Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2.000 Km Uzun Yol İcin Soru/Goruş/Tavsiyeleriniz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mrt0661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2016
    Şehir
    ANKARA/KEÇİÖREN
    Merhaba arkadaslar
    Nasip kismet olursa kardesimle memleketimiz trabzona bi gezi amacli 1 haftaligina gidip gelelim diye dusunuyoruz
    21 agustosda cikip 28 agustosta donmeyi planliyoruz
    Uzun vadeli bi proje fakat hem ilk gezimiz olacagi hemde 125 LIK bir motorla gitmeyi plandigimiz icin yanimiza almamiz gerekenler dikkat etmemiz gerekenler hersey hskkinda bilgi almak ve gerekli hazirliklari yapmak icin erkenden actik konuyu.

    Rotamiz 1550 km felan muhtemelen 2000 km yi asacaktir



    Sorularim

    1- yanimiza almamiz gereken yedek parcalar neler olmalidir ?

    2- tek motor gitcez discover 125 ile mola ve motoru dinlendirme sikligi nekadar. Olmalidir ? ( giderken samsunda bir gece konaklayacsgiz gelirken henuz belli degil )
    3- Motoru yuklerken dikkat etmemiz gereken extra bir durum varmidir
    4- Akliniza gelen bende yoktu olsa isimi kolaylastirirdj veya sunuda mutlaka yaninda bulundur dediginiz iş kolaylastiracak biseyler varmi ?
    5 - Zincir yaglama sikligini kac kmde bir yaglayalim
    6 - 2000 km gezi surecinde motor yagini degistermeliyim drgistircek hangi marka ve numara yag koymaliyim ?
    7- guzergah uzerinde suraya kesin ugra dediginiz yerler varmi vede samsunda konaklicak yer tavsiyeniz barmidir ??

    Simdiden yorumlar icin cook tesekkur ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    1)Motor için gerekli olan malzeme; Fren,debriyaj teli, buji, lastik fitili, pompa, buji, yağ, anahtar takımı vs
    2)Motor hava soğutmalı olduğu için şişme yapmaz ama 2 kişi sürekli rampada epey zorlanır ama motor kendini belli eder gaz verirsin gitmemeye başlar o zaman motoru çek bir kenara 15-20 dk bekle hem motor dinlensin hem sen
    3)Eşyaları çok iyi yükle ki yolda düşme yapmasın
    4)Motor için gerekli olan malzemelerin hepsini mutlaka yanına al çünkü uzun yol başına ne geleceğini bilemezsin
    5)ideali 500 km de bir yağlamak gerekir
    6)Geziye çıkmadan önce değiştir marka olarak castrol yada motul öneririm
    osman86 bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Merhaba

    Biri bana acikmadan yemek ye susamadan su ic demisti... ciddi ciddi ben öyle yaptım... bence çok mantıklı bisey demiş
    Mengu16, GezeGeze ve weirdo1 bunu beğendiler.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    Biri bana acikmadan yemek ye susamadan su ic demisti... ciddi ciddi ben öyle yaptım... bence çok mantıklı bisey demiş
    ağırlıklı besin türün protein olursa bu dediğini de yaparsan kilon fit olur, ne obez nede zayıf..Ara ögün sart..

  5. #5

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Alıntı serkany adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ağırlıklı besin türün protein olursa bu dediğini de yaparsan kilon fit olur, ne obez nede zayıf..Ara ögün sart..
    Cidden ben aciktigimi da susadigimi da anlamamıştım sanırım iyi olmuştu bana ) biseyler atıştırmak ve sanki dikkatim tekrar toplanmış reset atılmış gibi oldum))

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KawasakiZ50SL
    Yola çıkmadan 15 20 gün önce özellikle bel ve sırt egzersizlerine başlayıp uyku ve beslenme düzeninizi halledin. Yoksa o yol boyunca uyuşmaktan kasılmaktan ne keyif alabilirsiniz nede güvenli şekilde sürüş yapabilirsiniz.

  7. #7

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    125'lik motorla artçılı ve yüklü Karadeniz sahil yolu. Art arda sert virajların olduğu, iki arabanın zor sığdığı dar bir yolda arkadan gelen otobüs sizi geçmek için sizi yolun dışına çıkmaya zorlayacak. Diğer yol kullanıcıları olmasa bile sadece yolun sert virajlı yapısı bile ehliyeti yeni almış sürücüler için zorlayıcı olacak. Cesaret isteyen üst düzey bir macera. Keyifli, güvenli sürüşler.

    1. Yedek parçaya gerek yok. Geceye kalmamak ve cepte bol nakit para yeter.

    2. Molalar zaten yorulunca belli olur. Ben daha 600 km giderdim ama 100 km oldu dur bir mola vereyim diye durulmaz. Yorulunca, çişi gelince, susayınca, götü acıyınca mola veriliyor. Hiç biri olmasa benzin biter, almak için durulur zaten. Motor sizden özellikle mola isteyeceği zaman hararet lambasını yakar ki bu da çok çok çok düşük bir ihtimal.

    3. Motora iki kişi bindikten ve arka çantayı da yükledikten sonra zaten biraz insaf edip daha fazla ağırlık yüklememek akıllıca olabilir.

    4. Nakit para, bolca.

    5. Yola çıkmadan bir gece önce zincir yağlanır. Sabaha kadar o yağ zincire yapışır. Konaklanacak yere gelinceye kadar başkaca yağlanmaz. Konaklanacak yere gelip motordan eşyaları indikten sonra henüz zincir sıcakken zincir yeniden yağlanır. Ertesi gün yine yola çıkılır. Tüm gün sürüş ile varış noktasına ulaşınca yeniden yağlanır. Yolculuk esnasında molalarda zincir yağlanmaz.

    6. Motorun kullanıcı kılavuzunda kaç km'de bir yağ değişimi yapılması öneriliyorsa o km gelince yağ değiştirilir. Örneğin 3000 km'de bir yağ değişecekse ve en son 2500 km önce yağ değiştiyse pratik olsun diye yolculuğa çıkmadan önce yağ değiştirilir ki yolda belde bir de motorcu dükkanı ve yağ aramayalım. Gerçi Samsun'da Trabzon'da bulunur zor değildir. Oralarda da yapılabilir. 3000 km yağ bakımı diyelim ki yoldayken geldi. Trabzona'a 400 km yol var. Orada durup yağ filan aramaya gerek yok. Trabzon'a varınca değişir.

    7. hotels.com

    Bir daha vurgulayayım: Yol eğitimi almamış, bir tam günlük virajlı bir rotada yol tecrübesi olmayan sürücüler için otobüslerden daha yavaş kalan bir motorla artçılı yüklü bu kadar teknik bir rotada bahsi geçen sürüş hayli risklidir. Yapmamak belki de daha akıllıca olur.
    weirdo1 bunu beğendi.

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    O motorun o yolda tek kişi binildiğinde bile canı çıkar. 2 kişi binildiğinde sürücüsüne resmen eziyet olur.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    125 lik motorla tek kişi neyse de iki kişi uzun yol üçünüze de eziyet olur

  10. #10

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Servis noktalarının listesini, telefon numaralarıyla birlikte çıkarmanda fayda olabilir.

    Seyahatinizi bir servis noktasının kapsama alanından diğer servis noktasının kapsama alanına kadar adadan adaya zıplama olarak düşünebilirsin.

    Tehlikeli bölge de, oraya kadar gelemeyiz, bi kamyonet falan bul getir bakalım diyecekleri "kapsama alanı dışında" kalacağın yerler.

    O yüzden, motosiklet seçerken yaygın servis ağına da özenle dikkat etmek gerekir.

  11. #11
    mrt0661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2016
    Şehir
    ANKARA/KEÇİÖREN
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125'lik motorla artçılı ve yüklü Karadeniz sahil yolu. Art arda sert virajların olduğu, iki arabanın zor sığdığı dar bir yolda arkadan gelen otobüs sizi geçmek için sizi yolun dışına çıkmaya zorlayacak. Diğer yol kullanıcıları olmasa bile sadece yolun sert virajlı yapısı bile ehliyeti yeni almış sürücüler için zorlayıcı olacak. Cesaret isteyen üst düzey bir macera. Keyifli, güvenli sürüşler.

    1. Yedek parçaya gerek yok. Geceye kalmamak ve cepte bol nakit para yeter.

    2. Molalar zaten yorulunca belli olur. Ben daha 600 km giderdim ama 100 km oldu dur bir mola vereyim diye durulmaz. Yorulunca, çişi gelince, susayınca, götü acıyınca mola veriliyor. Hiç biri olmasa benzin biter, almak için durulur zaten. Motor sizden özellikle mola isteyeceği zaman hararet lambasını yakar ki bu da çok çok çok düşük bir ihtimal.

    3. Motora iki kişi bindikten ve arka çantayı da yükledikten sonra zaten biraz insaf edip daha fazla ağırlık yüklememek akıllıca olabilir.

    4. Nakit para, bolca.

    5. Yola çıkmadan bir gece önce zincir yağlanır. Sabaha kadar o yağ zincire yapışır. Konaklanacak yere gelinceye kadar başkaca yağlanmaz. Konaklanacak yere gelip motordan eşyaları indikten sonra henüz zincir sıcakken zincir yeniden yağlanır. Ertesi gün yine yola çıkılır. Tüm gün sürüş ile varış noktasına ulaşınca yeniden yağlanır. Yolculuk esnasında molalarda zincir yağlanmaz.

    6. Motorun kullanıcı kılavuzunda kaç km'de bir yağ değişimi yapılması öneriliyorsa o km gelince yağ değiştirilir. Örneğin 3000 km'de bir yağ değişecekse ve en son 2500 km önce yağ değiştiyse pratik olsun diye yolculuğa çıkmadan önce yağ değiştirilir ki yolda belde bir de motorcu dükkanı ve yağ aramayalım. Gerçi Samsun'da Trabzon'da bulunur zor değildir. Oralarda da yapılabilir. 3000 km yağ bakımı diyelim ki yoldayken geldi. Trabzona'a 400 km yol var. Orada durup yağ filan aramaya gerek yok. Trabzon'a varınca değişir.

    7. hotels.com

    Bir daha vurgulayayım: Yol eğitimi almamış, bir tam günlük virajlı bir rotada yol tecrübesi olmayan sürücüler için otobüslerden daha yavaş kalan bir motorla artçılı yüklü bu kadar teknik bir rotada bahsi geçen sürüş hayli risklidir. Yapmamak belki de daha akıllıca olur.
    Yorum icin cok tesekkurler
    Hocam yollar eskisi gibi degil duble yol temiz asvalt eskisi gibi biyanin ucurum bi yanin dag tek serit degil. Virajlarda hayli uygun acilara getirildi. Fazla yorkadan yolda kalmafan bitiririz insallah

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------

    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1)Motor için gerekli olan malzeme; Fren,debriyaj teli, buji, lastik fitili, pompa, buji, yağ, anahtar takımı vs
    2)Motor hava soğutmalı olduğu için şişme yapmaz ama 2 kişi sürekli rampada epey zorlanır ama motor kendini belli eder gaz verirsin gitmemeye başlar o zaman motoru çek bir kenara 15-20 dk bekle hem motor dinlensin hem sen
    3)Eşyaları çok iyi yükle ki yolda düşme yapmasın
    4)Motor için gerekli olan malzemelerin hepsini mutlaka yanına al çünkü uzun yol başına ne geleceğini bilemezsin
    5)ideali 500 km de bir yağlamak gerekir
    6)Geziye çıkmadan önce değiştir marka olarak castrol yada motul öneririm
    Belirtiginiz herseyi almaya ozen gostericem. Gaz teljde almam gerekirmi
    zaferce bunu beğendi.

  12. #12
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı mrt0661 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorum icin cok tesekkurler
    Hocam yollar eskisi gibi degil duble yol temiz asvalt eskisi gibi biyanin ucurum bi yanin dag tek serit degil. Virajlarda hayli uygun acilara getirildi. Fazla yorkadan yolda kalmafan bitiririz insallah

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------



    Belirtiginiz herseyi almaya ozen gostericem. Gaz teljde almam gerekirmi
    Yukarıda yazılan listedeki hiç bir ürünü kullanmayacaksın bile , bence hiç birini almana gerek yok. Fitil alabilirsin sadece nolur nolmaz. onun dışında çantalarını ve artçını al hadi iyi yolculuklar

  13. #13

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Olur olmasına da sağlam yorucu olur. Keyif istek ve yorgunluk bezginlik içinizde ve dışınızda yarış yaparlar.

  14. #14
    mrt0661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2016
    Şehir
    ANKARA/KEÇİÖREN
    Alıntı OğuzÖztürk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olur olmasına da sağlam yorucu olur. Keyif istek ve yorgunluk bezginlik içinizde ve dışınızda yarış yaparlar.
    Bakalim ne hissedecez ;-)

  15. #15
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Bence yanına artçıyı almamakla başlayabilirsin hem yükün var hem hem artçı valla üçünüze yazık olur Yanına alman gereken tek şey lastik tamir kiti. Yerleşim yerleri zaten birbirine yakın illaki bi sorun olursa mutlaka bir yere gidersin.

  16. #16

    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Bence bi motor daha alın

  17. #17
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Merhaba Murat,
    Salı günü 125'lik Mondial Drift ile yola çıktım. 3 gün içinde 1.500 km yol yaparak, Ardahan'a vardım. Bu uzun yol tecrübem ile sorularına cevap vermeye çalışayım.

    1-Sen, bir arkadaşın ve eşyalarınız 125'lik bir motorda yolculuk yapacaksınız. İstiab haddini aşmış durumdasınız. Bu nedenle yanına extra yük yapacağı için lastik fitili ve el pompası dışında bir şey alma. Çünkü yol güzergahın oldukça işler bir güzergah ve herhangi bir arıza durumunda en yakın ilçeye ulaşman en fazla yarım saatini alır.

    2-İlk mola yerin Samsun. Yani ilk gün Ankara-Samsun yaklaşık 410 km yol yapacaksınız. Hiç mola vermeseniz bile Çorum-Merzifon arasında bir yerde benzin almanız gerekecek. Samsun'da yine depoyu doldurduğunuz far ederek söylüyorum, 2. gün yola çıkınca da Giresun civarında benzin almak zorunda kalacaksınız. Ama yaklaşık her 100 km.de bir 5-10 dakika çay-kahve molası vermek zorunda kalacaksınız. Çünkü her şey yolunda gitse bile, 100 km.den sonra çömlek bayağı sızlamaya ve sızlanmaya başlıyor. Ben 55 yaşındayım, belki de benim yaşımdan ötürü böyledir, siz gençsiniz, belki vurur kırbacı, benzin molasına kadar 200-250 km gidersiniz, kim bilir? Yani motorunuz değil, siz sıkıntı yaşayabilirsiniz, mola için.

    3-Motoru yüklerken, motoru orta sehpa üzerine al ki, motor düzgün dursun ve yükler dengeli yüklensin. Ayrıca ip veya lastik ile bağladıktan sonra kesinlikle ve kesinlikle yükünü 3-5 kere koli bandı ile sarmala. İp veya lastik ile ne kadar sıkı bağlarsan bağla, yük belli bir müddet sonra bir tarafa torbalanıyor ve kayıyor. Koli bandı kaymayı önlüyor.

    4-İstanbul'dan geçtiğimiz Salı günü yola çıktığımda hava günlük güneşlikti. Düzce'yi geçince yağmur başladı. Üşüdüm, gidemedim. Yola çıktıktan 250 km sonra Bolu'da gecelemek zorunda kaldım. Bu nedenle yanınıza muhakkak yağmurluk ve bot yağmurluğu alın. Kask ve mont arasını baf veya atkı ile iyi kapatın, en çok soğuk alan bölge orası oluyor. İkinci gün, Çarşamba günü Bolu'dan çıktım ve memleketim Zile'ye kadar 500 km yaptım. Yolda Ankara'ya uğradım. Yağmurluğum Ankara'da idi, onu aldım. Kırıkkale civarında yağmura, Alaca civarında doluya yakalandım. Yağmurluğun faydasını orada gördüm. Üçüncü gün, yani dün sabah 8.30 civarı Zile'den çıktım ve Ardahan'a akşam 8.30 gibi, 800 km yolu 12 saatte kat ederek vardım. Refahiye, Aşkale ve Oltu civarında şiddetli yağmura yakalandım. Ama ekipmanım iyi olduğu için, sıkıntı yaşamadım. Sadece akşama doğru hava çok soğuduğu için Göle civarında kasktan gelen soğuk nedeni ile burnum şıpırdamaya başladı. Ancak 1 saat içinde Ardahan'a vardım ve sıcak ortamda kendime geldim.

    5-Bu konuda pek fazla bilgim yok ama kısıtlı bilgim ile Ankara'da zinciri gerdir ve yağla, bu işlemi samsunda tekrarla, Trabzonda yine yap.

    6-Bu konuda pek fazla bilgim yok ama yine kısıtlı bilgim ile, motorun el kitabında hangi sıklıkta yağ değiştirilmesi gerekiyor ise, hesapla ve o mesafeye nerde ulaşırsan, değiştir.

    7-Yolda uğranılacak yer senin keyfine kalmış. Samsun'da DSİ, Karayolları ve Öğretmenevi gibi yerlerde kalmanı tavsiye edebilirim. Fiyatlar makul, konfor orta sınıftır.








    125 motor üzerinde 2 kişi ve yükünüz ile çok sıkıntılı bir yolculuk yapacağınızı tahmin ediyorum. Ortalama süratiniz 50-60 km/ saat civarında olacak. Yani Ankara'dan çıktıktan sonra Samsun'a varmanız yaklaşık 7-8 saat sürecek. Bu motorunuzun hızı ile değil, verdiğiniz molalar yüzünden bu kadar uzun olacak. Tekeriniz düz bassın.
    OğuzÖztürk bunu beğendi.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  18. #18
    mrt0661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2016
    Şehir
    ANKARA/KEÇİÖREN
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Murat,
    Salı günü 125'lik Mondial Drift ile yola çıktım. 3 gün içinde 1.500 km yol yaparak, Ardahan'a vardım. Bu uzun yol tecrübem ile sorularına cevap vermeye çalışayım.

    1-Sen, bir arkadaşın ve eşyalarınız 125'lik bir motorda yolculuk yapacaksınız. İstiab haddini aşmış durumdasınız. Bu nedenle yanına extra yük yapacağı için lastik fitili ve el pompası dışında bir şey alma. Çünkü yol güzergahın oldukça işler bir güzergah ve herhangi bir arıza durumunda en yakın ilçeye ulaşman en fazla yarım saatini alır.

    2-İlk mola yerin Samsun. Yani ilk gün Ankara-Samsun yaklaşık 410 km yol yapacaksınız. Hiç mola vermeseniz bile Çorum-Merzifon arasında bir yerde benzin almanız gerekecek. Samsun'da yine depoyu doldurduğunuz far ederek söylüyorum, 2. gün yola çıkınca da Giresun civarında benzin almak zorunda kalacaksınız. Ama yaklaşık her 100 km.de bir 5-10 dakika çay-kahve molası vermek zorunda kalacaksınız. Çünkü her şey yolunda gitse bile, 100 km.den sonra çömlek bayağı sızlamaya ve sızlanmaya başlıyor. Ben 55 yaşındayım, belki de benim yaşımdan ötürü böyledir, siz gençsiniz, belki vurur kırbacı, benzin molasına kadar 200-250 km gidersiniz, kim bilir? Yani motorunuz değil, siz sıkıntı yaşayabilirsiniz, mola için.

    3-Motoru yüklerken, motoru orta sehpa üzerine al ki, motor düzgün dursun ve yükler dengeli yüklensin. Ayrıca ip veya lastik ile bağladıktan sonra kesinlikle ve kesinlikle yükünü 3-5 kere koli bandı ile sarmala. İp veya lastik ile ne kadar sıkı bağlarsan bağla, yük belli bir müddet sonra bir tarafa torbalanıyor ve kayıyor. Koli bandı kaymayı önlüyor.

    4-İstanbul'dan geçtiğimiz Salı günü yola çıktığımda hava günlük güneşlikti. Düzce'yi geçince yağmur başladı. Üşüdüm, gidemedim. Yola çıktıktan 250 km sonra Bolu'da gecelemek zorunda kaldım. Bu nedenle yanınıza muhakkak yağmurluk ve bot yağmurluğu alın. Kask ve mont arasını baf veya atkı ile iyi kapatın, en çok soğuk alan bölge orası oluyor. İkinci gün, Çarşamba günü Bolu'dan çıktım ve memleketim Zile'ye kadar 500 km yaptım. Yolda Ankara'ya uğradım. Yağmurluğum Ankara'da idi, onu aldım. Kırıkkale civarında yağmura, Alaca civarında doluya yakalandım. Yağmurluğun faydasını orada gördüm. Üçüncü gün, yani dün sabah 8.30 civarı Zile'den çıktım ve Ardahan'a akşam 8.30 gibi, 800 km yolu 12 saatte kat ederek vardım. Refahiye, Aşkale ve Oltu civarında şiddetli yağmura yakalandım. Ama ekipmanım iyi olduğu için, sıkıntı yaşamadım. Sadece akşama doğru hava çok soğuduğu için Göle civarında kasktan gelen soğuk nedeni ile burnum şıpırdamaya başladı. Ancak 1 saat içinde Ardahan'a vardım ve sıcak ortamda kendime geldim.

    5-Bu konuda pek fazla bilgim yok ama kısıtlı bilgim ile Ankara'da zinciri gerdir ve yağla, bu işlemi samsunda tekrarla, Trabzonda yine yap.

    6-Bu konuda pek fazla bilgim yok ama yine kısıtlı bilgim ile, motorun el kitabında hangi sıklıkta yağ değiştirilmesi gerekiyor ise, hesapla ve o mesafeye nerde ulaşırsan, değiştir.

    7-Yolda uğranılacak yer senin keyfine kalmış. Samsun'da DSİ, Karayolları ve Öğretmenevi gibi yerlerde kalmanı tavsiye edebilirim. Fiyatlar makul, konfor orta sınıftır.


    http://i.hizliresim.com/v4oa6v.jpg


    http://i.hizliresim.com/X4Ybb7.jpg


    125 motor üzerinde 2 kişi ve yükünüz ile çok sıkıntılı bir yolculuk yapacağınızı tahmin ediyorum. Ortalama süratiniz 50-60 km/ saat civarında olacak. Yani Ankara'dan çıktıktan sonra Samsun'a varmanız yaklaşık 7-8 saat sürecek. Bu motorunuzun hızı ile değil, verdiğiniz molalar yüzünden bu kadar uzun olacak. Tekeriniz düz bassın.
    Merhaba abi
    Yorumun icin cok tesekkur ederim abi
    Soylediklerini dikkate alicam abi

    Kase-i farfur senin yadindan dolayidegil abi 150 Kmden sonra his kaybi yasaniyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------

    güncel. . . . . .

  19. #19
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    yola çıkmadan yağ değişimini yapınız
    patlak köpüğü, gaz, fren, debriyaj teli ve 2 litrelik şişede benzin alınız ( tecrübeyle sabittir )
    dikkat dağıldığı anda 15 dk da bir bile olsa molayı ihmal etmeyin.
    kan şekeri düşüklüğünü hişssetmezsiniz o an ama acil manevra gerektiğinde geç algı ve geç tepki kazaya sebebiyet veren en önemli unsurlardandır.
    yanınıza şekerli ve tuzlu biskuvi ve asitli olmayan içecekler alın. bolca su tüketin.
    susatacak meyve ve yiyeceklerden uzak durun ( ayran, limon, portakal, kızartma kavurma,i soğanlı kebap vs )
    hazmı kolay yiyecekler yeyin.
    yolda mekanik sorunlardan çok konfor sorunuyla başa çıkmanız keyif almanızı arttıracaktır.
    ille de iki günde bitmeyiversin yol, keyfini çıkartın. varılacak yere er geç varılacaktır Allahın izniyle, yolun tadını da çıkartın
    bize de güzel bir gezi raporu hazırlamayı unutmayın..
    aklıma gelenler bunlar.
    ben istanbul-mersin arası gelirken
    sabah 4,30 evden çıktım
    ilk molada çorba içtim ( ferfecir opet )
    bolu da yemek yedim + yakıt ikmali ( opet )
    tuz gölünün keyfini çıkardım
    oralarda kavun alıp yedim
    BOLUDAN TUZ GÖLÜNÜ GECENE DEK BİR TEK BİLİNDİK MARKA yakıt istasyonu yoktu. çook ilerde shell vardı
    ankara girişinde yakıt vs ihtiyaçlar
    aksaray yemek çay otlara uzanma, kıza bir şekerleme uykusu ( petrolün arka çimlerinde
    pozantı yakıt ikmali
    tarsus opet dinlenme
    mersin ev

    GSR600 2010 ABS
    985km

    doyamadım )
    ( yağmurluk ve ayakkabılar için bolca poşet bulundurun )

  20. #20
    mrt0661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2016
    Şehir
    ANKARA/KEÇİÖREN
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yola çıkmadan yağ değişimini yapınız
    patlak köpüğü, gaz, fren, debriyaj teli ve 2 litrelik şişede benzin alınız ( tecrübeyle sabittir )
    dikkat dağıldığı anda 15 dk da bir bile olsa molayı ihmal etmeyin.
    kan şekeri düşüklüğünü hişssetmezsiniz o an ama acil manevra gerektiğinde geç algı ve geç tepki kazaya sebebiyet veren en önemli unsurlardandır.
    yanınıza şekerli ve tuzlu biskuvi ve asitli olmayan içecekler alın. bolca su tüketin.
    susatacak meyve ve yiyeceklerden uzak durun ( ayran, limon, portakal, kızartma kavurma,i soğanlı kebap vs )
    hazmı kolay yiyecekler yeyin.
    yolda mekanik sorunlardan çok konfor sorunuyla başa çıkmanız keyif almanızı arttıracaktır.
    ille de iki günde bitmeyiversin yol, keyfini çıkartın. varılacak yere er geç varılacaktır Allahın izniyle, yolun tadını da çıkartın
    bize de güzel bir gezi raporu hazırlamayı unutmayın..
    aklıma gelenler bunlar.
    ben istanbul-mersin arası gelirken
    sabah 4,30 evden çıktım
    ilk molada çorba içtim ( ferfecir opet )
    bolu da yemek yedim + yakıt ikmali ( opet )
    tuz gölünün keyfini çıkardım
    oralarda kavun alıp yedim
    BOLUDAN TUZ GÖLÜNÜ GECENE DEK BİR TEK BİLİNDİK MARKA yakıt istasyonu yoktu. çook ilerde shell vardı
    ankara girişinde yakıt vs ihtiyaçlar
    aksaray yemek çay otlara uzanma, kıza bir şekerleme uykusu ( petrolün arka çimlerinde
    pozantı yakıt ikmali
    tarsus opet dinlenme
    mersin ev

    GSR600 2010 ABS
    985km

    doyamadım )
    ( yağmurluk ve ayakkabılar için bolca poşet bulundurun )
    teşekkür ederim
    allahın ıznıyle yapa bilirsek mukellef bir gezi raporu hazırlıcaz
    senın makıne iyimiş hocam . bizimki dayanır diye umud ediyoruz .


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)