için en az 15 yıl aynı motoru kullanmam gerek ki o kadar yaşaması mucize olur.
    Farkın yarısını bakım masraflarından çıkarsak yinede en az 7 sene o motosikleti kullanmam gerekiyor.
    Hangimiz 7 sene aynı motosikleti kullanıyoruz?
    Son 7 senede 5 motor değiştirmişim.
    Yani dizel motorun benim için hiç bir cazip tarafı yok.
    Daha doğrusu motosiklet kullanıcılarının en az %90'ı için durum böyleyken,
    zaten dar olan motosiklet piyasasına kim dizel motor yapar?

    Dizel motosiklet ancak devlet kuruluşları için avantajlı olabilir?
    Yani üretilse de custom motosiklet olur, piyasada satılmaz.
    Kaldı ki elektrikli piyasası almış bayrağı eline sallarken dizele Arge harcaması yapacak sazanı ancak tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

    Konuyu Türkiye açısından ele alacak olursak, dış dünyanın aksine bizim benzinli araçları teşvik etmemiz gerekiyor.
    Ne kadar benzin tüketirsek devlet o kadar fazla kâr elde eder. Çünkü benzin üretimimiz çok fazla ve yarısını bile tüketemiyoruz.
    Kalan benzini komik paralara dışarıya ihraç ediyoruz.
    Halbu ki iç piyasada tüketilse daha bu kadar vergi geliri sağlanır.
    Sonda ironi mi var ciddi misiniz çözmeye çalışıyorum

  6. #26
    R3d - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2016
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonda ironi mi var ciddi misiniz çözmeye çalışıyorum
    Ne sandınız? Petrolde dunyanın tekelıyız. Dunyanın her bır yanına guneydogudakı petrol rezervlerımızden cıkartıp ısletıgımız yakıtı satıyoruz, cıkarıp ısleyıp satmak cok zor butun maddı yuk ulkemızın sırtında oldugundan en pahalı benzını bız kullanıyoruz. Bu gayet dogal degıl mı? Cıkaran bız, ısleyen bız satmakla ugrasan gene bız, e bunca yuk bızım sırtımızdayken avrupaya pahalıya satacak halımız yok. O petrolu cıkaran, ısleyen ıscının emegı ıcın alıyor devlet o kadar vergı. Ayrıca dıs ulkeler o kadar cok benzın alıyor kı bızden, bıze yarısı bıle kalmıyor. Yasasın hukumet. Devletımız var olsun sultanımız var olsun, dunya lıderımıze butun forum olarak kocaman bır alkıs rıca edıyorum. Ayrıca vergılerden zamlardan ve parasızlıktan sıkayet eden fakırler lutfen otede dursun, dogalgaz rezervlerımız eksılmesın dıye kombıyı calıstırmıyorum yurt dısına daha cok dogalgaz satalım ulkeye para gırsın dıye. Komsuyu esı dostu tembıhledım, dogalgaz ve komur madenlerımızı kendımız eksıltmeyelım, yuce devlet buyuklerımız yurt dısına satsın ulkemıze para gırsın dıye. Bılınc lutfen bılınc..

  7. #27

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Birincisi ağır olur. İkincisi sanıldığı gibi dizel motorların torku yüksek falan değildir, turbo ile desteklendikleri için torkları yüksek olur. Turbo kullanımın da motosiklet için uygun olacağını düşünmüyorum çünkü tork devire bağlı olarak aniden gelir. Ayrıca turbo sisteminin türbini çok pahalıdır. Bunun yerine supercharger (kompresör) kullanlabilir ancak ben supercharger kullanan dizel motoru hç duymadım. Kawasaki H2 ile öyle yaptı fakat o motor benzinli. Maliyet konusu da tamamen abartıdan ibaret oluyor. Normalde turbo benzinli bir araç ile turbo dizel aracın motor maliyetleri çok farklı değildir ancak Türkiye'de firmalar bunu serbest ekonomi ayağına fırsat bilip milleti kazıklıyorlar. Devlet de her zamanki gibi seyrediyor.

  8. #28

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakit ucuz olacak diye 22000+ Euro fiyat biraz sacma degil mi? (MSRP+VAT)

    "Az yaksin" dusuncesinde olanlardan ziyade dizel fetisi olanlar icin uretilmis gibi degil mi sizce de?
    Bu bir fantazi ürünü zaten. Efektifliğine ya da rantabilitesine bakmıyorum ancak şunu da unutmamak lazım bugün kullndığımız çoğu ürün bir ütopyadan ortaya çıkmıştır.
    ilkerabi bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Benzin candır gerisi heyecandır. O iğrenç dizel motor sesini hayatta istemem ben şahsen.
    ilkerabi bunu beğendi.

  10. #30
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Elektrik versek?

    Zero SR.

    Bakim: Yağ yok, filtre yok, zincir yok.
    Kullanım: titreşim yok, gürültü yok, ısınma yok.
    Performans: 0-100km 3.3 saniye.
    Yakıt: gece ful şarj maliyeti $1.50.
    Menzil: Şehir içi 300km+, şehir dışı 200km+.
    Fiyat: Dizel kadar olmasa da hâlâ pahalı, çünkü pil pahalı. Ama avantajları çok fazla.

  11. #31
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonda ironi mi var ciddi misiniz çözmeye çalışıyorum
    Şaka olmasını çok isterdim.
    Asıl şaka gibi olan benzini satış fiyatımız.
    Devlet iç piyasaya 4-5 liraya satılan benzini aleme 1,25-1,50 lira gibi bir fiyatla satıyor.
    Yaşasın istikrar!!!

    900 lira kazanırken 1500 lira asgari ücret teklifini yuhalayan millet bu kadar istikrarı hak ediyor.

    Daha petrolün varili 100 dolarken benzinin 3 liraya,
    varili 35 dolara düşünce 5 liraya satılması konusuna girmedim bile.
    MimTolga bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #32

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik versek?

    Zero SR.

    Bakim: Yağ yok, filtre yok, zincir yok.
    Kullanım: titreşim yok, gürültü yok, ısınma yok.
    Performans: 0-100km 3.3 saniye.
    Yakıt: gece ful şarj maliyeti $1.50.
    Menzil: Şehir içi 300km+, şehir dışı 200km+.
    Fiyat: Dizel kadar olmasa da hâlâ pahalı, çünkü pil pahalı. Ama avantajları çok fazla.
    Ehehe bizim aklı evveller bundan egzoz sesi çıkmıyor derler Sonra işin yoksa bir de ses simülatörü koy motora. Simülatörde de farklı modlar olur; akrapoviç modu, mivv modu, gpr modu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:43 ----------

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaka olmasını çok isterdim.
    Asıl şaka gibi olan benzini satış fiyatımız.
    Devlet iç piyasaya 4-5 liraya satılan benzini aleme 1,25-1,50 lira gibi bir fiyatla satıyor.
    Yaşasın istikrar!!!

    900 lira kazanırken 1500 lira asgari ücret teklifini yuhalayan millet bu kadar istikrarı hak ediyor.

    Daha petrolün varili 100 dolarken benzinin 3 liraya,
    varili 35 dolara düşünce 5 liraya satılması konusuna girmedim bile.
    Lüks yatlara, teknelere mazot 1.8 tele iken benim canım köylüm traktörüne 4 teleden koyuyor...

  13. #33

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    trafiğe, araç kalitesine (insanları zorla egzoz muayenesine yolluyoruz) bakıldığında; yakıt pahalı denilemez. galiba yakıt bana pahalı demek istiyoruz

  14. #34
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı ilkerabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısaca:
    Dizel yakıtı motor içinde sıkıştırmak suretiyle kendiliğinden yakıyoruz. 20 atmosfer kadar sıkıştırıyoruz, buna dayanıcak motor bloğu dökme demir oluyor. Soğutmak için de hava sirkulasyonu neyin yetmiyor. Bloğun içinde SU dolaştırmak lazım. Ayrıyeten mazotu silindire basmak için enjektöre kuvvetle basıcak pompa ve kranka bağlanıcak volan filan da dedimiydin epey bi AĞIRLIK oluyor.
    Yaptım motora taktın diyelim, 900 devirle giderken hızlanman gerekti, benzinli motor gibi şakkadanak 15 BİN devire de çıkamıyorsun 3 BİN bilemedin 4 bin devir ile hız yapamazsın, bu devirdeki motora göre vites kutusu tasarlaman gerek..
    Bütün bunları yaptıktan sonra bu motosikletle bakkala-manava değil istanbuldan almanyaya gidersen oldukça yakıt tasarruf edebilirsin..
    Yanlışsın dostum ,

    Minibüs aleminin efsane markası Magirusların hepsi hava soğutmalı dizeldir

    Sevgilerimle
    jimi_hendrix bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #35

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Alıntı ilkerabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün suç osmanlının..
    Demiryolu yapmayı becerebilseydi petrolü de çıkarabilecekti, biz de şimdi ay'a niye çabucak gidemiyoruz diye tartışıyor olucaktık..
    Demir yolunu yaptılar.Üstüne katabilen katsaydı hala petrolü işletebilirdin demekki demirağlarla ördük ana yurdu 4 baştan ... musulu,kerkükü almayı beceribilseydiler sahip çıkabilseydiler hala petrol sahibi olabilirdin.

  16. #36
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demir yolunu yaptılar.Üstüne katabilen katsaydı hala petrolü işletebilirdin demekki demirağlarla ördük ana yurdu 4 baştan ... musulu,kerkükü almayı beceribilseydiler sahip çıkabilseydiler hala petrol sahibi olabilirdin.
    Kim yaptı demiryolunu?
    Dalga mı geçiyorsunuz?
    Cumhuriyet kurulduğunda kendimize ait 1 metre bile demir yolumuz yoktu.
    Osmanlı zamanında topraklarımızda yapılmış olan demiryolları İngiliz ve Almanlara aittir.
    Yanlış hatırlamıyorsam Abdülaziz zamanında az bişey ray döşendi onuda parasızlıktan işletemeyip almanlara kaptırdık.
    Kalan yolların ve trenlerin tamamı ingiliz ve almanlarındı.

    Cumhuriyet kurulduğunda yıllarca bu demiryollarını millileştirmekle uğraştı.
    Zaten savaştan çıkmışsın, para yok, üstelik osmanlıdan bir dünya borç kalmış.
    Buna rağmen demiryollarını devletleştirmekle kalmayıp yenilerini yapmayı başarmışlar.

    Aynı hızda devam etseydik bugün demir yollarımız gelişmiş ülkeler seviyesinde olabilirdi.
    Ama teknolojisinin geliştiği 50'lili yıllarda tüm dünya demiryolu yaparken maalesef bizim başımızdakiler Hilts raporunu uyguluyor, ülkeyi amerikanın kucağına iyice oturtmakla meşgûl oluyorlardı.

    Onlar sayesinde bugün hem amerikanın hem de petrol ihtiyacımız nedeniyle arapların kucağında oturuyoruz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #37
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    dizel motosikleti bilmem de,
    demiryolu konusu sakıncalı.
    osmanlının demiryolu yaptırmak için imzaladığı sözleşmeleri biraz bilmek lazım.
    demiryolunun geçtiği yerlerin 30km kadar civarı da demiryolu yapanlara tahsis edilmiş diye hatırlıyorum. sanım bu durum maden, tarihi eser vb hepsini içeriyor.
    böyle enteresan bir durum.

  18. #38
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ehm. Konuyu toparlamak adına, neden benzinli lokomotif yok diye bir soru sorsam, oradan da tekrar motosiklete geri döneriz
    ilkerabi bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    2.Abdülhamitin yaptırdığı tren yolları var ve yapılan işlere bakılırsa tren yoluna önem verdiği görünüyor.Osmanlının son zamanları da güllük gülistanlık değildir, savaş tehlikesi ozamanlarda da vardı.Bir başka mesele ise borçların neden alındığı ve bu işleri yaptıranların kim olduğu ve hangi grup içinde olduğudur.Asıl mesele ise ;demir yolu sistemine birşekilde başlanılıp devam edilmiş fakat devamı getirilememiştir çoq'unda söylediği gibi.

  20. #40
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı The Dude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dizel motosikleti bilmem de,
    demiryolu konusu sakıncalı.
    osmanlının demiryolu yaptırmak için imzaladığı sözleşmeleri biraz bilmek lazım.
    demiryolunun geçtiği yerlerin 30km kadar civarı da demiryolu yapanlara tahsis edilmiş diye hatırlıyorum. sanım bu durum maden, tarihi eser vb hepsini içeriyor.
    böyle enteresan bir durum.
    Bu eleştiriye açık bir durum ama en azından kötü niyet yok.
    Adamlar bizim saray erkanını ayakta uyutmuşlar.
    Alem rönesans yapmış sen ayakta uyumuşsun. Bırak demiryolunu altındaki taşı kıracak teknolojin yok.
    Yinede bizim padişah önemini kavramış, bi tarafımıza kaçacak şartlarda da olsa adım atılmış.
    Genç cumhuriyetle arasındaki fark şudur.
    Osmanlı'da yeni kurulan cumhuriyette gırtlağına kadar borç içindedir.
    Osmanlı daha fazla borç alıp saray yapmış, cumhuriyet yönetimi ise demiryolunun önemini kavramış yediği ekmekten kısıp hem harıl harıl ray döşemiş hem de mevcut demiryollarını devletleştirmeye uğraşmış.

    Kurtuluş savaşı sırasında demiryollarının bize ait olmamasının acısını çekmiş bu adamlar.

    Düşünsene!
    Cephane, asker hatta yiyecek, sağlık malzemesi sevkiyatı yapacaksın.
    Ülkende tren var ama sahibi yabancı üstelik onlarla savaşıyorsun.

    Ankara-Sivas arası demiryolunun açılış töreninde yapılan bir konuşmada(kim olduğunu hatırlamıyorum) Sivas-Ankara arasının 10 günden 1 güne indirildiği vurgulanıyor ve ürünlerin artık para edeceği, aslında bir altın yolu yapıldığı ifade ediliyor.

    Genç cumhuriyet için demiryolu işte bu kadar önemliydi.
    1940 yılına kadar durmadan çalışmış adamlar.
    O zamanki imkanlarla yılda ancak 250-300 km ray döşeyebilmişler.
    1940-1950 arasında çalışmalar durmuş.

    2. Dünya savaşı başlamış.
    2 büyük savaş görmüş olan İnönü ülkeyi bir savaşa daha sokmamak için her şeyi paydos etmiş.
    Bu dönem iyi mi oldu kötü mü oldu tartışılır.
    Fakat 1950'den itibaren yapılanlar affedilir gibi değil.
    Savaş bitmiş. Teknolojide çağ atlanmış. Tüm dünya demiryolları ve trenleri geliştirmeye,resmen çağ atlamaya başlamış.
    Bizim başımızdaki sazanlar amerikanın hazırladığı hilts raporunu aynen uygulamaya koymuşlar.
    Ulaşım politikamız değişmiş. Taşımacılığı karayoluna çevirmişiz.
    Tek bir varil petrol çıkarılmayan ülkemiz her şeyi petrolle çalışan bir ulaşım politikası benimsemiş.
    Mazotla çalışan kamyonlar otobüsleri geçtim yaptığın yolun asfaltı, zifti bile petrol ürünü.
    İnsan bu kadar salak olamaz bu olsa olsa ihanetle açıklanabilir.

    Daha kötüsü ise hâla akıllanmamamız.
    Hala yol yapan hükümetlere oy veriyoruz.
    Sorun millete hala yol yaptı diye Menderes'i,
    otoban yaptı diye Özal'ı yere göğe koymazlar. Mevcut hükümeti zaten söylemeye gerek yok.
    Yol yapmakla kalmadı bi de saray dikti.

    Milletçe el ele kendimizi kazıklıyoruz.
    Akıllanmaya da niyetimiz yok.
    ilkerabi ve Shamy bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)