Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Tvs apache yağ yakma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    karadenizz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul-Zonguldak
    Motosikleti
    RTR 150-14'-Ninja 300
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3971157

    Burada motorun 48 binde olduğunu söylemiştin.Ayrıca hep düşük devirde vites atıp yavaş gidiyordum sonra dedim ulen onlamı uğraşcam basıyorum şimdi red line yapıyorum demişin.
    Motordan önce kullanıcıya bakmak lazım ve motoru reflektiye ettiğini de yazsaydın.Ve başlık süper apaçamiş yağ yakıyormuş.Hımm

    O kadar yağı yakan motor kapkara duman atar,bence sızdırma vs oluyor olabilir,iyi bir servis işi çözer gibi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı RedCBR125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyla alakasız ama birşey soracağım. Bu motosiklet kaç model ? Trafiğe çıkış tarihi nedir ? 7.000 km bana çok az geldi o yüzden merak ettiğimden soruyorum.
    41 binde motor sıfır yapıldı ve 48600 lerde şu an. 2012 model. trafiğe ne zaman çıktı bilmiyorum.

    Alıntı karadenizz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3971157

    Burada motorun 48 binde olduğunu söylemiştin.Ayrıca hep düşük devirde vites atıp yavaş gidiyordum sonra dedim ulen onlamı uğraşcam basıyorum şimdi red line yapıyorum demişin.
    Motordan önce kullanıcıya bakmak lazım ve motoru reflektiye ettiğini de yazsaydın.Ve başlık süper apaçamiş yağ yakıyormuş.Hımm

    O kadar yağı yakan motor kapkara duman atar,bence sızdırma vs oluyor olabilir,iyi bir servis işi çözer gibi
    evet sıkıldım, yardırıyorum şu an ama 15 dişli seriliği aldı. tekrar 13 yapcam önü ve arkayı büyültücem.

    15 dişliyi iki gün önce taktı ve 4 yada 5 gün önce falan ilk defa 10 devire çıktım yolda ve hızım 137 km oldu.

  3. #23
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Yağ ölçümünü yağı boşaltıp kontrol etmek lazım öyle üstten ilave ederek yağ ölçümü olmaz motor bloğu 1 litreden çok daha fazla yağ alır

    1 litre yağı koy 1000 km yap boşalt komple çıkan yağı ölç hemen tamire verme

  4. #24

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    En başta yazacağın şeyi en sonda söylemişsin. Yetkili servise veya çok çok iyi bir ustaya yaptırılmadığı müddetçe bir kere sıfırlanan motor bir daha adam olmaz. Bu konuda da malesef AEA videosunda CBR900RR'ın işini yapan usta ayarında usta çok çok az. O iş de aynen o ustanın yaptığı gibi yapılmalıdır. Forumda çok meşhur olan yok Antepli yok, Adanalı konuşmayı bile bilmeyen apaçi CG ustaları gibi tipleri zaten ustadan saymıyorum. İşte bu sebepten, ilanlarda "motoru sıfırlandı", "200 cc yapıldı" gibi ibareleri gördüğüm araçtan arkama bakmadan kaçarım.

  5. #25
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    kardeş sen motor 7 bin kilometre dedin bu motor leş yapan usta ayrı leş onu diyim videoyu yeni izledim. motorun götü başı ayrı kaçırıyo orası burası sıvı contayla doldurulmuş. yağı ekle ekle binmeye devam et pek hayır getirecek makina değil. ustanıda değiştir ayrıca.


    debriyajı jikle zannettiğne göre senin yağ ölçümün pek tutarlı olmaz. komple yağı boşalt. kaç litre yağ alması gerekiyosa doldur. 1000 km kullan sonra alttan tıpayı sök kalan yağı ölç .

    üstten eklemeyle yağ ölçemessin. 600 km de 800 ml. dedin çok komik bi rakam motor duman arabası gibi çalışması gerek.

  6. #26
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    seninki de böyle duman atması gerek
    park halinde yere yağ akıyor mu yerleri kontrol etmekte fayda var
    bu da 3. olsun 2.el motosiklet piyasasına hiç güvenmiyorum

  7. #27
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş sen motor 7 bin kilometre dedin bu motor leş yapan usta ayrı leş onu diyim videoyu yeni izledim. motorun götü başı ayrı kaçırıyo orası burası sıvı contayla doldurulmuş. yağı ekle ekle binmeye devam et pek hayır getirecek makina değil. ustanıda değiştir ayrıca.


    debriyajı jikle zannettiğne göre senin yağ ölçümün pek tutarlı olmaz. komple yağı boşalt. kaç litre yağ alması gerekiyosa doldur. 1000 km kullan sonra alttan tıpayı sök kalan yağı ölç .

    üstten eklemeyle yağ ölçemessin. 600 km de 800 ml. dedin çok komik bi rakam motor duman arabası gibi çalışması gerek.
    hayır yanlışın var. yağ ölçümüm kesinlikle doğru. yağı full olan bir makina şu anda trip metre 709 km gösteriyor ve içine boşalttığım yağ miktarı 1100 mili litre falan oldu.

    hem apache kullanım klavuzuna da bakın 1 litre haznesi var. motorun üzerinde de 1000 ml yazıyor.

    bu arada bugün ön dişliyi tekrar 13 yaptım ve oralar yağ içinde kalmış. ben selülozik tiner ile parlatmıştım oraları. yani ön dişlinin takıldığı çubuğun diplerinden kaçırıyor olabilir mi?

    bana hakarette bulunmayın güzel bir şekilde aydınlatın lütfen ben salak değilim. bana vahiy inmiyor gökten, ne bileyim debriyaj teli olduğunu? aslında incelemedim.

    dün arka takozları yenileyecektim ve usta cbf150 takozu takmayı denedi ama olmayınca geri topladı ve motorum dün ki usta elinden sonra yavaşladı. arka tekeri çeviriyorum hemen duruyordu. bugün farkettim ki arka freni çok sıkmış. şimdi kontrol ettim ve ayarladım. ön ve arka teker çok rahat dönüyor ve durmuyorlar, çok yavaşta olsa dönmeye devam ediyorlar. ön arka tekerlek rulmanları da sağlam yani.

    6 tane usta değiştirdim usta kalmadı.

    1)kumburgaz fatih motor (fatih usta)
    2)kumburgaz fatih motorun yanındaki motorcu
    3)kumburgaz (murat usta)
    4)batıköy honda servisi(adnan usta)
    5)büyükçekmece palmiya meydanında ki motorcu(murat usta)
    6)büyükçekmece (laz usta)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------

    kağıthane "sürat motor" pek ilgilenmedi(arka lastik, arka kırık sinyal değiştirdim) buji sağlam dedi ve halbuki buji ölüydü. başka yerde buji değiştirince motor daha iyi gaz yemeye başladı.

    bayrampaşa "motobest-2" servisi pek ilgilenmedi.(sübap ayarı, yağ, yağ filtresi, hava filtresi, yeni kask) sübap ayarını sente çakısı olmadan el göz hesabı yaptı ve sübap sesi kesilmedi. motor ne durumda dedim ve iyi deyip geçti. ısrar ettim ve bakmak istemedi.

    motor daha önce "bahçelievler motoexzup" servisinde yapılmış. orada murat usta yapmış. şu an ilk fırsatta o ustayla görüşeceğim.

  8. #28
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Fatih Allah iyiliğini VERMESİN. Sana o kadar dedim şu motoru dediğim yere götür baştan yaptır diye. Daha önce motoruna motor yaptıran adam 150 liralık Çin malı silindir kullanmış muhtemelen. Bu tipler genelde 1000 liraya yeni motor yaptırdım derler. Derler ama 1000 liraya yaptırılan motorda hiçbir yerde sıvı conta kullanılmaz. Belli yani adam akıllı usta işi değil.

    Senin kam milindeki horozdan ses geliyor.

    Jikle mi bu diyorsunuz ya, baya güldüm orda.
    fatih.met ve M.balibey bunu beğendiler.

  9. #29
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı osmanico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih Allah iyiliğini VERMESİN. Sana o kadar dedim şu motoru dediğim yere götür baştan yaptır diye. Daha önce motoruna motor yaptıran adam 150 liralık Çin malı silindir kullanmış muhtemelen. Bu tipler genelde 1000 liraya yeni motor yaptırdım derler. Derler ama 1000 liraya yaptırılan motorda hiçbir yerde sıvı conta kullanılmaz. Belli yani adam akıllı usta işi değil.

    Senin kam milindeki horozdan ses geliyor.

    Jikle mi bu diyorsunuz ya, baya güldüm orda.
    ooo osman :D hoşgeldin seni tekrar forumda gördüğüme sevindim, nasıl oldun daha iyi misin şimdi? evet o içerideki zincirde sorun olduğunu söyleyen bir ustam vardı ve paran olunca gel değiştirelim ama idare eder demişti. eğer o zincire bişey olursa ciddi masraf açar motor demişti.

    değiştirmediğim tek ustam. "beylikdüzü-yakuplu" bölgesinde. mondial 150zc varken bir sübap ayarı yapmıştı adam ve motor varya marşa bastığımda 1 saniye geçmeden çalışıyordu desem yeridir. nasıl ayarladıysa hep ona bunu hatırlatıyorum. ustalık ve dürüstlük konusunda ona güveniyorum.

    bizi bir abi tanıştırmıştı onla zaten. ama fiyat konusunda üzüyor beni. sadece o zincir için 200 tl istiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------

    hatta ilk dinledeğinde bu motorda kompresyon eksikliği var demişti. bende sıkıştırmayla ilgili birşey olduğunu anladım çünkü ingilizcem var azcık.

    sonra eksik olan o compression düzeltildi ve motor çok iyi çalışıyordu. otomatik jikle olduğundan soğuk sıcak her türlü yarım marşta alıyordu. tek marş fazla bile geliyordu.

  10. #30
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    2012 model 30.000 km de apachem var.Motoru şimdiye kadar hiç açılmadı,herşeyiyle orjinal.Km saati çaışmadığı için bilmiyorum ama 2 ayda bir 1 litre yağ eksiltiyor,sürekli yağ ekliyorum yani.Motorun hiçbir yerinde yağ kaçağı yok,hava filtresinde de yağ yok ve egzozdan dumanda çıkmıyor.20 50 castrol normal bir yağ kullanıyorum.Ne zaman sıkıntısı çıkarsa o zaman tamircideyim

  11. #31
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı motodrift adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2012 model 30.000 km de apachem var.Motoru şimdiye kadar hiç açılmadı,herşeyiyle orjinal.Km saati çaışmadığı için bilmiyorum ama 2 ayda bir 1 litre yağ eksiltiyor,sürekli yağ ekliyorum yani.Motorun hiçbir yerinde yağ kaçağı yok,hava filtresinde de yağ yok ve egzozdan dumanda çıkmıyor.20 50 castrol normal bir yağ kullanıyorum.Ne zaman sıkıntısı çıkarsa o zaman tamircideyim
    hemşo senin adına sevindim, bende düzceliyim ama 20-50 yağ kalın geldiğinden silindir piston arasını yeterince yağlayamayabilir mi?

    bu arada aşağıda vites atmak için bastığımız kol varya, işte o kolun çevirdiği bir çubuk var orda hatta ona 13 ön dişli takılı. o çubuk motorun içinden geliyor ve etrafı baya yağlanmış, halbuki ben orayı tinerle parlatmıştım. sanırım oradanda yağ kaçağı var.

    kalın yağ sorunumu azaltıcak diye düşünüyorum ama kalın yağ kullanma taraftarı değilim :(

  12. #32
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hemşo senin adına sevindim, bende düzceliyim ama 20-50 yağ kalın geldiğinden silindir piston arasını yeterince yağlayamayabilir mi?

    bu arada aşağıda vites atmak için bastığımız kol varya, işte o kolun çevirdiği bir çubuk var orda hatta ona 13 ön dişli takılı. o çubuk motorun içinden geliyor ve etrafı baya yağlanmış, halbuki ben orayı tinerle parlatmıştım. sanırım oradanda yağ kaçağı var.

    kalın yağ sorunumu azaltıcak diye düşünüyorum ama kalın yağ kullanma taraftarı değilim :(
    Vay hemşerim Düzcenin neresinden? Tam sentetikte kullandım,yarı sentetikte ama eksiltmeye devam ediyor.Yakılan yağ nereye gidiyor onuda merak ediyorum Kimisi karbüratöründe,diyaframında sorun olabilir diyorlar ama anlamadığım işler.Motoru kesiciye soktuğumda az bir duman atıyor.

    Vites kolunun orayı temizlesen bile 1 ay sonra komple yağ kaplı oluyor,zinciri yağladığın için.Motor yan ayaklıktayken yerde yağ damlacıkları varsa kaçırıyorda olabilir.
    Benim hayatta yegâne fahrim, servetim Türklükten başka bir şey değildir ! ϜϓſϞ BAŞBUĞ ATATÜRK

  13. #33

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya yanlış ölçüyorsun, ya motoru zorluyorsun (ki yazılarından zorlamadığını okumuştum), ya da senden önceki sahibi motorun canını çıkarmış. Malum TVS başlığına bakıyorum, "Motor kaç basıyor ?", "Yokuş aşağı salsak 130 yapar mı ?" muhabbetleri gırla gidiyor. O kırmızı çizgiyi devir saatine süs olsun diye koyuyorlar çünkü...
    Yanlış kişi değilse konuyu açan arkadas baska bı konuda yorumunu okumuştum motosikletin motor sıfırlanmış ve 137 km son hız yokuş asagı yaptım demişti bu sekilde motor yağ yakmasında Benmi yakıyım ayrıca bide sahıbındende ilanı var sanırım

  14. #34
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Fatih dişliden yağ kaçırabilir. İyi takılmadıysa yağ kaçırır. Bu tip şeyler duydum.

    Ameliyat bitti ama herşey şimdi daha kötü. Aşırı şekilde burnum kanıyor

  15. #35
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Bak doğrusunu söylüyorum hala itiraz ediyosun. Motorun haznesi 1 litre değil. Motorun alması gereken yağ 1 litre. Üstten ekleyerek yağ ölçemessin. Hem salak değilim ben diyosun hem laf dinlemiyosun. Nası ölçmen gerektiğini yukarda yazdım.

  16. #36
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak doğrusunu söylüyorum hala itiraz ediyosun. Motorun haznesi 1 litre değil. Motorun alması gereken yağ 1 litre. Üstten ekleyerek yağ ölçemessin. Hem salak değilim ben diyosun hem laf dinlemiyosun. Nası ölçmen gerektiğini yukarda yazdım.
    iyi ama yağ çubuğu full gösterince motorun yağı tam olmuyor mu? işte çubuk eksilince tekrak fullemek suretiyle koymuş olduğun yağı ölçemiyor musun?

    1 bardak su var ve 1 litre dolu sürahi var. bardaktaki suyun yarısını iç ve sürahiden tekrar doldur. sonra sürahiyi kontrol et ne kadar su kalmış.

    ne? 900 mililitre mi kalmış?

    demek ki bardağa 100 ml su koymuşsun.

    bardaktaki suyun yarısını iç ve sürahiden bardağı tekrar tamamla bakalım ne olacak?

    ne? 800 mili litre mi kaldı?

    ee senin miğde durduğu yerde 200 mili litre su yaktı şimdi. bardağın dörtte birini iç ve sürahiden yine tamamlave sürahiye bak yine.

    noldu? 750 mili litre mi kaldı?

    çok güzel. bardaktan eksilen su miktarını hesaplamak bu kadar kolay o zaman. 250 ml su tüketti senin miğde.

    Alıntı Tvs01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış kişi değilse konuyu açan arkadas baska bı konuda yorumunu okumuştum motosikletin motor sıfırlanmış ve 137 km son hız yokuş asagı yaptım demişti bu sekilde motor yağ yakmasında Benmi yakıyım ayrıca bide sahıbındende ilanı var sanırım
    arkadaşım motor 48 bin kilometreyi geçti. rodajmı kaldı allah aşkına. motor yapılalı 7 bin küsür kilometre oldu. lütfen düşünmeden yorum atmayın, bozuluyorum burada.

    hem o ilandaki açıklamayı okursan sevinirim. motor satılık değil.

    ben önceki iki motosikletimide rektefiye yapıp sattım. asya as125t-15 ve mondial 150zc rektefe edip sattım.

    Alıntı osmanico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fatih dişliden yağ kaçırabilir. İyi takılmadıysa yağ kaçırır. Bu tip şeyler duydum.

    Ameliyat bitti ama herşey şimdi daha kötü. Aşırı şekilde burnum kanıyor
    bu geçici mi? doktora danışmanda fayda var. annemde dişlerini yaptırdı ve keşke hiç bulaşmasaydım diyor. orjinal dişleri sarıydı biraz. onları sivri yaptılar ve üzerine beyaz diş geçirdiler kalebodur diş :D şimdi dişlerini hissetmiyormuş sakız çiğnerken yemekte vs.

    ben korkarım aga, hastanenin havası bile beni öldürüyor.

    edit; konudaki sarı yıldızlar ne oluyor arkadaşlar? bazı konularda var bazılarında yok.

  17. #37

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    FATİİİİHHH adamı çileden çıkartıyon çıkartma.. Matraxın demek istediğini şöyle anlatayım. Motosikletin içine 5 litre yağ katabildiğini düşün ama senin katman gereken 1 litre 2 litrede katsan taşmaz, 3 litrede katsan taşmaz ama onun 1 litre alması gerekir. Bundan bahsediyor doğru veya yanlış senin anlaman için yorumladım kardeşim. En sağlıklı sonucu almak için tıpadan boşalt sonra 1 litre ekle 100-200 km sonra yine tıpadan boşalt o boşalttığını ölç bakalım ne kadar kalmış? En sağlıklı yağ böyle ölçülür

  18. #38
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    dişlinin değişmiş ve dişlinin olduğu noktada da baya yağ olmuş parlatmana rağmen doğru mu? normalde dişlinin orası hep yağ olur zaten(zincir yağlandığı sürece).

    1.dişlinin orada ki yağı zincir yağlamasından değil de gerçekten oradan motor yağı kaçağı olduğunu vaysayıp söylüyorum: motoru ayaklığıyla bıraktığın zaman belli bir süre sonra yerde ki yağ kaçakları birikiyor mu?(birikim en çok dişli tarafıda mı?)

    2.bana göre 1.ihtimal mümkün değil(ama yine de belirtmek istedim) çünkü motorun üst kısımlarında da yağ olduğunu söylemişsin.

    3.bence motoru güzel bir yıkat ve mümkünse evinin önüne çalıştırmadan götür ve bir gün bekle.yağ kaçağı var mı ? ve varsa nerede var? geliş yerini/yerlerini çözersen iş daha kolay hallolacaktır..

    4.bu motor nerede rektefiye yapıldıysa düzgün yapılamamış anlaşılan..sana önerim motorcu arkadaşlardan iyi usta önerileri alman.

  19. #39
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı EmreKocyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    FATİİİİHHH adamı çileden çıkartıyon çıkartma.. Matraxın demek istediğini şöyle anlatayım. Motosikletin içine 5 litre yağ katabildiğini düşün ama senin katman gereken 1 litre 2 litrede katsan taşmaz, 3 litrede katsan taşmaz ama onun 1 litre alması gerekir. Bundan bahsediyor doğru veya yanlış senin anlaman için yorumladım kardeşim. En sağlıklı sonucu almak için tıpadan boşalt sonra 1 litre ekle 100-200 km sonra yine tıpadan boşalt o boşalttığını ölç bakalım ne kadar kalmış? En sağlıklı yağ böyle ölçülür
    fazla yağ katabiliyorum çünkü orası aldıkça alıyor ama ben az ekleyip hemen yağ çubuğunu geri takıyorumki çubuğun üstündeki limiti aşmasın.

    yağ çubuğundan anlaşılıyor motorun içindeki yağ miktarı. sanırım yağ çubuğundaki "x" işaretlerinin en üst sınırındayken motorumdaki yağ miktarı 1100 mili litre. bir yerden öğrendim ama hatırlamıyorum nereden.

    yani motora rasgele yağ boşaltmıyorum. sultangazi-kumburgaz gidip geliyorum ve yağ çubuğundaki sınır ortalara düşmüş oluyor. azar azar ekleyerek yine yağ çubuğunun üst seviyesine tamamlıyorum.

    tripmetre 900 kilometre ve 1 litrelik yağ bitti, diğer bir litreliktende çok az kattım, 100 mili litre civarı kattım. yani motordaki yağı ben her tamamlamamda aynı seviyeye tamamlıyorum.

    motorun yağını boşaltarak dener isem motor kitler. o yüzden böyle fikir vermessen sevinirim çünkü 300 km yol yapıyorum ve yağ çubuğu dip seviyenin de altında gösteriyor.

    edit: bu arada motoru düz yerde tutuyorum. mermerciyim ben, su terazisiyle baktım alan düz merak etme motor çapraz falan durmuyor ben motorun yağına bakarken.

    aha işte habunlan baktım alan düzmü diye


    ben düzgün ölçtüm diyorum. kısa bir video çekeyim mi nasıl yaptığımı?

    Alıntı ByYlmzZz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dişlinin değişmiş ve dişlinin olduğu noktada da baya yağ olmuş parlatmana rağmen doğru mu? normalde dişlinin orası hep yağ olur zaten(zincir yağlandığı sürece).

    1.dişlinin orada ki yağı zincir yağlamasından değil de gerçekten oradan motor yağı kaçağı olduğunu vaysayıp söylüyorum: motoru ayaklığıyla bıraktığın zaman belli bir süre sonra yerde ki yağ kaçakları birikiyor mu?(birikim en çok dişli tarafıda mı?)

    2.bana göre 1.ihtimal mümkün değil(ama yine de belirtmek istedim) çünkü motorun üst kısımlarında da yağ olduğunu söylemişsin.

    3.bence motoru güzel bir yıkat ve mümkünse evinin önüne çalıştırmadan götür ve bir gün bekle.yağ kaçağı var mı ? ve varsa nerede var? geliş yerini/yerlerini çözersen iş daha kolay hallolacaktır..

    4.bu motor nerede rektefiye yapıldıysa düzgün yapılamamış anlaşılan..sana önerim motorcu arkadaşlardan iyi usta önerileri alman.
    eline ağzına sağlık teşekkür ederim. motorun ön dişlisini gizleyen kapağı ilk söktüğümde karşıma çıkan atmosfer içler acısıydı. parmak kalınlığında balçık olmuş yağ temizledim ordan ve balçığın yüzeyleri daha taze ve içeri gittikçe katılaşıyordu.

    senelerce zincirin yağı oraya birikmiş olabilir ama bir yandan ben orayı selülozik tiner ile parlattım ama şimdi yine orası gölet olmaya başlamış. zincirden çıkan yağ o kadar birikmez. boş zamanda ön dişlinin de resmini çekeyim.

  20. #40

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Tamam anlaşıldı senin motor zütü yemiş :D:D en yakın zamanda yaptırabilmen dileğiyle karşim


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)