Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İyi sürücünün özellikleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    OMM'nin Temmuz 2016 Bülteni'nde iyi sürücünün özelliklerine değinen çok hoş bir yazı yayınlandı. Buraya aktarmak istiyordum. Bugün fırsat oldu. Aşağıya ekliyorum.

    Geçenlerde “İyi Motosiklet Sürücüsü” temalı ve temel olarak “İyi bir motosiklet sürücüsünün tanımı nedir?” sorusuna yanıt arayan bazı dokümanlara rastladım. Bana gönderilmiş bu dokümanlar beni düşünmeye sevk etti… ve kafamda bu düşünceyle sürdüm. Çevremde saygı duyduğum motosiklet sürücülerine sordum, tahmin edebileceğiniz gibi, çok farklı ve bazen birbiriyle çelişen tanımlar aldım. “Hey, bu kişi iyi bir motosiklet sürücüsü” demenizi ne sağlar? Çünkü, kimseyi rencide etmemek için bunu alenen ifade etmemiş olsanız dahi, emin olun ki, kafanızda mutlaka bir sınıflandırma vardır. Aslında bu sınıflandırmaları kanıtlayan kesin bir kıstas olmamasına karşın; hepimiz motosiklet sürücülerini aralarında “İYİ”, “KÖTÜ” ve “POTANSİYELİ OLAN” olarak ayırırız.

    Ya da, bu konuda iyi bir tanımlama oluşturmak için ortak bir paydada veya en azından yeterli bir paydada buluşabiliriz (okuyuculardan bu noktada konuya dahil olmalarını rica ediyorum). Diyelim ki siz, açık ve güneşli bir günde, her durum ve koşulda saatte 50 Km hızı aşmayacak şekilde süren bir motosiklet sürücüsüyle beraber sürüş yapıyorsunuz. Bir saat birlikte sürdükten ve tümüyle sıkıcı bu 50 Km’den sonra, bu sürücüyü “İYİ” olarak tanımlar mıydınız? Sanmıyorum ve bunu söyleyecek olan tek bir motosiklet sürücüsü de tanımıyorum. Burada ortak bir öğemiz var: HIZ. İYİ bir motosiklet sürücüsü hızlı sürer, KÖTÜ olan yavaş.

    Sosyal sorumluluk, güvenlik, sabır, kendini dizginlemek ve buna benzer argümanlarla bana bağırmaya başlamadan önce bir sonraki sınıflandırma kriteri için bana eşlik edin. Güneşli gündeki sürüşümüze geri dönelim ve HIZLI sürücümüzün hızlı şekilde, her zamanki hızıyla okulların başladığı saatte kalabalık caddedeki sürüşüne bakalım… muhteşem hızını korumak için bir dağ yolunda körlemesine sollama yapmasına... ve bunun gibi… her zaman sürekli hızlı şekilde. Onu İYİ bir motosiklet sürücüsü olarak tanımlar mısınız? Kesinlikle hayır, çünkü bulunduğu durumun FARKINDA değil ve ne olursa olsun RİSK ALGISI bulunmuyor. Şimdi mutabık olabileceğimiz ikinci bir öğemiz olabilir: RİSK ALGISI ile FARKINDALIK birlikte motosiklet sürücüsünün İYİ olmasını sağlarken, bu özelliklere sahip olmayan bir sürücü ise KÖTÜ bir sürücü olarak görünebilir.

    Varsaydığımız sürüş devam etsin: motosiklet sürücüsü hızlı, risk algısı ve farkındalığı artmış olsun, fakat siz peşinde sürerken çok sık fren ve gaz kullandığını fark ettiniz. Evet hızlı, evet farkında, ama yine de bu motosiklet sürücüsü gereğinden daha ani ve daha düzensiz tepki veriyor, (farkında olduğu) yol koşullarına sürpriz algısı ile ve son dakika tepkisiyle cevap veriyor. Sürüş dur kalklarla devam ediyor, tepkiler istikrarlı olmuyor, karşıdan gelen bir araç için bazen fren yapıyor, bazen görmezden geliyor. Sürücü motosikletiyle kavga eder gibi ve bu da sizin rahatsız olmanıza sebep oluyor. Sürücü ÖNGÖRÜ ve PLANLAMANIN getirdiği akıcılıktan yoksundur ve bu hiç İYİ değildir. Eğer arkasında yolcusu olsa, kaskları sanki erkek geyiklerin dişinin dikkatini çekmek için yaptığı gibi birbirine çarpacaktır. Mutabık kaldığımız üçüncü öğe? İYİ bir sürücünün ne yapılması gerektiğini öngören bir PLANI olmalıdır. Uyanık bir risk algısıyla içinde bulunduğu durumun farkında olan ama öngörü ve PLANLAMA eksiği olan hızlı bir sürücü KÖTÜ bir sürücüdür (arkasındaki yolcuyu bırakın, sizin bile midenizi rahatsız eder).

    Siz arka tarafta acı çekerken, planlama eksikliğinin sürüşe getirdiği başka şeyleri de keşfedebilirsiniz: Arkadaşınızın iki teker üzerindeki fantezisi, virajdan diğer viraja, düz yoldan diğer düz yola yeni çizgiler, yeni konumlanmalar ve yeni etkiler (aksiyon) ve tepkiler (reaksiyon) bulur. Bazen viraj öncesinde, bazen viraj içinde, bazen de viraj sonrasında frenleme yapar… Hiçbir sebep yokken bazen şeridinin solunda gider ve bir başka zaman yolun aşırı derecede sağ (ve kirli) kenarından geçer… Hızlanmadan önce veya gazı açtıktan sonra vitesi yükseltir veya düşürür… bir kaç kelimeyle sürüşü tutarsızdır ve bir sonrakinde ne yapacağını kesinlikle tahmin edemezsiniz. Güvenli bir mesafe bırakırsınız ve tüm bunlardan sonra düşünürsünüz ki ne yazık ki o İYİ bir sürücü değildir. Sürücü hızlıdır, risk algısıyla farkındalık sahibidir, öngörüyle planlama yapar, fakat sürüş planında tutarlı bir SİSTEM uygulamıyordur. Ve “tutarlı sistem” sadece abartılı bir söylemdir çünkü herhangi bir sistem kendi başına zaten tutarlıdır. Yani, burada istediğiniz kelimeyi seçebilirsiniz “tutarlı” ya da “sistematik” ve sonrasında İYİ sürücü tanımında dördüncü öğeyi birlikte belirleyelim. HIZLI, RİSK ALGISI ile FARKINDALIK sahibi, ÖNGÖRÜ ile PLANLAMA ve TUTARLI UYGULAMA yapan (veya eylemlerinde SİSTEMATİK olan).

    Sürüş esnasında, bir kahve molası için (ya da bir çay veya herhangi bir doğal sebepten ötürü) duruyorsunuz ve iyi bir arkadaş olarak gözlemlediklerinizden bahsetmiyorsunuz. Ne de olsa sırça köşkte oturan motosiklet sürücüsü komşusuna taş atmamalı…

    Arkadaşlarınız, ne kadar iyi oldukları, ne kadar mükemmel olacakları hakkında hikayeler ekleyerek sürüşleri hakkında hava atmaya başlarlar; diğer sürücülerin onun sahip olduğu bilgiye, yeteneklere, zekaya, cesarete ve iyi görünüme sahip olmaması ne kadar da üzücüdür. Her şeyi bilir, her şeyi yapmıştır, her zaman haklıdır. İşte burada muhtemelen üzerinde mutabık kalacağımız beşinci (ve bugünkü son) öğe yatar: İYİ bir motosiklet sürücüsü kibar ve mütevazıdır; daha fazla ÖĞRENMEK için ilk araç olarak ALÇAK GÖNÜLLÜLÜĞÜ zarafetle uygular.
    mehmettayfur, Sj's, sailor33 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Özet geçmemişim buna. Bunun özeti eksik kalmasın.

    1. Hızlı
    2. Risk algısı ve farkındalık sahibi
    3. Öngörülü, iyi planlama yapan
    4. Sistematik (eylemlerinde tutarlılık sahibi)
    5. Kibar
    6. Öğrenmeye açık ve alçak gönüllü
    Ergün Er. ve bursalıali bunu beğendiler.

  3. #3
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    -Çamuru seven (Fiziksel anlamda)
    -Toprakla iç içe
    -Kampçı
    -Egosuz
    -Mütevazi
    -Enduro'cu da olursa dadından yinmez.

    Elinize sağlık hocam paylaştığınız için.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #4
    karaca3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    pulsar 200 ns
    Hocam bana göre iyi bir motosiklet sürücüsu kurallara uyan, kendi hayatını ve başkalarının hayatını riske atmayan ,trafiğin şartlarına göre bazen hızlı Bazen yavaş motor kullanan kişidir.
    Mütevazi ve alçak gönüllü olmasida arkadaşa ayrı bir değer Katar.
    bursalıali ve Ergün Er. bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    08 Ağustos 2013
    Şehir
    Hatay/Antakya
    Motosikleti
    cbf150, pulsar200ns
    Süphanallah ne güzel bir konuyu hortlatmışsınız

  6. #6
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    şahsi deneyimlerimden yola çıkıp, büyükşehir belediyesinin bana verdiği yetkiye dayanaraktan:
    sürücülüğün nirvanası, freni az kullanmaktır

  7. #7

    Üyelik
    22 Eylül 2016
    Motosikleti
    .
    Iyi bir motosiklet sürücüsü trafikte asla USTA olunmaması gerektiğini bilir..
    Çünkü mükemmel bir motosiklete sahip olsanız bile,süper bir yolda gidiyor olsanız bile beyin-vücut koordinasyonunuz,ruh haliniz,kontrol sisteminiz asla sabit dört dörtlük olmaz.Çünkü insanız,süperkahraman değil.
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #8
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    "en iyi motorcu hayatta kalan motorcudur"

    Xunka Kuciyedan

  9. #9

    Üyelik
    14 Temmuz 2014
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    İyi motorcu özgüvenle tevazuyu, cesaretle temkini , rahatlıkla odaklanmayı dengeleyebilen ve hiçbir zaman oldum demeyendir bence...
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #10
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    en iyi motorcu benim!
    Kızıl pars bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Aralık 2016
    Şehir
    İSTANBUL/BEYLİKDÜZÜ
    Motosikleti
    TRACER 700
    Bence konuyu özetlersek
    HAYATI VE YAŞAMI SEVMELİ
    Hayatın tadını unutmamalı!!!!!!
    Çünkü hayat çok güzel !!!!!!

  12. #12
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Kurallara uyandır..

  13. #13

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    En çok ara gazı verip en çok gürültü yapandır. Bir de bizim memlekette tüm 1200 GS kullananlar ile kafası bandanalı komando pantolonlu Harley'ciler iyi sürücü kapsamındadırlar.

    İşin şakası bir yana iyi sürücü kimdir bilemem ama riskli sürüş yaptığının farkında olmayan adam iyi sürücü değildir.
    Kızıl pars ve bursalıali bunu beğendiler.

  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yıllar önce katıldığım bir konferansta konuşan eğitimcinin bir tanesi iyi sürücüyü
    -Torunlarını gören
    ve
    -Arkasına gönül rahatlığı ile oturduğunuz
    diye iki şekilde tanımlamıştı.
    O an mantıklı gelen bu tanımlamanın oldukça göreceli olduğunu düşünüyorum bugün.
    Bir insan hiç kaza yapmadan yıllarca motor sürebilir.
    Şans eseri atlattığım bir çok kazadan sonra bunun sadece iyi motor kullanmakla ilgisi olmadığını biliyorum.
    Bazen sizi kurtaran şey şans oluyor.

    Arkaya oturma meselesi de sadece sürüşe duyulan güvenle ilgili değil.
    Bunu oluşturan sürücüye olan duygularınızla da ilgili.

    Yani eğitimcinin söylediği arkaya güvenle oturma meselesi ancak yolcunun sürüş dinamikleri hakkında sağlam bir temele sahip olmasıyla gerçekleşecek bir durum.
    Burda duygular ve öndekiyle olan ilişkimiz daha belirleyici.

    Peki kim iyi sürücü?
    Ben yine de karışılan kaza oranının belirleyici olduğunu düşünüyorum.
    Fakat tek başına yeterli değil.

    Birlikte sürmek ise bambaşka değişkenler içeriyor.
    Yazıda belirtilmiş.
    Bu birlikte sürdüğünüz kişinin davranışlarını beğenip beğenmeme durumu sizin sürüşünüzle de ilintili.
    Aynı şeyleri yapıyorsanız bir şikayetiniz olmaz mesela.

    Yazıda ki maddeleri kendi sürüşümüze uygulamamız gerekiyor.
    Nereye kadar?
    Yol ve trafik şartları farkl bir sürüş dinamiği uygulamamızı gerektirdiği ana kadar.
    Yoksa kasarız ve kendimizi hem de diğer sürücüleri riske atarız.
    İyi bir sürücüden beklenmeyecek davranışlar gerçekleştirmeniz gereken koşullar oluyor bazen.

    Son olarak;
    Bilmekle yapmak farklı.
    Yani bir şeyi bilmeniz yapabileceğiniz anlamına gelmiyor.
    Bu nedenle bol bol pratik yapmak gerekiyor.
    Yani bildiklerimizi uygulamalıyız.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #15
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en iyi motorcu benim!
    Hayır kara murat benim!
    [I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    05 Ağustos 2007
    Şehir
    lubnatsi
    Motosikleti
    z1000e kesik.
    İstanbulda trafik kurallarına harfiyen uyanı biçerler.

    Yaşadığı yerin trafiğini öngörebilen, trafikte yerini bilen kişidir.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  17. #17
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    İyi sürücü trafikle uğraşmak yerine, bomboş yollara dağlara sürerek keyif alandır.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  18. #18

    Üyelik
    22 Aralık 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Ben sporcunun zeki çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim diye boşa dememiş atamız...

  19. #19

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı 000000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbulda trafik kurallarına harfiyen uyanı biçerler.

    Yaşadığı yerin trafiğini öngörebilen, trafikte yerini bilen kişidir.
    İstanbul'da bunun aksini deneyeni daha görmedim, o yüzden bana inandırıcı gelmiyor. İstanbul'da yaşayan arkadaşlar hala şerit arası yerine en sağdan veya en soldan yardırmayı tercih ediyorlar. Henüz bunu bile değiştirebilmiş değiller. Yayınlanan isyan videolarının %90'nında haksızlar.

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    05 Ağustos 2007
    Şehir
    lubnatsi
    Motosikleti
    z1000e kesik.
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul'da bunun aksini deneyeni daha görmedim, o yüzden bana inandırıcı gelmiyor. İstanbul'da yaşayan arkadaşlar hala şerit arası yerine en sağdan veya en soldan yardırmayı tercih ediyorlar. Henüz bunu bile değiştirebilmiş değiller. Yayınlanan isyan videolarının %90'nında haksızlar.
    mudanya ve görükle de 2 sene yaşadım. Bursa trafiği ve istanbul trafiği çok farklı.

    - Burda kendi şeridimde giderken, kaldırımın üzerinden diğer yöndeki yola geçmek isteyen aracın bana çarpmışlığı var.
    - Motorun dönmek için yatması gerektiğini bilmeyip, motoru yatırmanı artistlik sanıp, seni durdurduktan sonra bi tamponluk canın var diyen adamlar var.
    - tuğralı doblo var
    - Burda dolmuş var, taksici var.
    - döner kavşak/baba da el freni ile drift yapmaya çalışıp, kırmızıda bekleyen seni biçmeye çalışan var.
    fazla uzamasın.

    izlediğin videolara gelince: muhtemelen dikkat çekmek için atar yapan bireylere aittir o görüntüler.
    Tüm mesajlar içkili olarak yazılmaktadır. Hoşunuza gitmediyse göz ardı edin.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)