2 yıldır kinroad kullanıyorum.. şu ana kadar normal bakımı dışında hiç bir sorun yaşamadım elbette bende o güzel dostlarımızın bindiği güzel motorlara binmek isterim ... ama o motorları bu paraya vermiyorlar ve motora binmekten motor sahibi olmaktan sadece keyif duyuyorum iddialı değilim amacım sadece motorumla keyif yapmak bunuda yapıyorum ... herkes cebine göre hareket eder kimse kimseyi aşağılamasın çin malına biniyor diye bu tamamen maddi bir boyut ve motor sevgisi...
[B][COLOR="Red"]Gitmediğin [/COLOR][COLOR="Cyan"]Yer[/COLOR] [COLOR="DarkRed"]Senin[/COLOR] [COLOR="Lime"]Değildir...[/COLOR][/B]:queen::queen::queen:
kendi hasabımla size ince ince yazıyim. 1 senede 18000 km yaptığım motoruma ne kadar masraf ettiğimi. marka mondial 150 hs
iki arka dış lastik 130x70x13 duro marka, işçilik dahil : 130 ytl
eksoz ve manifolt birer kere değişti : 70 ytl
3 kere kayış değişimi : 150 ytl
bu km zarfında 750 km de bir yağını değiştirdiğimi
düşünelim. değişmesi gerekiyor, 24 yağ değişimi
yapıyor,genelde bp kullandım ama castrol da
kullandığım oldu, ben pb fiyatı üzerinden
hesaplıyorum 24x1 lt 10w/40 bp yağı 15 ytl : 360 ytl
varyatör grubu parçaları 1 kere değişti. 2. değişim
yolda : 70 ytl
ön arka fren balataları 1 er kere değişti : 40 ytl
3 kere buji değişti : 15 ytl
2 kere hava filtresi değişti : 14 ytl
2 kere far ampülü patladı : 10 ytl
3 adet kaynak işi oldu bagaj altınadaki metal parçaya
ve manifolta : 15 ytl
kaynak tutmaz oldu, bagaj altını değiştirmem gerekti : 13 ytl
1 kere elektrik tesisatında bir kablo kopmuştu : 10 ytl
1 kere korna arızalandı, değişti : 5 ytl
bir kere marş motoru bozuldu, değiştirdim : 50 ytl
2000 km de bir bakım işçilik 15 ytl alıyor 9x15 : 135 ytl
2 kere ön rüzgarlık kırıldı : 40 ytl
3. arka bagajı kullanıyorum, devamlı kırıyor. motorun yapısı ufak olduğu için arkada çok fazla sarsıntı var bagaj dayanmıyor. 4. sünüde alıcam herhalde kırılmak üzere :100 ytl
1213 ytl masraf etmişim 1850 ytl ye 1 sene önce aldığım motoruma 1 sene içinde. Çin malı kullanmakla aslında kaliteli ve konforlu bir scooter a binmediğim halde aynı masrafı, hatta daha da fazla masraf yaptığımı farkederek zararda olduğumu düşündüm. ne oldu, motoruma iyi baktım, hiç yolda bırakmadı, inkar etmiyorum. ama yolda bıraksaydı biraz ayıp ederdi bu masrafın üstüne. böyle olunca kırık ve hasarlı grenajlarınıda değiştirdiğimi düşünürsek 2 senede 2. motoru almış kadar masraf Aynen şunu çıkartıyorum arkadaşlar: çin malı kullanan arkadaşlardan japon motorlarına geçmek isteyen ve bunun maliyetini karşılayamayacağını düşünen arkadaşlar kesinlikle tereddüt etmesinler, 400 lük bi burgman a binin bi kere alın cebinişzi koruyun, o lüksü yaşıyor olmanız yanınıza kar bile kalacaktır.senede 10-15 bin arası bir burgman kuıllandığınızı ve bu süre içersinde verdiğiniz bakım maliyeti, benim harcadığım paranın aşağı yukarı yarısı kadar. burgman paylaşım da yazım var okuyun (burgmanın kayışı 200 varyatör grubu parçaları 400-500 ytl var bizim kayış 50 ytl, bi dış lastiği 150-200 ytl. o motora binilirmi canım) diye düşündüğüm zamanlarda ne kadar yanlış düşündüğümü fark ettim şimdi. Çin malı kullanan ark..lar.. zarardayııııııız Boş yere sağdan gidip bankete iniyoruz.. kamyonlara otobüslere esir oluyoruz.
kaliteli olmayan sıklıkla kırılan grenaj parçalarının açtığı masrafları saymıyorum.
şu an değiştirmedim ama kırık ve hasarlı grenajları değiştirmeye kalksam 150 ytl masrafı var. bu harcamayı da yapsam 1363 ytl oluyor.
bu şekilde bi hesap yaptım, ayrıca servise daha az giderek ve kısmen sürpriz arızalardan uzak burgman veya emsali kalitede olan herhangibi japon motorsikletini veya burgman 400 bile kullanabileceğime karar verdim.
Arkadaşlar çin malı motor kullanmak bence 1960 model araba kullanmaya benziyor. Aynı onun gibi bakım istiyor. Ucuza Japon malı macar vs motorlar bulaiblirisiniz. o paraya motor alacaksanız okadar eziyet çekmeye değmez. Bazı arkadaşlarda haftada anca 8-10km yapiyor ben memnunum diyor yok öle bişey.
Birde durum birazda parası olupta ucuza kaçanlar için söylenmiş bişey. Onlara kesinlikle çin malı almayın diyorum.
ben de japon var.
çok çok memnunum ....
ikinci el aldım 3 yaşında şu anda ....
1 yıl dır kullanıyorum , servisi hariç tek kuruş harcamadım ...
daha bi 5 yıl sorunsuz ...
kullanırım.
sonrası Allah kerim.
plastik ten yapılma çiklet le yapıştırılma motosikletlerden de vardı ben de ...
Allah düşmanıma vermesin.
senede 2-3 bin km den fazla yapmam diyorsan al çin malını tepe tepe kullan, ucuza gelir o zaman, yok efendim, benim cebimde ehliyetim var, ben senede 20bini deviririm diyorsan, keyfimce gezerim diyorsan asla çin malı almayın, zararlı çıkarsınız.
bunları daha önce de yazmıştım ama bu konu bir türlü kapanmak bitmediği için yine yazacağım
bir takım arkadaşlarımız motorculuğı tekelleri altına almak istiyorlar sanki.
arkadaş cebinde ehliyeti üstünde koruması olan bir adam altında ne olursa olsun hiç ama hiç farketmez isterse 50 cc çinli olsun, sen işin ruhundan bi haber ama 600 lük honda sahibi bile olsan o adam senden daha motorcudur.
çinlilier piyasaya çıkamsa bu motorların emin ol yarısı şuan omazdı.. maddiyata dayanıyo herşey bunalr çıktı memlekette hertaraf motordan geçilmio önceden 3-5 mobıletan başka bişey yoktu
mllet neyin ne olduğunu anlayalı çok oldu artık bu açıklamalar bi etki yapmıyor kişiler üzerinde
kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...
Yeterince topic var galiba artık olanları hortlatıp hortlatıp konusuoz....
:cat: Kendi Kader Taininde Her İnsan Bir Kumarbaz :cat:
:bounce: [COLOR="Red"]DRFİRARİ:[/COLOR][COLOR="DarkGreen"]SINAVA KALEMSİZ GİREN COCUK[/COLOR]
ben de ilk defa motor alacağım. kararsızlık had safhada. cbr 125, ybr 125, activa, beat ...vs gidip geldim. ne tür motor kullanacağıma bile karar veremiyordum. en sonunda keeway sl 150'de karar kıldım. alanlar memnun ama bu motoru kullanmayıp ( diğer çin malı motorlar da dahil) yorum yapanlar maaşallah bayağı fazla. ben bu işten hiç bir şey anlamadım. yorumlara bakıp keeway sl 1502den de soğuyorum. hayır, motor almayacam olacak bitecek. ben de biliyorum harley almayı. ama harley e verecek param yok. binmeyeyim o zaman motora. valla ne yapacağımı şaşırdım.
2 yıldır keeway partner 100 kullanıyorum ilk motorum olması sebebiyle haliyle biraz düşüp kalkıyoruz arada radline bile girerim kendisiyle şuana kadar sadece 10 lira yağ aldım yağını kendim değiştirdim ve benzin parası haricinde başka masraf yapmadım
sonuçta birazda kullanmaya bakıyo aa bu çinli nasılsa sene sonu dökülür diye işkence yapmamak lazım birazda kaliteli çıkarsa seni yıllarca götürebilir
EE bende 2 seneye yakındır kullanıyorum.Teknik olarak yolda filanda kalmadım.Arızada yapmadı.Kaldiki 4 tane kayda değer kazada yaptım.Adam gibi kullanınca demekki uzun süre gider.Senin kullanımınla belki abuk sabuk kullandın,sıçtın motorun içine,yada şansına motor dandik çıktı.Ver ozaman 3500ytl bana, honda cbr 125 alayım.Keyfime bakayım.Üstünü ben tamamlarım.Bu tip motorları alanda biliyor zaten nelere dikkat etmesi gerektiğini.
Sym Joyride 200 ,Peugeot satalis 250 ,Ybr125 ,Suzuki Bandit 600, Yzf-r25...
çin malı alırsan japon kadar uzun kullanamazsın o kadar....çin malının parçası ucuz olur fakat japon malının parçası kadar uzun süre dayanmaz...çin malı parçası ucuz olsada değiştirdikçe canı sıkılır insan sinir olur...japon pahalıdır ama 1 defa değiştirirsin sonra bi daha seneler sonra tabi motoru yerden yere filan vurmazsan...öyle çukura girince de hemen ses gelmez bi yerinden honda olsun yamaha olsun...he ok çin malı alıyon başım gözüm üstüne ...bana 2 yıl idare etsin diyonda yeter diyon..ok o zaman anlaştık
Japondan şaşma yolda kalma ancak japonlarda çinde üretebiliyor fakat onlar Made In P.R.C. yani çinin ucuz üretim politikasıyla üretilmiyor.
[B]Today is a good day To Die...[/B]
Arkadaşlar tam bir polemik içine düşmüşsünüz...
1. İnsanları bindikleri motorların markasına göre değerlendiren hastalıklı zihniyet motorcu olamaz.
2. Bu iş ekonomi ile ilgilidir. Parası olan Hondaya biner olmayan Çinliye. Adama sen niye az para kazanıyorsun diyemezsin. Ayrıca sen neden motor sevdalısında diyemezsin. Burada birisi cikletle yapıştırma bu motorlar demiş. Kardeş Türkiye'de bir ithalat hukuki var. Kalite fark edebilir. Honda ile Zealsun yada Mondial elbette aynı değil ama TSE kalitesini almak yada ISO zorunda aksi halde ithal edilemez. Bu iş te bulunan uzman devlet personeli var. Ayrıca bu lafa şuda eklenir. Ya kardeşim AUDİ A8 var sen hala beyaz şahine biniyorsun. Eşek binmez o arabaya dedin mi nolur? Buda onun gibi.
3. Ben Japonlara karşıyım. Paramda var. İstediğimi alacak güçteyim çok şükür. Mallar katlar maaşlar kiralar. Lakin adamların motorlarının o kıymette olduğunu düşünmüyorum. En az 35% marka zammı koyuyor.
4. Bu varlıkla çin motorunada binmek istemem. Yanlış anlamayın kötülediğimden değil. Ara model olan teknik verileri japonların 650 cc leri ile yarışan HYSOUNG modelini tercih ettim. Bence Fiyat Fayda oranı A ise japonların fiyat fayda oranı D. Çinde ise B derim.
O yüzden insanların kullandıkları araba ve motor maalesef Türkiyede statü göstergesi oldu ya ona yanıyorum. Adam olmak gerek. Japona binmek değil.
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)