Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincirin ilk geldigi zaman üstündeki yağ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R6
    Merhabalar arkadaşlar dıd zincir aldım ben bu zincir ilk gelfiginde üstünde bir sıvı vardı yapışkan gresmiydi emin degilim bilen varmıdır bunu soruyorum çünkü o sıvı üstünde varken zinciri işk takıp sürdügümde böyle rahat bir vites geçişi yok yani daha sonr yeniden yaglamam gerekince motul spreyle yagladım ama yok o eski geçiş gitti , birde. Bu benim arka dişlide sıralı 3 tanesini yemiş ve zincirin bir yerinde yukarı sallıyor hafif ondan yaparmı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı spxwOw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar arkadaşlar dıd zincir aldım ben bu zincir ilk gelfiginde üstünde bir sıvı vardı yapışkan gresmiydi emin degilim bilen varmıdır bunu soruyorum çünkü o sıvı üstünde varken zinciri işk takıp sürdügümde böyle rahat bir vites geçişi yok yani daha sonr yeniden yaglamam gerekince motul spreyle yagladım ama yok o eski geçiş gitti , birde. Bu benim arka dişlide sıralı 3 tanesini yemiş ve zincirin bir yerinde yukarı sallıyor hafif ondan yaparmı
    Vites geçişinin zincirin yağlı olmasıyla bir alakası yok, varsa bile hissedilir bir şey değil. Zinciri sadece yağlamayın, önce gaz yağı vs. bir maddeyle temizleyip eski yağ ve kir karışımından arındırın, sonra kullandığınız madde uçunca yağlayıp yağ zincire iyice emilene kadar kullanmayın.

    Vites geçişlerini etkileyen şey; debriyaj ayarı ve motor yağıdır. Debriyaj yeteri kadar ayırmıyorsa ya da motor yağı eskiyip özelliğini kaybetmişse kemikli vites geçişleriniz olur.

  3. #3

    Üyelik
    29 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R6
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites geçişinin zincirin yağlı olmasıyla bir alakası yok, varsa bile hissedilir bir şey değil. Zinciri sadece yağlamayın, önce gaz yağı vs. bir maddeyle temizleyip eski yağ ve kir karışımından arındırın, sonra kullandığınız madde uçunca yağlayıp yağ zincire iyice emilene kadar kullanmayın.
    Kesinlikle motul un temizleme yagıyla temizliyorum ama yagladıkran sonra yeterince beklemiyomuşum en fazla 20 dk bekledim peki arka dişlilerin bir 3-4 tanesinin yenmesi bu vites geçişligi rahatlıgıyla alakalımıdır degilse ne fark ettirir bunu acaba

  4. #4
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı spxwOw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle motul un temizleme yagıyla temizliyorum ama yagladıkran sonra yeterince beklemiyomuşum en fazla 20 dk bekledim peki arka dişlilerin bir 3-4 tanesinin yenmesi bu vites geçişligi rahatlıgıyla alakalımıdır degilse ne fark ettirir bunu acaba
    Zinciri değiştirmişsiniz, daha uzun ömürlü olması için dişlileri de değiştirmeniz önerilir, zaten dişliler pek pahalı olmuyor. Dediğim gibi; motor yağı(aynı yağı kullanmıyorsa şanzıman yağı) ve debriyaj ayarı(eğer yeteri kadar ayırmıyorsa) buna neden olur. Başka sebebi varsa da aklıma gelmiyor şu an.
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  5. #5

    Üyelik
    29 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R6
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zinciri değiştirmişsiniz, daha uzun ömürlü olması için dişlileri de değiştirmeniz önerilir, zaten dişliler pek pahalı olmuyor. Dediğim gibi; motor yağı(aynı yağı kullanmıyorsa şanzıman yağı) ve debriyaj ayarı(eğer yeteri kadar ayırmıyorsa) buna neden olur. Başka sebebi varsa da aklıma gelmiyor şu an.
    Şimdi söyle birşey var ben motoru 5000 km aldım yagıda tam 5000 oldugunda degiştirdim icinde okadar siyah bir yag cıktıki şaşırdım , ama önceki sahibi 5000 önce degiştigini söyledi ama pek inanamadım , daha sonra bende motul 10-40 koydum debriyaj ayırıyo sıkıntı yok bir dişli degişmedi oda ön arka 200 tl tutuyor olmadı onuda degiştiricem artık

  6. #6

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Alıntı spxwOw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi söyle birşey var ben motoru 5000 km aldım yagıda tam 5000 oldugunda degiştirdim icinde okadar siyah bir yag cıktıki şaşırdım , ama önceki sahibi 5000 önce degiştigini söyledi ama pek inanamadım , daha sonra bende motul 10-40 koydum debriyaj ayırıyo sıkıntı yok bir dişli degişmedi oda ön arka 200 tl tutuyor olmadı onuda degiştiricem artık
    10.000km olduğunda motorumu komple bakıma verdim. 11.100 olunca yağını kendim değiştirdim. Çıkan yağ, yağ değil bildiğin çamurdu. Hatta tamirciyi arayıp hesap sordum. "1000 kilometrede olur öyle." dedi. İçime kurt düştü bir kere. Artık yağımı kendim değiştiriyorum.

  7. #7

    Üyelik
    29 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R6
    Alıntı gungenir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10.000km olduğunda motorumu komple bakıma verdim. 11.100 olunca yağını kendim değiştirdim. Çıkan yağ, yağ değil bildiğin çamurdu. Hatta tamirciyi arayıp hesap sordum. "1000 kilometrede olur öyle." dedi. İçime kurt düştü bir kere. Artık yağımı kendim değiştiriyorum.
    aynen bende öyle yapıcam artık boş yere para vermekten daha iyi hem kafam rahat

  8. #8
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    En güzel yağlama sistemi;
    Temizledikten sonra bi tencereye gres koyun ısıtın(dikkat edin yakmayın) sıvılaşmış gresin için Zinciri koyun iyice yedirin gresi sonra soğumaya bırakın. Soğuyunca etrafındaki gresi elinizle böyle fışşık diye temizleyin güle güle sürün. En sağlam yağlama şekli budur. Fabrika yağı gibi olur

  9. #9
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Zinciri bozuk dişliye takarsan zincirde bozulur. Yüksek ihtimalle şuan aldığın zincirde bozuldu.
    *Zincirle dişli beraber değişir.

    Dişlilerin çoğu iyi iken bi ikisinde sıkıntı varsa veya zincirin bazı noktaları bozuksa genelde tek teker yapmaktan oluşuyor.

    Motor yağı değişiminde bildiğim kadarıyla her zaman siyah çıkıyor. Fazla kafa yormamak lazım. İsteyen kendi değiştirdiği yağı 1.000km sonra tekrar değiştirsin sonucu bizde görelim.

  10. #10
    eLated.* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Her zaman zincir ile dişli birlikte değişir. Bunun sebebi önceki zincirin dişli üstünde yaptığı aşınmadır. Eğer eski dişliyi kullanırsanız yeni zincirde çöp olur. Ayrıca profilinizde yazdığı gibi R6'ya biniyorsanız direk değiştirmeniz gerekirdi.

  11. #11

    Üyelik
    29 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R6
    Alıntı eLated.* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her zaman zincir ile dişli birlikte değişir. Bunun sebebi önceki zincirin dişli üstünde yaptığı aşınmadır. Eğer eski dişliyi kullanırsanız yeni zincirde çöp olur. Ayrıca profilinizde yazdığı gibi R6'ya biniyorsanız direk değiştirmeniz gerekirdi.
    Bakalım degiştisem ön arka daha yeni taktım zaten zinciri 200 km yi geçmedi

  12. #12
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Silindir içinde yanma gerçekleştiği için haliyle yağın siyah olması kadar normal birşey yok. Şimdiki yağların özelliği zaten; kurumu söküp içinde hapsediyor.. Yani adamlar o yağ siyahlasın, yanmış artıkları emsin diye kafa patlatıyor =) renkten yağın ömrü anlaşılmıyor başka testler lazım.

    Ben iki parmağım arasına yağı sürüyorum ve parmakları birbirine sürtüyorum, yeterince kayıyorsa sorun yok =) Eski ustalardan biri söylemişti, ne kadar doğrutartışılır =)

  13. #13
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    İlk vitesli motorunuz R6 heralde
    weirdo1 bunu beğendi.

  14. #14
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    dişli yüzünden vites değiştirme sıkıntısı olcağını sanmam. o yağ ile ilgili olabilir diye geliyor aklıma. ama genelde zincir değiştirince dişliler de değişir. çünkü yamuk ya da yenik dişli yeni zinciri de bozar.

  15. #15

    Üyelik
    29 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R6
    vitesler geçiyor sıknıtı yok ama o zincir ilk takıldıgındaki o yumuşaklık yok biraz daha sert yani


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)