Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zarar veriyor mu ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Arkadaşlar motosikleti sabah çalıştırmadan önce yan ayaklıktan alıp dik konumda çalıştımam şart mı ? Aksi takdirde ayaklıkta çalıştırıp ısınmasını bekleyince motor yağsız kalıp zarar mı görüyor ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Bi sabah hadi oğlum kalk uyan demek var birde kalk lan yataktan demek var
    Ahmet güllü ve sey_47 bunu beğendiler.

  3. #3
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı 4till4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motosikleti sabah çalıştırmadan önce yan ayaklıktan alıp dik konumda çalıştımam şart mı ? Aksi takdirde ayaklıkta çalıştırıp ısınmasını bekleyince motor yağsız kalıp zarar mı görüyor ?
    Nereden duydunuz? Sacma geldi bana. Cogu motor icin gecerli degildir. Eger gercekten boyle dizayn edilmis bir motor varsa omru sinirli olur, cunku gaz, fren ve donus esnasinda da yagsiz kalabilir...

  4. #4

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Bana da saçma geldi yan ayakta ne kadar eğik duruyor ki nihayetinde.

  5. #5

    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Alıntı EmreKocyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi sabah hadi oğlum kalk uyan demek var birde kalk lan yataktan demek var
    Bende bu şekilde düşünüyorum

  6. #6
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı EmreKocyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi sabah hadi oğlum kalk uyan demek var birde kalk lan yataktan demek var
    Muhahaha Aynen öyle.
    Babamda öyle diyor.
    Kalk ulan deyip, sırtına yükü koyup seni aşağı indirip koştursam nasıl olur diyordu.
    Bekleyeceksin diyordu
    EmreKocyigit bunu beğendi.
    20

  7. #7
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Daha neler. Böyle şeyler nasıl yayılır ?

  8. #8

    Üyelik
    14 Ağustos 2016
    Ciddi ciddi böyle birşey varmı

  9. #9
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    O zaman ayaklik açık şekilde benzin almak da zararlı olur , ayakta işemek zararlı o kesin ama
    kara_kule, gursus ve YERUÇAĞI bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    O zaman virajlarda da motor yağsız kalıyor Lütfen kaynım böyle demişti gibi bilgileri sorun,sorgulayın.

  11. #11
    MANKU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2014
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Aprilia & YAMAHA
    Ayaklik müşürü bunun için mi yoksa?

  12. #12
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Bizde ve çoğu motorda orta sehpa yok,ayrıca kilometrelerce tek teker yol yapan Arif Razgatlıoğlu,kaç yıldır hala tek teker gidiyor

  13. #13
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Ayaklık muşürü ayaklık açık iken hareket edimemesi için. Motor yan ayaktayken yağsız kalma gibi bir durum söz konusu olmaz. Zaten çalışmadan önce karterde yeteri kadar yağ birikiyor. İllaki yağ çeker.
    turkish39 bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    Müşür iptal edilecek, yan ayaklığı ellemeden matoru çalıştırabilirsin, o kadar yan yatması ile bir şey olmaz. İStersen yan ayaklığı hiç açmadan da matoru kullanabilirsin.

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı SametSenel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman virajlarda da motor yağsız kalıyor Lütfen kaynım böyle demişti gibi bilgileri sorun,sorgulayın.
    Zaten cok sert virajlarda bir cok motor kisa surelerle yagsiz kaliyor. Problem, karter'deki yagin ivmelenme veya yer cekimiyle belli bir uca toplanmasi, ve karterde cekecek yag kalmamasina dayaniyor. Cozumu, "dry sump" denen teknoloji. Yaris motosikletlerinin cogu kullanir.

    Ama ayaklikta olan motosiklet o kadar yatmiyor tabii ki.

  16. #16
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Ben Motor virajada yatsa yağsız kalacağını sanmam. Özellikle yarışlarda yüksek süratle viraja girildiğinde Her halükarda yağ merkez kaç kuvvetinden dolayı karterin dibine yayılacaktır. Yani pompanın emiş yapabilmesi için gerekli yağ bulunur diye düşünüyorum.

  17. #17
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    yağ pompası saniyesinde yağı fışkıttırmış oluyor zaten ,kitapçıklarda genelde dik konumdayken çalıştırın diyor ama bence pek bi esprisi yok,yağı balı tam olsunda yan ayaklığı kalsın.
    4till4 bunu beğendi.

  18. #18
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    yanlamayı bilmem ama ön kaldırırken yağsız kalıyormuş.

    aynı soru benim kafamda da vardı bu yüzden ben her sabah orta sehpada 2,5 dakika ısıtıp sonra yola koyuluyorum.

  19. #19
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Motor virajada yatsa yağsız kalacağını sanmam. Özellikle yarışlarda yüksek süratle viraja girildiğinde Her halükarda yağ merkez kaç kuvvetinden dolayı karterin dibine yayılacaktır. Yani pompanın emiş yapabilmesi için gerekli yağ bulunur diye düşünüyorum.
    Sadece virajda değil, ani gaz ve fren esnasında bile yağsız kalıyor. O da her viraj öncesi ve sonrası demek. Onun için çoğunlukla dry sump kullanıyor. Karter yok, yerine ayrı bir yağ deposu var.

    Avantajlar: motor alttan on santim kısalıyor. Yatış açısı artıyor. Karterdeki yağın krank milini yavaşlatmasının önüne geçilmiş oluyor.

    Dezavantajları: Daha pahalı. Ek yağ pompası gerektiriyor.

    Yarış arabaları, bazı spor arabalar, ve uçaklar da dry sump kullanıyor.

  20. #20
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    çalıştırmadan önce iki yana sallayıp çalkalamak belirli açıda yatırıp bi süre beklemek gerekir. yemeği hızlı pişirirseniz ne olur ?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)