Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Formula Student yarışları için motor önerisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Formula yarışları için yarış motorlarının motorunu kullanacaz 600 cc ve altında yarış için son hiza gerek yok zaten 100 120 sınırlayacaz bu genelde 50 ile 70 arası gidecez dayanıklılık ve yakıt tüketimi önemli bide ivmelenme önerilerinizi bekliyoruz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - 2011
    En yüksek motor hacmine sahip tek silindirli bir motor istediğiniz aralıklarda işinize yarayacaktır. Düşük devirlerde tork yüksekliği ve yakıt tasarrufu açısından en çok bu tarz motorlar işinize yarar bence. Ama yine de benden daha bilgili arkadaşların yorumunu dinlemekte fayda var.

    Saygılar,

    Tim

  3. #3

    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Çok tesekkur ederim başka cevapları da bekliyorum

  4. #4
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    600RR Motoru uygun aktarma organları ile iyi bir seçim olacaktır.

  5. #5
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    "Yarış" ve "Yakıtta ekonomi" çok kötü bi çelişki olmuş. Ekonomik yarış

    konuyu ilk okurken aklıma RS125 gelmişti. ama yakıt ekonomisini görünce vazgeçtim.
    "CaRPe DieM"

  6. #6
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Eski yarışlarda 4 silindirli motorlar kullanılırken son zamanlarda tek silindirliye dönülmeye başlandı diye biliyorum. Aradığın niteliklerin dışında unuttuğun bir nitelik daha var ki bu belki de sizin için en önemlisi olacak.
    "HAFİFLİK"
    Tek silindirli bir motor seçeceksin gibi görünüyor.

  7. #7

    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Genel olarak bizim türk üniversiteleri cbr 600 rr motorunu kullaniyorlar yarış öyle tekerlek tekerleğe değil o yüzden yakıt ekonomisi giriyor aynen motorun ağırlığının yaninda sesi de önemli. Benim dusuncem açıkçası şuydu 600 rr motoru kullanıp hızını 100 120 ile sinirlandirmaktansa daha küçük ve hafif motorun bu aralıklarda ayni güç ve torku sağlarsa onu kullanmak

  8. #8
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    formula sae yarışlarından bahsediliyor sanırım

    itüde daha öncesinde kenanın eski 600f sportunun motorunu kullandılar ama sanırım artık başka bir motor kullanıyorlar yakıt ekonomisi adına

    sonuç itibari ile çap ve stroke oranları düşük makinalar yarış makinaları düşük devirde iş görmezler daha çok torklu çap ve stroke oranı büyük olan makinalar ile daha iyi performans alınabilir ...

  9. #9

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    Edirne
    http://www.ebay.com/itm/2756-2015-15-16-KTM-690-Enduro-R-Engine-Case-Bottom-End-/311529030238
    ||| 500Px.com/Arranger ||| Flickr.com/photos/132925453@N03 ||| Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg |||

  10. #10
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    formula sae yarışlarından bahsediliyor sanırım

    itüde daha öncesinde kenanın eski 600f sportunun motorunu kullandılar ama sanırım artık başka bir motor kullanıyorlar yakıt ekonomisi adına

    sonuç itibari ile çap ve stroke oranları düşük makinalar yarış makinaları düşük devirde iş görmezler daha çok torklu çap ve stroke oranı büyük olan makinalar ile daha iyi performans alınabilir ...
    O motor öldü abi :D bir de belli ölçülerde manifold takmak zorunda olunca kullanılmaz oldu.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  11. #11
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motor öldü abi :D bir de belli ölçülerde manifold takmak zorunda olunca kullanılmaz oldu.
    Sen şuna yağ koymayı unutup gazladık, motoru elimize aldık desene
    http://ikitekersizasla.blogspot.com.tr/

  12. #12
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı oguzhanlal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen şuna yağ koymayı unutup gazladık, motoru elimize aldık desene
    yok abi 20mm restriktör şartı varmış takınca da motor gidiyor. Kenan sofuoğlu da iyi gazlamış iyice bitirmiş motoru. Bi ara beraber toplamıştık o motoru ve şu an çalışır durumda. ben takımda değilim bu arada ; fakat mekanik işlerinde beni çağırırlar.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  13. #13
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Duke690 motoru kullanılabılır bence


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler