Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

MOTOSİKLET İÇİN RAMPA YAPIMI!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Selamün Aleyküm değerli üyeler motosikleti bahçeye indirmek ve camımın önüne park edip kilitlemek için hafta sonu ufak bir çalışma yaptım. Çünkü motoru sokağa park etmek istemiyorum. Yaptığım çalışmanın resimlerini çektim. Motosikletin iniş yerinin çalışmadan önceki ve sonraki hali aşağıdadır.

    Rampa bana biraz ince gibi geldi sizce biraz daha genişletmelimiyim? Ya da ne rampanın ne gibi eksiklikleri ve hataları var?

    Lütfen değerli yorumlarınızı esirgemeyin.
    Saygılarımla A.Volkan







    oluroyle ve banno1957 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    daha ne olsun ben 20cm tahta üzerinde 1 m karşıya gidiyorum betondan olunca sıkıntı yok yinede dikkatli ol motorun üstündeyken rampadan inme
    A.Volkan bunu beğendi.

  3. #3
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha ne olsun ben 20cm tahta üzerinde 1 m karşıya gidiyorum betondan olunca sıkıntı yok yinede dikkatli ol motorun üstündeyken rampadan inme
    Erkin ustam rampadan motorla inme derken
    Ahmetcan45 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    10 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha ne olsun ben 20cm tahta üzerinde 1 m karşıya gidiyorum betondan olunca sıkıntı yok yinede dikkatli ol motorun üstündeyken rampadan inme
    bence motorun üstündeyken inmesi lazım ayakta indirirken geniş olmadığı için baya sıkıntı olur
    A.Volkan bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Eline sağlık, yan/arka ayaklıklar, egzoz şişkinliğini hesab edib temkinle inip/çıkarın, ortada olup sağ/sol boş olsa idi problem olmazdı, ancak bir taraf beton satıh olduğundan temkinli olun indir/çıkar yapariken.
    A.Volkan ve oluroyle bunu beğendiler.

  6. #6
    Ahmetcan45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2013
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    YBR 125 -- YZF R25 -- CBR 600RR -- YZF R1
    rampadan motorla inmezse neyle inecek nası indirecek o motoru oradan
    A.Volkan bunu beğendi.

  7. #7
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Dostum bence betonun üstüne en basitinden çizikler at ki ıslanır da kaygan hale gelirse kızaklayıp duvara doğru hızlanma
    Ali Bircan, SAZMAN, banno1957 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Gayet güzel olmuş.Ama rampadan inip çıkarken ayaklıkların ve egsozsun sürtme olasığı var.Yandaki duvar olmasa sorun yok aslında.Dikkatli şekilde bir deneme yapmadan kesin bir şey söylemek yanlış olur.
    A.Volkan bunu beğendi.

  9. #9
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Eğer beton daha kurumadıysa rampaya eğime dik olacak şekilte tırmık gibi birşeyle hafif çizikler atın da motoru indirirken lastik kayma ihtimali olmasın.
    Normalde kaymaz aslında ama oldu ki yağışlı havada veya sabah serinliğinde hafif don olduğunda eğik yüzey kayganlaşabilir. eğime dik olarak tırtıklı bir zemin olursa daha iyi olur ve kayma ihtimali de olmaz.
    A.Volkan bunu beğendi.

  10. #10
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Islandığında indirip çıkarmanız zor olur. 15 cm'de bir enine çizgiler çekerek su tahliyesi ve lastiklerin kaymaması için uygun yüzey oluşturmanız gerekiyordu. Ayrıca zamanla çatlama yapıp kırılacak. Herhangi bir donatı kullanmayıp yanından istinatlamadan dökmüşsünüz çimentoyu. Zaman içerisinde kırılıp tekrar maliyet çıkaracak bilginiz olsun. Şu anda priz almıştır (kurumuştur) herhalde. En azından üstüne belli aralıklarla kağıt zımpara yapıştırın da lastikler rahat tutunsun. Ufak bir tavsiye. Güle güle kullanın.
    A.Volkan, bindiregandi ve beykurt bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  11. #11
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    şöyle demek istedim
    motosiklete binip çalıştırıp vitese takıp sürerek sıkıntılı olur babında elde indirip cıkarmak daha güvenli olur resimden oralar dar ve engebeli görünüyor resim yanıltıyorsa oralar genişse yazdıklarımı geri alıyorum
    A.Volkan bunu beğendi.

  12. #12
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Mahalin geniş açılı bir fotoğrafını da verseydin keşke.

    Yer sıkıntısı yoksa duvarın dibinden değilde duvardan uzakalaşarak kalıp ile yapabilirdin. üst noktası sabit fakat alt noktası duvardan uzak olsaydı duvara sürtme ihtimalin de olmaz idi.

    Rampadan motor üstünde geri geri iner öylece bırakırdın, çıkarken de çalıştırıp çıkardın. Manevraya gerek olmazdı.

    Alanı geniş açıdan fotoğrafla, belki iniş noktasını genişletip bir etek gibi yapman gerekebilir.
    yürekçe ve A.Volkan bunu beğendiler.

  13. #13
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık, yan/arka ayaklıklar, egzoz şişkinliğini hesab edib temkinle inip/çıkarın, ortada olup sağ/sol boş olsa idi problem olmazdı, ancak bir taraf beton satıh olduğundan temkinli olun indir/çıkar yapariken.
    Hocam benim korkum motorun altı vurur mu eğim yeterli mi ? Belki rampanın enini biraz daha genişletmeliyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:45 ----------

    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum bence betonun üstüne en basitinden çizikler at ki ıslanır da kaygan hale gelirse kızaklayıp duvara doğru hızlanma
    Aynen kardeşim bu detay açıkçası aklıma gelmemişti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------

    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gayet güzel olmuş.Ama rampadan inip çıkarken ayaklıkların ve egsozsun sürtme olasığı var.Yandaki duvar olmasa sorun yok aslında.Dikkatli şekilde bir deneme yapmadan kesin bir şey söylemek yanlış olur.
    Toprağım aslında benim korkumda motorun altının sürtmesi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer beton daha kurumadıysa rampaya eğime dik olacak şekilte tırmık gibi birşeyle hafif çizikler atın da motoru indirirken lastik kayma ihtimali olmasın.
    Normalde kaymaz aslında ama oldu ki yağışlı havada veya sabah serinliğinde hafif don olduğunda eğik yüzey kayganlaşabilir. eğime dik olarak tırtıklı bir zemin olursa daha iyi olur ve kayma ihtimali de olmaz.
    Aynen Süleyman hocam siz ve diğer üyeler uyarınca aklıma takıldı bu zeminin tırtıklı olması gerektiği detayı ancak sanırım beton kurudu dün saat 4 gibi bitirdim rampayı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------

    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Islandığında indirip çıkarmanız zor olur. 15 cm'de bir enine çizgiler çekerek su tahliyesi ve lastiklerin kaymaması için uygun yüzey oluşturmanız gerekiyordu. Ayrıca zamanla çatlama yapıp kırılacak. Herhangi bir donatı kullanmayıp yanından istinatlamadan dökmüşsünüz çimentoyu. Zaman içerisinde kırılıp tekrar maliyet çıkaracak bilginiz olsun. Şu anda priz almıştır (kurumuştur) herhalde. En azından üstüne belli aralıklarla kağıt zımpara yapıştırın da lastikler rahat tutunsun. Ufak bir tavsiye. Güle güle kullanın.
    Hocam sanırım uyarılar doğrultusunda rampanın yüzeyini biraz tırtıklı hale getireceğim. Birde belli aralıklarla suluyorum rampayı dediğiniz gibi çatlama olmasın diye.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------

    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şöyle demek istedim
    motosiklete binip çalıştırıp vitese takıp sürerek sıkıntılı olur babında elde indirip cıkarmak daha güvenli olur resimden oralar dar ve engebeli görünüyor resim yanıltıyorsa oralar genişse yazdıklarımı geri alıyorum
    Erkin hocam aslında motoru çalıştırmadan rampadan çıkarmayı bende isterim ama gücüm yeter mi bilmiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------

    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mahalin geniş açılı bir fotoğrafını da verseydin keşke.

    Yer sıkıntısı yoksa duvarın dibinden değilde duvardan uzakalaşarak kalıp ile yapabilirdin. üst noktası sabit fakat alt noktası duvardan uzak olsaydı duvara sürtme ihtimalin de olmaz idi.

    Rampadan motor üstünde geri geri iner öylece bırakırdın, çıkarken de çalıştırıp çıkardın. Manevraya gerek olmazdı.

    Alanı geniş açıdan fotoğrafla, belki iniş noktasını genişletip bir etek gibi yapman gerekebilir.
    Anladım Olcay hocam akşam bir kaç resim daha yüklemeye çalışacağım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------

    Değerli yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim! İyi ki varsınız.
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  14. #14
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Rampayı sağa doğru biraz daha genişletebilirsin. Daha güvenli iner çıkarsın.
    A.Volkan bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli tnt 250
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Islandığında indirip çıkarmanız zor olur. 15 cm'de bir enine çizgiler çekerek su tahliyesi ve lastiklerin kaymaması için uygun yüzey oluşturmanız gerekiyordu.
    Arkadaşın dediğine ek olarak inşaat demirleri varya parça parça kesip aralara koyarsan iyi olur çünkü beton zamanla aşınıyor
    A.Volkan bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    14 Aralık 2015
    Genişlet en az iki katı yap. ucu ucuna geçme ne gerek var? Düşersin çizersn kayarsin
    A.Volkan bunu beğendi.

  17. #17
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Aşağı doğru genişleyen yapıda olsun. Yani aşağı tarafı yukardan en az iki kati geniş olsun. Ve beton yaş iken hafif çizikler atmayı unutmayın, yağmurda falan kaymasın.
    A.Volkan bunu beğendi.

  18. #18
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Alıntı EthanHunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rampayı sağa doğru biraz daha genişletebilirsin. Daha güvenli iner çıkarsın.
    Anladım hocam mantıklı diğer üyelerde o konuda uyardı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:39 ----------

    Alıntı Ekarahan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşın dediğine ek olarak inşaat demirleri varya parça parça kesip aralara koyarsan iyi olur çünkü beton zamanla aşınıyor
    Hocam sanırım hafta sonu kuruyan yerin üstüne 1 kat beton daha atacağım. Böylece dediğiniz gibi bir ekleme yapabilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------

    Alıntı Uçan Kar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genişlet en az iki katı yap. ucu ucuna geçme ne gerek var? Düşersin çizersn kayarsin
    Aynen hocam benimde içime sinmedi genişlik.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

    Alıntı AurorAbeam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağı doğru genişleyen yapıda olsun. Yani aşağı tarafı yukardan en az iki kati geniş olsun. Ve beton yaş iken hafif çizikler atmayı unutmayın, yağmurda falan kaymasın.
    Ali kardeşim artık pazar sabahı dediğiniz tarzda tekrardan bir düzeltme yapacağım rampada.
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  19. #19
    white_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2013
    Şehir
    balıkesir/çanakkale
    Motosikleti
    ybr 125
    Dostum rampa güzel olmuş eline sağlık ama..söylemedende edemeyeceğim fotoğrafta görünen taşlar tarihi eser gibi duruyor şayet olmasa bile nasıl kıyıpta üstüne beton döktün güzelim taşların anlamış değilim..dolgu olarak başka malzeme kullansaydın keşke
    A.Volkan bunu beğendi.

  20. #20
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Alıntı white_king adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum rampa güzel olmuş eline sağlık ama..söylemedende edemeyeceğim fotoğrafta görünen taşlar tarihi eser gibi duruyor şayet olmasa bile nasıl kıyıpta üstüne beton döktün güzelim taşların anlamış değilim..dolgu olarak başka malzeme kullansaydın keşke
    Yok kardeşim tarihi eser olduğunu sanmıyorum.Ama betonu onların üstüne dökmedim onlar oynuyor yerinden zorlayınca Bizim komşulardan biri evine tadilat yaptı ordan çıkmış bu avizenin altına yerleştirilenlerden galiba
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)