Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

arka teker arada kilitleniyor lütfen yardım!!!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Isparta-Denizli
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Selamlar herkese

    r125le tecrübem 8 9 bin km oldu yaklaşık 4 bin km'dir motorumu hiç yatırmadan gayet rahat bir şekilde kullanıyordum. Hatta artık korkmadan binip yatıp kalkıyor yanlıyordum. Fakat son 2 haftada 3 kez yatırdım motorumu ve ilk başlarda kendi hatam olduğunu düşünüp daha çok dikkat etmeye çalıştım fakat bugün anladım ki sorun benden değil motordan kaynaklanıyor.

    motorumda frenlemeyi falan öğrendim yani sert sıkıp kaydırmıyorum yada kayacağını hissettiğimde freni bırakıp motoru toparlayabiliyorum en azından uzun zamandır bu böyleydi(3-4 bin kmdir).Son iki haftadır 3 kez arka teker kitlendi ve 2sinde kayarak motoru yatırdım.

    1.sinde arkamda artçı vardı ve fren yaptım ardından vitesi düşürüp debriyajı bırakırken arka teker kitlendi ve düzeltmeye çalışsamda olmadı yatırdım. Vites devrindeydi yüksek hızda değildim ve ilk zamanlarımda devirsiz geçirdiğimde bu kadar uzun süre kitlemezdi yani debriyajı bıraktığım bi sağa yada sola teker kayardı fakat 1 metrede falan düzelirdi neyse ilk seferde yolun kaygan olduğunu düşündüm toparlayamadım artçı olduğu için diye hatanın kendimde olduğunu düşündüm.

    2.sinde ışıkta durdum ve yeşilin yanmasını bekledim tam yeşil yandı kalkıcam motorun arkası bi sağa çekti sanki teker yakarmış gibi fren falan sıkmamıştım gaz fazla geldi teker tutunmadı herhalde dedim gazı kestim hala aynı sonra debriyajı sıktım tekrar kalkmaya çalıştım hafif yine aynısını bu sefer sola yaptı sonradan düzeldi. Ben yine asfalta ve tekere bağladım durumu (tekerlerim michelin pilot street çok kötü bir teker değil bence)

    3. ve en sonuncusu bugün oldu sabah sokaktan eve dönerken yavaşladım 3ten 2ye (35 40 arası bir hızdayım 2de max 62yi görüyor) alıp debriyajı bıraktığım anda teker öyle bir kitlendi ki ilk başta hemen frenleri bıraktım ayağımla motoru düzelttim bir sağla bir solla fakat motorun arkası hala kayıyordu 6-7 metre o şekilde rahat gitmişimdir frenleride bıraktığım için duramadım ve yine motoru yatırdım montum yırtıldı bende bir hasar yok fakat motor çizildi falan neyse ben yine suçun bende olduğunu düşündüm bide yağmur falan yağmadığı için yollar kaygan falan diye düşündüm tam motoru çalıştırıp hareket edicem yine motorun arkası teker yakarmış gibi kaymaya başladı fren falan sıkmamıştım ve ondan sonra sorunun bende olmadığını düşünmeye başladım.

    motorun arkasına baktığımda tekere falan herhangi birşey gözükmüyor zincirim gevşek biraz birde debriyaj balatasını değiştireli 3 4 bin km oldu

    sizce bu durum neden kaynaklanıyor olabilir ben mi yanlış düşünüyorum sorun bende mi bende olsa durduğu yerde kalkarken neden arka taraf sağa sola kayar ustama gittim p.tesi gel bir bakalım dedi şimdi binerken korkmaya başladım şimdide kilitleyecekte düşecem diye

    yazı biraz uzun oldu kusura bakmayın şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cagiran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    1. Honda NSS 300 FORZA / 2. Suzuki GW250 INAZUMA
    Sanırım 3-4 bin km dir bu sorun yaşamanla 3-4 bin km önce debriyaj balatasını değiştirmiş olman arasında bir bağ kuruyorsun.
    Götür servise aydınlatsınlar seni
    Sen de bize.burdan bilgi ver
    H_H_A bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    Havaların soğumasıyla beraber lastiğinin ısınmamasından kaynaklı,

    Daha dikkatli sürmelisin, yazın sürdüğün gibi sürme,

    Birde lastiğin ömrünü tamamlamış yada benim gibi IRC marka lastik kullanıyor olabilirsin.
    H_H_A bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Genç kardeşime uyarı abs siz bir motor da arka teker kitlemişken arka fren bırakılmaz dozu azaltarak basmaya devam edilir mazallah 600 lük 1000 lik herhangi bi tip abs siz bir motorda ağırlık aktarımı değişmesi sizi öldürürdü arka teker kitlediğinde debriyaj kavraması gibi freni kavrama noktasında basmaya devam edin Allah korusun...

  5. #5

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    CBF 150
    Vites küçültürken ara gaz veriyor musun? Temel sebep diyemem ama sebeplerden biri bu olabilir. Kontrolsüz vites düşürdüğünde ara gazı vermezsen arka tekerin kitlenme ihtimali yüksek. Sonuçta r25'te kaydırmalı debriyaj da yok.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Vites küçültürken aragaz veremeyenler için kaydırmalı debriyaj var. Genelde Ktm marka motorlarda bulunur. Arka teker kitlenmiyormuş.

  7. #7

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    CBF 150
    Hahaha ktm'yi övmek r25'i küçük düşürmek için böyle bir yorum yaptığım imasında mı bulunuyorsun? Sınırlı da olsa bilgim dahilimde yardımcı olmaya çalıştım bir insana. Belki doğru belki yanlış. Rica edicem gidin sığ insanlarla bu muhabbetleri yapın, ben naçizane bir insana belki yardımcı oluum diye yaptım bu yorumu

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mkayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hahaha ktm'yi övmek r25'i küçük düşürmek için böyle bir yorum yaptığım imasında mı bulunuyorsun? Sınırlı da olsa bilgim dahilimde yardımcı olmaya çalıştım bir insana. Belki doğru belki yanlış. Rica edicem gidin sığ insanlarla bu muhabbetleri yapın, ben naçizane bir insana belki yardımcı oluum diye yaptım bu yorumu
    Hayır öyle bi imada bulunmadım. Sizin yorumla bi bağlantım yok. Uykunuz gelmiş sanırım yanlış anladınız

  9. #9

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır öyle bi imada bulunmadım. Sizin yorumla bi bağlantım yok. Uykunuz gelmiş sanırım yanlış anladınız
    Forumda çok türedi bu tarz muhabbetler ister istemez öyle bir mana çıkarmış olabilirim. Biraz art niyetli okumuşum sadece

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mkayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumda çok türedi bu tarz muhabbetler ister istemez öyle bir mana çıkarmış olabilirim. Biraz art niyetli okumuşum sadece
    Oluyo öyle şeyler de aynı konuyu 10 kere açıp insanı deli edenler haricinde kimseye ters laf etmem ben.

  11. #11

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Isparta-Denizli
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Alıntı ölü adam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genç kardeşime uyarı abs siz bir motor da arka teker kitlemişken arka fren bırakılmaz dozu azaltarak basmaya devam edilir mazallah 600 lük 1000 lik herhangi bi tip abs siz bir motorda ağırlık aktarımı değişmesi sizi öldürürdü arka teker kitlediğinde debriyaj kavraması gibi freni kavrama noktasında basmaya devam edin Allah korusun...
    Hocam peki kalkislardaki kaymaya anlam veremiyorum yani her zaman ayni yerde aynisini yapsa diyecegim ki tekerden yada asfalttan fakat her zaman yapmiyor bu durumu elbette buradan birsey soylemek tabi ki ismarlama birsey olacaktir ama boyle bişey basina gelmis olan yada boyle bir durumda ne yapilmasi gerektigini bilen varsa en azindan kafamdaki soru isaretleri kalkacak

  12. #12

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Alıntı H_H_A adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam peki kalkislardaki kaymaya anlam veremiyorum yani her zaman ayni yerde aynisini yapsa diyecegim ki tekerden yada asfalttan fakat her zaman yapmiyor bu durumu elbette buradan birsey soylemek tabi ki ismarlama birsey olacaktir ama boyle bişey basina gelmis olan yada boyle bir durumda ne yapilmasi gerektigini bilen varsa en azindan kafamdaki soru isaretleri kalkacak
    sevgili kardeşim bu konunun bir çok sebebi olabileceği gibi şayet arka frenin kampanaysa takozlarında yatmadan basınçdan vs bi vurma söz konusu olabilir şayet değilse debriyaj dan olabilir lastik hangi konumda kitliyorsa benzeri boş bir yolda 2.vites de biraz gazlı kalkın kalkıyorsa 1 de kitliyorsa ve sürekliyse büyük ihtimal takozdur ama genede bi ustaya göstermekte fayda var aman dikkat !

  13. #13

    Üyelik
    30 Eylül 2016
    Şehir
    Isparta-Denizli
    Motosikleti
    yamaha yzf r125
    Alıntı ölü adam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili kardeşim bu konunun bir çok sebebi olabileceği gibi şayet arka frenin kampanaysa takozlarında yatmadan basınçdan vs bi vurma söz konusu olabilir şayet değilse debriyaj dan olabilir lastik hangi konumda kitliyorsa benzeri boş bir yolda 2.vites de biraz gazlı kalkın kalkıyorsa 1 de kitliyorsa ve sürekliyse büyük ihtimal takozdur ama genede bi ustaya göstermekte fayda var aman dikkat !
    En iyisi ptesiyi beklemek cok sagolun hocam artik iyice dikkat ediyorum 30 40dan yukari çıkmıyorum

  14. #14
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Mt 125 varken aynı şeyleri yaşadım.Kışın sürerken arka lastik kitledi.Halbuki 60 km de yoldaydım yani lastiklerde ısınmıştı artık.Ama ben sizin kadar şanslı değildim.Omuzumda bir çıkıntıyla yaşıyorum.O yüzden bir yerlerimizi abs diye yırtıyoruz ki bilinç oluşsun,kimse abs'siz motor almasınki markalar abs'li motor getirme mecburiyetinde kalsın...

  15. #15
    valvole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2012
    Bilyeleri dagilmistir arka tekerin

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Sorun belli. Pilot street.

    Bu lastik asfaltı çok sever. Yumuşak hamurludur. Çabuk biter. Bitince de jilet üstünde gidiyormuş gibi tehlike oluşturur.

    Değiştirin,hiçbir sıkıntı kalmaz.

    Mesela dün pilot street ile araziye çıktım. Dişli lastiği olan arkadaşımla motosikleti değiştim,kullanamadı. Tutmuyor bu zemini,öldürecek misin beni dedi

    Değiştirmeye bakın,değiştiremiyorsanız da değişim zamanına kadar dede modunda kullanın.

  17. #17
    bumbala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT 07
    Vites oranları birbirinden çok farklı (1,2,3) viteslerde yüksek devirde düşürme yapılırsa oluşan durum. Çözüm: Düşük devirde vites düşürün. Çok gerekliyse ara gazı vererek düşürün. Bu durum kaydırmalı debriyaj varsa hiç oluşmaz. ABS varsa da ABS devreye girecektir, bu yüzden toparlaması kolay olur.

  18. #18
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ilk önce teknik olarak incelemek lazım gevşek bir civata olabilirmi ? arka diski kontrol edin civata, pul, gibi nesneler yerinden kurtulup araya girerek tekerleği kitliyor olabirimi zincirin bütün baklalarına bakın olağan dışı birşey varmı şanzıman çıkışındaki küçük dişliye mutlaka bak cıvataları gevşeyip kapağa sıkışıp tekerleğin dönmesine engel olur bu olay olduğunda tekerleği elinle çevir engel olan ne gözlemle


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)