Acemilikmi baska biseymi bu
-
09 Haziran 2016, 20:54
#1
Herkese selam
30 yillik kayak 20 yillik prof bisiklet tecrubem var
Motora yeni basladim
Motor 2016 km pulsar 200ns
Aldigim gibi 110-140 michelin pilot street lastik aldim
Tur cami ve cantada aldim
Bot eldiven kask mont pantolon iyi kalitede donanim var onlarsiz cikmiyorum
Motorla 300 km yaptim
Ancak motora bindigim andan beri sanki bu motor cok guvensizmis duramiyacakmisim dusucekmisim gibi oluyorum
Misal mudanya rampasini inerken 8 mm kalinligindaki 7 kg yaris bisikletiyle 70-80 km hizlara cikiyorum son derece rahatim guvenliyim
Ama motorla genelde 60-70 le gidiyorum bos yolda ama heran sanki dusecekmisim gibi oluyorum
Ders aldigim hocamda dahil olmak uzere dedikleri benim aslinda cok acemi olmadigim icin (viraj ve uzun yol tecrubesinden bahsetmiyorlar surusten bahsediyorlar) yanlis motor sectigimi biraz daha agir absli ve kalipli bir motor almis olsaydim cok daha guven hissedecigimi soylemekteler mesela nc750x gibi
Boy 181 kilo 80 atletik fit yapida sayilirim
Siz ne diyorsunuz
Bu hissiyatin sebebi acemilikmi yoksa harbiden biraz denge ve surus anlaminda iyiyim ve pulsar bana hafif ve uydurukmu geliyor?
Satmayi bile dusunmeye basladim
Reklamlar
-
09 Haziran 2016, 20:58
#2
Hocanın buyuk motosikleti vardır onu bir denesen?
Bir de bisiklette oturus pozisyonun ss modellere yakın. Egik kıllanılan bisiklet ise...
-
09 Haziran 2016, 21:00
#3
Onda varadero var aklima gelseydi isteyecektim
Bir arkadasimda da 2002 model f650gs var onu da deneyecegim
Cok farkli ama sanki pulsarin on teker yerinden cikacakmis falan gibi oluyorum dun aksam normal asfaltta on frene asildim hizim 20 falandi kitlendi hemen michelin olmasina ragmen
İnanin o 8mm lastikli bisiklet cok daha guvenli geliyor
-
09 Haziran 2016, 21:01
#4
bisikletten daha iri olduğundandır o.
bu zamana kadar çubuk misali kadrolu bisiklete binip de, dizlerinin arasına 30-40 cm genişlikte, ağır bi nesneyi kontrol etmeye alışık olmadığındır, bence.
-
09 Haziran 2016, 21:09
#5
Buyuk motor denemeden anlayamacagim sanirim
-
09 Haziran 2016, 21:14
#6
Hocam iyi akşamlar.
5 yil 3310 kullanip burden ipone alinca ilk acemilikten sımsıkı tutup hafifce ekrana basmaya calisip bozulacakmis izlenimi almak gibi bir sey.
Bence önce motorunuzu taniyin.Alisin yavas yavas.
Icinize sinmediyse değiştirebilirsiniz ama korkunuzu yenmeye calissaniz daha iyi gibi.
Kusura bakmayin akil vermis gibi olmayayim burda benden milyon kat deneyimli arkadaslara sozu bırakıyorum.
-
09 Haziran 2016, 21:21
#7
İlk baslarken benzer seyler hisseden oldumu acaba?
-
09 Haziran 2016, 21:24
#8
Büyük motordan da ziyade sorun motoru sürüş pozisyonuyla alakalı olabilir. Pulsarın oturuş pozisyonu tam bir naked. Dik ve düz. Ayrıca sele yüksekliği ise biraz yüksek. Açıkçası R25 den sonra denemek için bindiğimde ilk etapta sürüş pozisyonu bana da garip gelmişti. Hızlandıkça bu pozisyonda motorun size güven vermemesi doğal karşılanabilir.
Fırsat olursa başka 250cc motorları da denemenizi öneririm. Bir kerede yüksek cc ye geçmektense sürüş pozisyonunu beğendiğiniz bir 250cc ile bir süre daha tecrübe kazanabilirsiniz.
Mesela cbr250 , R25, ninja 250sl gibi motorları da bir denemenizi öneririm. Sanırım naked oturuş pozisyonu sizin için çok ideal değil.
-
09 Haziran 2016, 21:26
#9
bana da kursumdaki inazuma böyle hissettirirdi. bir dersimden 15-20 defa panik fren çalıştım gayet alıştım korkumu yendim. Heleki ilk motor olarak cb125e ye binince (benim bisiklet 10 kiloydu) dedim bu iş akıl karı değil.
-
09 Haziran 2016, 21:28
#10
Moderatör
-
09 Haziran 2016, 21:29
#11
Ben motosiklete bindikten sonra bisikletten korkmaya başlamıştım. Sonradan bisiklete kendimi tekrar alıştırmak için çaba sarf etmem gerekti. Bana da tam tersine bisiklet hala daha korkutucu gelir. Tahminimce bindiğiniz motosikletten değil de alışkanlığın bisiklette olmasından dolayı böyle hissediyorsunuz. 1-2 kere cesaret toplayıp biraz hızlanıp iki üç ufak tefek virajı biraz yatarak alırsanız bu sorunu atlatırsınız gibi geliyor bana.
Motosikletlerin oturuşu, kullanımı vs birbirine göre aşırı farklılıklar taşımıyor (scooter hariç, nefret ediyorum scooter kullanmaktan) pulsar 200 NS'le gidip ducati multistrada ile döndüğüm yolda hissiyata alışmak 20 saniye kadar sürdü örneğin. Benim size tavsiyem, motosiklete bindiğiniz zaman bisiklet fikrinden uzaklasıp araba fikrine yaklaşmanız. Aynı yolu biraz daha süratli ve motosiklete güvenerek deneyin, daha kolay alışırsınız.
-
09 Haziran 2016, 21:36
#12
bence geriliyorsunuz, seleye baskıya yol açıyor olabilir. ben de acemiyim ama ben de gergin olduğum atlattığım kazalar sonrası böyle hissediyorum, arkadaşlar da bahsetmiş genel olarak oturuşla ve deneyimle alakası var.
-
09 Haziran 2016, 21:37
#13
Guzel cevaplariniz icin tesekkur ederim
Yillardir race tipi bisikletlere bindim
Soyleki
Sele yuksekligi gidon yuksekliginden ortalama 10 cm daha yuksek
Bu pozisyon nerdeyse cenin pozisyonu gibi oldugundan sanirim bisiklete sarilir gibi gidiliyor
İlk deneyecegim motor tipi ninja gibi bir motor olacak sanirim dusuk gidon bana daha bir guven verecek
Mesela sadece uzerine oturmuslugum olan cbr500r bana cok rahat gelmisti ama surmek nasip olmadi tabi
Ama anladigim kadariyla spor ve ayrica buyuk enduro kullanip karar verecegim gibi gozukuyor
Bide abs gercekten lazim yani micheline ve kuru asfalta ragmen on tekerin kizaklamasi beni cok korkuttu ki limon sikma teknigi yapmistim
-
09 Haziran 2016, 21:40
#14
Motosiklet Eğitmeni
Ders aldığınız kişi bir eğitmen mi yoksa size motosiklet kullanmayı öğreten tecrübeli bir motosiklet sürücüsü mü?
Eğer bir eğitmen ise size doğru oturuşu ve nereye bakmanız gerektiğini öğretmiştir.
Bu durumda sorununuz psikolojik demektir.
-
09 Haziran 2016, 21:42
#15
resources adlı üyeden alıntı
İlk baslarken benzer seyler hisseden oldumu acaba?
Ben baskasinin motoruna bindigimde oluyor motora alismam gerekiyor frene basmaya korkuyorum
-
09 Haziran 2016, 21:43
#16
Evet iyi bir egitmen
Dogru oturus ne tam dik ne tam kambur
Ozellikle
Viraja girerken depoyu bacaginla tutacaksin dedi
Motor senin baktigin yere gider
Yolda bir sey gorursen virajda dahi hemen duz hale gelmeyi calistik
Saatlerce bayir kalkisi ve slalom calistik
Bana onerdigi motor versys 650 veya vstorm 650 idi
Ben ilk motor ucuz olsun diye pulsar aldim
-
09 Haziran 2016, 22:06
#17
resources adlı üyeden alıntı
İlk baslarken benzer seyler hisseden oldumu acaba?
Ayni motor ayni lastikler ve ilk motorum cok az trafik olan yerlerde kullanmaya calisiyorum. 7-8 ay once baslangic egitimi almistim. Henuz 50 km surdum gerci.. ama bana da tuhaf geldi, hic alisik olmadigim bana yabanci birsey oldugu icin alisirim diye dusunuyorum.
Max 70 km ye ciktim henuz 4.gunun sonunda. Herhangi bir teker kitlenmesi veya kayma yasamadim. Dusuk hizda giderken donmek icin girdigim gobekte sagolsun belediyenin yollari suladigini gordum ve tedirgin oldum ama herhangi bir sorun yasamadim.
Ben de cekiniyorum sizin gibi ama daha cok yeni oldugumuzu dusunuyorum. Mesela ben dar ve dusuk hizlarda donus kismini pek beceremedigimi dusunuyorum hemen ayaklarimi yere koymak geliyor icimden ve genelde bunu yapmaya calisiyorum.
Gaza alismak biraz zaman alicak gibi ilk gunden daha iyiyim ama tam ayarlayamiyorum. Vites buyuturken bugun devir 6 binin uzerine cikti mesela hemen gazi kapatip tekrar daha yavas gaz vererek ayarladim(debriyaji tam birakmamistim).
Korku; evet var! Ama kullanabilme istegi daha fazla.. umarim siz de ben de alisip bu maceraya devam ederiz.
Syg.
-
09 Haziran 2016, 22:11
#18
Hocanıza katılıyorum. Siz motora güvenmiyorsunuz. Tecrübenizden dolayı biraz daha büyük bir motor olsa daha çok güvenir ve daha rahat sürerdiniz diye düşünüyorum.
Ben de ehliyet kursunda 125cc motora binmiştim ve sanki viraj dönerken motor altımdan kaçacak düşcekmişim gibi gelirdi. Düz yolda bile tırsardım. Şimdi kat ve kat heybetli Honda CRF 250 L sürüyorum ve çok daha kıvrak hareketler yapıyor virajlara kendimden ve motorumdan emin giriyorum. Motor seçerken fiziksel özelliklerinize göre seçmeniz çok önemli. Ben 1.93 boyunda 100 küsür kiloda fitness ve basketbol ile uğraşan biriyim. Bu yüzden hiç bir zaman benim kalbımı taşıyamayacak bir motor düşünmedim bile. Honda CRF 250 L tam beni yansıtan bir motor o yüzden çok güveniyorum motoruma.
-
09 Haziran 2016, 22:23
#19
Motora binmeden güvensizlik hissiyatı oluşuyorsa kasılıyor olabilirsin. Dolayısıyla kaskatı motor üstünde gittiğin için hissiyatı garip geliyor olabilir.
Kapalı alanda salalom tarzı pratikler yapabilirsin, alışmanı hızlandırır. Sürekli olarakda oturuş pozisyonu ve kolları kontrol edersin
-
09 Haziran 2016, 22:25
#20
Tavsiyem egitim alin ayrica hızlı giderken bakisinizi yukseltin..
ve evet naked bir motorda birazdan uçuyorum hissi gayet normal.
Bu arada nasıl bir hoca ilk motoru 650 cc ve 200 kg üzeri öneriyor açıkçası kafam almadı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)