Vites ve yakıt tüketimi sorusu (Kadın içerir)
-
Şimdi diyelim ki MT-07 kullanan genç ve güzel kadın var. Bu kadının vites seçimine göre 100 km'lik düz bir parkurdaki yakıt tüketimini aşağıdaki üç senaryoya göre ele alalım. (Değerler gearing commander'dan geliyor.)
i. 4. viteste, 125 km/s sabit hızda, 7200 devirde
ii. 6. viteste, 125 km/s sabit hızda, 5200 devirde
iii. 6. viteste, 171 km/s sabit hızda, 7200 devirde
i'deki yakıt tüketiminin ii'deki yakıt tüketiminden fazla olacağını hepimiz biliyoruz. Peki bu genç ve güzel kadının yakıt tüketimini i ve iii için kıyaslarsak durum ne olur?
Reklamlar
-
Otomobilde bir kaç kez merak edip denedim.
Yol bilgisyaarı verisine göre rpm aynı olsa da hız fazla olduğu senaryoda anlık tüketim hep daha yüksek gerçekleşti.
-
3. durumda motorun 7200 devirde kalabilmesi için daha çok gaz vermesi gerekir dolayısıyla daha çok benzin yakar. 1 ve 2 dediğiniz gibi.
-
emsal teşkil edecek kadın içerikli bir tık alma yöntemi.
yerimizi alalım.
-
Hiç denemedim ama mantık olarak Mengu'ye katılıyorum. Kadın çirkin olursa durumda bir değişiklik olur mu sizce?
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
-
Süper Moderatör
-
i'de daha az tüketir. Düşük hızda olduğu için.
-
kadın var dediler, geldik
-
İşin uzmanı değilim ancak basit mantık yürüttüğümüzde, gaz kolunu hangisinde daha düşük açıyla açıyorsa yakıt tüketimi onda daha azdır. Yol koşulları, hava durumu 3. seçenekte daha fazla etki edeceği için bence 1. seçenekten daha fazla yakıt harcar (Pratikte bu kayda değer bir fark olur mu bilemiyorum tabi) Öte yandan genç ve güzel bir bayana 50 liralık benzin hediye edebilecek en az 10 kişi bulmak pek de sorun olmayacağı için karşılaşmanın tartışmasız malubu çirkin ve yaşlı erkeklerdir
-
Devir tek çarpan, Hız karesi oranında enerji harcar. Yani büyük ihtimalle 4. Vites 125km/h ile giderken daha az yakacaktır.
-
arkadaşlar doğru söylemiş
-
Bayanı biz nereye isterse götürürüz, benzini falan dert etmesin
-
i:en az yakan
iii:orta şeker
ii:en fazla yakan
benim fikrim(not):hemcinsim içerdiği için cevap vermedim.
-
mevzubahis motorlu araç iii. senaryo'da i. senaryoya göre daha fazla yakıt tüketecektir. momentum (hız x kütle) den gelir. ayrıca sürtünme kayıpları, rüzgar direnci, motor iç direnci gibi bileşenler de vardır ancak momentum farkı çok büyük olduğunda bunlar göz ardı edilebilir. ama hesaplanmak istenen yakıt/km olduğu için i. nolu senaryo iii.nolu senaryodan daha maliyetli bir yolculuğa neden olacaktır, zira iii. nolu senaryo sizi gideceğiniz yere daha erken götürür.
-
aynı devir sayısı=aynı sayıda patlama demek olmasına rağmen aynı yakıt sarfiyatı demek değildir.
gaza asılma, zorlanma, hızlanma, yokuş, iniş, aracın maksimum tork-güç eğrisi, deniz seviyesinden yükseklik, gibi değişkenler etkisiyle yakıt-hava karışımındaki oranlar ve çiğ yakıt atma oranları değişiklik gösterir.
bu konuyu hamfendiyle bir akşam yemaanda başbaşa konuşabiliriz.
-
Kübra006 adlı üyeden alıntı
i:en az yakan
iii:orta şeker
ii:en fazla yakan
benim fikrim(not):hemcinsim içerdiği için cevap vermedim.
DAaaaaaaatttt!!!
-
iii birim zamanda en çok yakıt tüketen durum olurken birim mesafedeki tüketim karşılaştırması yukardaki mesajımda belirttiğim değişkenlerin durumuna bakar.
-
Yazılması gerekenler yazılmış, ben hep 20 tl lik alıyorum
-
Bence ya aynı ölçüde yakarlar ya da biri diğerinden biraz fazla yakar..
bayan var diye kastırıp olayda bir iki laf edeyim dedim.
Aslen otomatik araba kullanımında bu anlaşılıyor, 2000 devirden sonra bir üst vitese geçen araç kullanırken tam 2000 devirde 87 ile gidin ve ardından tam 2000 devirde daha yüksek viteste 130 la gidin. Yol bilgisayarından baktığınızda 130 la giderken çok daha fazla yaktığı anlaşılıyor.
-
kadango adlı üyeden alıntı
DAaaaaaaatttt!!!
O ne öyle
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)