Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kazadan Korunmak İçin Yatırma ve Düşme Gerekli/Faydalı mıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    cerkezbiker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Pulsar
    Kazadan Korunmak İçin Yatırma ve Düşme Faydalı mıdır?

    Bazıları "düşersen kaza yapmazsın; yatırırsan düşmezsin" diyor. Bu ne derece doğrudur?
    İçeceğin suda köpek öldürme. Çerkez Atasözü.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Hiç değildir.

    Düşmeyi planlamak yerine ya fren yapacaksın ya da kaçış planını oluşturacaksın.
    Kaçamayacaksan motoru dik hale getirip frenleyerek çarpışma hızını minimuma indireceksin.

    "Hadi ben düşeyim" deyip motoru yere bırakırsan motorla birlikte öndeki arabanın altına tüm hızınla girersin.

  3. #3
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Bence motosiklet ile fren yapmak yolda sürüklenmekten daha hızlı yavaşlatır.
    Eğer böyle değilse de, bu refleksi elde etmek için günde bi kaç kez duramayarak kaza yapmamız gerek. Bu da imkansıza yakın olduğu için frenlerimize sağlık

  4. #4

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Yakın zamanda kaza yaptım yatırmalık veya fren yapmalık fırsatım olmadı.
    High side olup taklalar açtım bi kaç kez de bariyerlere vurdum takla açmak yerine low side olup sürüklensem daha az hasar alırdım. Yanlış anlaşılmasın yatır demiyorum.

  5. #5
    Hubalahubhub - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2016
    Şehir
    istanbul/bingol
    Motosikleti
    Caponord 1200 adv
    motoru yatırmak veya frenle durmak içinde bulunduğunuz trafiğin durumu ve aracınızın türüne göre değişir. o anda en mantıklı olanı secerız ama bence oncelıklı olan frenle durmak en son tercıh yatırmak olmalıdır.

  6. #6

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Bir kaza sonrası motordan ayrılmışsanız ve ekipmanınız sağlamsa sırt üstü yatıp kayarak hızınızı düşürmeniz gerekir. Eğer ekipmanınız yoksa başınızı kollarınızla koruyarak yatay vaziyette yuvarlanmanız daha güvenli.
    Bunlar röportajını izlediğim profesyonel bir yarışçının tavsiyeleri. Tabi normal biri için birkaç saniyelik kazada bunları düşünüp uygulamak pek olası değil.
    İkincisi motosiklet yattığında yere temas eden hiç bir aksam lastik kadar yol tutuşuna sahip değil. Özellikle plastik karenajlar asfaltta yağ gibi kayıyor. Yüksek hızda yan yatam motosiklet hızını daha zor kaybedebilir. Bu da büyük tehlike oluşturacaktır.
    O yüzden once mukavemet.

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    05 Ağustos 2007
    Şehir
    lubnatsi
    Motosikleti
    z1000e kesik.
    İç organlarını jele çevirmeden, yada parçalanmana sebep olmadan, hiç bir şey motosikleti frenlerinden daha önce durduramaz.

    Ancak olurda motosiklet yatarsa, motosikletten olabildiği kadar çabuk ayrılmak gerekir. ( Bazı durumlar hariç )

  8. #8
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Arabayla kaza yapacağımı anladığımda kapıyı açıp atlıyorum ben.
    fazil, pea, Romedon ve 7 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Düşünce zaten kaza yapmış oluyorsun kardeşim. Tabi kaza yapınca da dusuyorsun. Bu yaklaşımı muhtemelen bir teolog bulmustur seni ancak bir mantıkçı aydınlatır

  10. #10

    Üyelik
    11 Temmuz 2014
    Şehir
    bakırköy
    Motosikleti
    sibief 150 sisi
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabayla kaza yapacağımı anladığımda kapıyı açıp atlıyorum ben.
    o dediğini gta'da yapıyodum ben
    KaskReis bunu beğendi.
    mondial 150 zc - yuki yıldız 100 -honda spacy 110 - honda cbf - bajaj boxer > sattım yine cbf aldım

  11. #11
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Motoru yatiracak vaktin varsa fren yapmak içinde vaktin var demektir

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bu milisaniyelik tepki demektir.
    Herkes alaycı tavırla yazmış. Ben yaptığım ya da atlattigim kazayı anlatayim...
    Bir kaç yıl önceki olay bu,
    Bir hafta öncesinde bir arkadaşımız, motosikletiyle bir arabayla kafa kafaya girmis ve kaburgaları kırılarak diğerlerine batmış ve iç kanamadan vefat etmisti.
    Bir hafta sonrasında ben, ikaris sendromunda olduğumu bile bile, dalgın, mutsuz bir halde bilmediğim yolda şehir içinde 160+ hızla ve yükselerek ilerliyordum ve hatalı düzenlenmiş ( yol hatasından dolayı davalar açılmış, polis de dava acmami özellikle tembihlemisti. Ve ben ambulans beklerken 5-10 kaza oldu veya atlatıldı. Zaten kazadan kısa sure sonra yol komple açılıp yıkılarak düzenlendi) yolda aniden sol çaprazı bana bakar gordugum arabayla ya çarpışıp, şansım varsa üstünden uçup cakilacaktim, ya kafa kafaya girip kaportalari yarıştıracaktik.
    Ya da motorutu dikip mümkün olduğunca drenaj yapıp çarpışma anında karar verecektim. Bu arada metreler azalıyordu ve araba fren yapıp sol çaprazı bana bakacak sekilde durdu. Arka camda bana bakan iki çocuk...
    Bir hafta önceki kaza gözünün önünde...
    Motosiklet GS500 0-100km si 5 saniye!
    Ani bir kararla, gazi açtım, boşluğa çevirdim, çok sert arka fren ve doğru açıda onfren ve ben arabadan 30 derece kaşar farklı yöne, motor da kayarak arabanın ön tarafına ( üzerimde moto pantolon, dizlik,motocizme, kevlar eldiven, Robocop ptotect vardı )
    Ben kesintisiz ( kayıtlara gore 115 metre suruklendim, dort kaburga ezigi ve koltuk altındaki bölgede hafif sıyrıklar. Şansliydim )
    Motor yere paralel, ön tampona değip dönmeye başlıyor pervane gibi, oradan ön jant, marsbiyel, arka hangi kırıyor ve şekip peşinden geliyor beş metre yanima kadar sürüklenip duruyor.
    Toparlanıp atağa kalktıgimda, orada kazayı görenler ölmemiş yaa falan dediklerini duydum.
    Ayrilmasaydim motordan ne olurdu
    Yatirmasaydim be olurdu bilemem
    Ama motordan ayrilamadigim tek kazam oldu hepsinden daha ağır yaralandim

  13. #13
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Freni tekerle mi yapmak istersin üzerindeki kıyafetlerinle ve bedeninle mi?

    Bu soruya cevap verdiğinde kendi soruna da cevap vermiş olacaksın.
    Mengu16 bunu beğendi.

  14. #14
    cerkezbiker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Pulsar
    Yorumlar genellikle ciddi ve doyurucu idi. Ancak herhalde ben yanlış anlaşıldım. Benim kast ettiğim, "Öyle bir durumdasınız ki, frenleme aşamasını geçmişsiniz, meydana gelecek olay frenleme ile önlenebilecek bir şey değil, daha büyük bir hasar almamak için, düşmek yerine yatırmak mı gerekir, kaza yerine düşmek mi gerekir" idi. Yorumlara şimdiden teşekkür ederim.
    İçeceğin suda köpek öldürme. Çerkez Atasözü.

  15. #15

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Cross yapariken geçerli bir durumdur , genelde tepe tırmanırken/tehlikesi kestirilmiş riske girilmiş rotada iken , motor ile beraber uçmanın/düşmenin sakat olduğu durumlarda , gidondan kuwet alıp kendinizi motordan ayırmaktır, tıpkın fezaya giden modüllü roketin boş tankını brakması gibin, hojdur, 2-3 defa yapmışlığım olduydu.

    Asfalt/normal koşullarda denenmemesi gerekir , işbu yazı motor aleminin arazi kısmında cereyan eden tecrübenin aktarılması olup... asfaltta denemeyin işte.
    cerkezbiker bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Tam güçte fren yapılıyor diyelim. Üstünde o kadar kuvvet varken motordan zıplayıp da başka yere kaçabilmen pek olası değil. Bkz: asansör düşerken zıplamak kafası.

    Hızlı gidiyoruz, önümüzde aniden bir engel belirdi diyelim. Beyin durmuş, kaçmayı ya da frenlemeyi akıl edemiyoruz. Bu iki seçenek akla gelmezken, motordan atlamak akla gelecek ve de bunu gerçekleştireceğiz. Bana olası gelmiyor. Hadi atladık diyelim, o hızla yere çarptığımız anda önce bacağı kırarız, sonra sürüklenerek o engele gireriz.

    Genelde bu "motoru yatırdım, kurtuldum" diyenlerin %95'i(küsüratlı sallıyorum) düşük hızlarda, tamamen eğitimsizlik yüzünden, olmayacak kazalardan kurtulmuştur.

    Nerede motordan atlamak hayat kurtarabilir diye düşünüyorum. Viraja hızlı girmişim, bariyerlere doğru gidiyorum, dümdüz girmektense o zaman zıplamayı filan düşünebilirim. Tabii eğer düşünebilirsem.

  17. #17

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Bildiğimi sandığım üzere ,

    Kaza kesinleşti , kesinlikle çarpışma olacak iki durum söz konusu,
    ilki kesinlikle kacis manevrasidir. Kontra ile kacis yapilabilecek yer varsa , hemen kontra ile kurtulmak
    Ikincisi ise , kesin carpicaz kaçış yok, ne kadar düşük hız ile carparsak o kadar kardır.. frenleme yapmak

    Bu aşamalar saniyelik saliselik belki, dusunulebiliyorsa o an düşünülüp uygulamak nasıl olur bilemedim.

  18. #18
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğimi sandığım üzere ,

    Kaza kesinleşti , kesinlikle çarpışma olacak iki durum söz konusu,
    ilki kesinlikle kacis manevrasidir. Kontra ile kacis yapilabilecek yer varsa , hemen kontra ile kurtulmak
    Ikincisi ise , kesin carpicaz kaçış yok, ne kadar düşük hız ile carparsak o kadar kardır.. frenleme yapmak

    Bu aşamalar saniyelik saliselik belki, dusunulebiliyorsa o an düşünülüp uygulamak nasıl olur bilemedim.
    duruma göre ikisi aynı anda uygulanabilir. kaçış manevrası çalışmak iyi çözüm. en önemliside bunu düşük cc ile çalışmaya başlamak.. iki sefer ölüme çalım attım

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motoru yatırmayı hiç düşünme egzoz bacağını yakıyo iğrenç bişey. 15 gün önce arazide cross yaparken bacağım egzoza değdi bacağımdan pantolon sıyrılmış çıplak tenim egzoza saniyelik değdi o bile en hafif derecelisinden yanık yapmaya yetti. Pek su toplamadı ama yeni deri çıktı mecbur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)