Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Özgüven Kaybı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    peruwasa12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2016
    Arkadaşlar 1-2 hafta önce pulsar 150 ns aldım. Sürücü kursundada bu motoru kullanmıştım zaten ama aldıktan sonra 3. gün bi dayının yola atlaması ile ilk kazamı yaptım. Daha sonra 2. kazamda yolu bilmediğini söyleyen bi arkadaş son anda sapağı farkediyor ve en sağ şeritten en sola dalıyor birden önümdeki ani fren yapınca ben yavaş olmama rağmen motoru yatırdım, bu 2 kazadan sonra bende korku olmaya başladı sanki her an düşücekmişim gibi hissediyorum. Bugun işten gelince motoru çıkarım bi ısınım dedim çok saçma mahalle arası bi yerde saçma şekilde devirdim motoru, ilk zamanlardaki ve kurstaki sürüşümden eser kalmadı resmen, bayağ gerilettim kendimi bu durum için bi tavsiyeniz var mıdır ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bankimuun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 250R Repsol
    Ben henüz daha motor sahibi değilim motora da binmedim ama şimdiden kendimi hazırladığım bi psikoloji var. Ekipmanlarım sağlamsa , düzgün sürmek adına kendimi geliştirmeye çalışacaksam -Allah korusun- geçireceğim her kaza bana yeni bir şey öğretecek. Şimdiden kimse zarar görmeden atlatabileceğim kazalardan kazanacağım tecrübe ve kendime olan inancımı nasıl kontrol edebileceğim düşüncesine hazırlıyorum kendimi. Henüz hiç başlamamış olmama rağmen yazmak istedim. Geçmiş olsun. Yapmaman gereken şeyleri öğrenmişsin ve kimse zarar görmemiş. Yolun açık olsun.
    agris ve orhanay06 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Motosikleti
    MT-25 ABS
    Buda gelirrr buda geçerr ağğlama

  4. #4
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    motor işi doğası itibariyle yüksek riksler taşıdığından başkalarını motorculuğa yüreklendirmek konusunda çok istekli olmamak gerektiğini düşünürüm.
    düşün, taşın, oku, araştır...
    zaferce ve BatuhanK bunu beğendiler.

  5. #5
    BalkanRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    aşırı telaşlı ve kaygılı olmak
    *sürekli irkilmeye hazır bir durumdadır ve en ufak bir uyarana karşı bile irkilme tepkimesi(`startle reaction) verir.
    *sürekli bir huzursuzluk hali mevcuttur.
    bunaltı, tedirginlik, sıkıntı halleri yaygındır.

    bu belirtiler varsa ve 1 ay icinde yok olmazsa doktora gitmenizi oneririm sık sık arayla yenı baslayan olarak kaza yapmıssınız bende ılk basladıgımda yapmıstım ama ınsanlı kaza degıl kendı kendıme yapısıstım yere

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------

    benım onerım ıse kapalı alana gıt alıştırma yap ani fren çalışması kontra teknıgı motor ustunde kendını guvende hıssetmeye baslayınca trafıge cık
    agris bunu beğendi.

  6. #6
    white_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2013
    Şehir
    balıkesir/çanakkale
    Motosikleti
    ybr 125
    Psikolojik dostum kendini şartlandırma sakın yoksa bu korkunun esiri olursun..tecrübesizlikten kaynaklanan sorunlar bunlar 150 ns te sana seri gelmiş olabilir şimdilik sana tavsiyem rahat ol sakin kal ve motorunun keyfini çıkar

  7. #7
    peruwasa12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2016
    Alıntı BalkanRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aşırı telaşlı ve kaygılı olmak
    *sürekli irkilmeye hazır bir durumdadır ve en ufak bir uyarana karşı bile irkilme tepkimesi(`startle reaction) verir.
    *sürekli bir huzursuzluk hali mevcuttur.
    bunaltı, tedirginlik, sıkıntı halleri yaygındır.

    bu belirtiler varsa ve 1 ay icinde yok olmazsa doktora gitmenizi oneririm sık sık arayla yenı baslayan olarak kaza yapmıssınız bende ılk basladıgımda yapmıstım ama ınsanlı kaza degıl kendı kendıme yapısıstım yere

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------

    benım onerım ıse kapalı alana gıt alıştırma yap ani fren çalışması kontra teknıgı motor ustunde kendını guvende hıssetmeye baslayınca trafıge cık
    Benim kazalarda'da kimseye çarpma vs olmadı kendi halimde düştüm
    Aslında öncesinde'de şuanda da bayağ araştırıp, okuyup ve izlemekteyim motosikletle alakalı olarak tekrar bi güven kazanmam gerekiyor sanırım bu arada full ekipmanlı olmam gerçekten çok işe yarıyor şuana kadar bir sorun yaşamadım fiziki olarak

  8. #8
    blue4XL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Önce MCT250, şimdi Yamaha
    Alıntı peruwasa12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 1-2 hafta önce pulsar 150 ns aldım. Sürücü kursundada bu motoru kullanmıştım zaten ama aldıktan sonra 3. gün bi dayının yola atlaması ile ilk kazamı yaptım. Daha sonra 2. kazamda yolu bilmediğini söyleyen bi arkadaş son anda sapağı farkediyor ve en sağ şeritten en sola dalıyor birden önümdeki ani fren yapınca ben yavaş olmama rağmen motoru yatırdım, bu 2 kazadan sonra bende korku olmaya başladı sanki her an düşücekmişim gibi hissediyorum. Bugun işten gelince motoru çıkarım bi ısınım dedim çok saçma mahalle arası bi yerde saçma şekilde devirdim motoru, ilk zamanlardaki ve kurstaki sürüşümden eser kalmadı resmen, bayağ gerilettim kendimi bu durum için bi tavsiyeniz var mıdır ?
    Öncelikle geçmiş olsun. Yazdıklarınıza bakılırsa talihsiz kazalarının hemen hepsi motosikletinize yeterli derecede hakim olamadığınızdan kaynaklandığı anlaşılıyor. Bu noktadan sonra bence yapmanız gerekenler:
    1)Koruyucu ekipmanınızı gözden geçirin, eksik ne varsa tamamlayın
    2)Trafiğe kapalı bir alan bulun ve orada motosikletinizle yeniden tanışın. Bunun için ilk birkaç gün sıkılmadan en fazla 2'nci vitese çıkın, düşük hızda daireler, sekizler çizin. Trafiğe kapalı alan bulmazsanız sabah erken saatlerde trafiği ile sizi üzmeyecek bir yol bulun.
    3) 1 saatten fazla sürüş yapmayın. 10 dakika ara verip yine sürüş yapabilirsiniz.
    4) Günler geçtikçe, 3'üncü ve 4'üncü viteslere çıkmak için uygun yollar ve parkurlarda (trafiği az olmak kaydıyla) çalışın. Eğitimde aldığınız teknikleri hatırlamaya çalışın ve tatbik edin. Defalarca tatbik edin.
    5) Özellikle durmak için her iki freni eşit seviyede sıkmaya kendinizi alıştırın. Kendinize aniden olmuş gibi durumlar verin ve durmaya çalışın. Her seferinde hızınıza göre duracağınız mesafeyi kısaltabilecek şekilde ön ve arka frene eşit oranda ve giderek artan kuvvetle sıkarken (basarken) olur da tekerlekleri kilitlerseniz her iki freni de bırakın.Böylece hangi kuvvetin altında frene basmanız gerektiğini öğrenin. Sonra tekrar deneyin.
    6) Motosikletinize hakim olmak için ne gerekiyorsa yapın. Öndeki aracı uygun mesafeden takip edin, 6-7 sn de bir aynaları kontrol edin.
    7) Trafikte ise tam bir paranoyak gibi sürün. Yani sol şeritte park etmiş araçlar gördüğünüzde birisinin kapısını açılabileceğini, önünüze köpek çıkabileceğini, yolunuza dik çıkan bir caddeden sizi görmesine rağmen paldır küldür bir araç çıkabileceğini vs vs hesaplamaya çalışın. Sol şeritte park eden araçlar varsa, sağ şeritten devam edin, önünüze köpek çıkarsa yavaşlayın ve müsaitseniz durun, yolunuza aniden araç çıkmaması için kavşağa yaklaşırken kornanızı kullanın sağ şeritte sağ teker yolundan gidiyorsanız sol teker yoluna geçin. Tüm bu çalışmaları önceden yaparsanız, gerçek durumla karşılaştığınızda paniklemeden doğan hatalarınızı önlemiş olursunuz.
    8) Yoldaki şerit ve işaretler üzerinde fren yapmamaya ve o çizgiler üzerinde uzun süre gitmemeye gayret edin.
    9) Çivi çiviyi söker. Korkunuzun üstüne gitmezseniz o başarır, siz kaybedersiniz. Forumda yada başka yerlerde, videolarda motosiklet sürüş teknikleri var, onları gözden geçirin ( 2 saniye kuralı ile araçları takip etmek, nereye bakarsanız motosikleti oraya sürdüğünüzü bilmek gibi) Kolay gelsin.
    pitho bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    21 Nisan 2016
    Alıntı peruwasa12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 1-2 hafta önce pulsar 150 ns aldım. Sürücü kursundada bu motoru kullanmıştım zaten ama aldıktan sonra 3. gün bi dayının yola atlaması ile ilk kazamı yaptım. Daha sonra 2. kazamda yolu bilmediğini söyleyen bi arkadaş son anda sapağı farkediyor ve en sağ şeritten en sola dalıyor birden önümdeki ani fren yapınca ben yavaş olmama rağmen motoru yatırdım, bu 2 kazadan sonra bende korku olmaya başladı sanki her an düşücekmişim gibi hissediyorum. Bugun işten gelince motoru çıkarım bi ısınım dedim çok saçma mahalle arası bi yerde saçma şekilde devirdim motoru, ilk zamanlardaki ve kurstaki sürüşümden eser kalmadı resmen, bayağ gerilettim kendimi bu durum için bi tavsiyeniz var mıdır ?
    Mayıs ayının başında ilk motorum olan pulsar 200ns yi aldığımda aynı sizin gibi çok erken bi sürede motoru yatırım(sanırsam 300. Kmde idi). Ondan sonra hatırladığım kadarıyla baya korkarak sürüyordum. Tabi şuanda o anlar tamamen bulanık canlanıyor gözümde 5000 km oldu ben motora motor bana alıştı. Demem o ki boş boş saatlerce gezin tehlikeden uzak yerleri tespit edin ve gerekirse ajan gibi aynı yerde 20 tur dönün. Deneyebildiğiniz şeyleri denemeye çalışın. Mesela hep ani fren derler siz kademe kademe bi bakın bakalım noluyor aniden fren yapmaya çalışınca(aman bi anda ön frene abanmayın). Bir de youtubedan destek alın kaza videoları ve eğitim videoları izleyin. Bence hemen hemen her şey tecrübeyle oturur hep derlerdi arka fren kitlenir falan diye nasıl bişr hiç bilmezdim bigün bi abandım ve görmüş oldum:D ondan sonra birkaç kere daha denemem oldu ve ayy ya arka fren kitlenirse diye sürekli korkmak yerine artık az çok nasıl bi duygu bildiğim için gerekirse ben bile bile kitlerim bilgisinin verdiği gururla dolaşıyorum :D korkmayın ama riske de atmayın. Ufak adımlarla bol bol antrenmanla çözersiniz. Güvenli sürüşler.

  10. #10
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    ilk kaza: konumlanman yanlış,
    ikinci kaza: takip mesafen yanlış ya da fren yapmayı bilmiyon,
    üçüncü kaza: iki teker üzerinde denge kuramıyon,

    bunlara çalış, haftaya sorcam.

  11. #11

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Öncelikle geçmiş olsun. Fiziksel anlamda sağlığınızın iyi olmasına sevindim. Diğer taraftan psikolojik sıkıntı zamanla geçer. Ben uzun zamandır motosiklet kullanıyorum yakın zamanda kaza geçirdim. Kazadan sonraki gün motosiklete elimi bile sürmedim. Gece düşündüm uzun uzun ve sonraki gün atladım motosiklete. İllaki kazalardan sonra böyle bir etkilenme olabiliyor. Benim tavsiyem de aynı yönde olacak. Boş bir alanda önce motorunuzu tanıyın. Gaz tepkisini, fren mesafesini vs. Anladığım kadarıyla biraz pratiğe ve hakimiyete ihtiyacınız var.
    Tekrar geçmiş olsun

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Dostum benim iyi güzel yorumlar olduğu gibi kötü yorumlar da var elbette senin durumunun özü psikolojik çözülmez mi elbette çözülür daha önce böyle şeyler yaşandımı saymakla bitmez kendini hiç kendi içine hapsetme biz çocukkken yürüyecez diye de düştük ilk bisiklet tecrübemiz de zeminin izleri var böyle bakarsan konuya bu da aynı şey evet çok kısa sürede talihsiz olaylar gelmiş başına ama eğer için de bir motosiklet aşkı varsa bu yaşananlar tefe tüfe, dilersen güvenin gelsin diye eğitim alabilirsin çünkü psikolojik senden iyi olduğuna inandığın biri sana iyi dediğin de onu otomatik olarak iyi algılıyor o kurduğun duvarı yıkmış olursun ama yok ben kendim atlatırım dersen de kendine biraz zaman ver trafiksiz yerlerde çalış sonra az trafik sonra trafik şeklin de bir kaç ay sonra bu günlerde anı olarak kalır sende zaten, asıl yapman gereken zihin olarak kendine yapmış olduğun bu güven kaybını ortadan kaldırmak bu da senin elinde olan bir şey sonuç olarak yaradılmış en güçlü varlık insan ve senin yapamayacağın şey yok ki değil motosiklet kullanmak, kendine güven biz forum olarak sana güveniyoruz.
    IVU bunu beğendi.

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Özgüven kaybı olarak görme, gereksiz bir özgüven varmış motor konusunda demekki. Bilgisizliğinin farkında olmayan insanlar özgüvenli olur. Biraz sert oldu ama gerçekler acıdır 5 senedir motor sürüyorum dayının, halanın yoluma atlaması sonucu hiç motoru devirmedim, atlayan çok oldu ama daha geçen pazar günü bile oldu.

  14. #14
    Bahar89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Motosiklet kullanmak yetenek ister, ve herkes kullanmak zorunda değil kanımca. Sizi tenzih ederek söylüyorum eğer yetenek konusunda motosikletinize hükmedemiyorsanız eğer, çok fazla zorlamayın. 1-2 haftada 3-4 kez motosikletinizi düşürmeniz sadece psikolojik olamaz.

  15. #15

    Üyelik
    24 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Ben motorsiklet sürmenin yetenekten öte bir ruh meselesi olduğunu düşünüyorum.Bende çok yeniyim viteslide 1120 KM miyi bugün devirdim ve iki kaza atlattım bugüne kadar.Ama bir kaç günlük bir ara sonrasında yine kalbim o anahtarları gördüğünde hızlı çarpıp hadi diyor,yine tüm hüzünlerimi, kederlerimi,öfkelerimi o iki teker üstünde atıyorum.Sağlıklı her insan yeteneği olmasada sağlam bir eğitimle motor kullanibilir benim görüşüme göre.

  16. #16
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    tek derdin bu olsun

  17. #17

    Üyelik
    18 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R 2016 (S) - NC 750X 2017
    Alıntı blue4XL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun. Yazdıklarınıza bakılırsa talihsiz kazalarının hemen hepsi motosikletinize yeterli derecede hakim olamadığınızdan kaynaklandığı anlaşılıyor. Bu noktadan sonra bence yapmanız gerekenler:
    1)Koruyucu ekipmanınızı gözden geçirin, eksik ne varsa tamamlayın
    2)Trafiğe kapalı bir alan bulun ve orada motosikletinizle yeniden tanışın. Bunun için ilk birkaç gün sıkılmadan en fazla 2'nci vitese çıkın, düşük hızda daireler, sekizler çizin. Trafiğe kapalı alan bulmazsanız sabah erken saatlerde trafiği ile sizi üzmeyecek bir yol bulun.
    3) 1 saatten fazla sürüş yapmayın. 10 dakika ara verip yine sürüş yapabilirsiniz.
    4) Günler geçtikçe, 3'üncü ve 4'üncü viteslere çıkmak için uygun yollar ve parkurlarda (trafiği az olmak kaydıyla) çalışın. Eğitimde aldığınız teknikleri hatırlamaya çalışın ve tatbik edin. Defalarca tatbik edin.
    5) Özellikle durmak için her iki freni eşit seviyede sıkmaya kendinizi alıştırın. Kendinize aniden olmuş gibi durumlar verin ve durmaya çalışın. Her seferinde hızınıza göre duracağınız mesafeyi kısaltabilecek şekilde ön ve arka frene eşit oranda ve giderek artan kuvvetle sıkarken (basarken) olur da tekerlekleri kilitlerseniz her iki freni de bırakın.Böylece hangi kuvvetin altında frene basmanız gerektiğini öğrenin. Sonra tekrar deneyin.
    6) Motosikletinize hakim olmak için ne gerekiyorsa yapın. Öndeki aracı uygun mesafeden takip edin, 6-7 sn de bir aynaları kontrol edin.
    7) Trafikte ise tam bir paranoyak gibi sürün. Yani sol şeritte park etmiş araçlar gördüğünüzde birisinin kapısını açılabileceğini, önünüze köpek çıkabileceğini, yolunuza dik çıkan bir caddeden sizi görmesine rağmen paldır küldür bir araç çıkabileceğini vs vs hesaplamaya çalışın. Sol şeritte park eden araçlar varsa, sağ şeritten devam edin, önünüze köpek çıkarsa yavaşlayın ve müsaitseniz durun, yolunuza aniden araç çıkmaması için kavşağa yaklaşırken kornanızı kullanın sağ şeritte sağ teker yolundan gidiyorsanız sol teker yoluna geçin. Tüm bu çalışmaları önceden yaparsanız, gerçek durumla karşılaştığınızda paniklemeden doğan hatalarınızı önlemiş olursunuz.
    8) Yoldaki şerit ve işaretler üzerinde fren yapmamaya ve o çizgiler üzerinde uzun süre gitmemeye gayret edin.
    9) Çivi çiviyi söker. Korkunuzun üstüne gitmezseniz o başarır, siz kaybedersiniz. Forumda yada başka yerlerde, videolarda motosiklet sürüş teknikleri var, onları gözden geçirin ( 2 saniye kuralı ile araçları takip etmek, nereye bakarsanız motosikleti oraya sürdüğünüzü bilmek gibi) Kolay gelsin.
    Yazdıklarınızın yeni başlayanlar ve çok fazla eğitim alamamışlar için bulunmaz nimet olacağını düşünüyorum. Ellerinize sağlık.
    blue4XL bunu beğendi.

  18. #18
    blue4XL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Önce MCT250, şimdi Yamaha
    Alıntı pitho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdıklarınızın yeni başlayanlar ve çok fazla eğitim alamamışlar için bulunmaz nimet olacağını düşünüyorum. Ellerinize sağlık.
    Teşekkür ederim, yardımcı olabilmişsem ne mutlu bana. Esas merak ettiğim başlığı açan arkadaş ne durumda?

  19. #19
    blue4XL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Önce MCT250, şimdi Yamaha
    Alıntı blue4XL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7) Trafikte ise tam bir paranoyak gibi sürün. Yani sol şeritte park etmiş araçlar gördüğünüzde birisinin kapısını açılabileceğini, önünüze köpek çıkabileceğini, yolunuza dik çıkan bir caddeden sizi görmesine rağmen paldır küldür bir araç çıkabileceğini vs vs hesaplamaya çalışın. Sol şeritte park eden araçlar varsa, sağ şeritten devam edin, önünüze köpek çıkarsa yavaşlayın ve müsaitseniz durun, yolunuza aniden araç çıkmaması için kavşağa yaklaşırken kornanızı kullanın sağ şeritte sağ teker yolundan gidiyorsanız sol teker yoluna geçin. Tüm bu çalışmaları önceden yaparsanız, gerçek durumla karşılaştığınızda paniklemeden doğan hatalarınızı önlemiş olursunuz.
    7'nci maddede şeritiler karışmış. Düzenlenmiş hali budur:
    7) Trafikte ise tam bir paranoyak gibi sürün. Yani yolun sağına park etmiş araçlar gördüğünüzde birisinin soldaki kapısını açılabileceğini, önünüze köpek çıkabileceğini, yolunuza dik çıkan bir caddeden sizi görmesine rağmen paldır küldür bir araç çıkabileceğini vs vs hesaplamaya0 tahmin etmeye çalışın. Sağ şeritte park eden araçlar varsa, sol şeritten devam edin, önünüze köpek çıkarsa yavaşlayın ve müsaitseniz durun, yolunuza aniden araç çıkmaması için kavşağa yaklaşırken fark edilmek için kornanızı kullanın ve sağ şeritte sağ teker yolundan gidiyorsanız sol teker yoluna geçin. Tüm bu çalışmaları önceden yaparsanız, gerçek durumla karşılaştığınızda paniklemeden doğan hatalarınızı önlemiş olursunuz.

  20. #20
    kong - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2015
    Motosikleti
    mondial 100 sfc snappy x
    Motosiklet aşırı disiplin isteyen bir araçtır. Keşke kullanması kolay 100 cc lik cup ile başlasaydın.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)