Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Uzun boylu olmak dezavantaj. Scooter için lütfen yardım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Eğer boyunuza bağlı diz mesafesinden dolayı problem yaşıyorsanız bütçenize göre alternatif bir motor olarak yamaha xcity şere bir bakın... Sele altı bagajı küçük ama motor büyük jantlı ve gidonuda daha dik.. Bu dizlerin biraz daha rahatlaması anlamına geliyor..

    Bunun dışında Piaggio Medely e de bakılabilir. Performns konusunda kesinlikle üzmez..
    Bütçenize girer mi emin değilim ama Piaggio xevo lar da kimseyi üzmemiştir.
    Mustaphalanx bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı atoprak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer boyunuza bağlı diz mesafesinden dolayı problem yaşıyorsanız bütçenize göre alternatif bir motor olarak yamaha xcity şere bir bakın... Sele altı bagajı küçük ama motor büyük jantlı ve gidonuda daha dik.. Bu dizlerin biraz daha rahatlaması anlamına geliyor..

    Bunun dışında Piaggio Medely e de bakılabilir. Performns konusunda kesinlikle üzmez..
    Bütçenize girer mi emin değilim ama Piaggio xevo lar da kimseyi üzmemiştir.
    Yamaha Xcity test etme fırsatım olmadı. Ama bu motoru sadece ş.içi kullanmayacağım ve dik oturuş pozisyonu birzaman sonra uzun yolda sıkıntı yaratabilir düşüncesindeyim. Biraz yayılmak iyidir

    Piaggiolar ilgimi çekiyor özellikle xevolar. Tip olarak çok beğeniyorum. Ama karbüretörlü ve abssiz olması kafamı kurcalamakta. Bir de servis hususunda nasıldır bilemiyorum. Bakım maliyetleri vs. Gece internette beverly ve xevolara baktım üstüne siz yazdınız.

    Biraz da siz motorunuzdan bahsedin o halde.

  3. #23
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha Xcity test etme fırsatım olmadı. Ama bu motoru sadece ş.içi kullanmayacağım ve dik oturuş pozisyonu birzaman sonra uzun yolda sıkıntı yaratabilir düşüncesindeyim. Biraz yayılmak iyidir

    Piaggiolar ilgimi çekiyor özellikle xevolar. Tip olarak çok beğeniyorum. Ama karbüretörlü ve abssiz olması kafamı kurcalamakta. Bir de servis hususunda nasıldır bilemiyorum. Bakım maliyetleri vs. Gece internette beverly ve xevolara baktım üstüne siz yazdınız.

    Biraz da siz motorunuzdan bahsedin o halde.
    Aslında ben motorumdan bahsederim lakin ilk mesajınızda pcx, nmax ve xmax görünce bütçenizin bu seviyelerde olabileceğini tahmin ettiğimden bunun üstüne kendi motorumdan bahsetmedim..

    Kendi motorumdan bahsedeyim, bütçeniz var ise hiç başka bir motora bakmanıza gerek yok.. tek problemi Türkiyedeki fiyatı ve bu fiyat yüzünden bu motorun güzelliği ile insanlarımızın tanışmaması .. kısaca böyle özetliyim.. detay isterseniz uzun uzunda yazabilirim...

    Xcity konusuna dönecek olursak, mutlaka yazacak olan arkadaşlarda vardır ve belki sizde görmüşsünüzdür ama bu motor ile avrupa turu yapanlar oluyor.. bahsettiğiniz motorlardan farklılık olarak lastiklerinin büyük olması şehir içinde size avantaj sağlayacaktır.. dik durmakta aslında scooter üzerinde aslında iyi birşeydir.. yayılmanın konforu sadece şehir dışı yolculuklarında yaşanmalı diye düşünüyorum.. şehir içinde daha tetikte olmak, dik pozisyonda motor hakimiyetinin daha yüksek olmasına, ön tekerlerde daha fazla yük olmasına imkan tanır (bu da iyi bir şey.. hele scooter gibi motorun arka tekerleğe çok yakın olduğu yapılarda)

    Piaggio xevo enjeksiyonluydu diye hatırlıyorum ... ekonomik konforlu, bagaj yapısıda kendine has olan bir motor.. ben Beverly nin bakım maliyetlerinden hiç üzülmedim (en son işçilik dahil 200TL civarıydı) .. kayış maliyetleride öyle çok yüksek değildi diye aklımda kalmış..
    Diğer parça maliyetleri konusunda ön yargılı olmamak lazım ... dilerseniz bu konuda Piaggio servislerini arayıp ortalama örnek bir parça veya bakımın maliyetini öğrenebilirsiniz

  4. #24

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Sym yi atlamışsınız hocam, joymax 250 gerçekten güzel motordur. Bir görmenizi tavsiye ederim.

  5. #25

    Üyelik
    29 Nisan 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax 250 abs
    hocam selam, benim boy 1.91 cm, bende aynı dertten muzdaribim, xmax 250 ile nmax arasında gidip geliyorum. nmax daha rahat ama şehirler arası yolculuk zor, xmax 250'de gidon dizlerime temas ediyor.

    motoru seçtiğinizde buradan da bildirirseniz çok sevinirim.

    teşekkürler

  6. #26

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı atoprak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında ben motorumdan bahsederim lakin ilk mesajınızda pcx, nmax ve xmax görünce bütçenizin bu seviyelerde olabileceğini tahmin ettiğimden bunun üstüne kendi motorumdan bahsetmedim..

    Kendi motorumdan bahsedeyim, bütçeniz var ise hiç başka bir motora bakmanıza gerek yok.. tek problemi Türkiyedeki fiyatı ve bu fiyat yüzünden bu motorun güzelliği ile insanlarımızın tanışmaması .. kısaca böyle özetliyim.. detay isterseniz uzun uzunda yazabilirim...

    Xcity konusuna dönecek olursak, mutlaka yazacak olan arkadaşlarda vardır ve belki sizde görmüşsünüzdür ama bu motor ile avrupa turu yapanlar oluyor.. bahsettiğiniz motorlardan farklılık olarak lastiklerinin büyük olması şehir içinde size avantaj sağlayacaktır.. dik durmakta aslında scooter üzerinde aslında iyi birşeydir.. yayılmanın konforu sadece şehir dışı yolculuklarında yaşanmalı diye düşünüyorum.. şehir içinde daha tetikte olmak, dik pozisyonda motor hakimiyetinin daha yüksek olmasına, ön tekerlerde daha fazla yük olmasına imkan tanır (bu da iyi bir şey.. hele scooter gibi motorun arka tekerleğe çok yakın olduğu yapılarda)

    Piaggio xevo enjeksiyonluydu diye hatırlıyorum ... ekonomik konforlu, bagaj yapısıda kendine has olan bir motor.. ben Beverly nin bakım maliyetlerinden hiç üzülmedim (en son işçilik dahil 200TL civarıydı) .. kayış maliyetleride öyle çok yüksek değildi diye aklımda kalmış..
    Diğer parça maliyetleri konusunda ön yargılı olmamak lazım ... dilerseniz bu konuda Piaggio servislerini arayıp ortalama örnek bir parça veya bakımın maliyetini öğrenebilirsiniz
    Fiyat hususunda çıtayı çok yükseltmeyi düşünmemiştim o yüzden bu yönde yazımı yazdım. Uzun boyun dezavantajı dik oturuşlarda bel ve sırt ağrısı yaratması. Bence birçok motorla Avrupa turu yapılır ama Türkiye turu yapılabilir mi bilemicem.. Malum yamahanın süspansiyonları sert, ülkemizin yolları bozuk. Dik oturuş konforsuzluk yaratabilir. Ben yine de motorunuzun incelemesini okumak isterim. (yakıt tüketimi servisi konforu vs.) 200tl maliyet açısından ne çok pahalı ne de ucuz. Tabi kaç bin bakımını yaptırdığınız ve değişen parçalar da kıyaslama yapmak açısından önemli.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:50 ----------

    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sym yi atlamışsınız hocam, joymax 250 gerçekten güzel motordur. Bir görmenizi tavsiye ederim.
    Belki bugün vaktim olursa gidip bakabilirim. Test edebilirsem mutlaka sizlerle paylaşırım. Symyi birçok kişi tavsiye ediyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------

    Alıntı otchill adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam selam, benim boy 1.91 cm, bende aynı dertten muzdaribim, xmax 250 ile nmax arasında gidip geliyorum. nmax daha rahat ama şehirler arası yolculuk zor, xmax 250'de gidon dizlerime temas ediyor.

    motoru seçtiğinizde buradan da bildirirseniz çok sevinirim.

    teşekkürler
    Xmax 250 hakkında satıcısı bile konforsuz sakın bulaşma diyor. Berberin önünde satılık gördüm adama dedim konfor arıyorum bulaşma o zaman kardeşim dedi. Oturuş pozisyonunda ayaklarımı bacak boyumdan dolayı uzatamıyorum. Uzattığımda motprun üstünde çok tuhaf bir şekil alıyorum. Nmax oturuş açısından oldukça şeker. 65e kadar canlı bir yapısı var sonra ıkınıp sıkınmaya başlıyor. Absli olması büyük bir artı. Ama önü çok boş ufacık bir gösterge ve gidonu pek hoşuma gitmedi. Pcx150 bence daha şık ve albenili bir motor. Abs yok ama güzel duruyor kuru zeminde.

    Konu devam ediyor zaten zaman zaman testlerimi sizlerle paylaşacağım. Aldığım motosikletten mutlaka haberiniz olur.

    Esenlikle kalın.

  7. #27
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    bişey daha ekleyim, hangisini alırsanız alın beklediğiniz konforla uzun yol yapamazsınız. bacaklar vucudun yükünü almaya destek olmuyor yani tüm yük belde.. o yüzden en iyisi şehiriçi kullanımında daha rahat daha az yakanı diyeceğim ama bu seferde yine rahat edemeyip çabuk satacaksınız belki de scooter size göre değildir boşverin crf250 yada tenere 660 falan bakın
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bişey daha ekleyim, hangisini alırsanız alın beklediğiniz konforla uzun yol yapamazsınız. bacaklar vucudun yükünü almaya destek olmuyor yani tüm yük belde.. o yüzden en iyisi şehiriçi kullanımında daha rahat daha az yakanı diyeceğim ama bu seferde yine rahat edemeyip çabuk satacaksınız belki de scooter size göre değildir boşverin crf250 yada tenere 660 falan bakın
    O dediklerinizi de düşündüm İnazuma f mi alsam acaba dedim. Crf250ye oturdum ve 3 sn sonra ivedi şekilde indim. Crf yerine xmax alırım şahsen çünkü selesi inanılmaz rahatsız. Kefken dönüş yolunda 2011 model xt660z tenere kullandım. Yüksekliği güzel. Hızlanması da güzel ama o kadar çok titreşim var ki. Bir de alışamadığım içindir sanırım virajı alamadım. Bütçem iyi olsa gidip versys, vstrom ya da nc750x de bakabilirdim ama vitesli alacaksam ve çanta takacaksam ağırlıklı ş.içinde kullanacaksam neden gül gibi motorumu satıyorum ki? Yani başa döndürüyor beni bu düşünce. Şimdilik bana en uygun motor pcx150 gibi duruyor. Bugün mümkün olursa sym testi yapacağım. Scooterdaki amacım şehirde sivil dolaşabilmek ve yağmurlu havalarda sıkıntı çekmemek. Bakalım neler olacak?..

  9. #29
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeniden merhaba arkadaşlar. Kendime en uygun motosiklet kapsamında arayışlarım sürüyor.. Millet hep yazmış çizmiş daelim şöyle daelim böyle merak ettim İstanbuldaki x bayiyi aradım (rencide etmek istemiyorum isim verip, yazımı okuduktan sonra siz de ararsanız aynı muameleyi görür ve anlarsınız.) daelim S3 advance modelini test etmek istediğimi ve ellerinde test motoru olup olmadığını sordum:

    Satıcı: Evet test motorum var.
    Ben: Güzel öyleyse bugün gelirsem kullanabilirmiyim?
    Satıcı: Immm olmaz çünkü sadece tanıdıklara test sürüşü yaptırıyoruz. (tanıdık? Yahu bu test motoru değil mi!? )
    Ben: Neyse ben geleyim madem en kötü sağına soluna bakıp incelerim.

    Belki kullandırır diye bir ümitle gittim buldum bayiyi vardım motorun başına. Önce sağına soluna baktım sonra satıcıyla konuştum ettim. Özellikle motosikletin çok seri olduğundan bahsettikleri için geldim dedim.

    Daelim S3 Advance

    Bagajı diğer maksilere göre baya küçük. Nerdeyse segment düşüyormuş. Bir tane Large ebat kask aldı sonrası Allah kerim.. Küçük eşyalar için ufak gözler yeterli ebatta. Malzeme kalitesi ve işçilik (Hyundai arabam olduğu için söylüyorum) sert ve dokununca pek hoş his bırakmayan bir plastik. Çok özenli bir işçilik de yok gibi geldi bana. Tipi hoşuma gitti yalan yok. Anahtarsız çalıştırma olayına da bayıldım. Sisi bar ve ön tur camı da standart geliyormuş şahane.

    Derken yeniden sordum dedim test sürüşü yapabilirmiyim. Dedi olmaz. Peki dedim siz sürün ben sizi yönlendireyim? Dedi o zaman olur. Arkasına bindim koyulduk yola.

    Ön selesi baya rahat ama arka taraf bence baya kötü. Çünkü sele sanki daha uzun olacakmış da yarıda kesmişler gibi. Tam oturmak için adama arkadan yaslanmak gerekiyor. sisi bar baya geride kalmış çok ergonomik gelmedi bana. Arka oturuş pozisyonu yarı yatar vaziyette gittim. Yoksa dik oturmaya kalkar ve arkanıza yaslanırsanız poponuzun yarısı minderde yarısı da minderin bitiminde (biraz aşağıda) kalıyor. Süspansiyon konforu fena değil. Ağırlıktan dolayı çukurlarda bir iki kütletti.

    Gelelim performansa...

    Adama dedim ki yahu şunun performansını gösterirmisiniz bana? Bi basın da göreyim ivmelenmesini. Adam tamam dedi gazı yarım açtı 30 da gazı kesti. Sokaka aralarında gezdik 20-30la Işıklarda durduk bi daha yapabilirmiyiz bu sefer tam açalım lütfen dedim. Gazı tam açtı bu sefer 60da kesti. (yol vardı daha akıyor.) O yüzden performansından hiçbirşey anlamadım. Arkasına bindirdi sünnet çocuğu gibi gezdirdi

    Sözde testimiz bitti dükkana döndük. Dedim bunun servisi sizmisiniz? Yok dedi burası sadece satış servisimiz falanca adreste dedi. İsterseniz motoru bakıma buraya bırakırsınız gezici bakım ekibimiz var burada da yaptırırız sorun değil dedi. Arkadaş sokağın ortasında tozun toprağın içinde motosiklet mi tamir edilir ya? Dedim içimden kurumsallık sıfır hatta yerlerde. Son kez dedim ben bu testten cidden hiçbirşey anlamadım ben nasıl alayım bu motoru performansını merak ettim onun bile yanıtını alamadım dedim adam yeniden olmaz dedi.

    Felaket (facia) bir test oldu. Gitmeseymişim kesinlikle olurmuş. Tabi ben alışmışım, Ataşehir honda altıma forzayı 20 dklığına veriyor git gez istediğin gibi test et gel diyor. Bu da tanıdığına motoru verip bizi sünnet çocuğu gibi gezdirince ayarım kaçtı. Sıfırının liste fiyatından 250 tl indirdi.

    Sonuç olarak motosiklet fena değil performansına asla bişi diyemem çünkü test edemedim. Alacaklara tavsiye edermiyim? Bilemedim... Sonuçta servisi yok ve kurumsal olmayan bir firmada muhatap bulunmaz, garantili motorun bakımı adam akıllı yapılmaz, arızası iplenmez çok riskli...

    Ben daelimden bu satıcı yüzünden vazgeçtim. Almadan öncesi bile sıkıntıysa aldıktan sonrasını Allah bilir!

    Esenlikle kalın...
    Merhaba,
    Öncelikle bunu bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
    Bu motora benim gibi ilgi duyan arkadaşlarımız için, acaba rica etsem http://daelimtr.com/Test-Surus-Formu sayfasından form doldursanız ve nasıl ilerlediğini gözlemleseniz bizim içinde iyilik yapmış olursunuz, markanın ürününü arkasında durup durmadığını görmüş oluruz. Gittiğiniz bayinin tutumunu da şikayet ederseniz yine bizlere iyilik yapmış olursunuz, kurumsallıktan uzak fevri tavırlar -marka hiç umrumda değil- ama Türkiye'de kullanıcıların satış ve sonrasına ne kadar önem verdiklerinin göstergesi olur. Yani kısacası esnaflık bilmeyen mal satmasın, marka olarak sıkıntı varsa ben de tavır koyar ve bu markayı almam.
    Teşekkürler.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  10. #30
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O dediklerinizi de düşündüm İnazuma f mi alsam acaba dedim. Crf250ye oturdum ve 3 sn sonra ivedi şekilde indim. Crf yerine xmax alırım şahsen çünkü selesi inanılmaz rahatsız. Kefken dönüş yolunda 2011 model xt660z tenere kullandım. Yüksekliği güzel. Hızlanması da güzel ama o kadar çok titreşim var ki. Bir de alışamadığım içindir sanırım virajı alamadım. Bütçem iyi olsa gidip versys, vstrom ya da nc750x de bakabilirdim ama vitesli alacaksam ve çanta takacaksam ağırlıklı ş.içinde kullanacaksam neden gül gibi motorumu satıyorum ki? Yani başa döndürüyor beni bu düşünce. Şimdilik bana en uygun motor pcx150 gibi duruyor. Bugün mümkün olursa sym testi yapacağım. Scooterdaki amacım şehirde sivil dolaşabilmek ve yağmurlu havalarda sıkıntı çekmemek. Bakalım neler olacak?..
    o zaman bol bol fotoğraf çekin pcx 150 yi kullanmadım ama uzun süre inceledim, malzeme kalitesi çok çok iyi geldi bana. mercedes gibi alet
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  11. #31
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Benim boyum 1.87m. Kollarım oldukça uzundur. Açık konuşmak gerekirse uzun boylu kişilerin scooterdan uzak durması lazım. Bizim BMW GS Adventure veya Honda Africa Twin gibi motorlar kullanmamız gerekiyor esasen. Bu şekilde yazınca saçma oluyor biraz tabi ama durum böyle gerçekten. Scooterların ergonomisi uzun boylu kullanıcılar için falso ne yazık ki. Pek çok modelde sürüş esnasında tek bir oturuş pozisyonunda kalmanız zorlandığından ve ayağa kalkamadığınızdan bu durum ekstra işkenceye dönüşüyor ayrıca. Öte yandan şehiriçinde kullanım yapacağınızı söylemişsiniz. Bu durumda bu tarz şeyler sizin için çok büyük bir dert oluşturmayacaktır çünkü zaten siz sıkılmadan veya beliniz falan ağrımaya başlamadan sürüşünüz bitmiş olacak.

    Buraya kim ne yazarsa yazsın sonuçta motoru alıp sürecek olan sizsiniz ve iş sizde bitiyor. O yüzden çok detaya girmeden benim diyeceğim: 1) X-city (veya duruma göre X-max) 2 ) Forza 3) Xciting 400 olurdu. Ben kendim şehiriçinde kullanım için maxiscooter alacak olsam bu sırada yapardım incelememi. Bu modeller arasında da bence en mantıklısı X-city. Yukarıda da aynısı yazılmış zaten. Maxiye giriş gibi bir konumda olduğundan fiyatı uygun, tekerlekleri büyük, ön camı olsun selesi vs. olsun bunlar güzel düşünülüp tasarlanmış vs.. Sizin gibi 1.83 boyunda birisinin konforlu şekilde sürüş yapmasına imkan tanıyacaktır. Bir de uzun süredir piyasada ve sorunsuz olarak biliniyor genel olarak. Bence özellikle f/p yönünden en mantıklısı X-city.

  12. #32

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı enable adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Öncelikle bunu bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
    Bu motora benim gibi ilgi duyan arkadaşlarımız için, acaba rica etsem http://daelimtr.com/Test-Surus-Formu sayfasından form doldursanız ve nasıl ilerlediğini gözlemleseniz bizim içinde iyilik yapmış olursunuz, markanın ürününü arkasında durup durmadığını görmüş oluruz. Gittiğiniz bayinin tutumunu da şikayet ederseniz yine bizlere iyilik yapmış olursunuz, kurumsallıktan uzak fevri tavırlar -marka hiç umrumda değil- ama Türkiye'de kullanıcıların satış ve sonrasına ne kadar önem verdiklerinin göstergesi olur. Yani kısacası esnaflık bilmeyen mal satmasın, marka olarak sıkıntı varsa ben de tavır koyar ve bu markayı almam.
    Teşekkürler.
    Size çok hak verdim ve an itibariyle formu doldurup yolladım. Gelecek cevabı en az sizler kadar merak ediyorum. Burayı da sonuç hakkında bilgilendireceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------

    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman bol bol fotoğraf çekin pcx 150 yi kullanmadım ama uzun süre inceledim, malzeme kalitesi çok çok iyi geldi bana. mercedes gibi alet
    Malzeme ve işçilik kalitesi bariz şekilde çok iyi.. Mutlaka test etmenizi öneririm keyifli bir motosiklet.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim boyum 1.87m. Kollarım oldukça uzundur. Açık konuşmak gerekirse uzun boylu kişilerin scooterdan uzak durması lazım. Bizim BMW GS Adventure veya Honda Africa Twin gibi motorlar kullanmamız gerekiyor esasen. Bu şekilde yazınca saçma oluyor biraz tabi ama durum böyle gerçekten. Scooterların ergonomisi uzun boylu kullanıcılar için falso ne yazık ki. Pek çok modelde sürüş esnasında tek bir oturuş pozisyonunda kalmanız zorlandığından ve ayağa kalkamadığınızdan bu durum ekstra işkenceye dönüşüyor ayrıca. Öte yandan şehiriçinde kullanım yapacağınızı söylemişsiniz. Bu durumda bu tarz şeyler sizin için çok büyük bir dert oluşturmayacaktır çünkü zaten siz sıkılmadan veya beliniz falan ağrımaya başlamadan sürüşünüz bitmiş olacak.

    Buraya kim ne yazarsa yazsın sonuçta motoru alıp sürecek olan sizsiniz ve iş sizde bitiyor. O yüzden çok detaya girmeden benim diyeceğim: 1) X-city (veya duruma göre X-max) 2 ) Forza 3) Xciting 400 olurdu. Ben kendim şehiriçinde kullanım için maxiscooter alacak olsam bu sırada yapardım incelememi. Bu modeller arasında da bence en mantıklısı X-city. Yukarıda da aynısı yazılmış zaten. Maxiye giriş gibi bir konumda olduğundan fiyatı uygun, tekerlekleri büyük, ön camı olsun selesi vs. olsun bunlar güzel düşünülüp tasarlanmış vs.. Sizin gibi 1.83 boyunda birisinin konforlu şekilde sürüş yapmasına imkan tanıyacaktır. Bir de uzun süredir piyasada ve sorunsuz olarak biliniyor genel olarak. Bence özellikle f/p yönünden en mantıklısı X-city.
    Tamam öyleyse onu da aklımdaki inceleme listeme aldım. Çünkü o da baya tavsiye ediliyor. Aramızda Xcity test eden, anlatabilecek olan var mı?

  13. #33
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam öyleyse onu da aklımdaki inceleme listeme aldım. Çünkü o da baya tavsiye ediliyor. Aramızda Xcity test eden, anlatabilecek olan var mı?
    xmax'den daha rahat ve teker çapları daha büyük. selesinin deri gibi bi malzemeyle kaplanmış olması da güzel. tek sorun önden bakınca vatos balığını çağrıştıran görünümü ve bagajı bana göre.. birde kullanıcıları grenajlardan tıkırtı geldiğinden şikayetçidir genelde.. yerinizde olsam piaggio x evo 250 ye de bakardım onunda işçiliği vs. harika alet.. kymco xciting 250i de güzel. tek incelemediğim makina dealim ve j300. bunlara da bakın

  14. #34
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    250 cc de konfor arıyorsanız sym joymax...viraj performansı ve mükemmel frenaj tercihimdir dersen xmax al...begenmessen ikisinide bir günde satarsınız...xmax jant çapı büyük ama lastik yanağı dar olduğu için özellikle artcili bozuk zeminde esnemez küt diye vurur sogutur kendinden..abs seçeneği olsa ben sym alırdım abs siz motora binmem.

  15. #35
    BigLion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2015
    Motosikleti
    Piaggio xevo 250 ve Yamaha Tracer 700
    Seçeneklerinizin arasında XEVO olmamasına hiç şaşırmadım, ülkemizde malesef yaygın değil. Klasik xmax, sym önerileri gelmiş. İtalyan XEVO yu bi inceleyin derim yoksa xmax, sym ciler gibi aldıktn 1 yıl dolmadan satanlardan olmayın.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı BigLion adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seçeneklerinizin arasında XEVO olmamasına hiç şaşırmadım, ülkemizde malesef yaygın değil. Klasik xmax, sym önerileri gelmiş. İtalyan XEVO yu bi inceleyin derim yoksa xmax, sym ciler gibi aldıktn 1 yıl dolmadan satanlardan olmayın.
    çok iddialı cümleler. Xevo nun yedek parça fiyatlarında da bir bahsetmek lazım, mazallah adamı tek kroşede yere yığar. Bir de satış kolaylığını da irdelemek lazım. Bence bir şeyi övmenin en kötü yolu rakiplerini yermektir. Kişisel düşüncem, marka takıntılı ya da bağımlısı değilim birşey alırken fiyat/performansa göre değerlendiririm isteklerime en güzel cevap veren ürünü almaya çalışırım.
    Mustaphalanx bunu beğendi.

  17. #37

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xmax'den daha rahat ve teker çapları daha büyük. selesinin deri gibi bi malzemeyle kaplanmış olması da güzel. tek sorun önden bakınca vatos balığını çağrıştıran görünümü ve bagajı bana göre.. birde kullanıcıları grenajlardan tıkırtı geldiğinden şikayetçidir genelde.. yerinizde olsam piaggio x evo 250 ye de bakardım onunda işçiliği vs. harika alet.. kymco xciting 250i de güzel. tek incelemediğim makina dealim ve j300. bunlara da bakın
    Bir inceleme videosunda tam aksini iddia ediyor inceleyen. Xcity xmaxten daha rahatsızmış? Amortisörleri xmaxtan daha sertmiş hatta xcityden inip xmaxa binince kendini çok rahat hissetmiş.. Piaggio satışı sıkıntılı hemen elden çıkmıyor gibi, Abs yok. Parça fiyatlarını bilmiyorum. Şekli şemali çok hoşuma gidiyor. Kymcoyu da daelimle aynı sebepten dolayı düşünmüyorum. (servis ve kurumsal olmayışı)

    J300 yerine forza tercih ederim. Madem o kadar para vercez zenci abiler bakımlarda ve parça ihtiyacında kapımızı çalmasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------

    Alıntı BigLion adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seçeneklerinizin arasında XEVO olmamasına hiç şaşırmadım, ülkemizde malesef yaygın değil. Klasik xmax, sym önerileri gelmiş. İtalyan XEVO yu bi inceleyin derim yoksa xmax, sym ciler gibi aldıktn 1 yıl dolmadan satanlardan olmayın.
    Motprunuzdan detaylı olarak bahsedermisiniz? Objektif olarak soruyorum objektif yorumlar yapmaya çalışıyorum. Bize objektif olarak kendi motorunuzu anlatmanızı istesem? Hem diğer arkadaşlarım da bilgilenmiş olur. Bu başlık daha faydalı hale gelir. Hem ben de daha sağlıklı kararlar alırım sayenizde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------

    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok iddialı cümleler. Xevo nun yedek parça fiyatlarında da bir bahsetmek lazım, mazallah adamı tek kroşede yere yığar. Bir de satış kolaylığını da irdelemek lazım. Bence bir şeyi övmenin en kötü yolu rakiplerini yermektir. Kişisel düşüncem, marka takıntılı ya da bağımlısı değilim birşey alırken fiyat/performansa göre değerlendiririm isteklerime en güzel cevap veren ürünü almaya çalışırım.
    Symnin de birçok markada olduğu gibi test motoru yok. Siz de bize etraflıca ve detaylı olarak bahsedebilirmisiniz? Sizin motorunuzun albenisi nedir?

  18. #38

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir inceleme videosunda tam aksini iddia ediyor inceleyen. Xcity xmaxten daha rahatsızmış? Amortisörleri xmaxtan daha sertmiş hatta xcityden inip xmaxa binince kendini çok rahat hissetmiş.. Piaggio satışı sıkıntılı hemen elden çıkmıyor gibi, Abs yok. Parça fiyatlarını bilmiyorum. Şekli şemali çok hoşuma gidiyor. Kymcoyu da daelimle aynı sebepten dolayı düşünmüyorum. (servis ve kurumsal olmayışı)

    J300 yerine forza tercih ederim. Madem o kadar para vercez zenci abiler bakımlarda ve parça ihtiyacında kapımızı çalmasın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------



    Motprunuzdan detaylı olarak bahsedermisiniz? Objektif olarak soruyorum objektif yorumlar yapmaya çalışıyorum. Bize objektif olarak kendi motorunuzu anlatmanızı istesem? Hem diğer arkadaşlarım da bilgilenmiş olur. Bu başlık daha faydalı hale gelir. Hem ben de daha sağlıklı kararlar alırım sayenizde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------



    Symnin de birçok markada olduğu gibi test motoru yok. Siz de bize etraflıca ve detaylı olarak bahsedebilirmisiniz? Sizin motorunuzun albenisi nedir?
    Benim şuanda duke 390'ım var. Bundan önce 2 tane sym geçmişim oldu. Birincisi gts 250 idi. Karbüratörlü olan, ondan çok memnundum, özellikle sele altı bagajının genişliği, geniş ve konforlu selesi, orta yumuşaklıkta amortisörleri gerçekten memnun etmişti beni. Tek şikayetçi olduğum şet aynalarının gövdede sabir olmasıydı, ayarlayabilmek için illa motordan inmek gerekiyordu. Sonrasında bu memnuniyetimi abisi maxsym400 ü alarak devam ettirdim. Bu konu ile ilgili başka bir forumda ciddi değerlendirme yazmıştım onu copy paste yapıyorum aşağıya.

    rockster nickli arkadaşımızın çok ayrıntılı bir yazısı var halihazırda,
    http://www.scooturk.net/showthread.php?t=18152
    çok da eklenecek bir şey yok aslında ama ilk izlenimlerimi yazayım 250 ccden geçen biri olarak. İlk başta gidon biraz ağır geldi e tabi normal gts 250 ile arasında 50 kg fark var. Ama kısa sürede alışıyorsunuz. Büyük lastik ebadı sürüşe harika bir dinamik katıyor. Makina çok stabil, çizgisini çok güzel koruyor. Sıkışık trafikte neredeyse durmakta iken 1-5 km/saat hızında neredeyse duracakken dahi ayağınızı yere koyma gereği duymuyorsunuz. Viraj kabiliyeti çok iyi, virajları dönme hızım 10-15 km/saat arttı diyebilirim. Virajlarda güven veriyor. Ayaklıkları çok başarılı, motoru stop etmeden bagajı açabilmek çok faydalı, ön cam gayet yeterli, aynalar ilk seferde biraz garip geldi gidonda olduğu için ama kısa sürede alıştım hatta gidonda olması seyir halindeyken ayar yapabilmenize olanak sağlıyor, gövdedeki aynaları ayarlamak için mecburen durmanız gerekiyor.

    Dün akşam eve dönerken TEM de bir hız denemesi yaptım. 140 a kadar çıktım. 40-80 , 80-120 arası ivmelenme güzel, 120 den sonra düşüyor gibi geldi bana biraz. Ama bence asıl gerekli olan da 80-120 ivmelenmesi.

    İlk bakışta gördüğüm eksiler;
    -Bagaj, gts deki bagaj kullanımı çok rahattı kaskımı kolayca koyup çıkartabiliyordum, maxsym de bu biraz zorluyor çünkü kaskı koyduğunuz yer kuyrukta ve altında önünde birşeyler varsa onları önce dışarı çıkartmak gerekiyor. Sele de iki adet kanca var kilit için. Kapattıktan sonra seleyi o çıt sesini duymak için kancanın üzerinden ufak bir kuvvet uygulamak gerekiyor. Özet olarak şunu söyleyebilirim, gts in bagajı daha başarılıydı.

    - rockster arkadaşımızın da yazdığı gibi 30-40 km/saat hızlarda biraz titreşim var ama ikinci gün alıştım sanki, gts de hemen hemen hiç titreşim yoktu 100km/saate kadar. Maxsymde de 60-70 km/saat hızdan sonra hiç titreşim yok.

    Şimdilik ilk izlenimlerim bunlar scoodostlar. İlerleyen zamanlarda ilave görüşler olacaktır.

  19. #39

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim şuanda duke 390'ım var. Bundan önce 2 tane sym geçmişim oldu. Birincisi gts 250 idi. Karbüratörlü olan, ondan çok memnundum, özellikle sele altı bagajının genişliği, geniş ve konforlu selesi, orta yumuşaklıkta amortisörleri gerçekten memnun etmişti beni. Tek şikayetçi olduğum şet aynalarının gövdede sabir olmasıydı, ayarlayabilmek için illa motordan inmek gerekiyordu. Sonrasında bu memnuniyetimi abisi maxsym400 ü alarak devam ettirdim. Bu konu ile ilgili başka bir forumda ciddi değerlendirme yazmıştım onu copy paste yapıyorum aşağıya.

    rockster nickli arkadaşımızın çok ayrıntılı bir yazısı var halihazırda,
    http://www.scooturk.net/showthread.php?t=18152
    çok da eklenecek bir şey yok aslında ama ilk izlenimlerimi yazayım 250 ccden geçen biri olarak. İlk başta gidon biraz ağır geldi e tabi normal gts 250 ile arasında 50 kg fark var. Ama kısa sürede alışıyorsunuz. Büyük lastik ebadı sürüşe harika bir dinamik katıyor. Makina çok stabil, çizgisini çok güzel koruyor. Sıkışık trafikte neredeyse durmakta iken 1-5 km/saat hızında neredeyse duracakken dahi ayağınızı yere koyma gereği duymuyorsunuz. Viraj kabiliyeti çok iyi, virajları dönme hızım 10-15 km/saat arttı diyebilirim. Virajlarda güven veriyor. Ayaklıkları çok başarılı, motoru stop etmeden bagajı açabilmek çok faydalı, ön cam gayet yeterli, aynalar ilk seferde biraz garip geldi gidonda olduğu için ama kısa sürede alıştım hatta gidonda olması seyir halindeyken ayar yapabilmenize olanak sağlıyor, gövdedeki aynaları ayarlamak için mecburen durmanız gerekiyor.

    Dün akşam eve dönerken TEM de bir hız denemesi yaptım. 140 a kadar çıktım. 40-80 , 80-120 arası ivmelenme güzel, 120 den sonra düşüyor gibi geldi bana biraz. Ama bence asıl gerekli olan da 80-120 ivmelenmesi.

    İlk bakışta gördüğüm eksiler;
    -Bagaj, gts deki bagaj kullanımı çok rahattı kaskımı kolayca koyup çıkartabiliyordum, maxsym de bu biraz zorluyor çünkü kaskı koyduğunuz yer kuyrukta ve altında önünde birşeyler varsa onları önce dışarı çıkartmak gerekiyor. Sele de iki adet kanca var kilit için. Kapattıktan sonra seleyi o çıt sesini duymak için kancanın üzerinden ufak bir kuvvet uygulamak gerekiyor. Özet olarak şunu söyleyebilirim, gts in bagajı daha başarılıydı.

    - rockster arkadaşımızın da yazdığı gibi 30-40 km/saat hızlarda biraz titreşim var ama ikinci gün alıştım sanki, gts de hemen hemen hiç titreşim yoktu 100km/saate kadar. Maxsymde de 60-70 km/saat hızdan sonra hiç titreşim yok.

    Şimdilik ilk izlenimlerim bunlar scoodostlar. İlerleyen zamanlarda ilave görüşler olacaktır.
    Hımm. Teşekkür ederim. Yedek parça fiyatlarının, özellikle de aynaların pahalılığı hakkında ne dersiniz?

  20. #40

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Mustaphalanx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hımm. Teşekkür ederim. Yedek parça fiyatlarının, özellikle de aynaların pahalılığı hakkında ne dersiniz?
    İyalyandan ucuz, japonla aynı seviyede derim. Aynalar gerçekten sıkıntı, gereksiz yere pahalı 375 TL ayna mı olur arkadaş ?

    http://www.motopit.com.tr/yedek_parc...12A-L3A-007-KX
    Mustaphalanx bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)