Formula yarışları için yarış motorlarının motorunu kullanacaz 600 cc ve altında yarış için son hiza gerek yok zaten 100 120 sınırlayacaz bu genelde 50 ile 70 arası gidecez dayanıklılık ve yakıt tüketimi önemli bide ivmelenme önerilerinizi bekliyoruz
Formula yarışları için yarış motorlarının motorunu kullanacaz 600 cc ve altında yarış için son hiza gerek yok zaten 100 120 sınırlayacaz bu genelde 50 ile 70 arası gidecez dayanıklılık ve yakıt tüketimi önemli bide ivmelenme önerilerinizi bekliyoruz
En yüksek motor hacmine sahip tek silindirli bir motor istediğiniz aralıklarda işinize yarayacaktır. Düşük devirlerde tork yüksekliği ve yakıt tasarrufu açısından en çok bu tarz motorlar işinize yarar bence. Ama yine de benden daha bilgili arkadaşların yorumunu dinlemekte fayda var.
Saygılar,
Tim
Çok tesekkur ederim başka cevapları da bekliyorum
600RR Motoru uygun aktarma organları ile iyi bir seçim olacaktır.
"Yarış" ve "Yakıtta ekonomi" çok kötü bi çelişki olmuş. Ekonomik yarış
konuyu ilk okurken aklıma RS125 gelmişti. ama yakıt ekonomisini görünce vazgeçtim.
"CaRPe DieM"
Eski yarışlarda 4 silindirli motorlar kullanılırken son zamanlarda tek silindirliye dönülmeye başlandı diye biliyorum. Aradığın niteliklerin dışında unuttuğun bir nitelik daha var ki bu belki de sizin için en önemlisi olacak.
"HAFİFLİK"
Tek silindirli bir motor seçeceksin gibi görünüyor.
Genel olarak bizim türk üniversiteleri cbr 600 rr motorunu kullaniyorlar yarış öyle tekerlek tekerleğe değil o yüzden yakıt ekonomisi giriyor aynen motorun ağırlığının yaninda sesi de önemli. Benim dusuncem açıkçası şuydu 600 rr motoru kullanıp hızını 100 120 ile sinirlandirmaktansa daha küçük ve hafif motorun bu aralıklarda ayni güç ve torku sağlarsa onu kullanmak
formula sae yarışlarından bahsediliyor sanırım
itüde daha öncesinde kenanın eski 600f sportunun motorunu kullandılar ama sanırım artık başka bir motor kullanıyorlar yakıt ekonomisi adına
sonuç itibari ile çap ve stroke oranları düşük makinalar yarış makinaları düşük devirde iş görmezler daha çok torklu çap ve stroke oranı büyük olan makinalar ile daha iyi performans alınabilir ...
http://www.ebay.com/itm/2756-2015-15-16-KTM-690-Enduro-R-Engine-Case-Bottom-End-/311529030238
||| 500Px.com/Arranger ||| Flickr.com/photos/132925453@N03 ||| Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg |||
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)