Xenon daki 35w mi 55w olan fark
-
Arkadaşlar merhaba motoruma xenon takmayi usunuyorum fakat 2 cesit xenon oldugunu farkettim acaba bunlarin farki ne
Birisi balasti 35w olan xenon
Diğeri balasti 55w olan xenon
Simdi bu ikisinin arasinda ne.fark var hangisi daha iyi aydinlatir daha verimlidir avantani dezavantaji ne olur bilen arkadaslar aydinlatir ise sevinirim
Bu arada motorumda mercekli far uygulamasi yapılmıştır
Reklamlar
-
55w ile milletin gözüne tecavuz edersin, kazaya sebebiyet olur, iyi ihtimallede kavgaya, çakma zeonlarda durum boyle malesef. 35w iyidir.
-
İşte mercek uygulamasi yapildi hicbi sekilde göz alma durumu yok
-
Yeni konu açmak yerine buraya yazayım dedim.
Motorumda h4 soketli 35w halojen lamba var, bunun yerine philips racing vision almayı düşünüyorum fakat bunlar 55w.
Herhangi bir soruna sebebiyet verir mi?
-
kablolarda ısınma yapabilir
-
35 w 55 w balastin çektiği akım gücüdür eğer orjinal halojen farların 35 w ise 35w lik balastlı xenonu tak . 55 takarsan far tasını eritir kabloların ısınır far camı kararır Akün yetmez
-
mercekli uygulama şart yoksa far açamazsınız. hep selektör yaparlar hatta durdurup kavga edende olabilir. (ben xenon için söyledim, o dediğiniz far hakkında bilgim yok. eski skuterimde xenon vardı merceksiz ve yol boşken far çıyordum desem yeridir.)
-
Benim orj ampuller 55w elimdeki 35w xenon var taksam sorun olur mu acaba?
-
-
12 Aralık 2017, 08:34
#10
Selam,
Zamanında otomobil için çok uğraştım bu xenon ve bi-xenon olayıyla.
Mercek montajı yapılacak olduktan sonra motosiklet ile arabanın hiç bir farkı yok desem yeridir. Ürünler de sistem de aynı.
Farklı bir kaç konuda da yazmıştım ama arama sonucuyla gelenlere faydam olması için tekrar yazıyorum;
Xenon aslında kimyasal bir elementtir. Asıl adı Ksenon, kısaltması xe iken atom numarası 54'dür. Bir çeşit soygazdır.
Buraya kadar olan kısmı Google'da direk geliyor zaten peki konumuzla ilişkisi nedir?
Araba far ampulü şeklinde bir odacığa bu gazı hapsederek (kabaca) yapıyorlar bu ampulleri.
Ve gerçek xenon ya da bi-xenon ampuller "D" koduyla başlar. Yani D1S, D2S, D3S, D4S vb.
H1, H4, H7, H11 gibi "Halojen" kelimesinin ilk harfi olan "H" kodu ile başlayan ampuller xenon değildir. Her ne kadar bu formatlarda xenon ampul diye üretilip satılan ürünler olsa da (içinde xenon gazıda olabilir, bu xenon olması için yeterli değildir.) en basitinden bu ürünler için olan mercekler halojen farlar içindir. "D" kodu ile başlayan gerçek xenon ampul ve mercekler kadar verimli çalışmaz ve zamanla mercekte kararma yapabilir.
Xenon'u kötülemiyorum, aksine beğenen ve şiddetle öneren birisiyim. Motosiklette (çoğunlukla) uzun kısa (ve selektör) aynı ampulde olacağı için biz motosiklet sürücülerinin ihtiyacı olan şey bi-xenon'dur.
Motosikletimizin (fiziksel olarak) far iç yapısına uygun gelen boyutlarda D1S, D2S, D3S, D4S vb. bir mercek (uzun/kısa - bi-xenon) seçilip montajı yapılmalıdır.
Buna uygun ampul ve ballast seçilip montajı yapılmalıdır. (bildiğim kadarıyla orjinalden bi-xenonlu araçların tamamı 35W'lık ampul ve ballast kullanmaktadır.)
(Ballast olarak gen5 ballast sevenlerdenim, BMW vs. arabaların güçlü selektör özelliğini sağlamaktadır. Ancak motosiklet için uygunluğu daha detaylı araştırılmalıdır.)
Röle ile bağlanarak orjinal tesisat yerine daha güçlü bir hat ile bağlantı yapılabilir. (bu tamamen kişisel titizliğimden kaynaklı bir durum.)
Çalışma şekli ve far anahtarları vs. motosikletin orjinalinde kumanda edildiği şekilde çalışmalıdır. (kontak kapalıyken yanmıyorsa yine aynı şekilde vb.)
Son olarak:
Motosikletlerdeki durumu bilmiyorum ancak araçlarda xenon'un yasal olarak kullanılabilmesi için far yükseklik ayarı, mercek ve far yıkama sistemi zorunlu diye biliyorum. Bunları sağlamak teoride mümkün pratikte (neredeyse) mümkün olmadığı için en azından montaj sonrasında far ayarını hassas bir şekilde yapıp belirli aralıklarla far ayarını kontrol etmekte yarar var. (başka sürücüleri riske atıp küfür yemeyelim.)
İyi günler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:27 ----------
efemontana adlı üyeden alıntı
Yeni konu açmak yerine buraya yazayım dedim.
Motorumda h4 soketli 35w halojen lamba var, bunun yerine philips racing vision almayı düşünüyorum fakat bunlar 55w.
Herhangi bir soruna sebebiyet verir mi?
35W halojen yerine 55W halojen uygun olmaz risk teşkil eder. Sorun olmaya da bilir ancak far camında erime/kararma, far tasında erime/kararma, kablolarda ısınma/erime gibi sorunlara sebep olabilir?
Sorun olacağı kesin değildir ancak önermem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:29 ----------
velizrsln adlı üyeden alıntı
Benim orj ampuller 55w elimdeki 35w xenon var taksam sorun olur mu acaba?
Doğru bir bağlantı ile sorun olmaz.
(Aküden röleye, röleden 35W xenon balastına, orjinal far soketinden de rölenin tetikleme bacağına doğru kablolarla hat çekerek bağlanması durumu.)
Ancak orjinal 55W ampullerinizin halojen ve merceksiz olduğunu düşünerek, bu şartlar altında xenon'un sizin için uygun olmadığını düşünüyorum.
Karşıdakini çok rahatsız eder ve sizin görüşünüzü de olumsuz etkiler.
NOT:Evet merceksiz xenon daha parlak yanabilir ancak gerçek olan halojen ampulün (merceksiz xenon'a göre) insanın görme açısına daha uygun ışık yaydığıdır. Bu nedenle önerim ya halojen ampul kullanmaya devam etmeniz ya da mercek montajı ile bi-xenon'a geçmenizdir.
-
12 Aralık 2017, 12:30
#11
cenkyenmez adlı üyeden alıntı
Doğru bir bağlantı ile sorun olmaz.
(Aküden röleye, röleden 35W xenon balastına, orjinal far soketinden de rölenin tetikleme bacağına doğru kablolarla hat çekerek bağlanması durumu.)
Ancak orjinal 55W ampullerinizin halojen ve merceksiz olduğunu düşünerek, bu şartlar altında xenon'un sizin için uygun olmadığını düşünüyorum.
Karşıdakini çok rahatsız eder ve sizin görüşünüzü de olumsuz etkiler.
NOT:Evet merceksiz xenon daha parlak yanabilir ancak gerçek olan halojen ampulün (merceksiz xenon'a göre) insanın görme açısına daha uygun ışık yaydığıdır. Bu nedenle önerim ya halojen ampul kullanmaya devam etmeniz ya da mercek montajı ile bi-xenon'a geçmenizdir.
neden xenon ışığı yayıyor da halojen yaymıyor? sonuçta ikiside ışık üretiyor ve tas ayna ile bunu önümüze iletiyor, yani burada demek istediğinizi tam anlamadım? halojen standart 1-2 dolarlık ampul xenondan daha çok mu lumen üretiyor? yoksa xenon küçük taslara göre mi uygun?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)