Motosiklet ne kadar para tuzagı?
-
Bir forum sitesine dönmüş platformdan alıntı yazıyı paylaşasım geldi Para tuzagı olan seyler den bahsedilirken arkadaş açık açık sıralamış
--- Alıntı----
elde ettiğiniz şeyden daha fazla ödemek zorunda bırakıldığınız şeylerdir.
bunlardan biri de kesinlikle motosiklettir.
motosikletin kendisi ötv yüzünden bir para tuzağı zaten.
değeri 10.000 lira olan motorun ederi 20.000 lira.
ama motosikleti asıl para tuzağı yapan şey işletme maliyetleri ve yan ihtiyaçlar.
son trafik düzenlemelerinden sonra 5.000 liralık motora 7000 lira trafik sigortası çıktığını gördü bu gözler. trafik sigortası en iyi ihtimalle 400 liradan başlar sonsuza doğru gider.
kolay çalınan ve kontağı açıkta duran bir alet olduğundan kasko dediniz mi 1500-2000 lirayı gözden çıkarırsınız. bunun da 7-8 binlere kadar yolu var.
motorunuzu korumak için taktığınız ve aldığınız her şey pahalıdır. altın elbiseli adam'ın öve öve bitiremediği abus kilitlerin granit serisi 180 euro'dan başlıyor. zincirler falan yanlış hatırlamıyorsam 300 euro civarı. bir de haricen almadığınız motora taktırdığınız koruma parçaları var. yaşanmış bir örnek olarak eski motorumun koruma demirine 650 tl para verdim. aslına bakarsanız motorun şekline göre bükülmüş iki vida delikli demire asgari ücretin yarısı kadar para vermiş oldum.
tabii ki bitmedi kendinizi de korumanız gerekli.
(burası çok para tuzağı sayılmaz çünkü sizi ölüm veya sakatlıktan koruyan şeyler paha biçilmez sayılır. ama bu pahalı oldukları gerçeğini de değiştirmez.)
kask: adam gibi bir kask 1000 liradan başlıyor 4000 liraya kadar gidiyor.
mont: 200-300'ler bandında bulmak mümkün ama biraz kaliteli olsun derseniz yazlık mont için 500+ lirayı, kışlık için 1000+ lirayı gözden çıkaracaksınız. ve evet, yazlık ve kışlık olarak iki tane almak şart. şekil olsun, deri olsun falan derseniz 1500+...
eldiven: eldiven konusuna çok hakim değilim ama bugüne kadar hangi eldivene elimi attıysam 100 euro. bunu da yazlık ve kışlık olarak almak zorundasınız.
pantolon: uzun yol için üretilen tekstil pantolonlar nispeten ucuz. 300-500 bandında alabiliyorsunuz. ama günlük hayatta da kullanabileceğinizi kevlar destekli motosiklet kotları pahalı. yerli üretim olan tech 90 400 lira, dainese falan almak isterseniz korumalar hariç 600 lira vermeniz gerekiyor. bunu da kışlık ve yazlık olarak almanız gerekiyor. kışlık yazlık arası 100 lira oynuyor.
bot-ayakkabı: motosiklet için özel olarak üretilen korumalı ve kaymaz tabanlı ayakkabılar 500 liradan başlıyor yine 2000'lere doğru çıkıyor.
günün sonunda ecnebinin 10.000 liraya bindiği motora binebilmek için en iyi ihtimalle 25.000 tl'yi bayılıyorsunuz. e daha ne olsun.
Reklamlar
-
Evet çok masraflı birşey ama Türkiye'de bu motosiklete özgü bir durum değil. Geçen hafta bir otomobilin fatura dökümünü gördüm. Aracın satış fiyatı 180.000₺. Bunun 79.000'i araç için. 101.000₺ de vergiler.
-
Aynen öyle o yüzden bisiklet aldım.
-
Otomobil ihtiyac, motosiklet ise tamamen keyif ve hobidir. Kurye,paket..vs olan kucuk motosikletleri saymaz isek.
Otomobil,guvenlidir, ailecek coluk cocuk yukunuzu ceker, otomobilde lux sayilabilecek hersey ihtiyactir.
Motosiklet tam tersi, cebinizi somuren bir hobidir. Bu gune kadar sahibi oldugum 30 a yakin motosiklet, ekipman, yakit, zamaninda katildigim bir sezonluk turkiye pist sampiyonasinida sayarsak, benim ocagima incir dikmis bir hobidir. Kulliyen maddi zarari olmustur bana, Guzel bir muhitte bir lux daire parasi belkide daha fazlasini yemisimdir motosikletlere.
Simdi donup bakiyorum arkama, ne birakmis? Kocaman bir hiç.
-
https://www.sahibinden.com/ilan/yede...66038158/detay
Boyasız sadece ön tampon 5 bin tl. Bu fiyata 5 yıl götürecek shoei li set dizilir. Bu aracı da istanbulda zaten günde 5-6 defa görmeden geçemezsiniz bir r8 değil.
İtalyada motosiklet,hollanda da bisiklet gayet ihtiyaçtır birtek bizim toplumda araba dışındaki vasıtalar hobi olarak sayılıyor. Ama biz 250cc+orta seviye lastik yerine gidip ferrari ile yarışabilecek motosikletleri alıyoruz, onun için süper lastik alıp bunu otomobillerin orta seviye lastikleriyle karşılaştırıp "abi pahalı bu lastikler" diyoruz.
Motosiklet süper ucuz bir vasıtadır türkiyede(arabaya göre). Adamlar %45 ötv alıyor en düşük ccli araba için. Motosiklette en yüksek ötv sanırsam %37 idi. Evinin önünde arabası olup motosiklet pahalı diyen arkadaşları hiç anlayamayacağım.
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Otomobil ihtiyac, motosiklet ise tamamen keyif ve hobidir. Kurye,paket..vs olan kucuk motosikletleri saymaz isek.
Otomobil,guvenlidir, ailecek coluk cocuk yukunuzu ceker, otomobilde lux sayilabilecek hersey ihtiyactir.
Motosiklet tam tersi, cebinizi somuren bir hobidir. Bu gune kadar sahibi oldugum 30 a yakin motosiklet, ekipman, yakit, zamaninda katildigim bir sezonluk turkiye pist sampiyonasinida sayarsak, benim ocagima incir dikmis bir hobidir. Kulliyen maddi zarari olmustur bana, Guzel bir muhitte bir lux daire parasi belkide daha fazlasini yemisimdir motosikletlere.
Simdi donup bakiyorum arkama, ne birakmis? Kocaman bir hiç.
Hastalığım çokmu ilerlemiş doktor bey? iyileşme şansım hiç yok mu
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
redlion999 adlı üyeden alıntı
https://www.sahibinden.com/ilan/yede...66038158/detay
Boyasız sadece ön tampon 5 bin tl. Bu fiyata 5 yıl götürecek shoei li set dizilir. Bu aracı da istanbulda zaten günde 5-6 defa görmeden geçemezsiniz bir r8 değil.
İtalyada motosiklet,hollanda da bisiklet gayet ihtiyaçtır birtek bizim toplumda araba dışındaki vasıtalar hobi olarak sayılıyor. Ama biz 250cc+orta seviye lastik yerine gidip ferrari ile yarışabilecek motosikletleri alıyoruz, onun için süper lastik alıp bunu otomobillerin orta seviye lastikleriyle karşılaştırıp "abi pahalı bu lastikler" diyoruz.
Motosiklet süper ucuz bir vasıtadır türkiyede(arabaya göre). Adamlar %45 ötv alıyor en düşük ccli araba için. Motosiklette en yüksek ötv sanırsam %37 idi. Evinin önünde arabası olup motosiklet pahalı diyen arkadaşları hiç anlayamayacağım.
Avrupada ispanya fransa almanya da falan gsr750, z750 gibi motorlar 7500 euro iken Türkiyede nasıl 38000 tl oluyor o zaman?
Avrupada örnegin 70 bin tl donanımlı bir golf burda da yaklaşık o kadar ama motor niye birden 1.3 -1.4 katına çıkıyor otomobile göre?
Birden avrupada motor fiyatlarını bu orana getirsen o sene motor satışları ne olur merak ediyorum super ucuz türkiyeye göre
-
Avrupalı da karpuzu, elmayı, domatesi pahalıya, bizden kat kat pahalıya satın alıyor.
Hazır okullar da yeni başlamışken, tekrar tekrar yazmış olayım:
Çocuklarınıza Fizik, Kimya, Matematik derslerinin önemini anlatın.
Belki motosiklete daha ucuza binerler ...
-
kardeşim para tuzağı diyorsun da bende motosiklet alırken çok düşündüm araba mı motosiklet mi diye şimdi otomobile atlayıp rahatça gidip gelebileceğin içinde sohbet edip oturabileceğin yaz kış sıkıntısız binebileceğin bir araç motorda bu durum sana bağlı eğer sadece hobi için binip tatlı su motorculuğu yapıyorsan kış dönemi kötü yol şartları sıkışık trafik vs bir durumda motor kullanmaktan kaçınırsın ama sen motorun sesine o yatışına kalkışına virajlarda yanlamasına sıkışık trafikte herkes öndekinin hareket etmesini beklerken sen aralardan geçip gidişine hayran olursun 15 20 dk park yeri aramazsın havanın eksiye düşmediği sürece eğer binmeyi seviyorsan binebilirsin beni arabadan vazgeçiren durumlar en başta güzel bir motor için bugün 20 25 bin bir mebla yeterli bence aşağısı yukarısı vardır orası ayrı fakat aynı hız çeviklik ve gösterişte bir araba en az 50 60 binden başlar beni en çok caydıran konu buydu bunun dışında vergi bütün araçları etkileyen bir durum sadece motorlar için geçerli değil bir aracın yakıt tüketimi ne kadardır tüplü dahi olsa 20 25 kuruş yakar en az yakanları bugün uzun yola çıkmayacak olduktan sonra bir 100lük 125lik motor şehir içinde ihtiyaçlarını karşılar ve km de 10 12 kuruş yakar daha da aşağıya da inenler var sonrasında bugün en düşük araba vergisi 1400 cc bir araba için 997 lira şimdi motor parçalarına pahalı demişsin yani altında düşük model bir araba yoksa çoğu araba parçaları da pahalıdır markaya modele göre değişir bu motorlarda da aynıdır gelelim sigorta işine sigorta fiyatları uçuk ama sadece motorlar için değil yani ben 125lik bir motor için 450 lira sigorta ödedim fakat ben bugün gitsem 1.4 bir araç alsam 1500 liradan aşağıya fiyat bulacağımı zannetmem motoru korumak için kilittir koruma parçalarıdır pahalı diyorsun altın elbiseli adamın tanıttığı kilitler marka şeyler kalitelidir ondan böyledir bir şey diyemem ama gayet 80 200 liraya aynı kilitlerin daha ucuzu var bir tek kilit kullanma birden fazla kullan eğer kalitesiz dersen mesela bir zincir kilit al yanına 70 80 liraya alarmlı çelik disk kiliti tak hatta aynısının 20 liraya alarmsızı var onuda öbür tekere tak alsana kısa bir hesapla 170-310 liraya gayet güzel bir koruma bence içine yatar yatmaz orasını bilemem tabi ki gelelim kıyafete bu seninde dediğin gibi zorunlu bir durum fakat çok değişken durumlarla karşılaşabiliyorsun örneğin aynı pantolon internette 250 lirayken mağazada 350 400 genel satış bayilerini biliyorsan yada tanıdık falan varsa 180 liraya kadar bulabiliyorsun ben kazık yedikten sonra çok güzel öğrendim yeter ki araştırmacı ol mesela yeni sezon tulum 2000 2500 iken geçen sezon bulabilirsen 1000 1500 liralara bulabiliyorsun son olarak bir bot türkiyede 800 900 ederken yurt dışı bir alısveriş sitesinde 170 180 liraya bulabiliyorsun demem o ki motoru sevdin miydi gaz vermek bile tüm bu masrafa değdiğini hissettiriyor ve motoru para tuzağı yapanların aslında uyanık kişiler olduğunu anlıyorsun
-
mhmtesk adlı üyeden alıntı
Aynen öyle
o yüzden bisiklet aldım.
Yakında bisikletten de ötv alırlarsa şaşırmayın 3 vites üstü %8 21 vites üstü %38 felan
-
freewill adlı üyeden alıntı
Yakında bisikletten de ötv alırlarsa şaşırmayın
3 vites üstü %8 21 vites üstü %38 felan
bisiklete binene zorunlu bisiklete binme sağlık sigortası geçirilebilir aslında. Birde zorunlu deyince rakam kalın olur. böylece bir taşla iki kuş vurmuş olur devlet. hem bisiklete binene biner hemde binmeyene dünyanın en kazık benzinini satar.
-
kontağı açmasam ayda 100tl yattığı yerden gideri var namussuzun.
-
motosiklet aldim alali kenara dogru dürüst para atamıyorum.misal haftasonu botla kislik eldiven,pantolon alacağım.en az 1000 lira gidecek.pahali bir hobi
-
Haklısın! bu ulkede motosiklet çok masraflı. Araba hakkında o kadar masraflı diyemeceğim çünkü bi' aile arabası 15 bin tl falan e gidiyor mu gidiyor. Bugün bana göre 9 bin tlyi aşmaması gereken cbr 250 14700 tl. Motosiklet kullanıcıları ikinci eli bitirdi zaten... Takoz takıp 5 bin km yapıp hala sıfır fıyatına satmaya calısan var kımse deger kaybetmek ıstemıyor bu nasıl iş?
-
Motosiklette en kıl olduğum şey yakıt işi... Koskoca arabadan fazla yakıyor arkadaş, içim gidiyor. Şu benzin laneti yüzünden istediğim her yere motosikletle gidemiyorum. Memlekete gideceğim, motosiklet yakıyor 5-5.5lt çok basmazsan; araba yakıyor 4lt mazot.. 5*4.7=23,5 kuruş - 4*3.5=14 kuruş 500km yolda 50TL fark oluyor.
-
Ben öğrenciyim. Şehir dışında okuyorum; İzmir. Kardeşlerimden biri de başka bir şehirde. 2-3 haftada bir ona gidip geliyorum . Yaz tatilinde çalıştım malıştım bi motosiklet aldım. Bajaj boxer. İzmirde toplu taşımayla ulaşım gününüzün en az 2 saatini çalıyor. Bu 2 sebepten motosikleti aldım. Bu sene okuldayken de çalıştım bi miktar daha para biriktirdim ve dedim ki "Olum şahin mahin bi araba alayım en azından yağmurda çamurda sıkıntı olmaz" ama otomobil fiyatlarına bi baktım, piyuvv. Eyvah eyvah. Mümkün değil bi öğrencinin araba alması. Şahin dediğin araba bile 16-17 milyar olmuş. "Napayım" dedim "Artık 1000 liraya su geçirmez motosiklet mont-pantolonu alırım 4 mevsim onunla bi süre daha idare ederim". Ama bigün öğrenciliğim biter de meslek sahibi olursam ve de o kadar para biriktirebilirsem ana vasıtam kesinlikle araba olur. Hani şu "Oha! O paraya araba alırım" diyenler varya bende büyük ihtimal onlardan olurum
-
Moderatör
Dünya üzerinde Profesyonelce icra edilen hiç bir hobi ucuz değildir.
-
Shamy adlı üyeden alıntı
Otomobil ihtiyac, motosiklet ise tamamen keyif ve hobidir. Kurye,paket..vs olan kucuk motosikletleri saymaz isek.
Otomobil,guvenlidir, ailecek coluk cocuk yukunuzu ceker, otomobilde lux sayilabilecek hersey ihtiyactir.
Motosiklet tam tersi, cebinizi somuren bir hobidir. Bu gune kadar sahibi oldugum 30 a yakin motosiklet, ekipman, yakit, zamaninda katildigim bir sezonluk turkiye pist sampiyonasinida sayarsak, benim ocagima incir dikmis bir hobidir. Kulliyen maddi zarari olmustur bana, Guzel bir muhitte bir lux daire parasi belkide daha fazlasini yemisimdir motosikletlere.
Simdi donup bakiyorum arkama, ne birakmis? Kocaman bir hiç.
motosikletin tamamına yakını ihtiyaç ,
hobi olarak şehir içinde 1000lik motorla kafeye gelen gözümde hava atma derdinde yarım akıllıdır.
motosikletten saymazsak dediğiniz kesim , motosikletten saydığınız kesimin neredeyse 100 katı bu ülkede.
ben ve birçok insan için motosiklet:
işe veya okula gidip gelirken trafik beklememek
otobüste ter kokusu çekmemek
istediğin an istediğin bir yere gidebilecek olmanın verdiği özgürlük
zaman zaman gezilere çıkmak
vs.vs.
büyük çoğunluk da bu şekilde bu ülkede. bu şekilde olmaya da devam edecek.
-
bir vergi cehenneminde yaşadığımız için, ülkenin ekonomisi halkın üzerinden kazanılan vergi gelirleriyle ayakta durduğu için bu ülkede herşey lüks oldu. Bu hülooğcular yüzünden yakında makarna ve kömür haricinde herşey lüks olacak halk için.
Birileri de allah kitap deyip devletin helikopteriyle alışverişe gitsin ama.
unutmadan; padişahım çok yaşağ
-
Bu aldığınız kullandığınız ürüne bağlı yahu. Şimdi neyle neyi kıyasladığımıza bir bakalım. Motosiklette örnek olarak R1'i gösterip arabada Clio ile kıyaslarsak tabii ki motosiklet pahalı bir hobi olur. Sen Clio ile kıyaslama yapacaksan karşısına da CBF 150 koyacaksın ki adaletli bir karşılaştırma olsun. R1'in bir otomobille kıyaslayacaksak bunun karşısına Ferrari falan koymak gerekir. O zaman motosiklet çok daha ucuza gelir.
-
Soyle diyelim uc bes sene once son model bir cep telefonu 1800 civariydi, bir daireye ortalama 150 200 verilirdi, bir otomobil .... Diye diye sayabiliriz hersey pahali aslinda ama millet alismis tuketime kredi cek 1000 ay ode dur hayat boyu sonra aldigini daha yuksekten satmaya calis ki 1000 ay borcu 500 aya dusur surekli bir borçlanma surekli bir tuketim mekanizmasi olusuyr. Bir cep telefonuna sirf feysboka tivitira bilmem ne sosyal ahırına girecez diye kac tane asgari ucret oduyoruz. Sonra da o pahali bu pahali acliktan oluyoz. Almazsan tuketmezsen( ihtiyac oldugunu sanmiyorum sirf gosteris) fiyatlarda yuksek gelmez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)