ekmek arası tavuk 1 liraysa gireriz. 75 dolara çiftlik mi kurucaz ?
madem dolar dedik alın bu da size bi market alışverişi (ilkay da sevdiğim vloggerlardan)
ekmek arası tavuk 1 liraysa gireriz. 75 dolara çiftlik mi kurucaz ?
madem dolar dedik alın bu da size bi market alışverişi (ilkay da sevdiğim vloggerlardan)
Araçlara korumak için motosikletinkinden daha iyi ne geliştirmişler yahu.
En son sistem arabayı bile rahatça çalıyor adamlar.
Bunun acıklı bir nedeni var.
Türkiye'deki saçma vergi sistemi yüzünden motosikletleri çıplak ithal ediyorlar.
Şimdi rahat anlaşılması için atmasyon bir örnek vereyim.
Örneğin Nc yediyüzü fabrikadan çıplak alırsan 10bin liraya alıyorsun.
Far bin lira
Aynalar da bin lira olsun.
Yani far ve ayna motosikletin üzerinde gelirse 12 bin lira ödüyorsun.
Motor ülkeye girdiğinde 12 bin lira üzerinden vergilerini ödersen motor sana 18 bin liraya mal oluyor.
Fakat motoru çıplak alırsan motor 15 bin liraya geliyor.(vergi oranı aynı %50)
Ayna ve farı ayrı ithal ederse araç vergisine dahil olmadığı için yaklaşık 2200 liraya da onları mâl ediyorsun.
15000+2200=17.200 lira yapıyor.
Yani her motosiklette 800 lira düşük maliyet sağlıyor.
1000 motosiklet satsan 800bin lira demek.
Vergi adaletsizliği o kadar fazla ki motosikletin olması gereken donanımı bile ayrı ithal edilmek zorunda kalınıyor. Motorun üstünde alırsan %18 ayrı alırsan %8 kdv ödüyorsun.
Mesela motorun üstünde olursa %37 ayrı olursa %10 ötv ödüyorsun.
Bir motosiklet 10 bin lira aksesuarlarının da 5 bin lira tuttuğunu düşünün.
Oluşan vergi farkı inanılmaz rakamlara ulaşıyor.
Böyle bir motosiklet sadece 1000 adet satsa en az 2 milyon lira gibi bir rakam fark ediyor.
Tabi bir çok firma motosikleti trafiğe çıkmaya yeterli donanımda toplayıp kalan aksesuarları ayrıca satma çakallığı yapıyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Forum başlığı "Motorlarda neden koruma teknolojisi gelişmiyor"
Aklı evvel forum sakini
"misal amerikada bir lokantada 2kişi yemek yesen 75$ veriyorsun, bunun sebebi ülkemiz ve fakirlik miş"
Bu kadar kendini küçük gören, küçük düşmekten imtina etmeyen kişiler ile aynı oksijeni kullanıyoruz. Dünya motosiklet teknolojisi bizim fakir oluşumuzdan muzdarip olduğu için güvenlik teknolojilerine yatırım yapmıyor demektir.
Dam üstünde saksağan, vur beline kazmayı.
@Darkfriairs
dolu konuş, işimize yarar bilgiler paylaş, boş boş oksijen tüketme )
cut/past yaptığın yerin üstünde polemik metni var kaçırmışsın sanırım.
-
hatta ve hatta, dahada dolu konuşabilmek için şu konuyu açtım.
ben gidiyorum senin gibi dolu zekalara bırakıyorum forumu.
Atarli ergenlere bakcak olursak ülkeyi terketmemiz lazım. Sinir yapmayin üzmeyin kendinizi.
Mengu16 oralarda malzeme ucuz yani kendin yapıyorsan hiç sıkıntı yok ama emek-işgücü pahalı o nedenle hizmet alıyorsan pahalı.
Asıl konuda ise bizim talep etmememiz lazım veya üretmemiz elbette batıda da hırsızlık var , Amsterdam'da mesela bisikletler motorlar koca koca zincirlerle bağlı.
Pazarlama açısından motorlarda güvenlik önceliği değil tüketicileri ama ben mesela motor çaldırmış birisi olarak az pahalıya böyle merkezi disk kilidi ve disk kilidi aktifken hareketi önleyen uyarıcısı olan bir Bajaj Pulsar olsa onu alırdım :D
Hangi araba en güvenli ? En gelişmiş güvenlik sistemi felan olan..?
Çekiciyle gelip arabayı sırtlayıp gidersin istediği kadar önlem olsun.
Bizde de motoru sırtlayıp gidiyor adamlar.
Hareket eden bir malzeme göster ve çalınamaz güvenlikli bu de, sonrada geçip izleyip öğren nasıl götürülüyormuş..
Adam 1 araba götürüp parçalayıp satacağına, 2 motor götürüyor hem parça pahalı, hem ağırlık olarak taşınabilir, hemde parçalaması kolay.
Biraz mantıklı düşünelim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)