Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Forumdaki yüksek hacimli motosikletten vazgeçirme çabası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    Selam arkadaşlar. Üyelik tarihimden de anlaşılacağı üzere uzun süredir burdayım. Motosikletim yokken de aldıktan sonra da buradan çok yardım aldım. Her ne kadar ilk başlarda ciddi tartışmalara girmiş olsam da artık sıkılıp sessiz sedasız buralarda takılmaya karar verdim. Fakat öyle bir mevzu var ki konu açmaktan kendimi alamadım. Gerçekten sinirlerimi bozan bir konu.

    Büyük CC öldürür/masraflıdır boşver alma.

    Yukarıdaki cümle forumun neredeyse yarısının özetidir emin olun.

    Konu açılır. Kurban " x kilometre tecrübem var y (y burada büyük hacimli motosiklet) almak istiyorum sorun çıkartır mı?" yazar.

    Soruya gelen cevaplar ikiye ayrılır.

    Eğer kurbanın tecrübesi yeterliyse (ki buna o insanın sürüşünü görmeden kim nasıl neye göre karar veriyorsa!) cevap genelde yüksek hacimin halihazırda binilen motordan daha fazla masraflı olacağı bu yüzden daha düşük hacimli motosiklet alınması yönündedir.

    Eğer tecrübe az(!) veya hiç yok ise cevap genelde oldukça bayat bir şaka olan helvadır. Kurban eğer bahsettiği motosikleti alırsa ilk virajda, birkaç ay içinde veya bir sonraki sezon öleceği ima edilir. O kadar emindir ki bunu söyleyen arkadaşlar sanarsınız biraz önce vahiy gelmiştir. Başkaşının canına, malına zarar gelmesi/gelebilecek olması inanılmaz tatmin eder bu arkadaşları.

    Bu konu o kadar abartıldı ki en fazla bir sene önce cbr250 başlangıç için iyidir denilirken artık "cbr250 de iyi hızlanır başlangıç için tehlikelidir" tarzı cümleler görmeye ve duymaya başladım.

    Yüksek cc tehlikeli muhabbetinin kulaktan kulağa yayıldığı gibi bu 250 lik tehlikeli muhabbeti de yayılacak birkaç yıl içinde bunu buraya yazıyorum. Motosiklet gidonuna eli değmemiş adamlar da var tehlikeli diyenler içinde ya... Hadi neyse.

    Şimdi soruyorum size;

    Türkiye'de boş otoyolda ortalama trafik akış hızı 140 150 iken maksimum hızı "ibrede" belki 100 belki 120 olan ve bu hıza çıkana kadar saç beyazlatan motosikletler midir güvenli olan?

    Yüksek cc'nin tehlikeli olduğuna hızlanmasından tutun da frenajına kadar bakılıp karar verilirken neden düşük cc motosikletlerin maksimum hızına bakılıp güvenli olduğuna kanaat getiriliyor?

    Sizce ybr125'in kapasitesi bir yanda kamyon bir yanda bariyer varken arkadan hızla gelen audi'den kaçmaya yeter mi?

    Sizce 100 km ile giderken önünüze aniden çıkan birşeyden dolayı durmak gerekseydi 600rr'da mı olmak isterdiniz yoksa ybr125 veya muadillerinde mi?


    Neden bu kadar kesin yargılarımız var?

    Neden büyük hacimli motosikletlere binen veya binecek olanlara potansiyel ölü muamelesi yapıyoruz? Bu çekememezlik niyedir?

    Sizce bu muameleyi yaptığımızda "o şeye neden biniyosun satsana evladım" diyen mahalle teyzelerinden ne farkımız kalıyor?
    AWESQME, ardacik, kazma ve 12 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Yazdıklarına katılıyorum ama yüksek cc her durumda masraf parası olana dokunmaz o ayrı.
    Doğru söyle yüksek cc ye geçmek için konu mu açacaksın

  3. #3
    BalkanRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Katılıyorum bende bu akımın kurbanıyım daha onceden 6000-7000 km tecrube olmasına ragmen 125 lık alanlardan biriyim 10000 km cbr yapıncada rc 250 ye gecmeyı dusunuyorum

  4. #4
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    ben yüksek cc ye karşı değilim fakat 17-18 yaşındaki daha kendi maddi gücünü eline almadan 600cc 1000cc ye merak salan kardeşlerime yüksek cc önermem. daha kendi parasını kazanmadan yüksek cc alacam baba öyle hava atacam böyle hava atacam parmakla gösterecekler beni türü muhabbetler dönüyor. motor alındı diyelim sonradan benzin, yedek parça vs masraflarını karşılayamıcak olduktan sonra ne gerek var ? vazgeçsin o kardeşim düşük cc ile bi pişsin kendi parasını kazansın sonra ne almak istiyorsa alabilir.
    AWESQME bunu beğendi.

  5. #5
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Aynen konuya katılıyorum. Bunu söyleyen insanlarda böyle 1200cc filan kullanan dayılar. Hepsi para babası mı çözemedim Tamam yüksek cc nin masrafı vardır eyw ama alan da bunun bilincinde alıyor zaten. Napalım ömür boyu 250cc de mi takılalım? Ben kendime en fazla 2 yıl veriyorum 250cc de. Sonraki hedefim Honda CBR 600F. Ana hedefim de Suzuki V-Strom DL650 ve üstü. Bunu sıralarken zaten ilerideki maddi durumuma göre planlıyorum.

  6. #6
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Kimse vazgeçirme çabasında değil. Daha uzun yaşamanızı istiyorlar sadece. Şimdi adam almış ybryi 1000 km sonra diyor ki ben büyültücem. Yahu 1000km de ne öğrendin ki, ne tehlike yaşayıp tecrübe ettin?
    Evet yüksek makine bu sollama durumlarında harika ama yapmayın etmeyin, yüksek ccyi bu sebeple isteyenler zaten amacına uygun kullanıyor. Adam büyük makine isteme sebebi top speed yapmak, ara gaz vermek. Gidip zaten direk 4 silindir sorar bunlar.

  7. #7
    coldboy35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2012
    Şehir
    İZMİR
    "Bi büyük al evladım seneye de giyersin"

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yeni motosiklet kullanıcılarının çoğunluğu mahalle arasında 20km hızla önüne bi araç çıktığında ilk tepki olarak motoru deviren insanlar olduğundan büyük cc tavsiye etmiyoruz haliyle. Ayrıca şunu da belirteyim profesyonel bir sürücü değilsen 100km hızla önüne çıkan bir cisme karşı tepki verip kaçabilme olasılığın Ybr125'te 600rr'ye göre çok daha yüksektir. 100km hızla giderken karşına birşey çıktığında yapılacak ilk şey kaçış manevrasıdır bu da hafif ve ince tekerli motorlarda daha kolaydır. Fren her şartta kurtarmaz veya gerekli olmaz.
    evural ve mgora bunu beğendiler.

  9. #9
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni motosiklet kullanıcılarının çoğunluğu mahalle arasında 20km hızla önüne bi araç çıktığında ilk tepki olarak motoru deviren insanlar olduğundan büyük cc tavsiye etmiyoruz haliyle. Ayrıca şunu da belirteyim profesyonel bir sürücü değilsen 100km hızla önüne çıkan bir cisme karşı tepki verip kaçabilme olasılığın Ybr125'te 600rr'ye göre çok daha yüksektir. 100km hızla giderken karşına birşey çıktığında yapılacak ilk şey kaçış manevrasıdır bu da hafif ve ince tekerli motorlarda daha kolaydır. Fren her şartta kurtarmaz veya gerekli olmaz.
    Katiliyorum. 600rr diyelim bindik ettik eyw. İlk hamle frene bi asildik motor yan yatmadi durduk. Peki ya arkada kamyon varsa? Bu yuzden dediginiz cok dogru.

  10. #10

    Üyelik
    28 Nisan 2016
    Aslinda bana hic düşmez ama bence kimsenin yüksek cc ye karsi oldugu yok hatta düşük cc ile yuksek cc arasinda ki farklarin guzel aciklandigi konular ve yüksek cc lerin suruste daha aktif ve öncelikli olmasi gerekliligini ben burda ogrendim.
    Sadece hic tecrubesi olmayan arkadaslarin hem surus hem trafik hemde olgunlasma konusunda hemen yuksek cc motor alip tv de gördüğü ozentilikleri yapmamasi gerektigini anlatmaya calisiliyor.
    250 cc candir yuksek cc heyecandir

  11. #11
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Olay motor hacmi ile alakalı değil. 800-900cc ile başlayan arkadaşlarım oldu. Ufak tefek aksilikler yaşayanı oldu, yaşamayanı da oldu. Hepsi aklı başında boş heyecanlar peşinde koşmayan 25 yaşının üzerinde adamlardı. Kolay kazanmayan, nasıl kazandığını bilen adamlardı. Kesiciyi görmeden vites değiştirmeyen tipte alışkanlıkları yoktu. Motosikletine güvenen yola güvenmemeyi, yola güvenen dolmuşa, taksiye güvenmemeyi, kendime güveniyorum diyen de kendine güvenmemeyi bildi. Hala sürüyoruz, sürmeye de devam edeceğiz umarım.

    Nitekim dışarıda kim var tanımasak da görüyoruz. Kaza yaparlarsa okuyoruz. Şimdi bir de youtubeda yarım saat kesici ile yolculuk yapanları izliyoruz. 2. eldeki motorlara bakınca da 2 iken 10 yaşında görünen aletlerin ne kadar hor kullanıldığı belli oluyor.

    Burada tavsiye verilecek olanı da tanımak mümkün olmadığı için yüksek cclerden uzak durması yönünde konuşmak daha mantıklı. Nitekim ben de bunun herkes için olmasa da çoğunluğun çekememezliği olduğuna inanıyorum. En troll konudan en makul konuya kadar yorumlar hep aynı çünkü.

    Minimum kural ihlali ile sürecek, taşıdığı riskin farkında olacak, basit komplekslerden uzak duracak, sevdiğiniz bir hobinizi ifa edecekseniz başlangıç motorunuz
    bütçenizin el verdiği, aşık olduğunuz bir motor olsun zaten. Bu sınırlar içinde kalınacaksa zaten düşük cc daha tehlikeli.
    ilker a. ve huseyindemir bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Geçenlerde virajlı dağlık bir yolda ybr ile yeni lastiklerimin verdiği özgüvenle kendimce viraj çalışıyordum birden şeridimden çıkmaya başladım sonra bakışı düzelttim ki bu
    forum çok şey kattı bana yola döndüm sonrasında büyük bir cc ile başlasaydım bu hatayı düzeltebilirmiydim diye sordum kendime ve yola devam ettim ta ki bir otomobil sürücüsü sollatmadı kendisini, dağlık bir yoldu artık sollayım da rahata eriyim dedim ve sollatmadı gaza yüklendi yirmili yaşlarında genç, ergence bir davranışla beni sollatmadı o an keşke yüksek cc bir motosikletim olsa dedim benim çıkarımım şu oldu virajlardan keyif alan birisiyseniz başlangıç motosikleti yüksek cc ise can yakar ama düz yol sürücüsüyseniz 125 cc yetersiz kalır.
    Taner YILMAZ bunu beğendi.

  13. #13
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Diyelim ki Bir arkadaş konu açtı. 600 cc motosikletle başlıyorum dedi.
    Çok kişi uyarmasına rağmen sen yazdığın bu yazı doğrultusunda bu arkadaşı destekledin.

    İki ay sonra sitede bir kaza haberi gördün. Arkadaş bir yerde patlamış. Ne düşünürsün?

    Bunun açık örneğini çok yakın zamanda yaşadık mesela..

  14. #14

    Üyelik
    18 Ocak 2015
    Motosikleti
    mondial drift 125
    bence büyük cc ile başlamak o gaz tepkisine sahip çıkabilmek kendine sahip çıkabildikten sonra gayet güvenli olabilir en önemlisi fren konusunda yani gelişmiş motor gelişmiş fren tabi 200 küsürlerde giderken aniden durmaktan felan bahsetmiyorum normal limitler normal kurallar çerçevesinde giderken ani bir fren gerektiğinde fren yada bir araba makaslarla geliyorsa gazı açıp uzamak bunlar gerekli.

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    05 Ağustos 2007
    Şehir
    lubnatsi
    Motosikleti
    z1000e kesik.
    Bu yazı ehliyet yasasını çıkmadan evvel hazırlanmalı ve o yasayı çıkaran bireylere okutulmalıydı.

    Eskiden 125cc otoyolda işi ne derdik, şimdi adamların seçeneği yok.

  16. #16
    webingo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Çok saçma bir konu olmuş. Bir kere alacak adam hertürlü alır istediğini. Genelde konu açanlar ya yeni başlayanlar yada km ve tecrübesi az olan arkadaşlar. Şimdi diyorsinki otoban vs . Yahu motosiklete başlayacak adamın otobanda ne işi var ? 600cc motosiklet şaka mı ? Yahu 125cc bile yanlış ve bilinçsiz kullanıldığı zaman insanın hayatını tehlikeye sokabilir. Sen ilkkez yada biraz kullanmış adamı korkutmayın alsın etsin diyorsun. Güzel diyorsunda olmaz güzel kardeşim. Emeklemeden kim yürümüş yürümeden kim koşmaya başlamışta onlar başlasın yapma lütfen.
    Mengu16, Taner YILMAZ ve papazkemal bunu beğendiler.

  17. #17
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Yüksek cc'den değil de, 4 silindir ss'den vazgeçirmeye çalıştığım doğrudur
    hasmet bunu beğendi.

  18. #18
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Forumdaki gençlerin kendini öldürme çabası..

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX

  20. #20
    hattoi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Para yok...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)