çin Mali Motor Alacaklarin Dikkatine !
-
10 Ağustos 2010, 17:58
#241
Peki Ümmet beye sordunuz mu kaç kere motor yaptırdı.Bayiler ne kadar parça degiştirdi mondi nin kesesinden.Mondi nin degil Ümmet abinin zaferi dir bu.Ona 1950 model motor da versen 80 medel mobilet de versen aynı gezilerini yapacaktır.Ayrıca çin malı derken tabiki Çin malı dandiktir dimemeliyiz.Çin in kalitesiz malları demeliyiz.Yoksa harley kadar saglam hayabusa kadar hızlı motorlar üretebileceklerine inanınyorum.Ne kadar köfte o kadar ekmek.
Reklamlar
-
10 Ağustos 2010, 17:58
#242
kenz adlı üyeden alıntı
bu millet akıllı olsaydı kendi motorunu satıyordu
adam 4 yıl once yamış :D:D:D
-
10 Ağustos 2010, 18:04
#243
xanka adlı üyeden alıntı
adam 4 yıl once yamış :D:D:D
50 yıl önce de yazsa Çinli motör tazeliğini asla kaybetmeyen tartışma konusudur
-
10 Ağustos 2010, 19:56
#244
FlexMan adlı üyeden alıntı
Gururumuza dokunmuyor isterseniz honda alın istersen kawasaki bizi pek ilgilendirmez.Ama Çinlileri karalamaktan vazgeçmiyorsunuz.Hayatında motosiklet kullanmamış adama motosiklet verirsen pert de eder içine de eder(sözüm size değil tabiki).Sizi Ümmet abiye havale ediyorum
adam bütün Türkiye yi gezdi 125 lik Mondial ile niye birşey olmadı?Ben 150 hs kullanıyorum neden arıza yapmadı?Kalite tabiki iyi değil beklenti meselesi sen çinliye hız merakın için biniyosan pert olur.Ben diyorum ki herşey kullanmada biter.Sokakta motorize apaçileri ve altındaki pert motorları görünce çinli kullananlara karşı önyargı koyuyorsunuz.Yani ben açıkça söylüyorum
cbf 150 alacak param yok bu utanılacak bir durumda değil öğrenciyim ayrıca ailemden bu kadar fedakarlığı asla bekleyemem motosiklet paramı onlardan alamam ama mondial'e biniyorum diye gidip hondayı karalamıyorum.Lütfen artık çinli motor ayrımı yapmayın burdaki çinli kullanıcılarına biraz ayıp ediyorsunuz.
Benim çin malı motorlara karşı bi öfkem var.Ayrıca motosikletle yeri gelecek toprak yola gireceksin tabiki.Siz nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama benim yaşadığım yerlerde toprak yolda var.150 Hs dediğiniz motordan dolu buralrda ve aşağılamak için söylemiyorum görünce midem bulanıyor.Bu tür motorları ne zaman ve nerde görsem ya gösterge camı kırılmış ya grenajları kırılmış ya egzozundan ses geliyor vs.Benimde cbf 150 alacak param yok.Bende öğrenciyim.Ama asla çin malı almayacağım.Ben ve çoğu kimse çin mallarını kötülerken kullanıcılarını kötülemiyoruz ama sizler sanki size aşağılık muamelesi yapıyomuşuz gibi(ki ben asla öyle birşey yapmıyorum) üstünüze alınıyorsunuz.Ben bu motorları eleştirirken onun üreticilierini eleştiriyorum.Adam 150 lik scooter üretiyor üzerine racing yazıyor ne kadar komik. Bu motorun neresiyle yarışacaksın anlamıyorum.Ben bu sitede vibrasyonun ne olduğunu öğrendim.Birileri gelipte burda çin malının kötülüğünü anlatmasa,vibrasyonu anlatmasa ben hala kanuniyi türk malı motor olarak tanıyacaktım ve bende bi tane çinli alacaktım.Ama Allah'tan farkı anladım ve şu anda çinden uzak duruyorum.Beni çinliden uzaklaştıranlarda çok teşekkür ediyorum
-
10 Ağustos 2010, 20:23
#245
çok gereksiz saçma bir konu açılmış Çin malından Japon İtalyan kalitesini bekleyen enayidir bir kere Çinlilerin fiyatları ortada hem ucuz fiyata hemde kaliteli olmaz ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı hem Çin malını alanlar bilmiyormu bu malın kalitesini hem yatıp kalkın dua edin Çin mallarına yoksa canım Ülkemde Motosiklet fiyatları ne kadar pahalı olurdu kimbilir. şimdide pahalı ama Çinliler olmasa çok kötü olurdu 4 Japon araba fiyatlarından pahalıya satardı motorlarını
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
-
10 Ağustos 2010, 21:00
#246
Konu 4 senelik.4 sene önceki çin motorlarla ve servisleriyle şimdiki durum arasında dağlar kadar fark var.
-
10 Ağustos 2010, 21:15
#247
y.infernal adlı üyeden alıntı
Halkımız 1 yada 2 yıl vadeli 1500 TL lik motor alıyor zaten ona bile zor para yetiştiriyor. Sizin gibi zevk amacı ile değil ulaşım amacıyla alıyor çünkü arabası yok bakalım siz o durumda olsaydınız bisiklet binebilecekmiydiniz ? Lütfen kırıcı konuşmayalım milletimizin açlık sınırında olduğunun farkında olalım. Türkiye malesef çoğunluğu fakir olan bir ülke!
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:59 ----------
Çinliler hadi gelin şu hurda motorları alın gidin demiyor ? Mondial, Kanuni vs. seçiyor ordan en ucuz motoru tamam ben bundan güzel kar yaparım diyor. Tabi bizimkiler ne yapsın mecbur ihtiyaçtan parasına göre alıyorlar.
Çin dünyanın 2.büyük ekonomisi 100 çeşit motor fabrikası olduğunu düşünüyorum kaliteli ya da kalitesiz.
Türkiye önce bir aynaya bakmalı daha kendi araba, motosiklet markasını yaratamıyor..
Girişimci
%100 Türk malı olacak neden motosiklet markası yapamaz bilmiyorum . Eee.. tabi çinden 1 liraya alıp burda 10 liraya satmak daha karlı.Batma tehlikesi yok
++Çinliler sayesinde motosikletler trafikte azınlık durumundan kurtulucak inşallah..
Benim amacım kimseyi kırmak veya da aşağılamak değil, Orta halli bir insanın alabileceği şekilde anlatmak istedim,
açlık sınırına gelince o bambaşka bi konu tr de açlık felan o kadar değil . türkiyede aç insanda aslına bakarsan o kadar çok yok.
Bambaşka bi konu bu.
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
10 Ağustos 2010, 22:52
#248
FlexMan adlı üyeden alıntı
Sizi Ümmet abiye havale ediyorum
adam bütün Türkiye yi gezdi 125 lik Mondial ile niye birşey olmadı?
ümmet abiyi tanıyorum şimdiki motoru sponsor verdi buaralar yurt dışına gitti gezmeye ilk motorunu hurdaya çıkarttı ne arızalarla karşılaştığını dinleyebilene anlatsın
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
-
10 Ağustos 2010, 22:54
#249
X-Fi adlı üyeden alıntı
ümmet abiyi tanıyorum şimdiki motoru sponsor verdi buaralar yurt dışına gitti gezmeye
ilk motorunu hurdaya çıkarttı ne arızalarla karşılaştığını dinleyebilene anlatsın
kardeş forumda gezi fotoları varmı uag motorla gezen abimizin,
Göze Giren Şemsiye Açılmaz
-
10 Ağustos 2010, 23:01
#250
adidas adlı üyeden alıntı
kardeş forumda gezi fotoları varmı uag motorla gezen abimizin,
kendi sitesi var ümmet pertikan dye arat bulursun uag ile gezmiyor zat 150 ile geziyor teyp taktık bide motora çinmalı hakkında öğrenmek istediğiniz herşey onda ona sorun.
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
-
10 Ağustos 2010, 23:05
#251
X-Fi adlı üyeden alıntı
kendi sitesi var ümmet pertikan dye arat bulursun uag ile gezmiyor zat 150 ile geziyor teyp taktık bide motora
çinmalı hakkında öğrenmek istediğiniz herşey onda ona sorun.
teşekkür ederim sağolasın
Göze Giren Şemsiye Açılmaz
-
10 Ağustos 2010, 23:15
#252
http://www.motosiklet.net/forum/etki...-perkitan.html
Ümmet abiyi tekrar selamlıyoruz...
Arkadaşlar anlamıyorum bende birisi Japon malı aldıktan sonra -çok param gitti- edalarıyla mı Çin'e laf atıyor. Yani ne gerek var bu tip tartışmalara? Her başlığın altında bir kaç mesaj okurken Japon - Çin tartışmasına giren arkadaşlardan (ki genelde hakarete varıyorlar) sıkıldım... Haydi herkes kullandığıyla mutlu olmaya baksın, üzülenlerde üzüntülerini dile getirsin. Ayrıca bugün Çin bütün endüstrilerde yan ürünleri getiriyor, piyasa ortada herkes özgür seçimini yapsın...
Karşınızdaki insanlara taaruz etmeyi bırakın...
-
11 Ağustos 2010, 02:25
#253
zb_meqan adlı üyeden alıntı
Benim çin malı motorlara karşı bi öfkem var.Ayrıca motosikletle yeri gelecek toprak yola gireceksin tabiki.Siz nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama benim yaşadığım yerlerde toprak yolda var.150 Hs dediğiniz motordan dolu buralrda ve aşağılamak için söylemiyorum görünce midem bulanıyor.Bu tür motorları ne zaman ve nerde görsem ya gösterge camı kırılmış ya grenajları kırılmış ya egzozundan ses geliyor vs.Benimde cbf 150 alacak param yok.Bende öğrenciyim.Ama asla çin malı almayacağım.Ben ve çoğu kimse çin mallarını kötülerken kullanıcılarını kötülemiyoruz ama sizler sanki size aşağılık muamelesi yapıyomuşuz gibi(ki ben asla öyle birşey yapmıyorum) üstünüze alınıyorsunuz.Ben bu motorları eleştirirken onun üreticilierini eleştiriyorum.Adam 150 lik scooter üretiyor üzerine racing yazıyor ne kadar komik.
Bu motorun neresiyle yarışacaksın anlamıyorum.Ben bu sitede vibrasyonun ne olduğunu öğrendim.Birileri gelipte burda çin malının kötülüğünü anlatmasa,vibrasyonu anlatmasa ben hala kanuniyi türk malı motor olarak tanıyacaktım ve bende bi tane çinli alacaktım.Ama Allah'tan farkı anladım ve şu anda çinden uzak duruyorum.Beni çinliden uzaklaştıranlarda çok teşekkür ediyorum
ben istanbuldayım tahmin edersin ki burda debriyaj dur kalk yapmak motoru bitiriyor.Bir süre sonra vitesli motoru bıraktım ve yazlığa attığım hs yi getirdim kullanıyorum.Senin için tabiki scooter ideal bir seçim olamaz.Ayrıca köy yolunda kullanacaksan cbf 150 bile yeterli gelmeyebilir.Altında 350 twinsport gibi bir makine varken pert edene kadar binmeni öneririm.350 cc den 150 cc ye geçiş seni çok sıkar diye düşünüyorum.Bence birikim yapıp ya 600 cc ye geç ya da jawaya devam et kaya gibi makinadır.150 cc seni artık kesmez.Umarım herşey gönlüne göre olur.Saygılarımla...
-
14 Ağustos 2010, 16:34
#254
GT250rAlanya adlı üyeden alıntı
Benim amacım kimseyi kırmak veya da aşağılamak değil, Orta halli bir insanın alabileceği şekilde anlatmak istedim,
açlık sınırına gelince o bambaşka bi konu tr de açlık felan o kadar değil . türkiyede aç insanda aslına bakarsan o kadar çok yok.
Bambaşka bi konu bu.
Türkiyede nereleri gördünüz bilmiyorum ama Denizli ve çevresinde açlık sınırında yaşayan çok insan var. Alanya halkı turizm sayesinde rahat yaşıyor olabilir. Kıyıdan iç bölgelere doğru giderseniz gerçek Türkiyeyi görürsünüz..
Çin malını kesinlike övmüyorum; çin malı ucuzdur, kalitesizdir ve hurda malzemelerden yapılmıştır. 2 yıl içinde dökülmesi muhtemeldir. Kendi durumunuz iyi diye diğer insanlara at gözlüğü takarak bakmayalım ve kendimizi kandırmayalım.
Geçen gün yakıt almak için petrole gittim. Oradaki çalışan yeni motor almış sanırım cubdı. Ne kadara aldın dedim 2400 TL dedi. Ne yaptın sen dedim 1500 TL lik motora bu kadar verilirmi sonra anladım ki ödeme durumu olmadığı için 24 ay 100 TL taksitle almış bunu alan kişi 50 yaşında. Satıcı bu motordan %100den fazla kar yaptı.
-
14 Ağustos 2010, 17:01
#255
y.infernal adlı üyeden alıntı
Türkiyede nereleri gördünüz bilmiyorum ama Denizli ve çevresinde açlık sınırında yaşayan çok insan var. Alanya halkı turizm sayesinde rahat yaşıyor olabilir. Kıyıdan iç bölgelere doğru giderseniz gerçek Türkiyeyi görürsünüz..
Çin malını kesinlike övmüyorum; çin malı ucuzdur, kalitesizdir ve hurda malzemelerden yapılmıştır. 2 yıl içinde dökülmesi muhtemeldir. Kendi durumunuz iyi diye diğer insanlara at gözlüğü takarak bakmayalım ve kendimizi kandırmayalım.
Geçen gün yakıt almak için petrole gittim. Oradaki çalışan yeni motor almış sanırım cubdı. Ne kadara aldın dedim 2400 TL dedi. Ne yaptın sen dedim 1500 TL lik motora bu kadar verilirmi sonra anladım ki ödeme durumu olmadığı için 24 ay 100 TL taksitle almış bunu alan kişi 50 yaşında. Satıcı bu motordan %100den fazla kar yaptı.
Ankara'da 19sene yaşadım, son 5 senedir güney sahillerindeyim. Yaşım belki küççük olabilir. Daha 24 yaşındayım. 16 yaşımdan beri çalışırım. Çok şükür Güzel türkiyemin batısına da gittim, doğusuna da gittim. Doğusunda terlikle üniversiteye gideni gördüm, Yine doğusunda da Altında 25 milyarlık motor olanları gördüm.
Bize bu açlığı yaşatan insanlar sayesinde biz bu hale geldik. benim durumum o kadar da ahım şahim değil.
Motorsiklet bi araçtır, araçta lüxtür. Asıl 2 yıl içinde döküleceğini bile bile 1.500 lirayı veya 2.000 lirayı motora bağlamak haya at gözlüğü ile bakmaktır.
şöyle bi hesap yapalım abi. tabi kid aha uzun süre gidebilir o motor ama siz 2 sene dediğiniz için 2.400 tl diyorum
2.400 Tl yi 24 aya bölersek aylık 100 tl yapıyor. O amcamızın aldığı gibi. günde 3.50 tl ye tekabül ediyor. Ben günde 3.50 milyonumu 2 yıl sonra elimdeki gitsin diye sokağa atmam!
Daha geniş ve daha kapsamlı geleceğe yönelik bakılırsa dediğim mantıklıdır.
Bugün siteye yeni üye olan İzmirli 35 diye bi amcamız var. kendisi 42 yaşında. Tam 20 yıl motor hevesi ile tutuşmuş. O da sıfır ama 2006 model MCT almış. Maddi gücü olmadığından, elinden çok güzel bi meslek geliyor. Oymacılık, maketçilik.
Ne olurdu o amcam mesleiği daha çok sergiyelip daha iyi işlere imza atsaydı, hayallerine daha çabuk tutunsaydı,
Biz türk zihniyetinde ( O amcadan veya bi başkasından kastım yok ) Genel olarak söylüyorum, şöyle bi zihniyetimiz var. elime ne kadar geçiyor. şu kadar. evimin ihtiyaçları karşlanıyor mu ? evet. Mutfak masrafım çıktı mı ? Evet, Yaşayabiliyor muym? Evet. tamam bu şekilde yuvarlanır gideriz oluyor. Daha iyisi daha ilerisi için kimse bişey yapmıyor.
Bizim haklımızda bu tür anlayış olduğu sürece, çin malı motorlar daha çok tercih edilecek. Çin mali bir yönden iyi. İnsanın eli ayağı oluyor. Aman ne olacak sanki diyor. Getirsin götürsün diyor.
Ben sıfır çin mali alana kadar gider Honda zx veya dx alırım. 500 milyona dolu var. gider mobylette alırım. bi 10 sene daha binerim. Madem o kadar durumum kötü ise.
"Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972
-
14 Ağustos 2010, 17:32
#256
arkadaşlar başka tartışacak bi konu yokmu parası olan kaliteli alır olmayan adi mal alır fakat bunda alanın suçu ne anlamayadım insanın parasını olmaması suç mu ithal malların vergisi 100de 140 olmasa bakın bakalım herkesin altında mondial ramzey mi oluyo yoksa aprilla ducati honda mı oluyor herkes kaliteli ve güzel motora binmek ister bunu herkes de çok ii bilir
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
14 Ağustos 2010, 17:59
#257
Herşeyin bir ömrü vardır. Araçlar dikkatli kullanım ve bakım ister. Unutulmamalıdır metal yorgunluğu olur. Tabiiki parça alüminyumlada yapılır, demirlede, çeliklede kalite dayanıklılıkta bundan doğar. Mühim olan motora binmektir, lütfen incitici hakir görücü olmayalım.
Orhan KÖNİ
-
14 Ağustos 2010, 18:06
#258
çin malı kulak çöpü almam ayrıca motosikleti falan geçtim her şet çinden ithal ediliyo bi saç tokasını veya uyduruk bi çakmak,tırnak makası yapamayacakmıyızdünyanın en hızlı büyüyen2. 3. ülkesiyizhelal olsun bize bence çin mallarına kısıtlama getirilmeli ekonomi gelişsin diye kdv yibasıyorlar şişiriyorlar sonrada benim evde yapabileceğim bi aleti ithal ediyorlar oooffff
-
14 Ağustos 2010, 18:12
#259
Bu konu bitmez, bitmesin de zaten. Bu vergi rezaleti düzelmedikçe hergün konuşulsun. Vatandaşı yaya kalmaya yada rezil çin motorlarına mahkum etmeye maliye bakanlığı hiç çekinmiyor.
Unutmayın, bilmeyen de öğrensin; 2004 yılından önce motosikletlere, aldıktan sonra motorlu taşıtlar vergisi yoktu.Alırkende sadece kdv vardı. Benzinde de ötv yoktu. Dünyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz.
Çin malı motor konusunda şunu görüyorum. Genelde motordan anlamayan insan ucuz olduğu için tercih ediyor ama motordan anlayan da araştırıp alabiliyor. Zaten japon malı bir motoru olan arkadaş baktım çin malı bir motor almış. Eksilerini, zayıf yerlerini bilerek aldım, ona göre bakımını yaparak biniyorum diyor. Şikayeti yok, gayet memnun.Motoru zorlamıyor, efendi efendi gidiyor. Motor aldığı gibi pırıl pırıl duruyor.
Aradaki fiyat farkı az olsa tamam da aynı motorun markalısı 2 katına satılıyor. Az da değil bu fiyat farkı. Bana öyle geliyor ki Çin malları arasında iyice araştırıp daha sağlamca olan markalar tercih edilir ve bakımları da aksatmadan yapılıp motor da hunharca kullanılmazsa uzun süre sorunsuz binilir.
Bu motorların çok fazla yolda kalma yada hurda olmalarının tek sebebi kalitesizlik değil bence.Motordan anlamayan gençler yada yetişkinler biniyor tepesine, gazladıkça gazlıyor.İbre nereye çıkarsa oraya kadar.Yağı var mı, lastik havası ne, filtreler temiz mi bakan yok.Ayrıca düşme kalkma olayları da çok oluyor.
Bakımları yapılırsa, sorunlar hemen ve düzgünce giderilirse, kötü kullanılmazsa,ne malı olursa olsun çok uzun süre binersiniz o motora.
-
14 Ağustos 2010, 18:24
#260
jawa adlı üyeden alıntı
Bu konu bitmez, bitmesin de zaten. Bu vergi rezaleti düzelmedikçe hergün konuşulsun. Vatandaşı yaya kalmaya yada rezil çin motorlarına mahkum etmeye maliye bakanlığı hiç çekinmiyor.
Unutmayın, bilmeyen de öğrensin; 2004 yılından önce motosikletlere, aldıktan sonra motorlu taşıtlar vergisi yoktu.Alırkende sadece kdv vardı. Benzinde de ötv yoktu. Dünyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz.
Çin malı motor konusunda şunu görüyorum. Genelde motordan anlamayan insan ucuz olduğu için tercih ediyor ama motordan anlayan da araştırıp alabiliyor. Zaten japon malı bir motoru olan arkadaş baktım çin malı bir motor almış. Eksilerini, zayıf yerlerini bilerek aldım, ona göre bakımını yaparak biniyorum diyor. Şikayeti yok, gayet memnun.Motoru zorlamıyor, efendi efendi gidiyor. Motor aldığı gibi pırıl pırıl duruyor.
Aradaki fiyat farkı az olsa tamam da aynı motorun markalısı 2 katına satılıyor. Az da değil bu fiyat farkı. Bana öyle geliyor ki Çin malları arasında iyice araştırıp daha sağlamca olan markalar tercih edilir ve bakımları da aksatmadan yapılıp motor da hunharca kullanılmazsa uzun süre sorunsuz binilir.
Bu motorların çok fazla yolda kalma yada hurda olmalarının tek sebebi kalitesizlik değil bence.Motordan anlamayan gençler yada yetişkinler biniyor tepesine, gazladıkça gazlıyor.İbre nereye çıkarsa oraya kadar.Yağı var mı, lastik havası ne, filtreler temiz mi bakan yok.Ayrıca düşme kalkma olayları da çok oluyor.
Bakımları yapılırsa, sorunlar hemen ve düzgünce giderilirse, kötü kullanılmazsa,ne malı olursa olsun çok uzun süre binersiniz o motora.
gerçekten eline sağlık bak çinli servislerinin önüne çok motor var fakat hiçbiri bakımı geç yıkanmamış bile çamur içinde ben mondial 100 ukh nin 155000 km de olanını gördüm insan inanmaz ben gözümle görmesem bende inanmazdım yani biraz bakımları yapılmadığı zaman dökülüyor evet saglam değil ama o çok kıymetli japonlara bakım yapma onlar ne oluyo onlarıda görelim hep beraber
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler