Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

arka disli ile tork ilişkisi hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Merhaba. Arka disli büyütmek torku arttırırmış. Bu konuda sorularım var. Max torku 8.200 rpm de 22nm olarak veren motosikletimin max torku verme devrinde degisiklik olurmu ? Diğer sorum 22nm olan tork abartmadan yapılacak olan disli büyütmede 27-30nm gibi değerlere ulasabilirmi? Sonuncusu ise bu disli büyütme sonunda tüketimim artarmi azalırmı?
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CyberShooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Tigrina --> Mondial 100 SFC --> Bajaj Dominar 250
    motosiklet motorlarında beygir ve tork ölçüüm genelde kranktan yapılır siz dişli değişiminde motora müdehale etmediğniz için kranktaki motorun max torkunu ve max torku verdiği devirde değişim olmaz anırsam fakat arka lastikteki tork değeri artacaktır ziyadesiyle so hızı da düşecektir ve motor son hıza daha yüksek devirlerde çevirip çıkıcağı için yakıt tüketimizde biraz artabilir

  3. #3
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    hocam sen de benim gibi 250cc motora biniyorsun. bana sorarsan dişli değişme. son hızın epey düşer. eğer stuntçı falan olmayı düşünmüyorsan tabi

  4. #4
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Cevap yazamıyorum konuya

  5. #5
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Motorumun grenajları söktüm. Naked'a çeviriyorum. Top speedim 180 kmh bana 160 olsa yeter. Torku kuvvetli olsun yeterli. Genelde şehir içi kullanıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

    Suan orjinal olan dislisi 43t yazıyor. Hangisini önerirsiniz 48-50 civarı birşey yapsam yeterlimi?

  6. #6
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı Muhammett adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumun grenajları söktüm. Naked'a çeviriyorum. Top speedim 180 kmh bana 160 olsa yeter. Torku kuvvetli olsun yeterli. Genelde şehir içi kullanıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------

    Suan orjinal olan dislisi 43t yazıyor. Hangisini önerirsiniz 48-50 civarı birşey yapsam yeterlimi?
    180km son hız varsa ve 160km yetiyorsa; 180/160*43=48,375 . Yani 48t ya da varsa 49t işinizi görür. Arka dişliyi değiştirmeniz motorun gücü ve torkuyla ilgili bir değişikliğe sebep olmaz. Sadece arka tekerlekteki torku değiştirirsiniz, bu da arka dişli büyütülürse motosikletin son hızından çalarak torkunu artırmaya, küçültülürse motosikletin torkundan alıp son hızını artırmaya(eğer yeterli güçteyse) yarar.
    tinerci bunu beğendi.
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  7. #7

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    dişli değişimiyle maksimum beygir ve tork değerlerini değiştiremezsizniz fakat o değerlerin bulunduğu devirler için hız ayarı yapabilirsiniz.İnce hesaplar anlatması uzun sürer.Zamanı olan ve konuya hakim mekanik bilgisi olan anlatabilir.Günlük hayatta rampa çıkış hızını ayarlamak için uğraşılabilir.

  8. #8
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Motorun max torku değişmez ama arka disli büyüdügünde motor için arka lastiği çevirmek daha kolay hal alıyor ve max torku verdiği devire yani 8200rpm devire daha çabuk ulaşiyor. Aslında max tork artmıyor ama max torka ulaşma süresi kısaliyor olarak anladım söylediklerinizden. Sanırım doğru anladım. 48t disli seçimi yapacağım anlaşılan. Yardımlatlarnz için sağolun.

  9. #9
    ahmetunuver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2007
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Modenas GT135
    Alıntı Muhammett adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba. Arka disli büyütmek torku arttırırmış. Bu konuda sorularım var. Max torku 8.200 rpm de 22nm olarak veren motosikletimin max torku verme devrinde degisiklik olurmu ? Diğer sorum 22nm olan tork abartmadan yapılacak olan disli büyütmede 27-30nm gibi değerlere ulasabilirmi? Sonuncusu ise bu disli büyütme sonunda tüketimim artarmi azalırmı?
    http://www.sprocketcalculator.com/ Bu siteye göre hız 10.4 azalır, arka teker ivmelenme gücü (ataklık) 10.4 artar. Arka dişliyi 48 olarak baktım..

  10. #10
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    %10.4 lük tork farkı yeterli olacaktır teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------

    Beyler peki arka dişli büyüttüğüm zaman zincirinde büyümesi gerekirmi ?

  11. #11
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı Muhammett adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %10.4 lük tork farkı yeterli olacaktır teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------

    Beyler peki arka dişli büyüttüğüm zaman zincirinde büyümesi gerekirmi ?
    Gerginlik ayarının yapılması yeterli, kısa gelmesi gibi bir durum olmadığı sürece değişim gerekmez.
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  12. #12
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Arka tekerin dönmesi kolaylaşacağı için zincirin aktardığı aynı güçteki kuvvetle daha güçlü bir dönme elde edersin yani aslında zincirin aktardığı döndürme kuvveti olan tork değişmez yani motor bölümün ürettiği tork değişmez -ki speclerde yazan budur- fakat arka tekerde aktarmadan gelen aynı güçle daha rahat bir çevirme yapacağın için arka tekeri döndürme kuvveti artacak yani motordan gelen aynı güç arkada daha büyük bir güç üretecek. Hissettiğin yani arka tekerdeki dönme kuvveti(tork) artacak. Fakat fizik kuralıdır bi yerden kazanç varsa başka bi yerden kayıp vardır. dönme tur sayısı azalacak yani basitçe zincirin yaptığı yol uzayacak bu da senin motorunun ürettiği maksimum güçte hız azalması yaşamanı sağlayacak.

    Arazi dualsport kullanıcıları dişlilerle oynarlar çünkü hıza değil çekiş kuvvetine ihtiyaçları vardır. Ama asfalt kullanıcısı bir kardeşimiz olarak sana tavsiye etmiyorum. Boşa masraf yapma ama ille de merak ediyorum yapıcam dersen de içinde kalmasın yap. Ama daha ucuz ve basit bi yöntem olarak ön dişliyi bi diş küçültebilirsin. Sök tak daha basit olur.

  13. #13
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Motosikletimin normal hali grenajlı ve 180 kmh gibi süratlere çıkabiliyorum ancak grenajları söktüm ve gönlümce naked / cafe racer karışımı bir tarz yakalamaya çalışıyorum. Çıplak haliyle grenajlı olan halindeki 180kmh değerini yakalayamayacağımı bildiğim için bu kaybı torka dönüştürmek istiyorum. Yani motorum 160 yapsın ama daha torklu olsun naked olmasından ötürü hızdan kaybetiiğimi torktan kazanmış olim. Ki motosikletim 14 bin devir çevirebilmesine rağmen max torku 8200rpm de veriyor. Buna teşvik eden nedenlerden biride bu
    Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)

  14. #14

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    arkadaşlar burada yanıldığınız bir nokta var motorun bir gücü vardır ve bu güç değişmez. Yani motorunuz 30 beygir ise bu 35 beygir olmaz ama vites kutusu ve son dişli takımı sayesinde siz bu 30 beygirlik gücü ihtiyacınız nispetinde tork yada devre çevirebilirsiniz tork ve devir değerleri çarpan yani ters orantılıdır. Nereye kadar derseniz Bir motosikletin yükü sürtünmesi vs. tüm engel teşkil eden kısmına karşı koyacak kadar torka ulaştığınızda, artık daha fazla torku düşüremediğinizden bu hız bu motosiklet ile yapılacak son hızdır. Tam tersini düşünürsek işimiz daha da kolaylaşıyor. Devri eğer torka çevirmek isterseniz burada hiçbir sorun yok. Tek engelimiz parça dayanımları olarak karşımıza çıkıyor. Vites kutusu ve son dişli oranları 30 beygirlik güçten nasıl istifade edeceğimizin anahtarıdır. Yani motordan elde edilen güç değişmez ama tork ve devir değişir. Zaten vites kutusunun imal edilmesindeki temel sebep ihtiyaca göre tork veya hız arttırımını sağlamaktır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)