Zincir Dişlileri İle İlgili
-
13 Ağustos 2016, 23:26
#1
38-14 mondial sfc cup,40,15 honda cbf 150,45,14 yamaha ybr 125 36-15 100'lük cup hangisi bilmiyorum bunların hangisini motosikletime taksam çekiş tork artar motosikletim lifan lion 100
Reklamlar
-
13 Ağustos 2016, 23:50
#2
Tork arttırmak için ya ön dişli küçülecek ya da arka dişli büyüyecek. Ayrıca dişlilerin bağlantı yerleri modelden modele değişir, ybr ninki cub a uymaz büyük ihtimalle.
-
14 Ağustos 2016, 19:03
#3
-
14 Ağustos 2016, 19:08
#4
ilk başta motorumuzun yag yakmamasi lazim çünkü yag yakan motor çok isindigi için parçalar haliyle cabuk isinir isindigi içinse tork kaybi komprosör kaybina ugrar o yüzden yeterli sikiştirma olmaz bunu anlamanin tek yolu ise buji sökülüp kararma varmi yokmu bakilir egerki buji de islenme yoksa işleme başlanilir ilk önce 100 cc lik motorlarda aktarmayla başlanir ön zincir dişlisi orninali 14 diş olur bunu 16 yapmak gerekirki bu motora yaklaşik 10 km gibi bir hiz verir sonraki işlem arka teker dişlisidir buda orjinali 36 diştir bunuda 34 yaptigimizda buda yaklaşik 10 km hiz saglar bu işlemde orjinalinda 100 km olan motorumuzun hizi 120 km ya kadar cikar
-
14 Ağustos 2016, 19:49
#5
BalkanRider adlı üyeden alıntı
ilk başta motorumuzun yag yakmamasi lazim çünkü yag yakan motor çok isindigi için parçalar haliyle cabuk isinir isindigi içinse tork kaybi komprosör kaybina ugrar o yüzden yeterli sikiştirma olmaz bunu anlamanin tek yolu ise buji sökülüp kararma varmi yokmu bakilir egerki buji de islenme yoksa işleme başlanilir ilk önce 100 cc lik motorlarda aktarmayla başlanir ön zincir dişlisi orninali 14 diş olur bunu 16 yapmak gerekirki bu motora yaklaşik 10 km gibi bir hiz verir sonraki işlem arka teker dişlisidir buda orjinali 36 diştir bunuda 34 yaptigimizda buda yaklaşik 10 km hiz saglar bu işlemde orjinalinda 100 km olan motorumuzun hizi 120 km ya kadar cikar
Bujinin kararmasiyla yag yakmanin ne anlami var benimde buji karariyo ama yag yakmiyo motor bujinin kirlenmesi hava yakit karisimindandir bence
-
14 Ağustos 2016, 20:00
#6
BalkanRider adlı üyeden alıntı
ilk başta motorumuzun yag yakmamasi lazim çünkü yag yakan motor çok isindigi için parçalar haliyle cabuk isinir isindigi içinse tork kaybi komprosör kaybina ugrar o yüzden yeterli sikiştirma olmaz bunu anlamanin tek yolu ise buji sökülüp kararma varmi yokmu bakilir egerki buji de islenme yoksa işleme başlanilir ilk önce 100 cc lik motorlarda aktarmayla başlanir ön zincir dişlisi orninali 14 diş olur bunu 16 yapmak gerekirki bu motora yaklaşik 10 km gibi bir hiz verir sonraki işlem arka teker dişlisidir buda orjinali 36 diştir bunuda 34 yaptigimizda buda yaklaşik 10 km hiz saglar bu işlemde orjinalinda 100 km olan motorumuzun hizi 120 km ya kadar cikar
100 cc motorlarda o dedigin zor abi,tork fena duser,yokusta cekmez motor daha fazla yorulur ,ben sadece 15 disli taktim suan cok iyi 16 disli aldim hizlanma filan yok aksi gibi bogulma daha fazla
-
14 Ağustos 2016, 20:08
#7
BalkanRider adlı üyeden alıntı
ilk başta motorumuzun yag yakmamasi lazim çünkü yag yakan motor çok isindigi için parçalar haliyle cabuk isinir isindigi içinse tork kaybi komprosör kaybina ugrar o yüzden yeterli sikiştirma olmaz bunu anlamanin tek yolu ise buji sökülüp kararma varmi yokmu bakilir egerki buji de islenme yoksa işleme başlanilir ilk önce 100 cc lik motorlarda aktarmayla başlanir ön zincir dişlisi orninali 14 diş olur bunu 16 yapmak gerekirki bu motora yaklaşik 10 km gibi bir hiz verir sonraki işlem arka teker dişlisidir buda orjinali 36 diştir bunuda 34 yaptigimizda buda yaklaşik 10 km hiz saglar bu işlemde orjinalinda 100 km olan motorumuzun hizi 120 km ya kadar cikar
önü büyültmek tork azaltır ve son hız verir. aynı şekilde arkayı küçültmek tork azaltır ve son hız verir. adam 100 olan hızını 120 yapmak istemiyor. son hız 100 ise 80 yada 70 olsun sorun değil diyor ama çekişte tekere gelecek gibi güç olsun istiyor. bu durumda ön dişli iki numara küçült yada arkayı 4 civarı büyült.
sadece arkayı büyült yada sadece önü küçült. ikisine bir modifikasyon yapman şart değil.
edit: son hızı yükselen makinenin hızlanması azalır.
son hızı azaltılan makinenin hızlanması yükselir. bisiklet sürerken ön vitesi büyüğe atın bakalım ne olacak yada arkayı küçüğe atın neler oluyor bakın görün.
-
14 Ağustos 2016, 22:17
#8
teşekkürler bu dişli takımlarından hangisi takmam lazım
-
14 Ağustos 2016, 22:54
#9
Şu anki dişlilerin kaç kaç
-
14 Ağustos 2016, 23:29
#10
farfur adlı üyeden alıntı
teşekkürler bu dişli takımlarından hangisi takmam lazım
ön ve arka dişliye bakman lazım. arka dişliyi tek tek say kaç tane diş var. öndekini de say kaç tane diş var. önde 14 diş var ise öne 13 takacaksın ve arkada 38 var ise 42 takacaksın. bu motora uyumla 13 ve 42 numara dişli varmı bilmiyorum. örnek verdim ben.
ön tarafta en küçük 13 dişli oluyor sanırım. kendi motorumdan biliyorum. 12 dişli yok ön için. önü küçültemiyorum ben ama arkayı büyültebilirim.
istersen öne hiç bulaşma. %25 oranında arkayı büyült. yani arka 38 ise sen 42 yada 44 falan taktır. ama son hızın baya düşebilir.
-
14 Ağustos 2016, 23:33
#11
-
15 Ağustos 2016, 02:58
#12
ön dişli 15 arka dişli 38
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------
Güncel....
-
15 Ağustos 2016, 04:38
#13
Önü 13 yap yeter sana. Ne çekeceksin?
-
15 Ağustos 2016, 22:16
#14
osmanico adlı üyeden alıntı
Önü 13 yap yeter sana. Ne çekeceksin?
iki kişi 2.vites çeksin rampalarda
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
Güncel....
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------
Güncel....
-
16 Ağustos 2016, 00:26
#15
farfur adlı üyeden alıntı
iki kişi 2.vites çeksin rampalarda
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
Güncel....
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------
Güncel....
ön tarafa 13 dişli taktır, çekişi yetecektir. ama hiç değişiklik yapmasanda çekebilmesi lazım.
-
16 Ağustos 2016, 21:28
#16
fatih.met adlı üyeden alıntı
ön tarafa 13 dişli taktır, çekişi yetecektir. ama hiç değişiklik yapmasanda çekebilmesi lazım.
tmm çekmiyor 2 kişi hafif rampaya geldimi bayılmaya başlıyor tek kişide biraz bayılıyor.
-
16 Ağustos 2016, 21:39
#17
Önü küçültmek rampada çekişi arttıracaktır ama düzde hız kaybı yaşarsın orası kesin.
Belki beyin değişimi işe yarayabilir
-
16 Ağustos 2016, 23:35
#18
karayel90 adlı üyeden alıntı
Önü küçültmek rampada çekişi arttıracaktır ama düzde hız kaybı yaşarsın orası kesin.
Belki beyin değişimi işe yarayabilir
hız düşmesin çekiş artsın
-
17 Ağustos 2016, 00:54
#19
Beşyüz de yapsın mı motor ??
-
17 Ağustos 2016, 18:53
#20
Güncel....
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:22 ----------
Güncel....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)