Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sürüş teknikleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    cagiran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    1. Honda NSS 300 FORZA / 2. Suzuki GW250 INAZUMA
    Merhabalar,
    Birkaç yüz km den sonra biriktirdiğim soruları sormanın zamanı geldi diye düşünüyorum,
    Bu konularda forumda birkaç yazı okudum bir kaç video izledim ancak maksat muhabbet olsun ve net cevaplar alayım istedim..

    Buyrun ;

    1- İzmir sahil yolu epey rüzgarlı, kontra tekniğini uygulamaya çalışıyorum ancak kimi zaman rüzgar şerit dışına itmek bi yana şerit değiştirmeme bile izin vermiyor. Sağ şeride geçip Karşıyaka sapağına giremiyordum neredeyse.

    2 - Arka freni sıktığımda stop lambası yanmıyor, bu fabrika çıkışı böyle midir? Taktırsam sorun olur mu? Bazen ön fren sıkmasam bile sırf stop yansın diye hafif dokunuyorum.

    3 - Işıklardan hızla kalktığımda arka teker savruluyor, bunun sebebini, ve çözümünü merak ediyorum.

    4 - Otopark gişelerinde para ödeme, üstünü alma esnasında eldiven derdine bir çözüm bulan var mı

    5 - Gece motorun üstünü branda ile örtüyorum, egsozdan dolayı yangın çıkmasın diye o tarafı indirmiyorum.
    Sabah geldiğimde brandanın içinden namussuz kediler çıkıyor

    6 - Bazen sağ şeritten gitmek icap ediyor, sağ şeriti daha çok ağır vasıtalar kullandığı için yol daha bozuk ve tırtıklı oluyor. Sanki ön teker farklı, arka teker farklı yarığı takip ediyor gibi hissediyorum.

    7 - Öndeki aracın sağ arka teker izini takip edin lafını çok işittim, çukurlara falan düşmemek için faydalı sanırım. Ancak bu durumda sağ şeritteki araçlarla emniyet boşluğu ortadan kalkıyor. Muammada kalıyorum.

    8 - 30-40 km lik sürüşten sonra sağ omzumda ciddi bir ağrı oluşuyor ve gazı bırakıp tekrar sıkma ihtiyacı hissediyorum. Sebebini ve çözümünü bilen varsa sevinirim. Gidonu sıkmadan ve düşük omuzla kullanıyorum ama ters giden bişey var belli ki.

    9 - Bu sıcaklarda motor kullanmak işkence haline geldi, yazlık mont kesin çözüm müdür? Yazlık montlar koruma anlamında daha zayıf diye duydum doğru mudur?

    Sevgi ve selamlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SweentLy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2015
    Sorularının çoğunun cevaplarını bilmiyorum ancak bildiklerimi bildiğim kadarıyla söyleyim.
    2- Arka frendede stop ışığı yanması lazım müşüründe sorun olabilir yada doğru ayarlanmamıştır.
    3- Arka teker patinaja düşüp sağa sola savuruyosa ya zemin kaygan ya çok gaz veriyosun yada lastikler kötü
    9- İyi bir yazlık mont alırsan koruma açısından sorun olmaz.
    cagiran bunu beğendi.

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Yaz yaz bitmez.. ara sen
    Ama bence cidden eğitim al, çünkü stop ışığı mantığını dahi bilmeyen insan ilk kez gördüm. Hadi motosiklet bilmiyorsun, arabada mi gormedin? Adı ustunde, stop!
    Ya fake sin ya da saf..

  4. #4
    army - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R 1150 RT
    Alıntı cagiran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    Birkaç yüz km den sonra biriktirdiğim soruları sormanın zamanı geldi diye düşünüyorum,
    Bu konularda forumda birkaç yazı okudum bir kaç video izledim ancak maksat muhabbet olsun ve net cevaplar alayım istedim..

    Buyrun ;

    1- İzmir sahil yolu epey rüzgarlı, kontra tekniğini uygulamaya çalışıyorum ancak kimi zaman rüzgar şerit dışına itmek bi yana şerit değiştirmeme bile izin vermiyor. Sağ şeride geçip Karşıyaka sapağına giremiyordum neredeyse.

    2 - Arka freni sıktığımda stop lambası yanmıyor, bu fabrika çıkışı böyle midir? Taktırsam sorun olur mu? Bazen ön fren sıkmasam bile sırf stop yansın diye hafif dokunuyorum.

    3 - Işıklardan hızla kalktığımda arka teker savruluyor, bunun sebebini, ve çözümünü merak ediyorum.

    4 - Otopark gişelerinde para ödeme, üstünü alma esnasında eldiven derdine bir çözüm bulan var mı

    5 - Gece motorun üstünü branda ile örtüyorum, egsozdan dolayı yangın çıkmasın diye o tarafı indirmiyorum.
    Sabah geldiğimde brandanın içinden namussuz kediler çıkıyor

    6 - Bazen sağ şeritten gitmek icap ediyor, sağ şeriti daha çok ağır vasıtalar kullandığı için yol daha bozuk ve tırtıklı oluyor. Sanki ön teker farklı, arka teker farklı yarığı takip ediyor gibi hissediyorum.

    7 - Öndeki aracın sağ arka teker izini takip edin lafını çok işittim, çukurlara falan düşmemek için faydalı sanırım. Ancak bu durumda sağ şeritteki araçlarla emniyet boşluğu ortadan kalkıyor. Muammada kalıyorum.

    8 - 30-40 km lik sürüşten sonra sağ omzumda ciddi bir ağrı oluşuyor ve gazı bırakıp tekrar sıkma ihtiyacı hissediyorum. Sebebini ve çözümünü bilen varsa sevinirim. Gidonu sıkmadan ve düşük omuzla kullanıyorum ama ters giden bişey var belli ki.

    9 - Bu sıcaklarda motor kullanmak işkence haline geldi, yazlık mont kesin çözüm müdür? Yazlık montlar koruma anlamında daha zayıf diye duydum doğru mudur?

    Sevgi ve selamlar
    Sevgili kardeşim;
    1.Rüzgarlı havalarda motoru dizlerinle biraz sıkıştır, daha hakim olduğunu göreceksin.
    2.Parklar yandığında ve frene bastığında mutlaka ışık yanması gerekir, yanmıyorsa ya müşir ya da lamba arızalıdır kontrol ettir.
    3.Işıklardan hızla kalkınca genelde savrulur. Hem debriyaj balatasına zarar vermemek hem de savrulmamak için daha dengeli kalkış yap.
    4.Eldivenin çözümü yok, ödemeyi yaparken çıkaracaksın.
    5.üstünü örttüğünde egzostu da kapatsan kedi girecektir, çözümü yok.
    6.Sağ şeritler genelde öyledir, insanı tereddüte düşürür ama korkacak bişey yok, devam.
    7.Öndeki aracın sağ değil sol arka tekerini takip et, mesafeyi koru. Sollaman gerekirse solda olman gerekir.ayrıca motomot o hizadan gitmen gerekmiyor. genelde ortadan gidersen öndeki aracın ortaladığı çukura düşersin. ayrıca sol arka tekerden gidersen, ışıklarda sol arka teker hizasında durursan öndeki araç, kamyon seni daha rahat görür.
    8.Sürüş esnasında kendini çok kasıyosun. Sürüş esnasında kollarının gevşek, dirsek hizasından bükülü olduğunu kontrol et, dirsekten aşağı yukarı salla.
    9.Piyasadaki pek çok mont normal standartta değil. Yazlık mont tavsiye ederim, aldığın montun dirsek, omuz ve sırt korumalarının olmasına dikkat et.
    sağlıcakla, kazasız belasız.
    cagiran bunu beğendi.
    "TANRI TÜRK'Ü KORUSUN!!"

  5. #5
    coldboy35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2012
    Şehir
    İZMİR
    1- İzmir sahil yolu epey rüzgarlı, kontra tekniğini uygulamaya çalışıyorum ancak kimi zaman rüzgar şerit dışına itmek bi yana şerit değiştirmeme bile izin vermiyor. Sağ şeride geçip Karşıyaka sapağına giremiyordum neredeyse.
    Cevap: Sahil kenarı evet, Motora tur camı alman lazım ayrıca Shellden sonra en sol şeride geçebilirsin.


    2 -Arka freni sıktığımda stop lambası yanmıyor, bu fabrika çıkışı böyle midir? Taktırsam sorun olur mu? Bazen ön fren sıkmasam bile sırf stop yansın diye hafif dokunuyorum.
    Cevap: Serviste arka fren müşürüne baktır.


    3 - Işıklardan hızla kalktığımda arka teker savruluyor, bunun sebebini, ve çözümünü merak ediyorum.

    Cevap:
    1. Vitesde kalkış yaparken motorun hareket edebileceği kadar güç ver ani gaz açmandan kaynaklanıyor. Olmadı 2.vitesle kalkabilirsin.


    4 - Otopark gişelerinde para ödeme, üstünü alma esnasında eldiven derdine bir çözüm bulan var mı
    Cevap: Yazlık ince korumalı eldiven kullanmanı tavsiye ederim.


    5 - Gece motorun üstünü branda ile örtüyorum, egsozdan dolayı yangın çıkmasın diye o tarafı indirmiyorum.
    Sabah geldiğimde brandanın içinden namussuz kediler çıkıyor
    Cevap: Lastikli branda çözüm olabilir ya da kedi kovucu kokular satılıyor.


    6 - Bazen sağ şeritten gitmek icap ediyor, sağ şeriti daha çok ağır vasıtalar kullandığı için yol daha bozuk ve tırtıklı oluyor. Sanki ön teker farklı, arka teker farklı yarığı takip ediyor gibi hissediyorum.
    Cevap: Tahminim psikolojik ya da gidon ayarına baktır.


    7 - Öndeki aracın sağ arka teker izini takip edin lafını çok işittim, çukurlara falan düşmemek için faydalı sanırım. Ancak bu durumda sağ şeritteki araçlarla emniyet boşluğu ortadan kalkıyor. Muammada kalıyorum.
    Cevap: Takip mesafeni koru olmadı öndeki aracın plaka hizasını izle. Çukur görürsen gene sağ ve ya sola gidebilirsin.


    8 - 30-40 km lik sürüşten sonra sağ omzumda ciddi bir ağrı oluşuyor ve gazı bırakıp tekrar sıkma ihtiyacı hissediyorum. Sebebini ve çözümünü bilen varsa sevinirim. Gidonu sıkmadan ve düşük omuzla kullanıyorum ama ters giden bişey var belli ki.
    Cevap: Gidon yükseltme aparatı ve ya elcik süngeri alabilirsin.


    9 - Bu sıcaklarda motor kullanmak işkence haline geldi, yazlık mont kesin çözüm müdür? Yazlık montlar koruma anlamında daha zayıf diye duydum doğru mudur?
    Cevap: Yazlık mont kesin çözüm değil tabi ama fileli body armorlar iş yapar.
    cagiran bunu beğendi.

  6. #6
    cagiran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    1. Honda NSS 300 FORZA / 2. Suzuki GW250 INAZUMA
    Hepinize teşekkürler

    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaz yaz bitmez.. ara sen
    Ama bence cidden eğitim al, çünkü stop ışığı mantığını dahi bilmeyen insan ilk kez gördüm. Hadi motosiklet bilmiyorsun, arabada mi gormedin? Adı ustunde, stop!
    Ya fake sin ya da saf..
    Sana teşekkür yok, hiç yazmasan da olurmuş.

    Söylemeyi atladığım bir şey var ki motorum Honda Forza Nss300 maxi scooter.
    Yani vites ve bacaklarla tutunacak bir depo yok.
    İkinci el aldım, alırken ilk sahibi arka frende stop lambası yanmıyor demişti, orjinali böyle demişti.

  7. #7
    coldboy35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2012
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı cagiran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepinize teşekkürler



    Sana teşekkür yok, hiç yazmasan da olurmuş.

    Söylemeyi atladığım bir şey var ki motorum Honda Forza Nss300 maxi scooter.
    Yani vites ve bacaklarla tutunacak bir depo yok.
    İkinci el aldım, alırken ilk sahibi arka frende stop lambası yanmıyor demişti, orjinali böyle demişti.
    temassızlık vardır, ampülü bitmiştir. Sen servise göster 10 dakikalarını almaz arka fren müşürü arızalı diye belirt.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

    1.59 saniye bak
    cagiran bunu beğendi.

  8. #8
    cagiran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    1. Honda NSS 300 FORZA / 2. Suzuki GW250 INAZUMA
    Alıntı coldboy35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    temassızlık vardır, ampülü bitmiştir. Sen servise göster 10 dakikalarını almaz arka fren müşürü arızalı diye belirt.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

    1.59 saniye bak
    Süpersin hocam👍
    Yarın götürüyorum, ön frende yanıyor ama arkada yanmıyor

  9. #9

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Birkaç yüz km den sonra...
    Bir kaç bin km den sonra sorunların bazılarının kendiliğpinden çözüldüğünü göreceksiniz. Tahminen 3-5000 km kadar sonra.


    1- İzmir sahil yolu epey rüzgarlı, kontra tekniğini uygulamaya çalışıyorum ancak kimi zaman rüzgar şerit dışına itmek bi yana şerit değiştirmeme bile izin vermiyor. Sağ şeride geçip Karşıyaka sapağına giremiyordum neredeyse.

    Bu sorunu motorunuzu daha çok kullanıp deneyim kazandıkça kendiniz çözecek ve rüzgarı en azından eskisi kadar dert etmeyeceksiniz. Helel birde cc yükseltince kayıktan gemiye geçmiş gibi olup daha usta olacaksınız. Çözüm önerileriyse; depoyu bacaklarla sarmak, gidonu rahat bırakıp sıkmamak (bu her durumda çok önemli), rüzgara odaklanmadan yola odaklanarak sürmek (bu hem zamanla olacak hemde bir kulak yıkacı kullanırsanız sorunun hayret verici derecede azaldığını fark edeceksiniz). Birde diyelim ki rüzgar 25 km/h hızla esiyor hızınız eğer 50-60 km/h aralığında doğru vites ve devirde sürerseniz rüzgara karşı jiroskop gücünüz artacak ve rüzgarı yarabilen bir sürüş elde edeceksiniz. Burada püf noktası rüzgar hızının en az iki katı km/h hızına sahip olmak gerektiğidir. Ancak çok güçlü rüzgarlarda hzıı artırmak panik nedeniyle kazaya neden olacağından güçlü rüzgarlarda sürüş yapmamak daha doğrudur. SS makinalara bakın güçlü rüzgarlarda bile top speed yapabiliyorlar. İşin sırrı burada gizli. Motor ne kadar güçlü ve hızlıysa o kadar dengeyle rüzgarı yaracaktır. Ama bunun elbette sınırı var. Lodosta mücadele etmeye değmez. Bu ancak çok büyük ustaların yapabileceği ama onların dahi yapmadığı bir sürüştür.Rüzgarda lastikleri daha geniş tabanlı yere iyi tutunan lastikler daha avantajlı. Lastik yanakları yumuşak ince lastikler havalarıda inikse rüzgarda daha çok salınıma neden olur. Sert amortisör rüzgarda daha iyi yol tutuş sağlarken yumuşak amortisörler daha çok salınıma neden olur.


    2 - Arka freni sıktığımda stop lambası yanmıyor, bu fabrika çıkışı böyle midir? Taktırsam sorun olur mu? Bazen ön fren sıkmasam bile sırf stop yansın diye hafif dokunuyorum.

    Bunda arıza da olabilir. Motorunuz ne bilmiyorum ama servise sormanız gereken bir soru.

  10. #10

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı coldboy35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- İzmir sahil yolu epey rüzgarlı, kontra tekniğini uygulamaya çalışıyorum ancak kimi zaman rüzgar şerit dışına itmek bi yana şerit değiştirmeme bile izin vermiyor. Sağ şeride geçip Karşıyaka sapağına giremiyordum neredeyse.
    Cevap: Sahil kenarı evet, Motora tur camı alman lazım ayrıca Shellden sonra en sol şeride geçebilirsin.

    9 - Bu sıcaklarda motor kullanmak işkence haline geldi, yazlık mont kesin çözüm müdür? Yazlık montlar koruma anlamında daha zayıf diye duydum doğru mudur?
    Cevap: Yazlık mont kesin çözüm değil tabi ama fileli body armorlar iş yapar.
    Cevap 9'a aman dikkat body armorlar arazi içindir, seni sadece darbeden korur. Düştüğünde asfaltta sürünürken body armoru bir arada duran file parçalanabilir, korumalar sürtünmeye dayanıklı değildir, erir gider. Body armor kullanmanın şartı dışına sürtünmeye dayanıklı bir katman daha giymektir. Bu da İzmir'de adamı kasar. Yazlık file bir mont tavsiyemdir. n11 de durt air var hem rengi de sarı tavsiye ederim.

    http://urun.n11.com/mont/durt-airmax...f=one-cikanlar


  11. #11

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    3 - Işıklardan hızla kalktığımda arka teker savruluyor, bunun sebebini, ve çözümünü merak ediyorum.

    Bu normal. Daha yavaş ve dengeli bir kavramayla kalkabilirsin. Gaz kolunu kaçırıyorsan debriyajla dengelemeye çalış. Lastiklerle de alakalı bir durum ancak en iyi lastikle bile fazla gaz açarak kalkarsan arka lastik savrulacaktır. Bunu aman sakın hızla giderken yapma. Gaz kolu kullanımını geliştirmeye bak. Ustalığa giden yolun büyük kısmı gaz kolunu sakin istediğin gibi kontrollü kullanabilmekle doğrudan alakalıdır.

    4 - Otopark gişelerinde para ödeme, üstünü alma esnasında eldiven derdine bir çözüm bulan var mı

    Bunun çözümü gişelere girmeden paranı ayarla. Sol eldiveni gişeye girmeden çıkarabilirsin çıkarabilirsin. Vitesi boşa alır işlemi halledip devam edersin. Benim bildiğim başka bir çözümü yok.

    5 - Gece motorun üstünü branda ile örtüyorum, egsozdan dolayı yangın çıkmasın diye o tarafı indirmiyorum.
    Sabah geldiğimde brandanın içinden namussuz kediler çıkıyor

    Bilmiyorum


    6 - Bazen sağ şeritten gitmek icap ediyor, sağ şeriti daha çok ağır vasıtalar kullandığı için yol daha bozuk ve tırtıklı oluyor. Sanki ön teker farklı, arka teker farklı yarığı takip ediyor gibi hissediyorum.

    Bunun bir sorun olup olmadığını serviste bakıp söylemeliler. Ancak henüz bir kaç yüz km de böyle sanrılar olabilir. Tehlike arz edecek kadar çok değilse bir kaç bin km sür. Hala aynı düşünüyorsan problem olabilir.

    7 - Öndeki aracın sağ arka teker izini takip edin lafını çok işittim, çukurlara falan düşmemek için faydalı sanırım. Ancak bu durumda sağ şeritteki araçlarla emniyet boşluğu ortadan kalkıyor. Muammada kalıyorum.

    Eğitim al. Buda zamanla alışacağın bir şey ancak doğru konumlanma konusunda eğitim almalısın.

    8 - 30-40 km lik sürüşten sonra sağ omzumda ciddi bir ağrı oluşuyor ve gazı bırakıp tekrar sıkma ihtiyacı hissediyorum. Sebebini ve çözümünü bilen varsa sevinirim. Gidonu sıkmadan ve düşük omuzla kullanıyorum ama ters giden bişey var belli ki.

    Oturma poziyonu hatalı veya omuzunda bir sorun var. Ya da gidonu çok sıkıyorsun ki bu rüzgarda çokca görülen bir hadisedir. Sakin olmaya çalışarak sürmeyi dene zamanla olacaktır. Ama sen bazen gevşek tuttuğunu sanıyor olsan da malesef bir noktada dirsek, bilek, omuz vs farkında olmadan sıkıyor olabilirsin.

    9 - Bu sıcaklarda motor kullanmak işkence haline geldi, yazlık mont kesin çözüm müdür? Yazlık montlar koruma anlamında daha zayıf diye duydum doğru mudur?

    Yazlık mont alsanda çok sıcaklarda düşük hızlarda ve ışıklarda pişeceksin. Yazlık montlar çok daha iyidir tabi ama bu işin doğasında var terlemek

  12. #12
    coldboy35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2012
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap 9'a aman dikkat body armorlar arazi içindir, seni sadece darbeden korur. Düştüğünde asfaltta sürünürken body armoru bir arada duran file parçalanabilir, korumalar sürtünmeye dayanıklı değildir, erir gider. Body armor kullanmanın şartı dışına sürtünmeye dayanıklı bir katman daha giymektir. Bu da İzmir'de adamı kasar. Yazlık file bir mont tavsiyemdir. n11 de durt air var hem rengi de sarı tavsiye ederim.

    http://urun.n11.com/mont/durt-airmax...f=one-cikanlar

    http://cdn3.n11.com.tr/a1/1024/16/05...5381783778.jpg
    Bunu kullanıyorum. file iç kısımda kalıyor.. Herhangi bir sürtünmeye maruz kalmıyor. Ayrıca korumaları 1621, 2.seviye.. (Avrupa standartlarında kabul edilen en üst düzey koruma) Ayrıca sıcaklarda herhangi bir kasma yaşamadım......

  13. #13

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Bakın ne demişim "sürtünmeye dayanıklı bir katman daha giymek gerekir body armor üstüne" kasan şey hem body armor giymek üsyüne de cordura bir katman giymektir yani...
    Çok güzel güle güle kullanın, üzülerek söylüyorum dainesse de olsa 1621-2 de olsa 1300-1400 TL de olsa sürtünmeye dayanıklı değildir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

    Level 1 protectors: The average peak force recorded below the anvil in the tests shall be below 18 kN, and no single value shall exceed 24 kN.
    Level 2 protectors: The average peak force recorded below the anvil in the tests shall be below 9 kN, and no single value shall exceed 12 kN

    Görüldüğü üzere En 1621 standardında sürtünme dayınımı ile ilgilil bir tanımlama yok, basınç/darbe dayanımı standartıdır.

  14. #14
    coldboy35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2012
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakın ne demişim "sürtünmeye dayanıklı bir katman daha giymek gerekir body armor üstüne" kasan şey hem body armor giymek üsyüne de cordura bir katman giymektir yani...
    Çok güzel güle güle kullanın, üzülerek söylüyorum dainesse de olsa 1621-2 de olsa 1300-1400 TL de olsa sürtünmeye dayanıklı değildir...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

    Level 1 protectors: The average peak force recorded below the anvil in the tests shall be below 18 kN, and no single value shall exceed 24 kN.
    Level 2 protectors: The average peak force recorded below the anvil in the tests shall be below 9 kN, and no single value shall exceed 12 kN

    Görüldüğü üzere En 1621 standardında sürtünme dayınımı ile ilgilil bir tanımlama yok, basınç/darbe dayanımı standartıdır.
    Sanırım biraz açmak gerekiyor. Sürtünme sırasında darbeyi yumuşatan, lokalize eden bir korumaya sahip. Ayrıca bu korumalarda zaten CE onayı da var. Bu da diğer montlarda bulunan özellikle aynı zaten.

    Bence fiyat olarak eşdeğer rakiplerinin çoğundan daha sağlam korumaya sahip. Üstüne 60 km hızla giderken dolmuş şöforünün arkadan çarpması sonucu Alpınestars T-Gp Plus R Aır montumun sırt kısmı sağ kol ve ön cep yanı paramparça olmuş, korumaları dağılmıştı.

    Dainese ile ufak kazalar atlattım ama çizik dışında yırtılma olmadı.

    Tabi ALLAH kazadan korusun, hiç birinin garantisi yok. Az ve ya çok koruması var.

  15. #15
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    bence motoru bırakmalısın

  16. #16

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Motosikleti
    HERO HUNK 150
    Köşe yazıları var donald duck un forumda ;yarari olur okumalısınız bence, bu sorulara cevapları var ayrıca arka fren muşiri ayarlanmali on arka ayrı ayrı dir önde çalıştığına göre ampul sağlam sadece ayar gerekli gibi kolay gelsin güle güle kullanın motorunuzu

  17. #17

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Armor yukarida belirtilen gibi asfalt kullanimi icin malesef uygun degil
    Pist sürüşlerinde deri tulumlarin icine giyiliyor onun haricinde surtunmeye dayanıklı kumas lazim ustune eger yoksa yuksek hizdaki surtunmelerde bi kac metre icinde kaşar gibi eridigi söyleniyor

  18. #18
    cagiran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    1. Honda NSS 300 FORZA / 2. Suzuki GW250 INAZUMA
    Bence faydalı bir konu oldu, eğitim için bütçe ayırıyorum, inşaallah en kısa zamanda alıcam eğitimi.

    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sorunu motorunuzu daha çok kullanıp deneyim kazandıkça kendiniz çözecek ve rüzgarı en azından eskisi kadar dert etmeyeceksiniz
    Burada cevap yazan ve yazacak herkes eğitim almamış olsa bile,
    Oğuzöztürk ün dediği gibi yollar tecrübe katıyor ve ayrı bir eğitim parkuru.
    (tehlikeli ama işin "fıtratında var")

    Bu tecrübeleri benle ve diğer herkesle paylaştığınız için teşekkürler ayrıca

    Alıntı coldboy35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap: Sahil kenarı evet, Motora tur camı alman lazım ayrıca Shellden sonra en sol şeride geçebilirsin.
    Rüzgarla ilgili olarak, rüzgar sağdan,
    (sancak bordadan) tokatlıyor ben sağ şeride geçmek istiyorum, cidden zorlandım. Yani problemim budur aslında
    Tur camı var motorda ama kafadan gelen rüzgar değil esas problem.

    Alıntı army adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öndeki aracın sağ değil sol arka tekerini takip et, mesafeyi koru. Sollaman gerekirse solda olman gerekir.ayrıca motomot o hizadan gitmen gerekmiyor. genelde ortadan gidersen öndeki aracın ortaladığı çukura düşersin. ayrıca sol arka tekerden gidersen, ışıklarda sol arka teker hizasında durursan öndeki araç, kamyon seni daha rahat görür.
    Abi bu çok netti, teşekkürler, gerçi orta şeritte giderken sol tekeri takip edince soldan geçen araçlara yakın olunuyor ama sol sağa göre daha avantajlı görünüyor.

    Alıntı coldboy35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidon yükseltme aparatı ve ya elcik süngeri alabilirsin.
    Bunu araştırıcam hocam, teşekkürler..

    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazlık mont alsanda çok sıcaklarda düşük hızlarda ve ışıklarda pişeceksin. Yazlık montlar çok daha iyidir tabi ama bu işin doğasında var terlemek

    İşte tam da bu yüzden sordum,
    Dainesse D-Strom almıştım, 4 mevsim mont değil ama yazın içliğini çıkartıp giyerim diye düşündüm.
    Bu zamana kadar sorun yoktu..
    Ama önümüzdeki 1-2 ay sıcaklar tavan yapıyor izmirde
    Yazlık da alsam ter yapacaksa idare ederim Sanırım..

    Body armor meselesine gelince
    Maxiscooter a yakışmaz diye düşünüyorum
    Ya da ben hiç görmedim şimdiye kadar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence motoru bırakmalısın
    Neden Olmasın? Ama sen yazdın diye değil

    Alıntı spil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Köşe yazıları var donald duck un forumda ;yarari olur okumalısınız bence, bu sorulara cevapları var ayrıca arka fren muşiri ayarlanmali on arka ayrı ayrı dir önde çalıştığına göre ampul sağlam sadece ayar gerekli gibi kolay gelsin güle güle kullanın motorunuzu
    Aslında şimdiye kadar bu köşe yazıları ve eğitim videolarının faydasını görerek kullanıyorum.
    Dedim ya hem muhabbet olsun hem de daha net cevaplar alayım diye açtım başlığı
    Çok da keyifli yorumlar yazılıyor.
    İyi dilekler için teşekkürler tekrar

  19. #19
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Kedilere karşı en etkili çözüm kedi kovucu spreyler. Lastikli branda falan fayda etmiyor bir şekilde giriyorlar. Ben 50 liraya kaliteli bir sprey aldım geçen ay. Keskin kokulu yağlı yapışkan bir sıvı. Selenin üstüne değilde diplerine doğru 2 fıs sıkınca kalıcı bir şekilde kedilerden kurtuluyorsun. Bir daha motosikleti yıkayıncaya kadar günlerce kalıyor o koku. 50 lira pahalı gelebilir ama haftada bir 2 fıs sıkacağın için yıllarca yenisini almaya gerek kalmayacak bence 50 liraya değer.

  20. #20
    cagiran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    1. Honda NSS 300 FORZA / 2. Suzuki GW250 INAZUMA
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kedilere karşı en etkili çözüm kedi kovucu spreyler. Lastikli branda falan fayda etmiyor bir şekilde giriyorlar. Ben 50 liraya kaliteli bir sprey aldım geçen ay. Keskin kokulu yağlı yapışkan bir sıvı. Selenin üstüne değilde diplerine doğru 2 fıs sıkınca kalıcı bir şekilde kedilerden kurtuluyorsun. Bir daha motosikleti yıkayıncaya kadar günlerce kalıyor o koku. 50 lira pahalı gelebilir ama haftada bir 2 fıs sıkacağın için yıllarca yenisini almaya gerek kalmayacak bence 50 liraya değer.
    Bugün petshop gezicem


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler