arka teker arada kilitleniyor lütfen yardım!!!!!
-
Selamlar herkese
r125le tecrübem 8 9 bin km oldu yaklaşık 4 bin km'dir motorumu hiç yatırmadan gayet rahat bir şekilde kullanıyordum. Hatta artık korkmadan binip yatıp kalkıyor yanlıyordum. Fakat son 2 haftada 3 kez yatırdım motorumu ve ilk başlarda kendi hatam olduğunu düşünüp daha çok dikkat etmeye çalıştım fakat bugün anladım ki sorun benden değil motordan kaynaklanıyor.
motorumda frenlemeyi falan öğrendim yani sert sıkıp kaydırmıyorum yada kayacağını hissettiğimde freni bırakıp motoru toparlayabiliyorum en azından uzun zamandır bu böyleydi(3-4 bin kmdir).Son iki haftadır 3 kez arka teker kitlendi ve 2sinde kayarak motoru yatırdım.
1.sinde arkamda artçı vardı ve fren yaptım ardından vitesi düşürüp debriyajı bırakırken arka teker kitlendi ve düzeltmeye çalışsamda olmadı yatırdım. Vites devrindeydi yüksek hızda değildim ve ilk zamanlarımda devirsiz geçirdiğimde bu kadar uzun süre kitlemezdi yani debriyajı bıraktığım bi sağa yada sola teker kayardı fakat 1 metrede falan düzelirdi neyse ilk seferde yolun kaygan olduğunu düşündüm toparlayamadım artçı olduğu için diye hatanın kendimde olduğunu düşündüm.
2.sinde ışıkta durdum ve yeşilin yanmasını bekledim tam yeşil yandı kalkıcam motorun arkası bi sağa çekti sanki teker yakarmış gibi fren falan sıkmamıştım gaz fazla geldi teker tutunmadı herhalde dedim gazı kestim hala aynı sonra debriyajı sıktım tekrar kalkmaya çalıştım hafif yine aynısını bu sefer sola yaptı sonradan düzeldi. Ben yine asfalta ve tekere bağladım durumu (tekerlerim michelin pilot street çok kötü bir teker değil bence)
3. ve en sonuncusu bugün oldu sabah sokaktan eve dönerken yavaşladım 3ten 2ye (35 40 arası bir hızdayım 2de max 62yi görüyor) alıp debriyajı bıraktığım anda teker öyle bir kitlendi ki ilk başta hemen frenleri bıraktım ayağımla motoru düzelttim bir sağla bir solla fakat motorun arkası hala kayıyordu 6-7 metre o şekilde rahat gitmişimdir frenleride bıraktığım için duramadım ve yine motoru yatırdım montum yırtıldı bende bir hasar yok fakat motor çizildi falan neyse ben yine suçun bende olduğunu düşündüm bide yağmur falan yağmadığı için yollar kaygan falan diye düşündüm tam motoru çalıştırıp hareket edicem yine motorun arkası teker yakarmış gibi kaymaya başladı fren falan sıkmamıştım ve ondan sonra sorunun bende olmadığını düşünmeye başladım.
motorun arkasına baktığımda tekere falan herhangi birşey gözükmüyor zincirim gevşek biraz birde debriyaj balatasını değiştireli 3 4 bin km oldu
sizce bu durum neden kaynaklanıyor olabilir ben mi yanlış düşünüyorum sorun bende mi bende olsa durduğu yerde kalkarken neden arka taraf sağa sola kayar ustama gittim p.tesi gel bir bakalım dedi şimdi binerken korkmaya başladım şimdide kilitleyecekte düşecem diye
yazı biraz uzun oldu kusura bakmayın şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Sanırım 3-4 bin km dir bu sorun yaşamanla 3-4 bin km önce debriyaj balatasını değiştirmiş olman arasında bir bağ kuruyorsun.
Götür servise aydınlatsınlar seni
Sen de bize.burdan bilgi ver
-
Havaların soğumasıyla beraber lastiğinin ısınmamasından kaynaklı,
Daha dikkatli sürmelisin, yazın sürdüğün gibi sürme,
Birde lastiğin ömrünü tamamlamış yada benim gibi IRC marka lastik kullanıyor olabilirsin.
-
Genç kardeşime uyarı abs siz bir motor da arka teker kitlemişken arka fren bırakılmaz dozu azaltarak basmaya devam edilir mazallah 600 lük 1000 lik herhangi bi tip abs siz bir motorda ağırlık aktarımı değişmesi sizi öldürürdü arka teker kitlediğinde debriyaj kavraması gibi freni kavrama noktasında basmaya devam edin Allah korusun...
-
Vites küçültürken ara gaz veriyor musun? Temel sebep diyemem ama sebeplerden biri bu olabilir. Kontrolsüz vites düşürdüğünde ara gazı vermezsen arka tekerin kitlenme ihtimali yüksek. Sonuçta r25'te kaydırmalı debriyaj da yok.
-
Vites küçültürken aragaz veremeyenler için kaydırmalı debriyaj var. Genelde Ktm marka motorlarda bulunur. Arka teker kitlenmiyormuş.
-
Hahaha ktm'yi övmek r25'i küçük düşürmek için böyle bir yorum yaptığım imasında mı bulunuyorsun? Sınırlı da olsa bilgim dahilimde yardımcı olmaya çalıştım bir insana. Belki doğru belki yanlış. Rica edicem gidin sığ insanlarla bu muhabbetleri yapın, ben naçizane bir insana belki yardımcı oluum diye yaptım bu yorumu
-
mkayan adlı üyeden alıntı
Hahaha ktm'yi övmek r25'i küçük düşürmek için böyle bir yorum yaptığım imasında mı bulunuyorsun? Sınırlı da olsa bilgim dahilimde yardımcı olmaya çalıştım bir insana. Belki doğru belki yanlış. Rica edicem gidin sığ insanlarla bu muhabbetleri yapın, ben naçizane bir insana belki yardımcı oluum diye yaptım bu yorumu
Hayır öyle bi imada bulunmadım. Sizin yorumla bi bağlantım yok. Uykunuz gelmiş sanırım yanlış anladınız
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hayır öyle bi imada bulunmadım. Sizin yorumla bi bağlantım yok. Uykunuz gelmiş sanırım yanlış anladınız
Forumda çok türedi bu tarz muhabbetler ister istemez öyle bir mana çıkarmış olabilirim. Biraz art niyetli okumuşum sadece
-
mkayan adlı üyeden alıntı
Forumda çok türedi bu tarz muhabbetler ister istemez öyle bir mana çıkarmış olabilirim. Biraz art niyetli okumuşum sadece
Oluyo öyle şeyler de aynı konuyu 10 kere açıp insanı deli edenler haricinde kimseye ters laf etmem ben.
-
ölü adam adlı üyeden alıntı
Genç kardeşime uyarı abs siz bir motor da arka teker kitlemişken arka fren bırakılmaz dozu azaltarak basmaya devam edilir mazallah 600 lük 1000 lik herhangi bi tip abs siz bir motorda ağırlık aktarımı değişmesi sizi öldürürdü arka teker kitlediğinde debriyaj kavraması gibi freni kavrama noktasında basmaya devam edin Allah korusun...
Hocam peki kalkislardaki kaymaya anlam veremiyorum yani her zaman ayni yerde aynisini yapsa diyecegim ki tekerden yada asfalttan fakat her zaman yapmiyor bu durumu elbette buradan birsey soylemek tabi ki ismarlama birsey olacaktir ama boyle bişey basina gelmis olan yada boyle bir durumda ne yapilmasi gerektigini bilen varsa en azindan kafamdaki soru isaretleri kalkacak
-
H_H_A adlı üyeden alıntı
Hocam peki kalkislardaki kaymaya anlam veremiyorum yani her zaman ayni yerde aynisini yapsa diyecegim ki tekerden yada asfalttan fakat her zaman yapmiyor bu durumu elbette buradan birsey soylemek tabi ki ismarlama birsey olacaktir ama boyle bişey basina gelmis olan yada boyle bir durumda ne yapilmasi gerektigini bilen varsa en azindan kafamdaki soru isaretleri kalkacak
sevgili kardeşim bu konunun bir çok sebebi olabileceği gibi şayet arka frenin kampanaysa takozlarında yatmadan basınçdan vs bi vurma söz konusu olabilir şayet değilse debriyaj dan olabilir lastik hangi konumda kitliyorsa benzeri boş bir yolda 2.vites de biraz gazlı kalkın kalkıyorsa 1 de kitliyorsa ve sürekliyse büyük ihtimal takozdur ama genede bi ustaya göstermekte fayda var aman dikkat !
-
ölü adam adlı üyeden alıntı
sevgili kardeşim bu konunun bir çok sebebi olabileceği gibi şayet arka frenin kampanaysa takozlarında yatmadan basınçdan vs bi vurma söz konusu olabilir şayet değilse debriyaj dan olabilir lastik hangi konumda kitliyorsa benzeri boş bir yolda 2.vites de biraz gazlı kalkın kalkıyorsa 1 de kitliyorsa ve sürekliyse büyük ihtimal takozdur ama genede bi ustaya göstermekte fayda var aman dikkat !
En iyisi ptesiyi beklemek cok sagolun hocam artik iyice dikkat ediyorum 30 40dan yukari çıkmıyorum
-
Mt 125 varken aynı şeyleri yaşadım.Kışın sürerken arka lastik kitledi.Halbuki 60 km de yoldaydım yani lastiklerde ısınmıştı artık.Ama ben sizin kadar şanslı değildim.Omuzumda bir çıkıntıyla yaşıyorum.O yüzden bir yerlerimizi abs diye yırtıyoruz ki bilinç oluşsun,kimse abs'siz motor almasınki markalar abs'li motor getirme mecburiyetinde kalsın...
-
Bilyeleri dagilmistir arka tekerin
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Sorun belli. Pilot street.
Bu lastik asfaltı çok sever. Yumuşak hamurludur. Çabuk biter. Bitince de jilet üstünde gidiyormuş gibi tehlike oluşturur.
Değiştirin,hiçbir sıkıntı kalmaz.
Mesela dün pilot street ile araziye çıktım. Dişli lastiği olan arkadaşımla motosikleti değiştim,kullanamadı. Tutmuyor bu zemini,öldürecek misin beni dedi
Değiştirmeye bakın,değiştiremiyorsanız da değişim zamanına kadar dede modunda kullanın.
-
Vites oranları birbirinden çok farklı (1,2,3) viteslerde yüksek devirde düşürme yapılırsa oluşan durum. Çözüm: Düşük devirde vites düşürün. Çok gerekliyse ara gazı vererek düşürün. Bu durum kaydırmalı debriyaj varsa hiç oluşmaz. ABS varsa da ABS devreye girecektir, bu yüzden toparlaması kolay olur.
-
ilk önce teknik olarak incelemek lazım gevşek bir civata olabilirmi ? arka diski kontrol edin civata, pul, gibi nesneler yerinden kurtulup araya girerek tekerleği kitliyor olabirimi zincirin bütün baklalarına bakın olağan dışı birşey varmı şanzıman çıkışındaki küçük dişliye mutlaka bak cıvataları gevşeyip kapağa sıkışıp tekerleğin dönmesine engel olur bu olay olduğunda tekerleği elinle çevir engel olan ne gözlemle
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)