Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Gezilerdeki Grup Sürüşlerinde ki Yanlışlar ve Yapılması Gerekenler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Thai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2005
    Şehir
    ISTanblue
    Motosikleti
    Deli gibi seviyo. Ne de olsa deli ziya
    ledo abinin söylediklerine aynen katılıyorum, grup sürüşünü bilmeyenler gezilere kesinlikle katılmamalı, özellikle uzun yolculuk içeren gezilerde ortalama bir sürat belirlenmeli ki, motosikleti uygun olmayan veya kendine güvenmeyen gelmesin.

    Lütfen kimse yanlış anlamasın bunun ayrımcılıkla falan alakası yok.
    Ayrıca BRRR'ın da bazı görüşlerine katılmadığımı belirtmek isterim. Herkesin gezisine katılınır, hatta özellikle katılınır ki, doğru olan yapılsın, bir daha aynı hatalar tekrarlanmasın...

    Neyse geziye katılamadığım için göbişten sallamıyım ama, bazı sorunlar olduğu aşikar.....

    Human Riders Wanted.!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı Thai adlı üyeden alıntı
    Neyse geziye katılamadığım için göbişten sallamıyım ama, bazı sorunlar olduğu aşikar.....
    Sevgili Thai,

    Olur mu hiç " göbişten sallamiyim" ? Lütfen istediğin gibi yorumlarını yap !
    Üstelik sen başka gezilere katıldın. Benim hatırladığım bir MotoGP var mesela...

    Bu başlık, son geziyi eleştirme başlığı değildir. Bu başlık, üzerinde de yazdığı gibi, " Gezilerdeki Grup Sürüşlerinde ki Yanlışlar ve Yapılması Gerekenler " konulu bir başlıktır.

    Bu yazıyı okuyan ve geziye katılmadığı için yorum yapmayan herkes de varsa görüşlerini belirtsin lütfen !

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    fedaykin rumuzlu arkadaşımın gezi topiğine yazdığı yazı.

    Orada görünce, yazık olmasın diye aldım getirdim buraya...


    Neyse ufak bir kaç eleştiri mi yazacağım, umarım bunları yapıcı olarak görürsünüz.

    1-) Grupta her cinsten motor bulunmaktaydı. 150 cc'den 600 cc'ye geniş bir yelpazenin bir arada yol alması cidden çok zor bir durum. 150 cc'ler yetişmek için motorun limitlerini zorlayacaklar, yüksek cc'ler otobanda 60-70 ile gitmek, ara yollarda bazen 40'a düşmek için sinirlerini zorlayacaklar. Özür diliyorum ama bu şekilde grup olmaz. Bunun yolu nedir, grubu 3'e bölersin. En önden 125cc'ler çıkar onlar tıngır mıngır yollarını yaparlar. İsteyen daha büyük cc'lerde durumu bilerek isterlerse onlara katılırlar. Ardından ana grup olarak 250 ve üstü grup çıkar, trafik kurallarına riayet ederek hız limitleri içerisinde yollarını yaparlar, üst limit 100-120 arası olarak belirlenir. En sondan ise ben sadece grubun gittiği yere gitmek istiyorum ama grup sürüşü istemiyorum diyen, hıs limitleri de zerre umrunda olmayan arkadaşlar basar giderler.

    2-) Grup sürüşü her zaman fermuar düzeninde yapılır. Dün ne yazık ki ben bu fermuarın sadece tek tarafını görebildim, diğer tarafının baya bir parçası kopuktu. Hatta aynı anda hem sağımdan hem solumdan motor geçince fermuarın iyice bittiğine kanaat getirdim.

    3-) Grup sürüşünde acil bir durum olmadıkça sollama yapılmaz, sağlama ise acil durumda bile yapılmaz. Sağ benim yolda bir şey görünce kaçış alanımdır, ordan zırt diye bir motorlu mu geçecek diye düşünmek durumunda değilim. Yolda en büyük tehlike yol şartları ve kamyonlar olmalıdır, gruptaki diğer motorlar değil.

    4-) Motor eğitimi sırasında kukaların arasından zikzak yapıp durduk baya bir süre. Ancak bu zik zak giden motorların arasından yapılmaz. Fermuarın ortasında zik zak yapan motoru görünce resmen gözlerim yerinden fırladı.

    5-) Giden iki motorlu bir biri ile konuşmaz, evet kuryeler bunu yapabiliyor ama bizlerin biraz daha bilinçli olması gerektiğini düşünüyorum. Zik zak olayından sonra ikinci kez gözlerim bu durumla karşılaşınca fırlamıştı ama bir kaç sefer daha yaşanınca alıştım.

    6-) Ve en önemlisi, motor ile yol yapmak şakaya gelir bir şey değildir. Motora binmek ciddiyet ister, güvenlik tedbirlerine uymak ister. Grupta tam takım giyinmiş bir allahın kulunu görmeyip hatta en azından dizliği bile olmayan, şort giyen, ayağında terlik olanları görünce resmen bu cesaretten dolayı gözlerim yaşardı. Bu nasıl bir cesarettir... 60 ile asfalta düşünce onun sizi yatağınız gibi karşılayacağını mı sanıyorsunuz. Madem öyle o zaman kask bile takmayın, ne gerek var bırakın saçlarınız özgürce uçuşsun. 60 ile motordan düşünce kafanızda kaskın olup olmaması inanın diğer ekipmanlar yoksa çok bir şey değiştirmez. Hatta kask olmazsa daha iyi olur zira onca deri nakli ile uğraşmak zorunda kalmazsınız.

    Bunlar rahatlıkla uzatılabilinir ama bence bu konulara eğilinse bile diğerlerleri kendiliğinden çözülür, zira olayın mantığı kavranmış olunur.

    Umarım iki teker hep altınızda kalır.

    Saygılarımla,
    Gezideki Twister'lı Robocop
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  3. #43
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı
    Sevgili Thai,

    Bu başlık, son geziyi eleştirme başlığı değildir. Bu başlık, üzerinde de yazdığı gibi, " Gezilerdeki Grup Sürüşlerinde ki Yanlışlar ve Yapılması Gerekenler " konulu bir başlıktır.

    Bu yazıyı okuyan ve geziye katılmadığı için yorum yapmayan herkes de varsa görüşlerini belirtsin lütfen !
    aynen katılıyorum...


    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı
    fedaykin rumuzlu arkadaşımın gezi topiğine yazdığı yazı.

    Orada görünce, yazık olmasın diye aldım getirdim buraya...
    benden çok yaşayacaksın abi, ben yapacaktım sen yapmışsın.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  4. #44
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Motosikletle toplu sürüşün amacı sadece piknik yapılacak yere gitmek olsa; motorlar bir yere bırakılır, bir otobüs tutulur, güle oynaya gidilirdi herhalde.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  5. #45
    gucci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    ist-bahcelievler
    Motosikleti
    mondial mc 150
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    Motosikletle toplu sürüşün amacı sadece piknik yapılacak yere gitmek olsa; motorlar bir yere bırakılır, bir otobüs tutulur, güle oynaya gidilirdi herhalde.
    iste budur harbiden dogrudur...

  6. #46
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Bu yazdıklarım bazı arkadaşların hoşuna gitmeyebilir ancak biraz gerçekçi düşününce yazdıklarıma hak verileceğini düşünüyorum.

    Gezi fikri güzel, toplaşalım , kaynaşalım yeni yerler görelim diyorsunuz bu da güzel.

    Okuduğum kadarı ile geziye katılacak motorlar için bir yeter şart konulmamış.Bence gezi sırasında yine okuduğum kadarı ile ortaya çıkan aksaklıklar tamamen geziye katılan motorların teknik özelliklerinin bu tür organizasyonlara yeterli olmamasından kaynaklanmış.

    Burada eğer ki bir kabahatli aranıyorsa , tamamen iyi niyet ile bu organizasyonu düzenleyenden çok , teknik olarak yetersiz motorlar ile bu gezilere katılarak hem kendilerini , hem gruptaki diğer motorları tehlikeye sokan arkadaşlardadır.

    Arkadaşlar scooter ların yapılış amacı şehir içinde yol alsın, kısa mesafelerde problemsiz gitsin diye yapılmış aletlerdir.Bu tür araçlar ile otoban sürüşü , uzun geziler yapılmaz ,yapılamaz....

    toplu sürüş yapamaz dediğim scooter kavramından kastım tamamen çin malı veya oralardan gelen 8-10 bg gücündeki aletlerdir. Maxi ler , runner , vespa vs. gibi yüksek bg li uzun yola gelen motorları kastetmiyorum.

    T-1 leri zat larıda maxi olarak sınıflandırmak ne kadar doğru olur orasıda tartışılır.


    Tabi ki herkes bu gezilere katılmak isteyebilir , bu herkesin bir fazer , bir
    pan europan veya R1200 Gs sahibi olması beklenemez.

    Ancak beklenen bu düşük hacimli ve düşük beygir güçlü motor sahibi arkadaşların hem kendi hemde gruptakileri düşünerek " bu kampanya bizi aşar" diyerek bu tür uzak gezilerden epey bi uzak durmalarıdır....

    Böyle yapılmadığı takdirde , grup ortalama hızı belirlenemez.
    Gruptaki en yavaş motorun hızı grubun hızıdır felsefesi ortaya çıktığında her halde bu çin motorları üretilmemişti sanırım.

    Yani ben şimdi today 50 ile geziye katılsam , bütün herkes bana mı uyacak.

    Bu fikir veya teori tamamen saçmalıktır. Geziye katılabilecek teknik özelliklere haiz motorlar ile geziye başlanır. Ortalama 80-120 km arası bir sürat seçilir ve gidilir.

    Böyle toplu sürüşler problemlidir. Bakarsınız adam gidiş -geliş olan bir yolda hiç motor kullanmamıştır, araç sollamadan bi haberdir. veya korkar , çekinir sola çıkamaz, ışıklandırması az yolda mum ışiğı gibi yanan farlar ile hem kendini hem diğerlerini tehlikeye sokar.olur olmaz yerde fren yapar , konvoyu karıştırır v.s v.s....

    Uzun lafın kısası herkes boyunun ölçüsünü bilsin , tabii ki insan en iyi motorlara binmek ister ancak ekonomik şartlar bazı şeyleri engelliyor maalesef.

    teknik olarak yetersiz scooter, commuter veya chooper ile geziye (+ 250 km üzeri yollara) gidilmez.

    Bu tür kötü olayların engellenmesi ve geziye katılan teknik yeterliliği olan motorların zevk alması için bazı kısıtlama veya sınıflandırmaların konulması gerektiğini düşünüyorum.

    Sorun bi 500 cc veya üzeri motor ile geziye katılanlara , yetersiz motorları beklemek hoşlarına gitmiş mi....
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  7. #47
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Thai herkesin gezisine katılınır demiş ...
    Bu başlığa hiç gerek yoktu o zaman niye tartışıyozki ..
    hiç kimseyi hedef almayan ortaya örnek vereyim (birini hedef alsam açıkça yazarım )
    şu gün şurda buluşuyoz hadi laylaylom...
    O gün oraya 30 motor gider ...nereye hangi güzergahtan gidilecek ara molalar nerde verilecek lşider kim grubu en sonda toplayacak motor kim ..son gelen motor lider kadar önemlidir çünki o motoru kullanan motordan anlayan biri olmalı ve liderle bağlantılı olmalı ..
    bunlarda yok tamamen saldım çayıra mevlam kayıra bir gezi ...gidilecek yer önceden ayarlanmamış ...fiyatlar kazık ,hizmet rezil.. noldu arkadaşım rezil olan bir haftasonu ...

    Ben buluşmaya katılacak olsam önce bakarım kim organize ediyo tevellütü kaç...başlık yeterlimi ..Yol bilgisi ,toplantı yeri, katılanlar, bunlar çok önemli yoksa hazırlıklı olun o hafta rezil olabilir....

    İsteyen şu anda bu tür başlıklar açabiliyor ama buna hemen bi çözüm getişrecez ...bu iş çok önemli deneyimsizlik nedeni ile yolda olacak bir kaza hepimizi üzer ...ha kaza olmazmı ? tabiki olur ..en deneyimliler kaza yapıyo ama sen önlemini al ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  8. #48
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    neyse bu kadar yazının kahramanı bendim...

    çünki... 150T1 ile arkamda artçım ile geldim bu geziye... diğer gezilerdeki gibi örnek olarak MotoGP deki gibi gidilir ve gelinir diye umut ettim.. ama umutlandığım gibi olmadı ve dönüş yolunda birde baktım ki önümde arkamda kimse kalmadı ve arçımın tek söylediği bizi bırakıp gittiler oldu... hızımı sabit tutarak 85-95 arası yola devam ettim... taki paralı otobana yaklaşırken yol kenarında batuhan35 bekliyordu ve beraber paralı otobana kadar gittik.. ve orada bizi bekleyeceklerini zannetmiyodum ama bir arkadaş benzin alacakmış onun için durmuşlar galiba bizde o anda otobana girince gurubu yakalamış olduk.. fakat en enteresan durum kopan gitmiş kopan gitmiş geriye 15-20 motor belki var belki yok... burada necdet abiyi eleştirmek değil.. necdet abi çalıştı çabaladı 1 ay boyunca bu geziyi organize etmeye çalıştı.. guruba katılıpta koparak giden arkadaşlar bence en büyük hatalı ben değilim... ben sabit hız sınırında ilerleme gösterdim... tamam rampalarda hızım 70km ye 1 tane dikrampa vardı o rampada hızım 60km ye kadar düştü o kadar... diğer sürüşlerde kimler kaç km hızla gitti ancak bilemiyorum... tabi burada yanımdan beni sollayarak arkada bırakıp giden arkadaşların gözleri hiç de arkada kalmadı... çünki o arkadaşların azıcık grup sürüşünden haberi olsaydı o kadar arkada kalmazdım... mertybr125 grubun bir önünde bir arkasında öndekiler hızlandıkça yavaşlatmaya çalıştı... peki yol boyunca arkamızdan gelen o büyük motorlar niye hararet yapmadı ben buna kafa patlatıyorum... tabi kimse motoruna zarar gelmesini istemez... bende istemem... ama motorumu zorlamadım diyemem zorladım da gurptan kopmamak için gazı sonladım ama genede yok... geride kaldım... arabalardaki arkadaşlar bile yanımdan korna çalıp ta gitti... bende onlara korna çaldım ve yola devam ettim... artçımı çağlayana bıraktım oradan da esenyurta eve geldim gece 12 idi...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  9. #49
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Bu başlık altında amaç, genel olarak "Toplu Sürüş" ile ilgili hatalar ve gezi organizasyonlarındaki yanlışları tartışmak. Konumuzun, Necdet'in düzenlediği gezi ile doğrudan bağlantısı yok. Bir defa daha hatırlatayım.

    Hayalbuysa, çok önemli noktalara parmak basmış bence...

    Bu tür gezilere gidilirken bu şekilde geniş bir mozaik ile toplu sürüş yapmak tabii ki imkansız. İşte bu yüzden farklı tip motorların kendilerine ait gezi klüpleri var.

    Sadece son hız meselesi de değil olay, motorların sürüş özellikleri de birbiri ile benzerlik göstemeli. 600 cc lik bir touring motor ile benzer motor hacminde ki bir Cross motor nasıl ortak bir gezi düzenleyebilir ?

    Bunun en güzel örneklerinden biri de tüm dünyaya yayılmış "Vespa Club" lar.
    Motorlar aynı karakteristiklerde olunca, gidilecek yolun mesafesi, özellikleri, grup sürüş hızı vs. vs. de ona göre belirleniyor tabii...


    Alıntı Hayalbuysa adlı üyeden alıntı
    Gruptaki en yavaş motorun hızı grubun hızıdır felsefesi ortaya çıktığında her halde bu çin motorları üretilmemişti sanırım.

    Yani ben şimdi today 50 ile geziye katılsam , bütün herkes bana mı uyacak.

    Bu fikir veya teori tamamen saçmalıktır. Geziye katılabilecek teknik özelliklere haiz motorlar ile geziye başlanır. Ortalama 80-120 km arası bir sürat seçilir ve gidilir.
    "Gruptaki en yavaş motorun hızı, grubun hızıdır"

    Bu konu bir felsefe değil, genel kabul görmüş bir toplu sürüş kuralıdır. Aradaki tek fark "grup" kelimesinin ele alınış biçimidir. Biz eğer, bu kadar çeşit çeşit motordan bir grup yapıyorsak, zaten artık herhangi bir kuralın da geçerliliği yok.

    Kafadan en büyük hata ile başladıktan sonra gerisinde tüm kurallara uyulsa kaç yazar ?
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  10. #50
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı

    "Gruptaki en yavaş motorun hızı, grubun hızıdır"

    Bu konu bir felsefe değil, genel kabul görmüş bir toplu sürüş kuralıdır. Aradaki tek fark "grup" kelimesinin ele alınış biçimidir. Biz eğer, bu kadar çeşit çeşit motordan bir grup yapıyorsak, zaten artık herhangi bir kuralın da geçerliliği yok.

    Kafadan en büyük hata ile başladıktan sonra gerisinde tüm kurallara uyulsa kaç yazar ?
    Benim de anlatmak istediğim gezide ortaya çıkan motor karmaşasında , bu kabul görmüş kuralın uygulanamaz olduğunu anlatmaktı.

    Aynı segmentteki motorlar için bu kural uygulanabilir , ancaaaaaaak

    today den başlayın RS 151 ,T1 ve zat zutlarla devam eden ve gerçek touringler e kadar ulaşan bir gezi kadrosundan bu kural imkansızdır.
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  11. #51
    LesPaul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul/Çamlıca
    Motosikleti
    -Ducati Monster 696
    bir sonuca varabildik mi?
    tüm noktalarda birçoğumuz hem fikiriz ancak beni düşündüren bir sonraki gezimizde bu söylediklerimizin ne kadarını uygulayabileceğimiz


    Alıntı batuhan35 adlı üyeden alıntı
    serkan ip ucun versen.......fena olmaz...
    aklından gecen ısımler arasında bende varmıyım....????
    bu soruyu sadece merakımdan soruyorum sen benı tanıyorsun ve senın samımıyetıne guvenıyorum
    batu, kstettiğim arkadaşlar MT'den değildi. geç oldu ama açıklamak istedim. buradaki mesajımda açıkça yazmamışım ama motordelisine yazdığım mesjda bizim küçük cc'li grubumuzun içine katılan 600'lük cruiser'ları kastettiğimi yazmıştım.
    cause suicide is painless / It brings on many changes / And I can take or leave it if I please, /
    and you can do the same thing if you please

  12. #52
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Trader (Murat)
    Ataper (Aydın)
    Hboyraz (Haluk)
    Rüzgarınoğlu (Murat)

    Tarafından düzenlenmiş olan bu geziye, Gezi Kuralları kısmı eklenerek sonradan ortaya çıkacak birçok tatsızlığın önüne geçilmiş

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=16907
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler