Zincirin ilk geldigi zaman üstündeki yağ
-
Merhabalar arkadaşlar dıd zincir aldım ben bu zincir ilk gelfiginde üstünde bir sıvı vardı yapışkan gresmiydi emin degilim bilen varmıdır bunu soruyorum çünkü o sıvı üstünde varken zinciri işk takıp sürdügümde böyle rahat bir vites geçişi yok yani daha sonr yeniden yaglamam gerekince motul spreyle yagladım ama yok o eski geçiş gitti , birde. Bu benim arka dişlide sıralı 3 tanesini yemiş ve zincirin bir yerinde yukarı sallıyor hafif ondan yaparmı
Reklamlar
-
spxwOw adlı üyeden alıntı
Merhabalar arkadaşlar dıd zincir aldım ben bu zincir ilk gelfiginde üstünde bir sıvı vardı yapışkan gresmiydi emin degilim bilen varmıdır bunu soruyorum çünkü o sıvı üstünde varken zinciri işk takıp sürdügümde böyle rahat bir vites geçişi yok yani daha sonr yeniden yaglamam gerekince motul spreyle yagladım ama yok o eski geçiş gitti , birde. Bu benim arka dişlide sıralı 3 tanesini yemiş ve zincirin bir yerinde yukarı sallıyor hafif ondan yaparmı
Vites geçişinin zincirin yağlı olmasıyla bir alakası yok, varsa bile hissedilir bir şey değil. Zinciri sadece yağlamayın, önce gaz yağı vs. bir maddeyle temizleyip eski yağ ve kir karışımından arındırın, sonra kullandığınız madde uçunca yağlayıp yağ zincire iyice emilene kadar kullanmayın.
Vites geçişlerini etkileyen şey; debriyaj ayarı ve motor yağıdır. Debriyaj yeteri kadar ayırmıyorsa ya da motor yağı eskiyip özelliğini kaybetmişse kemikli vites geçişleriniz olur.
-
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Vites geçişinin zincirin yağlı olmasıyla bir alakası yok, varsa bile hissedilir bir şey değil. Zinciri sadece yağlamayın, önce gaz yağı vs. bir maddeyle temizleyip eski yağ ve kir karışımından arındırın, sonra kullandığınız madde uçunca yağlayıp yağ zincire iyice emilene kadar kullanmayın.
Kesinlikle motul un temizleme yagıyla temizliyorum ama yagladıkran sonra yeterince beklemiyomuşum en fazla 20 dk bekledim peki arka dişlilerin bir 3-4 tanesinin yenmesi bu vites geçişligi rahatlıgıyla alakalımıdır degilse ne fark ettirir bunu acaba
-
spxwOw adlı üyeden alıntı
Kesinlikle motul un temizleme yagıyla temizliyorum ama yagladıkran sonra yeterince beklemiyomuşum en fazla 20 dk bekledim peki arka dişlilerin bir 3-4 tanesinin yenmesi bu vites geçişligi rahatlıgıyla alakalımıdır degilse ne fark ettirir bunu acaba
Zinciri değiştirmişsiniz, daha uzun ömürlü olması için dişlileri de değiştirmeniz önerilir, zaten dişliler pek pahalı olmuyor. Dediğim gibi; motor yağı(aynı yağı kullanmıyorsa şanzıman yağı) ve debriyaj ayarı(eğer yeteri kadar ayırmıyorsa) buna neden olur. Başka sebebi varsa da aklıma gelmiyor şu an.
Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz
-
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Zinciri değiştirmişsiniz, daha uzun ömürlü olması için dişlileri de değiştirmeniz önerilir, zaten dişliler pek pahalı olmuyor. Dediğim gibi; motor yağı(aynı yağı kullanmıyorsa şanzıman yağı) ve debriyaj ayarı(eğer yeteri kadar ayırmıyorsa) buna neden olur. Başka sebebi varsa da aklıma gelmiyor şu an.
Şimdi söyle birşey var ben motoru 5000 km aldım yagıda tam 5000 oldugunda degiştirdim icinde okadar siyah bir yag cıktıki şaşırdım , ama önceki sahibi 5000 önce degiştigini söyledi ama pek inanamadım , daha sonra bende motul 10-40 koydum debriyaj ayırıyo sıkıntı yok bir dişli degişmedi oda ön arka 200 tl tutuyor olmadı onuda degiştiricem artık
-
spxwOw adlı üyeden alıntı
Şimdi söyle birşey var ben motoru 5000 km aldım yagıda tam 5000 oldugunda degiştirdim icinde okadar siyah bir yag cıktıki şaşırdım , ama önceki sahibi 5000 önce degiştigini söyledi ama pek inanamadım , daha sonra bende motul 10-40 koydum debriyaj ayırıyo sıkıntı yok bir dişli degişmedi oda ön arka 200 tl tutuyor olmadı onuda degiştiricem artık
10.000km olduğunda motorumu komple bakıma verdim. 11.100 olunca yağını kendim değiştirdim. Çıkan yağ, yağ değil bildiğin çamurdu. Hatta tamirciyi arayıp hesap sordum. "1000 kilometrede olur öyle." dedi. İçime kurt düştü bir kere. Artık yağımı kendim değiştiriyorum.
-
gungenir adlı üyeden alıntı
10.000km olduğunda motorumu komple bakıma verdim. 11.100 olunca yağını kendim değiştirdim. Çıkan yağ, yağ değil bildiğin çamurdu. Hatta tamirciyi arayıp hesap sordum. "1000 kilometrede olur öyle." dedi. İçime kurt düştü bir kere. Artık yağımı kendim değiştiriyorum.
aynen bende öyle yapıcam artık boş yere para vermekten daha iyi hem kafam rahat
-
En güzel yağlama sistemi;
Temizledikten sonra bi tencereye gres koyun ısıtın(dikkat edin yakmayın) sıvılaşmış gresin için Zinciri koyun iyice yedirin gresi sonra soğumaya bırakın. Soğuyunca etrafındaki gresi elinizle böyle fışşık diye temizleyin güle güle sürün. En sağlam yağlama şekli budur. Fabrika yağı gibi olur
-
Zinciri bozuk dişliye takarsan zincirde bozulur. Yüksek ihtimalle şuan aldığın zincirde bozuldu.
*Zincirle dişli beraber değişir.
Dişlilerin çoğu iyi iken bi ikisinde sıkıntı varsa veya zincirin bazı noktaları bozuksa genelde tek teker yapmaktan oluşuyor.
Motor yağı değişiminde bildiğim kadarıyla her zaman siyah çıkıyor. Fazla kafa yormamak lazım. İsteyen kendi değiştirdiği yağı 1.000km sonra tekrar değiştirsin sonucu bizde görelim.
-
Her zaman zincir ile dişli birlikte değişir. Bunun sebebi önceki zincirin dişli üstünde yaptığı aşınmadır. Eğer eski dişliyi kullanırsanız yeni zincirde çöp olur. Ayrıca profilinizde yazdığı gibi R6'ya biniyorsanız direk değiştirmeniz gerekirdi.
-
eLated.* adlı üyeden alıntı
Her zaman zincir ile dişli birlikte değişir. Bunun sebebi önceki zincirin dişli üstünde yaptığı aşınmadır. Eğer eski dişliyi kullanırsanız yeni zincirde çöp olur. Ayrıca profilinizde yazdığı gibi R6'ya biniyorsanız direk değiştirmeniz gerekirdi.
Bakalım degiştisem ön arka daha yeni taktım zaten zinciri 200 km yi geçmedi
-
Silindir içinde yanma gerçekleştiği için haliyle yağın siyah olması kadar normal birşey yok. Şimdiki yağların özelliği zaten; kurumu söküp içinde hapsediyor.. Yani adamlar o yağ siyahlasın, yanmış artıkları emsin diye kafa patlatıyor =) renkten yağın ömrü anlaşılmıyor başka testler lazım.
Ben iki parmağım arasına yağı sürüyorum ve parmakları birbirine sürtüyorum, yeterince kayıyorsa sorun yok =) Eski ustalardan biri söylemişti, ne kadar doğrutartışılır =)
-
İlk vitesli motorunuz R6 heralde
-
dişli yüzünden vites değiştirme sıkıntısı olcağını sanmam. o yağ ile ilgili olabilir diye geliyor aklıma. ama genelde zincir değiştirince dişliler de değişir. çünkü yamuk ya da yenik dişli yeni zinciri de bozar.
-
vitesler geçiyor sıknıtı yok ama o zincir ilk takıldıgındaki o yumuşaklık yok biraz daha sert yani
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)