600 cc 4 silindir bi ss motosiklet icin yasin genc. Piste cikmayacaksin sokakta kullanacaksin motoru yasinin motoru degil.
Emin ol motorunu 12-13 bin TL'ye satsan bile, üzerine 1-2 koyup 4 silindirli motosiklet alamazsın.
En azından benim için yok öyle bir dünya.
Minimum 20bin TL olması gerekiyor, yeni nesil Cbr600 F veya Diversion f gibi seçenekler için.
Gerisi faso fiso gibi geliyor bana.
yan grenaj komple mavi değilde siyah ya ondan çok hoşuma gitti :D
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...81785684/detay
rr da r25 e rakip olacak ondan 4 silindir bile yapabilirler :D bana ekonomik olsun az hızlı olsun trafikte rahatlıkla kaçayım öyle işte :D
Valla arkadaşlar öğrenciliğimin son senesindeyim, yakıt konusunda ise param olunca binicem olmayınca binemiycem, ve motoru aldıktan sonra ekstra çıkıcak masraflara malesef param kalmayacak (sigorta hariç). Fakat artık 250 cc nin yetmediğini ciddi anlamda düşünüyorum. Bunu düşünmeme sebeb olan bugün yaptığım istanbul-tekirdağ yolculuğu 2 kişi 140ı geçemedik yanımdan 600 r sinek gibi uzadı 140la giderken sanki 50yle gider gibiydim, yol bitmek bilmedi.
Kendin başlıkta belirtmişsin çıldırmışsın 😁
Amerika'da 600cc spor motorsiklet kullanan gençlere geleceğin organ donörü diyorlar...
Malum, aletlerin kısmi ucuzluğu, kullanmak için gerekli olan ciddi eğitimi gizliyor... Bu makineyi alanın da malesef pistte alması gereken birebir eğitime bütçesi yoktur.
Binersiniz, ama kullanamazsınız, ama malesef bunu anlayacağınız hatanın sonucu trajik olabilir. Malesef forumda da örneği çok.
1500cc cruiser alın, ama 600cc racing almayın... İlle de alacaksanız para biriktirip ABS ve traction control içeren, eninde sonunda mutlaka yapacağınız ölümcül hataları kısmen örtebilecek bir model edinin.
Son 2 3 ayda 10 bin km yapmis.
Kicin kurum baglamistir birader senin.
20 yaşındaki adam ikinci el SS e para yetiştiremez. Sakın alma. Pişman olursun.
Kardeşim öncelikle kararına saygılıyım ama ne için istiyorsun?
2 şekilde motor alınabilir.
1-Zevk için
2-Gerekliği olduğu için
Zevk için alınan mmotorlar , parana göre istediğin motoru alabilirsin.İster git goldwing al istersen scooter al.Sonuçta para senin harcama yapacak sensin ve zevkini sürecek sensin.Örnek BWV 7,20 alan birinin benzin masrafını düşüneceğini sanmadığım gibi zevk için motor alan birinin benzin yada diğer masraflarını düşüneceğini sanmıyorum.
Gerekli olduğu için motor alan biri ise benzin vb. diğer masrafları gözden geçirip en uygun maliyetle en iyi performans (yol ve zaman) veren motoru alacağını düşünüyorum.
20 yaşında öğrenci olan biri için 600 cc ss motoru ne yapacaksın kardeşim.Sonuçta okula gidip geleceksin belki birazda gezersin.Benzin parası var bakım masrafı var , var oğlu var.Çalışmıyorsanda bu parayı babandan isteyeceksin.Bu şuna benzer biz öğrencilik yıllarımızda aileden gelen parayı sigaraya yatırıyoduk.Adam para gönderiyordu ben gidip sigara alıyordum havaya üflüyordum.Adamda oğlum okuyor diye kendi yemiyor içmiyor bana gönderiyordu.
Çalışmaya başlayınca sabahın 6:00 ında kalkıp moron gibi işe giderken ve akşam eve geldiğinde beyninin uyuştuğunu nlayınca paranın nasıl kazanıldığını anlıyorsun.Bu yüzden abudik gubidik sebeplerle gidip para harcamıyorsun.
Yukarıda yazdıklarım sadece sana değil yanlış anlama ve gönlün kırılmasın.
250 CC motorun varsa bu sana yetmeli eğer daha iyi motor alacaksan çalıştığın zaman al.Şu anda 600 cc lik motorun benzinine vereceğin para ile kız arkadaşını lüks yerlere götür yiyin için.Ne bileyim artı parayı biriktir yurtdışına tatile çık.Milyonalarca yapacak şey var.
Yok ben illa 600 lük motora binicem bu benim zevkim diyorsan yinede sen bilirsin.Şahsen öğrenci biri için 250 CC motor yeterli olmalı diye düşünüyorum.
Kusura bakmayın ama ben sizin 600cc 4 silindirli bir makina icin mental olarak gerekli olgunlukta görmüyorum .. Artçinla beraber 140 km/s hız yapıyorsun.. Artçının ekipmanları tam mı orasi muamma ? Tamsa dahi yolda önüne aniden çikabilecek mazot döküntüsü mıcırlı yol , çukur gibi şeyleri bertaref edebilecek reflekslere sen sahip misin ?
Yanından bir 600rr uzadi diye komplekse girme , gaza gelip hız yapma . Motosiklet bunu affedecek bir makina degil...
Unutma en iyi motorcu en yüksek hızı yapıp en iyi viraj alan değildir.. En iyisi torunlarina yol maceralarinı ve gördügü yerleri anlatabilen motorcudur...
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim, forumdaki bu kadar insan çoğınlukla bu yönde tavsiye veriyor, eminim hiç biri kötülümüğü istemiyordur. Şuan ki motorum 100 km de 5 lt civarı benzin yakıyor, ve geçenlerde yaptırdığım 10.000 bin bakımında tam 400 lira verdim (devletten aldığım kyk bursumu oraya yatırdım). Bunları düşünüyorum sonra örnek veriyom 4 silindir bi gsr600 alsam en fazla ne kadar fark edebilir diye düşünüyorum. Böyle düşününce 4 silindir motor alarak hem hayallerimi gerçekleştirmek, hemde 4 silindir bi makineye binerek kendimi dahada geliştirmek istiyorum, rahat bi şekilde sıkılmadan uzun yol yapmak istiyorum. Bu şekilde bana mantıklı gelliyor 4 silindir motor.
Bu anlattığım sadece 4 silindir motor istememe basit bir örnek
Dediğinizi daha önceki dönemlerde ben yapmıştım elimde 2.000 km bile olmamış bir cbr 250 varken sattım,sonra temiz motor bulmaya çalıştım tanıdık vasıtasıyla bulup 2004 model fazer6 aldım. Sonra ne oldu dersen eski ve 4 silindir motor almanın çok büyük risk olduğunu anladım bir yerinden ses gelse şüpheleniyorsun. Bir de arkadaşlarımızın bahsettiği şu konu var ki elinde bütçe kalmalı,her şey motoru almakla bitmiyor illaki bi eksiği çıkıyor lastiği bitik desen 1000 tl,zincir dişlisi bitik olsa 500tl vs.
Bu sebeplerden mt-07 aldım, anlatmaya çalıştığım 4 silindir alacakta olsanız mümkünse en yeni modellere bakmaya çalışın xj6 gibi. gsr600,fz6,cbr600f şu motosikletler ne hikmetse 10 yaşına da gelse 60.000 kilometreyi geçmiyor 1 yaşındaki motorum 10.000 kilometreye geldi..
2 silindir ile 4 silindir arasında uçurum var. Bu kadar uçurum olmasa zaten 4 silindir diye tutturmazdın. Şuan ki motorun 5 lt yakıosa gsr600 ortalama 6.5 lt yakıyor ki bu ortalama değer. Yani bu 6-7 lt olucak. 250cc nin bakımına 400 tl verdim kyk bursu buraya gitti dion 600 lük olunca 2 kyk bursun gidicek. Tel başına lastik fiyatları bile kat be kat artıcak.
Kısaca 600lük racing maddi durumun çok iyi olmadığı sürece öğrenci işi değil arkadaşım. Günde 20 km yol yapsan şehir içi desek 7 lt den aşağı yakıcağını sanmıyorum eski model alıcaksın büyük ihtimal. 20 km de 1.5 lt benzin yaksan 4.5 tl den üçe aşağı beş yukarı 7 tl eder. Çarp 30 günle en az 200 tl aylık benzin masrafın var. Haftasonları bu 20 km olur 50 km. Sen eğer kafana koyduysan almayı aylık 500 tl yakıta ayır derim. Bu gazla motordan inmezsin sen.
Kısaca ben;
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)