Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Tek kanal ABS

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    mengu16'nın bir yorumunda görmüştüm. Bajaj Pulsar 200 RS ile ilgili olarak "Arka tekerde ABS yok, önde var." yazmıştı. O da ne ola ki, dedim kendi kendime. Meğer tek kanal ABS dedikleri bir naneymiş. Şurada güzel anlatmışlar.

    1. Daha ucuz.

    2. Ön tekerin kilitlenmesine engel oluyor.

    3. Arka tekerin kilitlenmesine engel olmuyor.

    4. Arka tekerde de bir hız algılama sensörü var. O sensör arka tekerin havaya kalkmasına engel olmak için ön tarafa bilgi gönderiyor ve öndeki ABS devreye giriyor.

    5. 200 RS ile stoppie işi yaş. Stoppiesever gençlere göre değil.
    webingo, bpak ve GezeGeze bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    webingo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Aynen dediğiniz gibi arkada abs yok ama ön frene etki ediyor. Ben çünkü özellikle denedim bunu ön frene dokununca arka frende bariz bir duraksama oluyor. Stoppie olayı youtubede yapan var ama bilmiyorum . Ben direk ön frene abanınca arkanın kalkmaya meyillenmemesinden anladım böyle bişeyler olduğunu.

  3. #3

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı webingo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen dediğiniz gibi arkada abs yok ama ön frene etki ediyor. Ben çünkü özellikle denedim bunu ön frene dokununca arka frende bariz bir duraksama oluyor.
    Arka frene basmadan sadece ön frene basınca arkanın da fren yapmasına "kombine" diyorlar. Honda'da var. Yamaha Super Tenere'de tek yönlüsü var (öne basınca arka da basıyor ama sadece arkaya basınca ön dokunmuyor). Arka frendeki hız sensörünün öne bilgi aktarmasıyla bir ilgisi yok. Kombine frenleri olsa bağıra bağıra reklamını yaparlar kombine frenler olduğunun. Sadece ön frene basınca arkanın da fren yapıyor gibi olması size öyle gelmiştir. Ön fren fren gücünün çoğunu gösteriyor o yüzden arkayı hissetmek zor olur.

    Arka sensöre dair bilgi sadece arkada sensör var, dolayısıyla arkada da ABS var zannedilmesin diye paylaşılmış. Sürüş esnasında ABS'li sandığın tekerin kayması sıkı bir şoka sokabilir adamı zira.
    webingo bunu beğendi.

  4. #4
    webingo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka frene basmadan sadece ön frene basınca arkanın da fren yapmasına "kombine" diyorlar. Honda'da var. Yamaha Super Tenere'de tek yönlüsü var (öne basınca arka da basıyor ama sadece arkaya basınca ön dokunmuyor). Arka frendeki hız sensörünün öne bilgi aktarmasıyla bir ilgisi yok. Kombine frenleri olsa bağıra bağıra reklamını yaparlar kombine frenler olduğunun. Sadece ön frene basınca arkanın da fren yapıyor gibi olması size öyle gelmiştir. Ön fren fren gücünün çoğunu gösteriyor o yüzden arkayı hissetmek zor olur.

    Arka sensöre dair bilgi sadece arkada sensör var, dolayısıyla arkada da ABS var zannedilmesin diye paylaşılmış. Sürüş esnasında ABS'li sandığın tekerin kayması sıkı bir şoka sokabilir adamı zira.
    Arka freni kullanmıyorum o nedenle zaten motosiklette %85 ön fren geçerli olduğu için pekte önemli değil arkadaki olayın ne olduğu benim için

  5. #5
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    onu bunu bilmemde rslerin freni çok iyi. Kimse inkar edemez
    Cevdet61, bytusem ve webingo bunu beğendiler.

  6. #6
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Kombine Forever!!!
    Evet ön fren önemli, fakat arka frensiz de olmaz. Olay sadece, nerede-ne zaman hangisine daha çok kuvvet uygulayacağındır.
    Misal daha bu sabah işe gelirken, dar, çift yön bir yolda,hemen ilerde de viraj varken, önümdeki 3 aracı birden (en önde harfiyat kamyonu)sollmaya kalkınca, bir servis minibüsüyle burun buruna geldim. Eğer %85 ön frene yüklense idim büyük ihtimal sağ taraftan asfaltı öpüp kayarak minibüsün altına girmiştim. Çünkü hem viraja giriyordum, hemde yol hafif ıslaktı.
    Kombine ye alışın, daha güvenli ve faydalı olur.

  7. #7
    webingo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kombine Forever!!!
    Evet ön fren önemli, fakat arka frensiz de olmaz. Olay sadece, nerede-ne zaman hangisine daha çok kuvvet uygulayacağındır.
    Misal daha bu sabah işe gelirken, dar, çift yön bir yolda,hemen ilerde de viraj varken, önümdeki 3 aracı birden (en önde harfiyat kamyonu)sollmaya kalkınca, bir servis minibüsüyle burun buruna geldim. Eğer %85 ön frene yüklense idim büyük ihtimal sağ taraftan asfaltı öpüp kayarak minibüsün altına girmiştim. Çünkü hem viraja giriyordum, hemde yol hafif ıslaktı.
    Kombine ye alışın, daha güvenli ve faydalı olur.
    Ya arka frene basıyorum cok hafif tutuyor hocam onu ilk bakımda baktırcam

  8. #8
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı webingo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya arka frene basıyorum cok hafif tutuyor hocam onu ilk bakımda baktırcam
    bende söyledim aynı sorunu. O öyleymiş :D Az az basınca tutuyor biraz abanınca hop kitliyor
    webingo bunu beğendi.

  9. #9
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Bir de şu var, eğer yolda çok aksi bir durum yok ise, arka tekeri kitlemekten korkmayın, özellikle manevra yapmayı gerektirmeyen durumlarda.

  10. #10
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Bende neden rosso 2 lastik olduğu halde stoppie yapamıyorum diyordum

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende söyledim aynı sorunu. O öyleymiş :D Az az basınca tutuyor biraz abanınca hop kitliyor
    Kaliteli lastiklerin olsa kitlemez kolay kolay.

  12. #12
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı Romedon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onu bunu bilmemde rslerin freni çok iyi. Kimse inkar edemez
    Kime göre neye göre .. Ben inkar ediyorum.. Bir Ducati Monster'ın brembo radyal kaliperlerine göre rezalet frenleri var
    SAZMAN bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    15 Kasım 2013
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Bajaj - Pulsar 200 RS
    Tek kanal ABSnin bana gore tek mantikli aciklamasi var o da ureticilerin motosikletlerini ucuz lastikle sattiklari ayibini daha fark edilir hale getirmemek. 250cc ye kadar KTM haric tum modeller naylon lastikle pazarlaniyor ve genelde arka lastik kolay kitleniyor. Bu durumda ABS ne kadar saglam-arizasiz kalir, ne kadar saglikli fren saglar (ABSnin fren mesafesini uzattigini bilmeyen yoktur herhalde) tartisilir.
    essegesse bunu beğendi.

  14. #14
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı cxe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek kanal ABSnin bana gore tek mantikli aciklamasi var o da ureticilerin motosikletlerini ucuz lastikle sattiklari ayibini daha fark edilir hale getirmemek. 250cc ye kadar KTM haric tum modeller naylon lastikle pazarlaniyor ve genelde arka lastik kolay kitleniyor. Bu durumda ABS ne kadar saglam-arizasiz kalir, ne kadar saglikli fren saglar (ABSnin fren mesafesini uzattigini bilmeyen yoktur herhalde) tartisilir.

    Lastiğin dandikliğini saklamak için ABS koymak bana pek mantıklı gelmedi. Sonuçta ABS lastikten daha pahalı. Dandik lastikten kazandığı 200-300 liradan daha fazlasını niye ABS'ye yatırsın?

    ABS fren mesafesini uzatmaz. ABS lastik kaymaya başladıktan sonra devreye girer. Yani ABS'yi devreye sokmuşsan zaten kaymaya başlamışsın ortada fren falan kalmamış demektir. ABS'li ve ABS'siz 2 motosiklet dozajlı fren yaptığında ikiside aynı mesafede durur. Ama haşırt diye sonuna kadar sıkarak fren yapıldığında ABS'siz olan yere yapışır ABS'li olan normalde duracağının 2 katı mesafede durur. Sonuç olarak ABS fren güçlendirme sistemi değil kayma önleme sistemidir.

  15. #15
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı cıbırlover1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kime göre neye göre .. Ben inkar ediyorum.. Bir Ducati Monster'ın brembo radyal kaliperlerine göre rezalet frenleri var
    kendi sınıfındakilere göre
    Cevdet61 ve webingo bunu beğendiler.

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiğin dandikliğini saklamak için ABS koymak bana pek mantıklı gelmedi. Sonuçta ABS lastikten daha pahalı. Dandik lastikten kazandığı 200-300 liradan daha fazlasını niye ABS'ye yatırsın?

    ABS fren mesafesini uzatmaz. ABS lastik kaymaya başladıktan sonra devreye girer. Yani ABS'yi devreye sokmuşsan zaten kaymaya başlamışsın ortada fren falan kalmamış demektir. ABS'li ve ABS'siz 2 motosiklet dozajlı fren yaptığında ikiside aynı mesafede durur. Ama haşırt diye sonuna kadar sıkarak fren yapıldığında ABS'siz olan yere yapışır ABS'li olan normalde duracağının 2 katı mesafede durur. Sonuç olarak ABS fren güçlendirme sistemi değil kayma önleme sistemidir.
    Yağmurlu havada Benim Metzeler lastikli NS200 ve orjinal lastikli bir RS200 ile yan yana fren yapalım hangimiz önce duracak ? Fren yapıldığı anda yere yapışmayı anlamıyorum ben bu motorla buzda kaydım ne devrildim ne de önümdeki arabaya yapıştım. Şeridin soluna manevra yaptım ve öndeki arabanın arka kapısı hizasında kontrolü sağladım çarpmadan düşmeden.

  17. #17

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağmurlu havada Benim Metzeler lastikli NS200 ve orjinal lastikli bir RS200 ile yan yana fren yapalım hangimiz önce duracak ? Fren yapıldığı anda yere yapışmayı anlamıyorum ben bu motorla buzda kaydım ne devrildim ne de önümdeki arabaya yapıştım. Şeridin soluna manevra yaptım ve öndeki arabanın arka kapısı hizasında kontrolü sağladım çarpmadan düşmeden.
    Hem yağmurda hem kuruda orjinal lastikli 200RS kesinlikle daha iyi durur. Ben 100 TL nakit koyarım bahis için. 200 RS sürücüsünün yapacağı iş motoru dizlerle sıkıca tutup kolları gevşek bırakırken bakışı yüksek ve ileride tutacak, gözlerinin öne kaymasına izin vermeyecek. Gaz kolunu kapatır kapatmaz debriyajı, hem ön hem de arka freni dibine kadar Allah ne verdiyse birden bire, dibine kadar, gaz koluna değene kadar sıkacak. Arka teker kaya kaya ilerleyecek. Önde ABS devreye girecek. Ön manette ellerle hissedilecek ama manet asla gevşetilmeyecek. Ankara'da 200RS ile denemeye çekinen olursa ben gelirim. Aradaki fark 1 metreden fazla olacaktır. Kazanacağım parayla da Kızılcahamam'da köfteye götürüm sizi.
    Romedon ve webingo bunu beğendiler.

  18. #18
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağmurlu havada Benim Metzeler lastikli NS200 ve orjinal lastikli bir RS200 ile yan yana fren yapalım hangimiz önce duracak ? Fren yapıldığı anda yere yapışmayı anlamıyorum ben bu motorla buzda kaydım ne devrildim ne de önümdeki arabaya yapıştım. Şeridin soluna manevra yaptım ve öndeki arabanın arka kapısı hizasında kontrolü sağladım çarpmadan düşmeden.
    Abicim ben ABS önce durur demedim ki? Düzgün fren yapıldığında tabiki kaliteli lastiği olan önce durur. Zaten doğru yapılan frende ABS devreye girmez. ABS sadece hata sonucu olan kilitlenmeyi önler.

    Ha bu arada yağmurlu havada kaliteli lastiklerde beklenmedik şekilde kayabiliyor. 2 gün önce Tem otogar bağlantı yolunda ıslak zeminde kendi halimde 80-90km/s hızla dümdüz giderken asfalttaki yamadan dolayı ön teker sola doğru kaydı ve sağa düştüm. Rosso 2 lastiklerim olmasına ve fren dahi yapmamış olmama rağmen. Daha birkaç dakika önce fren yaparak yol tutuşunu test etmiştim ve lastikler yolu cidden tutuyordu. Yani diyeceğim şu ki ne kadar deneyimli olursak olalım, lastikler ne kadar kaliteli olursa olsun hiç beklenmedik bir anda lastikler kayabiliyor.

  19. #19

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Adam oturmuş motoruna güzel bir özellik eklemiş, forumda suç oldu.
    webingo bunu beğendi.

  20. #20
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem yağmurda hem kuruda orjinal lastikli 200RS kesinlikle daha iyi durur. Ben 100 TL nakit koyarım bahis için. 200 RS sürücüsünün yapacağı iş motoru dizlerle sıkıca tutup kolları gevşek bırakırken bakışı yüksek ve ileride tutacak, gözlerinin öne kaymasına izin vermeyecek. Gaz kolunu kapatır kapatmaz debriyajı, hem ön hem de arka freni dibine kadar Allah ne verdiyse birden bire, dibine kadar, gaz koluna değene kadar sıkacak. Arka teker kaya kaya ilerleyecek. Önde ABS devreye girecek. Ön manette ellerle hissedilecek ama manet asla gevşetilmeyecek. Ankara'da 200RS ile denemeye çekinen olursa ben gelirim. Aradaki fark 1 metreden fazla olacaktır. Kazanacağım parayla da Kızılcahamam'da köfteye götürüm sizi.
    Islak virajda ayaklar yerde 30 km hızla zor dönebildiğiniz lastikten öyle bir fren performansı nasıl bekliyorsunuz ? Orjinal arka lastik kuru havada bile ön frenle birlikte kullanıldığında sıfır sürtünme katsayısına sahip.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)