Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zincir Dişlileri İle İlgili

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    38-14 mondial sfc cup,40,15 honda cbf 150,45,14 yamaha ybr 125 36-15 100'lük cup hangisi bilmiyorum bunların hangisini motosikletime taksam çekiş tork artar motosikletim lifan lion 100


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Tork arttırmak için ya ön dişli küçülecek ya da arka dişli büyüyecek. Ayrıca dişlilerin bağlantı yerleri modelden modele değişir, ybr ninki cub a uymaz büyük ihtimalle.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    Güncel....

  4. #4
    BalkanRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    ilk başta motorumuzun yag yakmamasi lazim çünkü yag yakan motor çok isindigi için parçalar haliyle cabuk isinir isindigi içinse tork kaybi komprosör kaybina ugrar o yüzden yeterli sikiştirma olmaz bunu anlamanin tek yolu ise buji sökülüp kararma varmi yokmu bakilir egerki buji de islenme yoksa işleme başlanilir ilk önce 100 cc lik motorlarda aktarmayla başlanir ön zincir dişlisi orninali 14 diş olur bunu 16 yapmak gerekirki bu motora yaklaşik 10 km gibi bir hiz verir sonraki işlem arka teker dişlisidir buda orjinali 36 diştir bunuda 34 yaptigimizda buda yaklaşik 10 km hiz saglar bu işlemde orjinalinda 100 km olan motorumuzun hizi 120 km ya kadar cikar

  5. #5
    truck123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Motosikleti
    Mh Drift 125
    Alıntı BalkanRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk başta motorumuzun yag yakmamasi lazim çünkü yag yakan motor çok isindigi için parçalar haliyle cabuk isinir isindigi içinse tork kaybi komprosör kaybina ugrar o yüzden yeterli sikiştirma olmaz bunu anlamanin tek yolu ise buji sökülüp kararma varmi yokmu bakilir egerki buji de islenme yoksa işleme başlanilir ilk önce 100 cc lik motorlarda aktarmayla başlanir ön zincir dişlisi orninali 14 diş olur bunu 16 yapmak gerekirki bu motora yaklaşik 10 km gibi bir hiz verir sonraki işlem arka teker dişlisidir buda orjinali 36 diştir bunuda 34 yaptigimizda buda yaklaşik 10 km hiz saglar bu işlemde orjinalinda 100 km olan motorumuzun hizi 120 km ya kadar cikar
    Bujinin kararmasiyla yag yakmanin ne anlami var benimde buji karariyo ama yag yakmiyo motor bujinin kirlenmesi hava yakit karisimindandir bence

  6. #6
    iskender123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 150c
    Alıntı BalkanRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk başta motorumuzun yag yakmamasi lazim çünkü yag yakan motor çok isindigi için parçalar haliyle cabuk isinir isindigi içinse tork kaybi komprosör kaybina ugrar o yüzden yeterli sikiştirma olmaz bunu anlamanin tek yolu ise buji sökülüp kararma varmi yokmu bakilir egerki buji de islenme yoksa işleme başlanilir ilk önce 100 cc lik motorlarda aktarmayla başlanir ön zincir dişlisi orninali 14 diş olur bunu 16 yapmak gerekirki bu motora yaklaşik 10 km gibi bir hiz verir sonraki işlem arka teker dişlisidir buda orjinali 36 diştir bunuda 34 yaptigimizda buda yaklaşik 10 km hiz saglar bu işlemde orjinalinda 100 km olan motorumuzun hizi 120 km ya kadar cikar
    100 cc motorlarda o dedigin zor abi,tork fena duser,yokusta cekmez motor daha fazla yorulur ,ben sadece 15 disli taktim suan cok iyi 16 disli aldim hizlanma filan yok aksi gibi bogulma daha fazla

  7. #7
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı BalkanRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk başta motorumuzun yag yakmamasi lazim çünkü yag yakan motor çok isindigi için parçalar haliyle cabuk isinir isindigi içinse tork kaybi komprosör kaybina ugrar o yüzden yeterli sikiştirma olmaz bunu anlamanin tek yolu ise buji sökülüp kararma varmi yokmu bakilir egerki buji de islenme yoksa işleme başlanilir ilk önce 100 cc lik motorlarda aktarmayla başlanir ön zincir dişlisi orninali 14 diş olur bunu 16 yapmak gerekirki bu motora yaklaşik 10 km gibi bir hiz verir sonraki işlem arka teker dişlisidir buda orjinali 36 diştir bunuda 34 yaptigimizda buda yaklaşik 10 km hiz saglar bu işlemde orjinalinda 100 km olan motorumuzun hizi 120 km ya kadar cikar
    önü büyültmek tork azaltır ve son hız verir. aynı şekilde arkayı küçültmek tork azaltır ve son hız verir. adam 100 olan hızını 120 yapmak istemiyor. son hız 100 ise 80 yada 70 olsun sorun değil diyor ama çekişte tekere gelecek gibi güç olsun istiyor. bu durumda ön dişli iki numara küçült yada arkayı 4 civarı büyült.

    sadece arkayı büyült yada sadece önü küçült. ikisine bir modifikasyon yapman şart değil.

    edit: son hızı yükselen makinenin hızlanması azalır.

    son hızı azaltılan makinenin hızlanması yükselir. bisiklet sürerken ön vitesi büyüğe atın bakalım ne olacak yada arkayı küçüğe atın neler oluyor bakın görün.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    teşekkürler bu dişli takımlarından hangisi takmam lazım

  9. #9
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Şu anki dişlilerin kaç kaç

  10. #10
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı farfur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler bu dişli takımlarından hangisi takmam lazım
    ön ve arka dişliye bakman lazım. arka dişliyi tek tek say kaç tane diş var. öndekini de say kaç tane diş var. önde 14 diş var ise öne 13 takacaksın ve arkada 38 var ise 42 takacaksın. bu motora uyumla 13 ve 42 numara dişli varmı bilmiyorum. örnek verdim ben.

    ön tarafta en küçük 13 dişli oluyor sanırım. kendi motorumdan biliyorum. 12 dişli yok ön için. önü küçültemiyorum ben ama arkayı büyültebilirim.

    istersen öne hiç bulaşma. %25 oranında arkayı büyült. yani arka 38 ise sen 42 yada 44 falan taktır. ama son hızın baya düşebilir.

  11. #11
    bagriacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XT600E - Custom Cafe Racer
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    ön dişli 15 arka dişli 38

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------

    Güncel....

  13. #13
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Önü 13 yap yeter sana. Ne çekeceksin?

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    Alıntı osmanico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önü 13 yap yeter sana. Ne çekeceksin?
    iki kişi 2.vites çeksin rampalarda

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------

    Güncel....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

    Güncel....

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı farfur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki kişi 2.vites çeksin rampalarda

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------

    Güncel....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

    Güncel....
    ön tarafa 13 dişli taktır, çekişi yetecektir. ama hiç değişiklik yapmasanda çekebilmesi lazım.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön tarafa 13 dişli taktır, çekişi yetecektir. ama hiç değişiklik yapmasanda çekebilmesi lazım.
    tmm çekmiyor 2 kişi hafif rampaya geldimi bayılmaya başlıyor tek kişide biraz bayılıyor.

  17. #17
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Önü küçültmek rampada çekişi arttıracaktır ama düzde hız kaybı yaşarsın orası kesin.
    Belki beyin değişimi işe yarayabilir

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önü küçültmek rampada çekişi arttıracaktır ama düzde hız kaybı yaşarsın orası kesin.
    Belki beyin değişimi işe yarayabilir
    hız düşmesin çekiş artsın

  19. #19
    bagriacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XT600E - Custom Cafe Racer




    Beşyüz de yapsın mı motor ??

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    02 Ocak 2014
    Motosikleti
    LİFAN LİON 125
    Güncel....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------

    Güncel....


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)