Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

250CC yerine FZ6 almak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    nTolga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Merhaba arkadaşlar,

    Uzun süredir 150cc kullanıyorum, sayamadığım kadar kilometre tecrübem var. Şimdi gidip R25'e para vermek yerine Fazer alsam insan gibi kullansam diye düşünmeye başladım. Tek teker, sürat, viraj yapacak bir insan değilim sakin kullanmaktan yanayım. Amacım tek veya artçıyla uzun yol yapmak. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    bence mantıklı. tecrüben gerçekten dediğin kadar varsa mantıklı yani. ama yine de bir eğitim al bence

  3. #3
    nTolga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Eğitim almayı düşünüyorum. Ekipman konusunda eksiğim olmayacak, tedbir alacak bir insanım. R25 alsam 1 yıl bile geçmeden satıp yeni motor almaya çalışacağım.

  4. #4

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    Arkadaşlar ben ybr den wolf e geçtim aynı bu arkadaş gibi birden neydik ne olduk dedim fz6 güzel de apache nin neredeyse son hızını 1 viteste yapıyor bu motor hangi eğitimden bahsediyorsunuz siz.

  5. #5
    nTolga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Öncelikle fikrinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim. Hız konusuna gelirsek zaten hız yapmayacağımı konuyu açarken belirttim.

  6. #6
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    sorun zaten motorun kaç yaptığı değil. motosikletin gaz tepkileri büyük cc lerde
    Ali Bircan bunu beğendi.

  7. #7
    sven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    dostum darılma ama sadece yazdığın yorumlardan patlamaya çok müsait bir yapın olduğunu farkettim. Sayamayacağım kadar çok km tecrübem var demişsin ama 150 cc makine ile 600cc makine farkını yüksek süratten ibaret olarak görüyorsan bu konuda ciddi bir bilgi eksikliğin var demektir. 3-5 saatlik eğitimle de kolayca aşamazsın bu sorunu. Bence 250cc bir makine ile devam et, bir yandan da eğitim almaya başla.
    Ertugyigit bunu beğendi.
    sven stands ready.

  8. #8
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alırsın... Binersin...

    Yüksek CC'ye geçiş meselesi yanlış anlaşılıyor sanırım. Yüksek CC'nin asıl tehlikesi gücüdür, ağırlığı falan değil. Bence 200-300cc arası başlanmalı, araya çift silindir 600-700 atılmalı sonra dört silindir devirli makinelere bakılmalı. Mesele sürmek değil, nerede nasıl tepki vereceğini bilmek.

  9. #9
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    ne kadara alacağın önemli. yoksa aynı paraya xj6 alınır

  10. #10

    Üyelik
    20 Eylül 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Tracer 900
    R25 alip 1 yil kadar binemezsin ki.2 hafta olmadan çaliyor serefsizler
    fazil, KaskReis, sarph35 ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11

    Üyelik
    27 Haziran 2016
    Şunu belirtiyim düşüncen çok önemli ve karekter yapın. Dediğin gibi apaçi biri değilsen manyaklık yapmıyorsan sakin sürüyorsan hızı sevebilirsin yapabilirsin ama gerektiği yerde, virajda yap öğren işine yarayacak ama limitler dışında değil her an durabilecek gibi gir virajlara.

    Teker falan onlara bulaşırsan aylık 3 bin tl kenara at habire bir şeyler çıkar.

    Sakin kullanacaksan manyakça atraksiyonlara girmeyeceksen bence mantıklı.

    Şimdi çoğu kişi ufaktan büyült derler ama ufaktan büyültmekte seçilen motorlarda önemlidir.

    Yani 150 ile aynaları kullanmayı düşmeyi kalkmayı falan öğrenirsin, 250cc ile motorsiklete binmeye başladığını hissedersin süratli gidişlerini geliştirirsin, 110 max 2 dakikada çıkıyor, r25 150lere saniyeler içerisinde çıkıyor. Aralarda baya fark var ve 250 lik ile süratli gitmeyi virajlarını geliştirmeyi öğrenirsin.

    Hızı sevmiyorum diyorsun kontrollü hız yaptığında scooter kullananda fz6 yı kontrol edebilir.

    Kısaca tamamen düşüncede bitiyor hepsi, sakin kullanıcam dersen al güvenmiyorsna kendine çok pis patlarsın.

  12. #12

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Bir tane konuya yazmıştım cbr650f ile başladım diye, eğitimde sadece cbf150 vardı, son kurda 1 saat kadar cbf1000 verdiler. Tecrübem bu kadar fakat çok şükür 50 bin km ye yaklaştım. Birileri çıkıp artık firmalar mı, eğitmenler mi kandırmış yüksek cc başlanmaz diye onlarda yıllardır gelmiş her yerde yazar olmuşlar. Almadan önce yurtdışı forumları araştırdım adamlar daha objektif, 600rr ile başlayanlar, 600f ile başlayanlar fazerler falan derken aldım. Güç sizin kontrolünüzde, durduk yere sağa sola atlayan bir alet değil, teknolojisi malzeme kalitesi düşük cc aletlere göre daha yüksek. Virajda dönerken eliniz gazı fazla açarsa arka tekeri kaydıracak kadar tork üreten aletler bunlar, debriyajı bırakmadan gazı verip debriyajı hızlı bıraktığınızda şaha kalkabilecek kadar güç üreten cihazlar. Ben aracımı alıp 2 günümü pistte geçirdim neyi yaparım neyi yapamam diye. Kursa, kıyafete, lastiğe neredeyse motorun yarı parasını harcadım ama canımdan kıymetli değil.
    simurgg bunu beğendi.

  13. #13
    muhammetcon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-09 (2018)
    Benim arkadaşim cbf 150 dan fazer 600 e geçti direk ilk başlarda zorlandı biraz bayağı hatta makina güçlü çünkü fazla geldi cbften sonra yani pek tavsiye etmezler ama sen inanıyosan al tabi ama fazer yerine cbf 600 falan bakmayi dene en azından daha az güçlü ve abs si var fazerin frenler de pek tatmin edici değil.
    Only Ride..

  14. #14

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Alıntı bukonuyauye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir tane konuya yazmıştım cbr650f ile başladım diye, eğitimde sadece cbf150 vardı, son kurda 1 saat kadar cbf1000 verdiler. Tecrübem bu kadar fakat çok şükür 50 bin km ye yaklaştım. Birileri çıkıp artık firmalar mı, eğitmenler mi kandırmış yüksek cc başlanmaz diye onlarda yıllardır gelmiş her yerde yazar olmuşlar. Almadan önce yurtdışı forumları araştırdım adamlar daha objektif, 600rr ile başlayanlar, 600f ile başlayanlar fazerler falan derken aldım. Güç sizin kontrolünüzde, durduk yere sağa sola atlayan bir alet değil, teknolojisi malzeme kalitesi düşük cc aletlere göre daha yüksek. Virajda dönerken eliniz gazı fazla açarsa arka tekeri kaydıracak kadar tork üreten aletler bunlar, debriyajı bırakmadan gazı verip debriyajı hızlı bıraktığınızda şaha kalkabilecek kadar güç üreten cihazlar. Ben aracımı alıp 2 günümü pistte geçirdim neyi yaparım neyi yapamam diye. Kursa, kıyafete, lastiğe neredeyse motorun yarı parasını harcadım ama canımdan kıymetli değil.
    Yav beni de kandırdılar 4 aydır ybr ile sürünüyom bugün araba kullanıyodum commuter kullanan zavallılar tapagaz gidiyodu arabada çeyrek gazla geçtim hepsini
    Düşük cc daha tehlikeli rzgarda savurur sollamaya çıkartmaz,misal 1.vites 80 yapıyo diyolar büyük motorları çeyrek çevir bileğini 20 yapsın bunu düşünemeyecek varsa da hiç motosiklet kullanmasın.

  15. #15
    TURAN.RTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2015
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Yeterli tecrübeye sahip olduğunu düşünüyorsan olabilir neden olmasın.

    Geçen sene seninle aynı pozisyonda idik 10 yıl 50.000 den fazla küçük cc den sonra. R25 veya FZ6 Fazer geçmeyi düşünüyordum R25 geçici çözüm olacaktı Bir sene sonra değiştirecektim al sat bir sürü zarar temiz bir FZ6 Fazer denk geldi aldım çok şükür motorun bugüne kadar beni utandırmadı pişman değilim.

    Kendine hakim olabileceğini düşünüyorsan temiz bir Makina bulabilirsen direkt FZ6 derim ben pişman olmazsın.

  16. #16
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Kendini bilen birisi icin 1000cc ile de baslanir, sadece daha masrafli ve riskli olur. Fz6 da agirligi disinda, alt devirlerde 250cc'den farkli degil, 6000 deviri gecmeden 250cc gibi kullanabilirsiniz. Yeter ki gaza gelmeyin, 6000 devirden sonra kaplana donusuyor cunku. Saglam moturdur bu arada, daha gecen gun 180.000km yapmis bir tanesinin hikayesini okudum yurt disi forumlarinda. Sadece 100.000km 'de egzantirik gergisini degistirmis, diger degisenlerin hepsi genel bakim degisenleriymis. (Lastik, yag, filtre vs)

  17. #17

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav beni de kandırdılar 4 aydır ybr ile sürünüyom bugün araba kullanıyodum commuter kullanan zavallılar tapagaz gidiyodu arabada çeyrek gazla geçtim hepsini
    Düşük cc daha tehlikeli rzgarda savurur sollamaya çıkartmaz,misal 1.vites 80 yapıyo diyolar büyük motorları çeyrek çevir bileğini 20 yapsın bunu düşünemeyecek varsa da hiç motosiklet kullanmasın.
    Ben arkadaşımın 390'ı 1 günlük almıştım İzmirde ege üniden çıkıp foruma giden bir yol vardır tek yön, oradan yaklaşık 400 metre uzaklıktan araç gelirken çıktım nasılsa şahlanır diye az daha araba bana geçirecekti. Yüksek CC-silindir genelde daha teknolojik,daha az yorucu, daha güvenli oluyor fakat üzerine kendini bilen birisini koymak şartıyla yoksa 50-60 km hızla altında kamyon olsa düz duvara çarptığında domates olursun. Misal ducati ve bmw çekiş kontrolü falan eklemiş virajda bile arka tekeri kaydıracak kadar açamıyorsun gazı. Bmw gs ci arkadaşlarım hep söylerler bu model hata engelliyor diye.

  18. #18
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı nTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    Uzun süredir 150cc kullanıyorum, sayamadığım kadar kilometre tecrübem var. Şimdi gidip R25'e para vermek yerine Fazer alsam insan gibi kullansam diye düşünmeye başladım. Tek teker, sürat, viraj yapacak bir insan değilim sakin kullanmaktan yanayım. Amacım tek veya artçıyla uzun yol yapmak. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
    bunları yapmıcaksan fz6 alma zaten
    ssCi ve 000000 bunu beğendiler.

  19. #19
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Ktm Duke
    Tek teker, sürat, viraj yapacak bir insan değilim sakin kullanmaktan yanayım.

    Hacı abi yanlış anlama ama; hadi diyelim sürati ve tek tekeri anlarım da viraj yapmıycaksan motor alma arabaya yönel.

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    05 Ağustos 2007
    Şehir
    lubnatsi
    Motosikleti
    z1000e kesik.
    F650GS



    Onmilyonyuzmilyon karakter.
    jimi_hendrix bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)