yarın motor bakmaya gidicem cbr125r 2016 model 17 bin km ustaya götürmem şartmı sizce nelere dikkat etmeliyim
yarın motor bakmaya gidicem cbr125r 2016 model 17 bin km ustaya götürmem şartmı sizce nelere dikkat etmeliyim
Tabiki de şart hatta birden fazla yere veya ustaya baktır
Motosiklet bakmaya 2 kişi gitmelisin, daha önemlisi birinizin bu işten iyi anlaması lazım.
Ben ilk etapta sesini dinlerim daha önce dinlediğim aynı modellerle karşılaştırırım. Egzozun ağzını elimle kapatıp bloğun içindeki sesleri net duymaya çalışırım.
İkinci olarak lastiklerin durumu ve modelleri
Balataların ve disklerin durumu
Zincirin germe mesafesinin kaç diş olduğuna bakarım, arka tekeri boşa çıkarıp elimle çevirir zincirde takılma varmı ona bakarım.
Amortisörlerin keçelerini dışarıdan kontrol ederim yağ kaçağına karşı.
Şasiyi görebildiğim kadarıyla incelerim.
En son biner gidişine gaz yemesine bakarım. Hoşuma giderse yetkili servisine götürür birde oraya gösteririm.
Kolay gelsin
Şu 2 video sana fikir verecektir.
https://youtu.be/hBBDe40ZQnM
https://youtu.be/LAQ1cl8kZ7o
◦ Şase numarası rushat kontrol
◦ Motor sıcakmı diye bakıyoruz sıcaksa soğumasını bekliyoruz altta yağ akıtıyormu bunu gözlemliyrouz o sırada
eğer motor çalışmış şekilde bekliyorsa kapattırıyoruz
◦ Ön arka süspansiyon yağ kaçağı peçete ile kontrol
◦ Direksiyon rulmanları sağa saola çevir takılıyorsa zıplıyorsa sıkıntı var
◦
◦ Yavaş hızlanıyorsa ve kavraması geçse debriyaj balatalarında sıkıntu var
◦ Zincir yağlımı diye bak
◦ Arka artçı ayaklıkları ve sürücü ayakları sağlam mı düşmüşse veya km sine göre fazla eskimişse şüpelenmeli
◦ Vites ve arka fren ayakçığı yamuk olmasın
◦ Gidonu tamamen döndür bir tarafta elin sıkışıyorsa diğer tarafta sıkışmıyorsa gidon yamuktur
◦ Motor bloğundaki vidalar hepsi aynı mı sökülmüş açılmış olan varmı
◦ Marş motorunun vidaları
◦ Jantlara bak levye ile açılmış mı çukurda ezilen yamulanı varmı
◦ Lastiklerde fitil varmı diye bak tarihine bak hafta yıl olmak üzere maks 2yıl
◦ Marşa basıyoruz ve marş motorunun sesini kontrol ediyoruz
◦ Motor çalıştıktan sonra eğilip dinliyoruz saat gibi çalışması lazım
◦ İki taraftanda dinliyoruz
◦ Sonra motor hala soğukken gidip egzozu kokluyoruz kuru benzin kokusu dışında bir şey olmamalı varsa yağ yakıyordur yoksa bide motor ısındıktan sonra elimizi egzoza götürerek gaza basıyoruz bir kaç kere ve elimiz ter temiz kalmalı yoksa yağ yakıyordur
◦ Sürüşe çıkıyoruz her vitesi deniyoruz
Evrakları tamamen üzerinize almadan asla motoru evinize alıp götürmeyin çalıntı olabilir ve evinizin adresini karşı taraf bilmesin siz götürün motoru evinize ve ya ortak bir yerde ve ya öbür tarafın davet ettiği yerde buluşun
bu benim kendi listem her baktığım motorda kontrol ederim satıcının giyimine haline dikkat et nasıl kollandığı hakkında fikir sahibi olursun en son da yetkili servise götür istersen bakarlar onlarda servisleri yetkili servisten olursa daha iyi olur hepsini sor sormaktan çekinme sonuçta sen bineceksin ona içine sinmeyen bir durum olursa da çok üstünde durma motorun daha iyisi de gelir elbet
2. el motor alirken en önemlisi 2 .el olup olmadigi ya 3. el se bunuda düşün .😊
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)