Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: sence ?

Katılımcı sayısı
32. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • tvs apache 150

    16 50.00%
  • mondial 150 sentor

    8 25.00%
  • mondial X TRAME MAX

    8 25.00%
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

mondial 150 sentor TECRÜBE ye ihtiyacım var eyy mondial kullanıcıları kimse yokmu :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150 2013 kırmızı
    herkeze merhaba
    Bu günden itibaren a2 ehliyetimi almış bulunmaktayım.Yaklaşık 3 aydır forumlarda kendime uygun (okula gidip gelecek) motor araştırıyorum.Yakıt itibari ile tvs apache boyum itibari ile (1.95 cm) mondial xtrame max a bakarken bir türlü vaz geçemediğim chopper sevdası (sl200 le başlamışken ) mondial 150 sentor ile devam etmekte.Lakin sentor un forumları toplasan 5 sayfayı geçmiyor ve sadece 2 3 kullanıcı yorumu okuyabildim.Tecrübesi olan arkadaşlardan sentorun Yakıt ve Dayanıklılığı hakkında bilgi almak istiyorum.

    bu arada
    lütfen 300 500 daha koy ybr cbf al kelimesini kullanmayın artık gına geldi
    tvs apache nin 2012 modeline (40000 km de idi ) binme fırsatım oldu ve yüksek devirde kullandık titreşimi bana sorun yaratmadı mondialinde (1000 km)180 zone modelini 5 saat kullandım 1 saatten sonra elde titreşim var ancak çokta problem değil sentordaki titreşim seviyesi bunlar kadarmıdır acaba ?

    şimdiden teşekürler özellikle mondial kullanıcılarının yedek parça ve servis ağıyla ilgili deneyimlerini bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ali Bircan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    motor mu, ne motoru ? motor ne arar la ögrencide
    En çok hoşuna gideni al

  3. #3

    Üyelik
    03 Eylül 2015
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Kawasaki EL-250 ,Mondial Z-ONE 150
    3üde çok farklı motorlar , Mondide chopper yok onu bi geç,
    apache vibrasyonu zone'dan fazladır tabi her motor sahibine çekere biraz.
    Boy vs yol şartları xtreme max'ı işaret ediyor ama zevk işi tabi

  4. #4
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Merhaba,

    Öncelikle 150 Sentor incelememi şuradan inceleyebilirsin aslında sorduğun soruların cevapları burada : https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4

    Ybr ya da Cbf Sentor'a göre titreşim dışında daha iyi seçenekler değil bir defa bunu söyleyeyim, hatta neredeyse bire bir aynılar.

    80 km den sonra Sentor için titreşim vardır ve 50 - 100 km kadar son hızınla yol gideceksen ciddi hissedersin.

    100 kmde 2,5 litre yakar. Zaten max. hızı 95 km dir. Genel anlamda gezi motosikletidir az torklu max. hızı düşük ve az yakan cinsten bir alettir.

    Motosikletin en övülesi tarafı parça kalitesidir. Fren manetinden benzin deposuna aynasına kadar kaliteli parçalara sahiptir. Yan ayaklar dışarıda olduğu için düşsen de motosiklete çok zarar veremezsin ama banko gösterge panelinin ( 200 TL civarı ) arkasını kırarsın. ( Yan ayaklar bombe etkisi yaratıp düştüğün zaman kafayı yere çarpıyor )

    Yol tutuşu ciddi anlamda güzeldir tek kişi ile de 2 kişi ile de aynı hıza ulaşır, aynı manevraları yapar aynı rahatlıkta motosikleti kullanırsın ki beni en çok bu etkilemişti. Yol tutuşu gerçekten çok iyi sanki hiç düşmeyecekmişsin hissi veriyor. Frenler de fazlasıyla yeterli. Ayak ve el frenini kombine kullandığın zaman sorunsuz ve risksiz çok kısa sürede durabilirsin ancak direkt ön frene asılırsan banko yere düşersin çünkü ön fren çok güçlü.

    Yanlış hatırlamıyorsan jantlar çelik jant ve görünüm açısından kendisini Superlight , Freedom gibi aletlerden ayırıyor.

    Far iki parçadan oluşuyor ve bence görünüş olarak acayip ilgi çekici. T gidon var. Kolun pozisyonu çok rahat ve kontrol çok kolay.

    Eksik yanları; Klasik karbüratörlü motosiklet. Kışın jikle ile çalıştır ısıt dertleri malum. Arka lastik cruiser tip bi motosiklet için ince ( bu açıdan regal raptor 150 daha tercih edilesi gelebilir ) ancak lastiğin ince olması belki de o övülesi yol hakimiyetini sağlıyor.

    Devamını da video da izlersin artık

    Bu da Sentor 150 kullanırken Superlight kullanan bir arkadaşım ile çektiğimiz bir foto.


  5. #5

    Üyelik
    07 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150 2013 kırmızı
    Hoşa giden sentor de yakıt için tvs heralde ��

  6. #6
    murat 60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda crf 250l rally
    mondıal kullanıcısı degılde istedıgınız modelın kullanıcıları demek daha dogru olur neden dersenız mondıal kendısı uretmıyor her tarzda motor ıçın farklı fırmalarla calısıyor yanı motor blokları cok cesıtlı bu nedenle her mondıal aynı olmadıgı ıcın yorum yapmak pek dogru olmaz dıye dusunmekteyım.

  7. #7

    Üyelik
    07 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150 2013 kırmızı
    Usta eyvallah senin videonun daha öncede izledim sele yüksekliği olarak sl200 dahası büyük ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------

    Haklısınız servis olayını öğrenmek için sormuştum

  8. #8
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı hacı1834 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta eyvallah senin videonun daha öncede izledim sele yüksekliği olarak sl200 dahası büyük ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------

    Haklısınız servis olayını öğrenmek için sormuştum
    150 SENTOR yükseklik 1200 mm uzunluk 2110 mm

    Superlight yükseklik 1100 mm uzunluk 2260


    Superlight'a göre daha yüksek ve daha kıvrak, manevra kabiliyeti daha iyi. Zaten Sentor'u cruiser gibi düşünme !

    Mr Vulture, Ybr ya da Cbf'in cruiser yapılmaya çalışılmış hali gibi düşün.

    Trafikte zorluk çekmiyorsun, kurye gibi gezebilirsin cruiser görüntüsü de yanına kar kalır, kısacası bu ;)

    Servis ve parça sıkıntın yok. Şahsen ben far, gösterge paneli ve sinyal tedarik ettim + yaptırdım 1 hafta falan sürdü hepsi.

    Motorunun yapısında da bir karmaşıklık yok klasik cg motor.

    Basit bakımları yap devam et.

  9. #9

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    1.95 boyun varsa sentordan uzak dur

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Sentor 150'yi 5500 liraya alıp 6 ay sonra 3500 liraya satamayanlar olduğunu biliyorum.

  11. #11

    Üyelik
    07 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150 2013 kırmızı
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sentor 150'yi 5500 liraya alıp 6 ay sonra 3500 liraya satamayanlar olduğunu biliyorum.
    Hocam ikinci el alıcam zaten 3500 é alıp 2 3 yıl binip 3000 é satsam çok büyük bir zarar olmaz heralde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

    Haklısınız ama tip olarak xtrame max da pek cezbedici gelmiyor bana

  12. #12
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sentor 150'yi 5500 liraya alıp 6 ay sonra 3500 liraya satamayanlar olduğunu biliyorum.
    Doğrudur 2. eli zayıf bir motosiklettir ancak şu sıralar 2. el alıp aldığın fiyata satma şansın da vardır.

    Sıfır almanın bir esprisi yoktur. 3.500 TL - 4.000 TL arasına bulursun acemiliğini atarsın sonra 3.000 TL - 3.500 TL arası bir fiyata biraz da beklemek şartı ile satabilirsin. Acil satmak istersen de çok absürt bir rakama vermek zorunda kalabilirsin.

    Sonra gelsin yakıt enjeksiyon , su soğutma v.s v.s ..

    Çok uzun vadeli planlar kurma yani ;)

  13. #13

    Üyelik
    07 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150 2013 kırmızı
    Hocam vulture ile karşılaştırsak ne gibi farkları vardır özellikle yakıt ve max hız konusunda

  14. #14
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı hacı1834 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam vulture ile karşılaştırsak ne gibi farkları vardır özellikle yakıt ve max hız konusunda
    Vulture de ilk motosikletimdi. 15 beygir gibi bir güç üretiyordu ancak Sentor'a göre konforu iyi değildi titreşimi çok çok fazlaydı. Artçı ile yol gitmen mümkün değildi ve parçaları çok kalitesizdi. Örnek ; Elcikler bile böyle oyuncak bebek üretiminde kullanılan plastik gibi bir şeydir Vulture'de.

    Ancak tek kullanım için Vulture büyük zevk verir, torku Sentor'a göre çok çok iyidir.

    Vulture max. hız 115 olup ortalama 3 litre yakar. Sentor max. 100 görür ve 2,5 lt yakar.

    Vulture'de 90 dan sonra aynalarda bir şey görmen çok mümkün değildir, titreşim çok çok fazladır. Sentor da ise 100 ile giderken yanından geçen arabanın plakasını okuyabilirsin.

    Vulture'de titrerken bütün motosiklet titrer ver indiğinde kendini dayak yemiş zannedersin.

    Sentor'da ise genel olarak ayak koyma kısmı titreşimden etkilenir bu sebeple daha kahrını çekicidir.

    NOT: Titreşim deneyimlerimi max. hız ve min. 6000 - 7000 devir için söylüyorum.

    Sentor biraz daha konforuna düşkün ve artçılı binen kesim içindir. Bu arada söylemeyi unuttum Sentor' da keihin karbüratör vardır ( japon malı )

    Kısaca ..

    Vulture haylaz Sentor efendi sürücü işidir. Sentor'u Vulture'den ayıran sadece selesinden aynasına kadar uzanan daha kaliteli parçaları ve konforudur.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    bursa yenişehir
    Motosikleti
    mondial z-one 150
    söylediğniz modeller kullanım amaçları farklı motosikletler.İhtiyacınızı iyi belirleyin.Sonradan pişman olmayın.Kafanız biraz karışık anlaşılan.acele etmeyin.İşe gidip gelmek amaçlı motorla dağda gezmek için olan motosiklet başka. motosikletin hızı yakıtı konforu performansı boyutu gibi konular ne kadar önemli. görsellik anlamında hangisi daha iyi geliyor.Gezmek yol yapmak istiyorsanız boyunuzu da dikkate alarak sağlam 250 lik bir chopper size yakışır derim.Bütçe kısıtlı ise işe gidip gelmede maxi scooter niyetine şehir içinde mondial znu olabilir,arazide x treme max 200 iyi bir seçim olabilir.Ancak küçük kasalı motosikletlerin olmayacağı kesin.

  16. #16

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    bir birinden farklı motorlar örneğin vulturenin torklu olmasının ve her nekadar kalitesizde olsa arka tekerinin %50 toprak lastiği olmasının sebebi motorun yarı arazi için yapılmış olmasıdır.Motorun selesinin ve yapısının alçak olmasına rağmen alt kısmı bir çok motora göre yerden yüksektir.tek silindirli yüksek torklu birçok arazi motoru titreşimlidir. Şehir içinde vulture eğlencelidir fakat vulture de sentor da 1.95'lik bir adamın rahat ederek binebileceği bi motor değildir...Ve birçok kullanıcısı tarafından sele alçaklığı ve çaylak gidon sebebiyle chopper a benzetilerek yanlış yorumlanan; Türk motorcusu tarafından yanlış anlaşılıp hakkı verilememiştir. Chopper aksesuarları takılmış olanları görünce hem güler hem ağlarım motorun haline...

  17. #17

    Üyelik
    07 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150 2013 kırmızı
    Hocam kullanışlı amacım okula gidip gelmek 75 km lik bir yol hepsi birbirinden farklı biliyorum ama sebebini başlıkta açıklamıştı xtrame max kemikli 1.95 boya birtek o gider diyorlar tvs ise yakıtı 2 litre diye düşük diye düşünüyorum. Sentor sa görüntü ve tipi chopper sevgisi diyelim ama boyum uzun olduğundan kullanışsız olacağını söylüyorlar yoksa x trame max benim talebim değil kullanışlı olurmuş diye seçenekler arasına koydum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

    Hocam kullanışlı amacım okula gidip gelmek 75 km lik bir yol hepsi birbirinden farklı biliyorum ama sebebini başlıkta açıklamıştı xtrame max kemikli 1.95 boya birtek o gider diyorlar tvs ise yakıtı 2 litre diye düşük diye düşünüyorum. Sentor sa görüntü ve tipi chopper sevgisi diyelim ama boyum uzun olduğundan kullanışsız olacağını söylüyorlar yoksa x trame max benim talebim değil kullanışlı olurmuş diye seçenekler arasına koydum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------

    Bu arada mondial 180 zo neyi kullandım çekişi titreşimi hiç fena değil 150 zone de yakıt durumu nedir

  18. #18
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    Butcen ne kadar onu diyeydin ki o boyla sentor olmaz bende 2.00 boy olmadi. Rx3 evo ya bir bak derim

  19. #19

    Üyelik
    07 Ocak 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150 2013 kırmızı
    Abi o kadar bütçem yok 4000 é motoru kapatsam 1000 lirada ekipmanlar sigorta Boy yüzünden é xtrame max a bakıyorum ama aklımda da sentor var kararsızım

  20. #20
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    Alıntı hacı1834 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi o kadar bütçem yok 4000 é motoru kapatsam 1000 lirada ekipmanlar sigorta Boy yüzünden é xtrame max a bakıyorum ama aklımda da sentor var kararsızım
    Butce oysa xtrame max sana baska care yok aci gerceklerle yuzles kardesim biz uzunuz her makine bize olmaz. Zira saplanmis gibi duruyor hos olmuyor kesinlikle 100 de bin pisman olursun
    Yavaş gitmeyi hızlı hale getirmeyi deneyin


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler