Slip-on / Full System / Full system chip egzoz farkı
-
Merhaba arkadaşlar butun gun araştırma yaptım fakat farkı bı turlu bulamadım ne degısıyor diye. Slip-on ve full system arasındakı farkı bılıyorum fakat chipli egzozun farkı nedır merak edıyorum cıdden. Suan almayı dusundugum motorda Termignoni tam set chipli egzoz varmış.Olayı nedir bilen biri acıklayabılır mı ? Motor monster 696 , performans degisimimi saglıyor ?
Reklamlar
-
Çipli egzoz ne la. Egzoza göre belki ateşleme haritası değiştirilmiştir
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Çipli egzoz ne la. Egzoza göre belki ateşleme haritası değiştirilmiştir
Valla bende cozemedım ınternette var bide deli paralara satılıyor ducati hypermotard 796 termignoni chipli 2.550 dolar yada bızım chip sandıgımız sey ecu degısımı olmasın ?
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
caglar48 adlı üyeden alıntı
Valla bende cozemedım ınternette var bide deli paralara satılıyor ducati hypermotard 796 termignoni chipli 2.550 dolar yada bızım chip sandıgımız sey ecu degısımı olmasın ?
Ben de onu dedim ya
Az silindir, çok iş
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Ben de onu dedim ya
Performansta bi degısım saglar mı sence ?
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
caglar48 adlı üyeden alıntı
Performansta bi degısım saglar mı sence ?
Tam konuya hakim olmamakla birlikte ecu değişimi veya müdahalesi varsa performansı hissedilecek kadar artar
Az silindir, çok iş
-
Bazi araçlar çok erken kesiciye giriyor gereksiz kisitlamalar mevcut,onlarda CDi değişerek performans artiyor ama 696da çok fark edeceğini zannetmiyorum şahsen. Artisi vardır illaki orasi ayri.
-
Termignoni egzozlar genelde full sistem + hava filtresi + beyin olarak alınır.
200 beygirlik makina da bile performans artışını hissetmek normal kullanıcılar için mümkün değil. "Egzoz taktım uff acayip oldu makina" diyenlerin hepsi placebo etkisi
Linkteki ilanda bulunan motoru düşünüyorsan, bence boşver.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ducati-sahibinden-2009-monster-696-280722680/detay
-
tyrung adlı üyeden alıntı
Termignoni egzozlar genelde full sistem + hava filtresi + beyin olarak alınır.
200 beygirlik makina da bile performans artışını hissetmek normal kullanıcılar için mümkün değil. "Egzoz taktım uff acayip oldu makina" diyenlerin hepsi placebo etkisi
Linkteki ilanda bulunan motoru düşünüyorsan, bence boşver.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ducati-sahibinden-2009-monster-696-280722680/detay
Yok 6000kmde kazasız cızıksız rizoma elcıklı , yenı set lastıklı , termo egzozlu alacagım
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
Bu rizoma elcik, ayna filan var bunların özelliği ne?
Ayrıca chipli dedikleri harita değişimi olabilir.
-
Bthndmrl adlı üyeden alıntı
Bu rizoma elcik, ayna filan var bunların özelliği ne?
Ayrıca chipli dedikleri harita değişimi olabilir.
Rizoma bi marka daha kaliteli kullanım kolaylıgı ıcın baska bıseyı yok
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
arkadaşlar bunu bildiğinizi umardım ama forumda bu konuları pek araştırmıyorsunuz demekki sadece akrep mi yoshi mi iki kardeş mi bunlara bakıyorsunuz herhalde. normalde egsozu slip on alıp takarsanız ondan bir performans beklemenin mantığı yok sadece ses içindir. full sistem takarsanız bir nebze dikkat edin bir nebze diyorum performans artışı olur ancak bunu en ünlü motosiklet kullanıcıları dahi anlayamayabilir ki siz anlayabilesiniz 170 180 hp lik motorlarda dahi 5-6 hp(markaya göre +-bi kaç hp) artışı sağlar. ancak eğer ki chipli bir egsoz alıp takarsanız (ki full sistemlerde chipsiz satılmayan sadece termignoniyi biliyorum diğer markaları chipsizde satın alabilirsiniz) ancak o zaman farkı anlayabilirsiniz. bildiğiniz üzere artık çoğu motor akıllandı beyinlendi. egsozlarında belirli bir basınçtı carttı curttu çalışma ayarları oluyor işte almış olduğunuz egsozun chipi burada devreye giriyor ve motosikletin beynine talimatlar gönderiyor. dolayısıyla egsozu tam performansta kullanabiliyorsunuz. ancak tam performans kullanmanında bazı dezavantajları olur herhalde çünki ne kadar yüksek performans o kadar motor ömrünü yeme demek. tabi uzuuun vadede..
-
thefox adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bunu bildiğinizi umardım ama forumda bu konuları pek araştırmıyorsunuz demekki sadece akrep mi yoshi mi iki kardeş mi bunlara bakıyorsunuz herhalde. normalde egsozu slip on alıp takarsanız ondan bir performans beklemenin mantığı yok sadece ses içindir. full sistem takarsanız bir nebze dikkat edin bir nebze diyorum performans artışı olur ancak bunu en ünlü motosiklet kullanıcıları dahi anlayamayabilir ki siz anlayabilesiniz 170 180 hp lik motorlarda dahi 5-6 hp(markaya göre +-bi kaç hp) artışı sağlar. ancak eğer ki chipli bir egsoz alıp takarsanız (ki full sistemlerde chipsiz satılmayan sadece termignoniyi biliyorum diğer markaları chipsizde satın alabilirsiniz) ancak o zaman farkı anlayabilirsiniz. bildiğiniz üzere artık çoğu motor akıllandı beyinlendi. egsozlarında belirli bir basınçtı carttı curttu çalışma ayarları oluyor işte almış olduğunuz egsozun chipi burada devreye giriyor ve motosikletin beynine talimatlar gönderiyor. dolayısıyla egsozu tam performansta kullanabiliyorsunuz. ancak tam performans kullanmanında bazı dezavantajları olur herhalde çünki ne kadar yüksek performans o kadar motor ömrünü yeme demek. tabi uzuuun vadede..
Chipli olması performans konusunda daha ıyı yanı hıı anladım tesekkurler
https://www.instagram.com/besafes1kr/
-
Teknolojik motorda eksoz, ECU modifiyesi olmadan degistirilmez zaten.
Fark sadece guc artisi degil, daha duzenli rolanti, kolay ivmelenme olarak ta gosterir kendisini.
-
hocam o makinenin daha nesini arttıracan yav. sıkıldıysan 1000 lik felan al.
eğer lisanslı olarak yarışmıyorsanız bence çok gereksiz 1-2 beygir için binlerce dolar harcamak
-
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
hocam o makinenin daha nesini arttıracan yav. sıkıldıysan 1000 lik felan al.
eğer lisanslı olarak yarışmıyorsanız bence çok gereksiz 1-2 beygir için binlerce dolar harcamak
Intake ve egzos modifiyeleri ile arka tekerde 150 beygir olan superduke 190 beygire cikiyor. Soylenene gore de daha duzenli calisiyor. Duzgun yapilinca fark modeline gore sasirtici olabiliyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Intake ve egzos modifiyeleri ile arka tekerde 150 beygir olan superduke 190 beygire cikiyor. Soylenene gore de daha duzenli calisiyor. Duzgun yapilinca fark modeline gore sasirtici olabiliyor.
bi egzosla 40 beygir öyle mi?
o zaman herkes 250 lik motor alıp üstüne taksın egzosu nerden baksan 10 beygir alır.
-
Moderatör
Chip dediği PC (power commander) olmasın sakin?
-
O kadar masraf yapıp bir fark hissedemediğinde çok üzüleceksin, onun için hiç uğraşma.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Intake ve egzos modifiyeleri ile arka tekerde 150 beygir olan superduke 190 beygire cikiyor. Soylenene gore de daha duzenli calisiyor. Duzgun yapilinca fark modeline gore sasirtici olabiliyor.
Kaynak alalım lütfen?
-
slip-on sadece tüptür performans sağlamaz (belki çok küçük bir miktar ileri ya da geri getirebilir motoru),full sistem headersla beraber olduğu için motorda daha fazla değişikliğe sebep olacaktır ancak bu her zaman iyi olacak diye bir kaide yok motorunuz geri de gelebilir.çipli egzoz nasıl oluyor bilmiyorum ama muhtemelen power commander gibi enjektörlerin zamanlamasına müdahale eden bi stand alone beyindir.eğer makina dinamometreye çıkarılıp güzel bir harita yazılırsa 150+hp makinalarda fark edebileceğiniz kadar güç olur.tabi bu son hızınızı değiştirmez sadece son hıza çıkma zamanınızı düşürür.Tork artışı da olacağından dolayı motorunuz eskisi ile aynı kullanımda daha az yakar,eğer aracınız binek bi araba olsaydı 3 ile çıktığın rampayı 4 ile çıkabilirsin ya da 300 kilo yük taşıyabilirken 350 kilo yük taşıyabilir hale gelirdi gibi yorumlar yapabilirdim.power commander gibi beyinler sizin gücü etkili kullanmanıza yardım eder ama bilinçsiz ellerde saçma sapan haritalar yüklenirse motorunuz yığılabilir zengin ya da fakir karışım üretmesine sebep olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)