Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Viraja Hangi Hızla Girmeniz Gerektiği Nasıl Anlarsınız

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Yaklaşık 1 yıldır 4 bin km motosiklet tecrübem var. Aslında tecrübe bile değil bunun farkındayim .. Ancak hep bilincli bir sürücü olmak icin çaba sarfediyorum .
    Şrhir iciresinde daha fazla risk olmasına rağmen kendimi daha rahat ve mutlu hissediyorum.

    Ancak şehirler arası yollarda virajı hangi hızla alabilirim onu kestiremiyorum.Bu sebeple bir kaç kez virajı kaçırdım ve şans torbamdaki şanslarla resmen oluk oluk kullandım. Ancak motosiklet şansa bırakılabilecek bir araç değil. Bu sebeple kendimi güvence altına alabilmek icin sehir disina cıkmama kararı aldım.

    Eğitim almak istiyorum ancak 1 ay sonra yurt disina gidecegim 1 yilligina ve arac kullanamayacgim.Bu sebeple dönüşmde egitim almayi dusunuyorum.

    Merak ettigim bir durum var bunca uzun giristen sonra. Bir viraja girmeden önce bu viraj icin bu hız yeterli diye neye karar vererek giriyorsunuz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Virajdan hemen önceki tabelada yazıyor.
    Levent, kaanklky, uur_zay ve 19 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Bu işin bir çok kuralı var, hatta ve hatta işin sonu izdüşümüne kadar gider,. O yüzden iyi bir eğitim almanı öneririm. Herşeyden önce motosiklet sürmenin temeli olan keşiften başlar işler. Viraja girmeden virajın nereye gittiğini görmek,keşif sonucunda ortaya çıkar vb. Bu ve bunun gibi bir çok püf noktasını iyi bir eğitim ile alabilirsin.

  4. #4
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Arkadaşım git eğitim al, sevdiklerini üzme.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    ben hep yusuf u dinlerim,en doğru tahmin ondan gelir :D
    AttilaXtreme, BESTAPO, GezeGeze ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    trancexp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    ist/b.çekmece
    Motosikleti
    MT-07 &MT125
    Eğitim ve uzun km ler sonucu bunu kendin çözebilirsin, herkes anlatsada yarım kalır .

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Güzel lastiklerin varsa yol da kuruysa şehirlerarası yolda en az 80km hızla dönemeyeceğin viraj yoktur. Tecrübeni artırmadan virajda sınırları zorlamazsan problem yaşamazsın.

  8. #8
    AsirMahfi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2015
    Şehir
    Beyoğlu
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Cevap veriyorum. İçgüdü?

  9. #9

    Üyelik
    12 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750d Integra
    öncelikle eğitim şart.
    ikinci konu ise dediğiniz gibi tecrübe. motosiklet hepimizinde bildiği gibi ölene dek öğrenilen bir alet. hiç bir zaman oldum diyemezsiniz bunun üzerinde iken.
    1.virajda bakış önemli nereye bakarsanız oraya gidersiniz virajı kaçırınca düşeceğiniz yere ya da çarpacağınız yere bakarsanız düşersiniz. tecrübe faktörü burada devreye giriyor. ne kadar düşmeniz garantide olsa virajın içine bakmak beyni 2 ana bölüme bölmek ve düşünmek tecrübe işi.
    2. konum önemli. viraja girmeden şeritte doğru konumda olan sürücü 120km hız ile rahatça dönerken, yanlış konumda olan sürücü 80le girdiği aynı virajda selede ıslaklık hisseder.
    3.gaz kolu kontrolü, baktınız sıkıntı var gaz kesip fren yaptığınız an( duruma göre değişebilir ) durumlar daha beter olabilir. Hele ki viraj için de panik frende selede ki ıslaklığı hissedecek zamanınızda kalmaz.
    4. kontra tekniğini öğrenmeye bakın hayatınızı kurtarır. açın netten okuyun, kitaplar alın, eğitime gidin.

    kısaca motosiklette tecrübe yapılan yol ile alakalı tamamen. ben km ile tecrübe işine pek inanmıyorum. hergün 20km işe gidip gelen ve başka türlü motosiklet kullanmayan bir adam o yolu ezberler ve ezbere gider. siz korkularınızı yenin ve farklı yollar uzun yollar farklı hava ve yol şartlarında motor kullanarak tecrübe edinin. örnek verirsem benim gözümde 10bin km işe git gel yapmış adam 3bin km uzun yolda geçirmiş adamdan daha tecrübesizdir.
    GezeGeze ve Archidraw bunu beğendiler.

  10. #10
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Bu işi biyerlerden okuyarak, ya da dinleyerek öğrenmek pc oyununda tır kullanmayı öğrenmek gibi birşey olur. evet sana bazı ipuçları verebilir bu anlatılanlar, ama hiç birşey sana senden daha iyisini öğretemez. kendine bir güzergah seçip, önce yavaş yavaş, sonra hızını ufak ufak artırıp aynı virajları almaya çalışacaksın. yani pratiksiz olmaz, bir müddet sonra bu bir reflekse dönüşecek. ha bu hız kuralı bildiğin ya da çıkışını görebildiğin virajlar için geçerli bunu da unutma.

  11. #11
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    soruya göre cevaplarsak:
    (kütle x hızın karesi / virajın yarıçapı)- (kütle*lastik temas yüzeyi* sürtünme kuvveti) >=0 formulüyle hesaplanır

    normal cevaplarsak:
    ancak kesin cevabı viraja yavaş girmektir. viraja yaklaşılırken gaz kısılır, gerekiyorsa vites düşürülür ki motor kolay toparlanabilsin çıkışta

  12. #12
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Buyuklerin Bi sözü var bilmediğin yolda basmayacaksın derler

  13. #13
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Virajdan çıktığında halen 2 teker üzerindeysen, zaten en mükemmel süratle girmiş ve çıkmışsın demektir.
    cıbırlover1 bunu beğendi.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  14. #14
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    Viraja girmeden önce hızını mümkün mertebe düşük tut, Viraja erken girersen erken çıkarsın, dıştan içe alımlarda ve viraja girmeden önce frenleme işini bitir, kontrolü kaybetmemek ve virajı akıcı bir biçimde dönebilmek için sağ elini kullan !!! uygun konumlama - düzgün gaz kontrolü ile virajları alırsın sıkıntı olmaz.
    Straights are for Fast Bikes, CORNERS are for FAST RIDERS !

  15. #15
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    hangi hızda girdiğin gibi hangi hizla çıkacağında önemlidir. viraja girerken motor devir saatin ortalarda olsun ibren motor biraz bağırmalı ama viraj içinde gaz açacak kadarda ek ciğere sahip olmalıdır.. Arabalar viraj içinde yavaşlar, motorlar hızlanır ...

  16. #16
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Yani cok iyi bilmiosan viraji kaciriosan yavas gir, mesela 60 la gir, viraja dogru yatabildikce zaten kendi kendine kesfetceksin daha hizli girebilceksin, hani yazarak anlatmak zor tecrube edinmelisin...

  17. #17

    Üyelik
    21 Temmuz 2016
    Beyin bi hayatta kalma mekanizmasıdır, ona gerçekten istediğin şeyi verirsen, söylersen vucudun ve kas hafızan onu yapmak için tüm sınırları zorlayacaktır. Hayatta kalmak beynine vericeğin ilk emir olsun.
    ( güzel konuştum )
    mmysgr bunu beğendi.

  18. #18
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Limitler dahilinde yavaşlanır, viraj çıkışı ve yol durumuna göre gaz açılır, virajda gaz kesme, fren gibi durumlar denge bozar.

  19. #19

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Tmax 530
    Egitim almak sart. Bunu ben kendim yapa yapa ogrenirim diye birsey yok. 'Motorsiklet teorisi' adli kitabi okumani oneririm.
    Temiz ve anlasilir bir dil ile yazilmis. 40 tl fiyati var ama deger..
    Kitapta der ki viraji iyi bir kontra hareketi ile rahat alirsin.
    Aciyi gecis tutman, gorebildigin yer kadar gazlaman ve viraj esnasinda vites dusurme ve fren yapmaman baslica kurallar.
    Ve relax olman tabii

  20. #20

    Üyelik
    14 Ekim 2015
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Aldığım eğitim neticesinde cevaplıyorum;
    Eğer ki viraj kesişim noktası yani yolun sağ ve sol çizgilerinin birleştiği yer senin bulunduğun yerden sabit görünüyor ise yavaşlamaya devam et, kesişim noktası ilerlemeye başladıysa gazı sabit tut, çıkışı gördüğünde ise akıcı bir şekilde gaz açmaya başla. Benden daha tecrübeli arkadaşlar daha açıklayıcı bir şekilde anlatır tahminimce.
    GezeGeze, tinerci ve Crazy_sprint bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)