Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İdeal mola verme aralığı km veya süre

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Arkadaşlar merhaba,

    Günübirlik gezilerim oluyo günlük gidiş geliş 300 400km.
    Başka gezi yapanlara baktığımda mesela buradan kocaeline tek molayla gidiyolar.
    Benim için örnek vermem gerekirse; şileye 6 7 molada gittim. ağvaya kadar 1-2 mola verdim.
    Dönüşte de ağvadan avrupa yakasına 3-4 mola verdim.
    (bu arada molaların bazılarında fotoğraf için duruyorum ve 5 10dklık molalar)

    Eğer bu kadar sık mola vermezsem akşam çok başım ağrıyo ve bi sonra ki günde halsiz oluyorum.
    Ama molalarım böyle olunca akşam ki baş ağrım yarım saat filan sürüyo yorgunluğumda uyuyp uyanınca geçiyo.

    Sizce bu normal mi? Ne yapmam lazım alışmak için az mola vermeye


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    schism - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul/Üsküdar
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    Mola vermek yol gitmekten daha çok yoruyor olsa gerek.
    SULH bunu beğendi.

  3. #3
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Günübirlik gezilerim oluyo günlük gidiş geliş 300 400km.
    Başka gezi yapanlara baktığımda mesela buradan kocaeline tek molayla gidiyolar.
    Benim için örnek vermem gerekirse; şileye 6 7 molada gittim. ağvaya kadar 1-2 mola verdim.
    Dönüşte de ağvadan avrupa yakasına 3-4 mola verdim.
    (bu arada molaların bazılarında fotoğraf için duruyorum ve 5 10dklık molalar)

    Eğer bu kadar sık mola vermezsem akşam çok başım ağrıyo ve bi sonra ki günde halsiz oluyorum.
    Ama molalarım böyle olunca akşam ki baş ağrım yarım saat filan sürüyo yorgunluğumda uyuyp uyanınca geçiyo.

    Sizce bu normal mi? Ne yapmam lazım alışmak için az mola vermeye
    Şimdi konunun özüne bakarsak bu dediklerin kişiden kişiye ve motosikletine göre değişir

    enduro bir motorla hiç durmadan 700 km gitmişliğim var
    racing motorla her 70-80 km de bir durmak zorunda olmuşluğum da var
    chooper bir motorla sadece benzin almak için durup 1200 km gitmişliğim var

    olay tamamen sizin sürüş keyfiniz ve motosikletin konforuyla alakalıdır

    eğer başağrısı çekiyorsanız sürüş esnasında kulak tıkaçları kullanmanızı tavsiye ederim
    hem başağrısı hissinizi hemde yorgunluk hissinizin kaybolduğunu göreceksiniz

    bunların dışında siperlik camınızın sizi rüzgardan ne kadar koruduğu çok önemlidir
    sürüş esnasında kafanız rüzgardan sağa sola sallanmaya başladıysa veya kafnızı dik durdurmak için çalışıyorsanız
    yaklaşık yarım saatlik bir sürede sersemlemeye başlarsınız ve reflekslerinizin azaldığını görürsünüz

    bunun dışında sizin sürüş keyfiniz de çok önemlidir
    ben yağmurlu havalarda sürmekten zevk alırım ve hiç mola vermeden istanbuldan kırıkkaleye gittim

    ama sıcak havalarda sürekli sıvı bişeyler tüketmek için duruyorum
    planet58, VESPERA, eminemre ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Fotoğraf çekme harici mola vermiyorum.
    SULH bunu beğendi.

  5. #5
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Kişiye göre, motora göre, yol durumuna göre, hava şartlarına göre değişir. Canın istediği zaman mola ver.
    SULH ve Vmaxxx bunu beğendiler.

  6. #6
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Motoruna göre değişir enduron varsa güçlü rahat rüzgar yemeden gidersin

    Bir sonraki motorum inş enduro olur yayayaya giderim :d
    SULH bunu beğendi.

  7. #7
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    ideal molayı bilmem karnım açıkana kadar, tuvaletim gelene kadar devam

  8. #8
    darkloops - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150 NS
    soğutma sistemine de göre değişir belki hava ve su olarak.

  9. #9
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Ne yaptın ya hu, Şile'ye kadar 6-7 mola verilir mi?

    Edirne'den mi gittin Şile'ye?

    Şaka bir yana otopsici'nin dediği sıkıntılardan olabilir. Motor tipin, rüzgarlık camın, kulak tıkacın vs.

    önce kulak tıkacı dene, olmazsa ön camı değiştir. O da olmadı motoru değiştireceksin.

    Ne model motor kullanıyorsun? boyun kaç?

    Sık sık Şile'ye giderim, tek kontakta gider işlerimi halleder dönerim. Ağva'ya da molasız tek kontak gidilir.

    Yakın zamanda Bolu'dan molasız, artcılı ve rüzgarlı havada yaklaşık 260 km sürüş yaptım. Sadece sele rahatsızlığı oldu biraz.

    Yapılacak km belirli periyodlara bölünüp molalar verilmeli. Çok uzun mesafelerde 150-200 km de bir mola iyidir. Menzil zaten 150-200 km gibiyse iki mola yeterlidir.

    Aslında km değilde motor üzerinde gidilen süre daha mantıklı bir ölçü olur.

  10. #10
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Genelde planli molalar vermeye calisiyorum, 1-1,5 saat arasi.
    Ama makinamin menzili kisa oldugu icin, benzin yuzunden durmam gerekiyor, veya tuvaletim geldigi zaman. O zamanlar cok sinir bozucu oluyor.
    Kulak tikaci kesinlikle kullanin bu arada.
    Daha ruzgar caminin tadina bakamadim, cok merak ediyorum. Parasut gibi gidiyorum 130 ustunde :D Haliyle yorucu oluyor. Ön boyun kaslarimin gelistigini hissediyorum.
    SULH bunu beğendi.

  11. #11
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı schism adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mola vermek yol gitmekten daha çok yoruyor olsa gerek.
    Ekipmanımı çıkartıp, tekrar giymek bi süre sonra sıkıcı bi hal almaya başlıyo, mola sayısı artınca.

    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi konunun özüne bakarsak bu dediklerin kişiden kişiye ve motosikletine göre değişir

    enduro bir motorla hiç durmadan 700 km gitmişliğim var
    racing motorla her 70-80 km de bir durmak zorunda olmuşluğum da var
    chooper bir motorla sadece benzin almak için durup 1200 km gitmişliğim var

    olay tamamen sizin sürüş keyfiniz ve motosikletin konforuyla alakalıdır

    eğer başağrısı çekiyorsanız sürüş esnasında kulak tıkaçları kullanmanızı tavsiye ederim
    hem başağrısı hissinizi hemde yorgunluk hissinizin kaybolduğunu göreceksiniz

    bunların dışında siperlik camınızın sizi rüzgardan ne kadar koruduğu çok önemlidir
    sürüş esnasında kafanız rüzgardan sağa sola sallanmaya başladıysa veya kafnızı dik durdurmak için çalışıyorsanız
    yaklaşık yarım saatlik bir sürede sersemlemeye başlarsınız ve reflekslerinizin azaldığını görürsünüz

    bunun dışında sizin sürüş keyfiniz de çok önemlidir
    ben yağmurlu havalarda sürmekten zevk alırım ve hiç mola vermeden istanbuldan kırıkkaleye gittim

    ama sıcak havalarda sürekli sıvı bişeyler tüketmek için duruyorum
    motomax mağazasında aldığım kırmızı 5 liralık kulak tıkaçlarını kullanıyorum. bi kulağımda duruyo ama. diğer kulağımda kulaklık var müzik ve navigasyon için duruyor.
    scooter kullanıyorum dik oturuş pozisyonum var boyum uzun olduğundan dolayı göğüs kısmından itibaren rüzgar alıyorum.
    sizin gibi tek kalemde uzun km yapamayacağım galiba
    bide ben kasktan şüpheleniyorum.
    gelen sesi şöyle tarif edeyim.
    Aksiyon kamerasında ki görüntüyü izlerken ki sesi düşünün. o sesi bütün yol boyunca duyuyorum. kesintisiz ve o yüksek seste.
    kaskın omuz ile boyun tarafında(kulağın alt kısmına) ki boşluğu yolda giderken elimle kapatıyorum. sanki ses izalasyonu varmış gibi bi anda çıt diye bütün ses kesiliyo.


    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yaptın ya hu, Şile'ye kadar 6-7 mola verilir mi?

    Edirne'den mi gittin Şile'ye?

    Şaka bir yana otopsici'nin dediği sıkıntılardan olabilir. Motor tipin, rüzgarlık camın, kulak tıkacın vs.

    önce kulak tıkacı dene, olmazsa ön camı değiştir. O da olmadı motoru değiştireceksin.

    Ne model motor kullanıyorsun? boyun kaç?

    Sık sık Şile'ye giderim, tek kontakta gider işlerimi halleder dönerim. Ağva'ya da molasız tek kontak gidilir.

    Yakın zamanda Bolu'dan molasız, artcılı ve rüzgarlı havada yaklaşık 260 km sürüş yaptım. Sadece sele rahatsızlığı oldu biraz.

    Yapılacak km belirli periyodlara bölünüp molalar verilmeli. Çok uzun mesafelerde 150-200 km de bir mola iyidir. Menzil zaten 150-200 km gibiyse iki mola yeterlidir.

    Aslında km değilde motor üzerinde gidilen süre daha mantıklı bir ölçü olur.

    kulak tıkacı denedim ama 5 liralık kırmızı olanlardan
    2015 xmax 250 var. standart cam var üstünde
    bende 195 boyundayım ve ağır birisiyim.
    belki bilirsiniz amörtisörleri sert ve ben bindiğimde küçük bi çakıl taşının üstünden geçtiğimde hissediyorum. hele o taş ceviz büyüklüğündeyse tabiri caizse sekiyorum selede.
    ben birazda kaskımdan şüpheleniyorum. çünkü yeri geliyo hala gezmek istiyorum. gidicek gücüm var ama başım ağrımaya başlıyo devam ettiğimde çektiğim baş ağrısını hatırlayıp geziyi bırakıp eve dönüyorum.

  12. #12
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı SULH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekipmanımı çıkartıp, tekrar giymek bi süre sonra sıkıcı bi hal almaya başlıyo, mola sayısı artınca.



    motomax mağazasında aldığım kırmızı 5 liralık kulak tıkaçlarını kullanıyorum. bi kulağımda duruyo ama. diğer kulağımda kulaklık var müzik ve navigasyon için duruyor.
    scooter kullanıyorum dik oturuş pozisyonum var boyum uzun olduğundan dolayı göğüs kısmından itibaren rüzgar alıyorum.
    sizin gibi tek kalemde uzun km yapamayacağım galiba
    bide ben kasktan şüpheleniyorum.
    gelen sesi şöyle tarif edeyim.
    Aksiyon kamerasında ki görüntüyü izlerken ki sesi düşünün. o sesi bütün yol boyunca duyuyorum. kesintisiz ve o yüksek seste.
    kaskın omuz ile boyun tarafında(kulağın alt kısmına) ki boşluğu yolda giderken elimle kapatıyorum. sanki ses izalasyonu varmış gibi bi anda çıt diye bütün ses kesiliyo.





    kulak tıkacı denedim ama 5 liralık kırmızı olanlardan
    2015 xmax 250 var. standart cam var üstünde
    bende 195 boyundayım ve ağır birisiyim.
    belki bilirsiniz amörtisörleri sert ve ben bindiğimde küçük bi çakıl taşının üstünden geçtiğimde hissediyorum. hele o taş ceviz büyüklüğündeyse tabiri caizse sekiyorum selede.
    ben birazda kaskımdan şüpheleniyorum. çünkü yeri geliyo hala gezmek istiyorum. gidicek gücüm var ama başım ağrımaya başlıyo devam ettiğimde çektiğim baş ağrısını hatırlayıp geziyi bırakıp eve dönüyorum.
    Baş ağrısı yaratıyorsa o iş tamamen kasktan kaynaklanıyor. Ya kafanı çok sıkıyor, ya çok boşluk var içeride hava cirit atıyor.
    SULH bunu beğendi.

  13. #13
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baş ağrısı yaratıyorsa o iş tamamen kasktan kaynaklanıyor. Ya kafanı çok sıkıyor, ya çok boşluk var içeride hava cirit atıyor.
    ilk motorum küçük olduğu için ve yeni motor sürmeye başladığım için istanbul dışına hiç çıkmadım.
    Şimdi xmax kullanıyorum en azından çevre illere günübirlik cesaret edebiliyorum.
    Ama gördüm ki benim kask yarım saatten sonra baş ağrısı yapıyo ve çıkarma ihtiyacı hissediyorum ve bu bi kaç saat sonra 30 dakikalık dayanma sürem 15 20dk ya kadar düşüyo.
    Kaskımın bu 3. sezonu. Bi sonra ki sezon değiştirmeyi düşünüyodum ama eğer sizin ve ortak karar kasktan dolayı baş ağrısı çekiyosam kaskımı değiştiriyim.
    en azından bi sezon boşa baş ağrısı çekmiyim.
    Nolan n63 kullanıyorum. kaskı takıp vizörü açtığımda 4 parmağımı yanak kısmından içeri sokabiliyorum. veya boynumun oradan kulağın altından yine 4 parmağımı sokabiliyorum. alnımdan 3 parmağım kafamın üst kısmına kadar içeri giriyo. oysa ilk aldığımda baya sıkıyodu
    Shoei nxr denemiştim fuarda ve rahat etmiştim. Muhtemelen o modeli alırım. eğer kullanıcıları varsa bi şikayetleri yoksa?

  14. #14

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Kaskı taktığında alnına düşen saçlarını rahatça düzeltebiliyorsan o kask boldur. Sesin sebebi olup olmaması bir yana, güvenlik açısından da bir sorun olabilir; baştan kayıp çıkıp gitmesi gibi...

    Sese gelince; bazı kaskların tepesinde ve çenesinde açma-kapamalı havalandırma kanalları oluyor; onlardan varsa kapatmayı deneyebilirsin.

    Kulakların her ikisinde birden değil de sadece tekinde tıkaç olması, diğerinden ise uzun süreli müzik vs. dinlemek beyinde farklı etkilere neden olabilir. Bence tek kulakla müzik dinlemeyi bırakmalısın. Baş ağrısının asıl sebebi bu olabilir: bir kulak tıkalı, bir kulakta müzik... İç kulakta sorunlara yol açıyor olabilir. Farkında değiliz belki ama, kulak en önemli organlarımızdan motosiklet kullanırken: dengeyi iç kulak sağlıyor.

    Son olarak, yorulmadan gidilebilecek süreye gelecek olursak, normal şartlar altında, kask, kulaklık vs sorun olmadığını varsayarsak; arkadaşların bahsettikleri üzere motosiklet tipi, titreşimi, oturuş şekli, havanın rüzgarlı, soğuk vb. olması gibi pek çok etkene bağlı olarak kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Burada ölçüt kendiniz olmalısınız. Daha az molada gitmek gibi bir yarışma yok. Erken geldin diye madalya takacak da yok.

    Yorulduğunuzu, mola vermeniz gerektiğini "bildiğiniz" anda mola veriniz. Kişiyi en iyi kendisi bilir derler...

    Ne zaman mola vermeniz gerektiğini biliyorsanız; mesele yok...

    Ama çevresel etkiler varsa, onları gidermek tabii önemli...
    SULH bunu beğendi.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    195 boy ve standart camlı xmax ile uzun yola çıkmak !!!! senin sıkıntının sebebi budur...ya uzun tur camı taktiracaksin yada şehir içi takilacaksin :D
    189 boyla xmax standart camla kafam değil belden yukarısı ruzgarla güreşiyor...bacaklar zaten sığmıyor sen o boyla bırak uzun yolu dururken bile eziyet olur oturmak...

    yukarda bir arkadaş 700 km yazmış bence abartmış...tek seferde o km yi cikaracak depo hangi motorda yahu

    650 lik Suzuki Vstrom ile Eskisehir Sazova parkindan çıkıp tek marsda İstanbul levent deki evime kadar 350 km surmuslugum var...Antalya ya ise senede 2-3 defa inerim...3 mola ile artçılı 6 saate 750 km de varıyorum genelde..en büyük yardımcım Givi Airflow tur camı...140 -150 ile giderken bile kaskın vizoru açıktır o derece sıfır rüzgâr ;)
    SULH bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Durum farklı gibi, makaleyi unuttum ancak..(hep öyle olur..) odaklanma/göz sıhhatiniz için bir doktora görünün derim, aşırı yola konsatrasyon göze yüklenme sonucu, geziler sonrası halsizlik durumunu okuduğuma eminim dedim ya unutum.

    Bana kalırsa durum bundan kaynaklı, hatta işkembeden atayım, kaskın sıkması damar/dolaşım gibi değerlendiriyorum.

    (Cümle alemin bir dönem zelzele uzmanı olduğu gibi, yarım yamalak okuyup/unuttuğum bilgi ile reçete yazıyorum iyimi^^)
    SULH bunu beğendi.

  17. #17
    SULH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '15 Xmax 250 10bin km - '13 CBF150 21bin km
    Alıntı GezeGeze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaskı taktığında alnına düşen saçlarını rahatça düzeltebiliyorsan o kask boldur. Sesin sebebi olup olmaması bir yana, güvenlik açısından da bir sorun olabilir; baştan kayıp çıkıp gitmesi gibi...

    Sese gelince; bazı kaskların tepesinde ve çenesinde açma-kapamalı havalandırma kanalları oluyor; onlardan varsa kapatmayı deneyebilirsin.

    Kulakların her ikisinde birden değil de sadece tekinde tıkaç olması, diğerinden ise uzun süreli müzik vs. dinlemek beyinde farklı etkilere neden olabilir. Bence tek kulakla müzik dinlemeyi bırakmalısın. Baş ağrısının asıl sebebi bu olabilir: bir kulak tıkalı, bir kulakta müzik... İç kulakta sorunlara yol açıyor olabilir. Farkında değiliz belki ama, kulak en önemli organlarımızdan motosiklet kullanırken: dengeyi iç kulak sağlıyor.

    Son olarak, yorulmadan gidilebilecek süreye gelecek olursak, normal şartlar altında, kask, kulaklık vs sorun olmadığını varsayarsak; arkadaşların bahsettikleri üzere motosiklet tipi, titreşimi, oturuş şekli, havanın rüzgarlı, soğuk vb. olması gibi pek çok etkene bağlı olarak kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Burada ölçüt kendiniz olmalısınız. Daha az molada gitmek gibi bir yarışma yok. Erken geldin diye madalya takacak da yok.

    Yorulduğunuzu, mola vermeniz gerektiğini "bildiğiniz" anda mola veriniz. Kişiyi en iyi kendisi bilir derler...

    Ne zaman mola vermeniz gerektiğini biliyorsanız; mesele yok...

    Ama çevresel etkiler varsa, onları gidermek tabii önemli...

    Kask kesin bol. İnternetten baktığım tüm test etme yöntemleri bol olduğu yönünde
    Ayrıca tek kulaklığın baş ağrısına yol açabileceği aklıma gelmemişti.
    Biraz deniyicem çift kulaklık veya çift kulak tıkacı, kulaklıksız ve kulak tıkacsız.
    çünkü alıcağım kask 2bin lira ve bu sezon bu kaskı kullanmam benim rahat gezmemi(maddi açıdan) sağlar



    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    195 boy ve standart camlı xmax ile uzun yola çıkmak !!!! senin sıkıntının sebebi budur...ya uzun tur camı taktiracaksin yada şehir içi takilacaksin :D
    189 boyla xmax standart camla kafam değil belden yukarısı ruzgarla güreşiyor...bacaklar zaten sığmıyor sen o boyla bırak uzun yolu dururken bile eziyet olur oturmak...

    yukarda bir arkadaş 700 km yazmış bence abartmış...tek seferde o km yi cikaracak depo hangi motorda yahu

    650 lik Suzuki Vstrom ile Eskisehir Sazova parkindan çıkıp tek marsda İstanbul levent deki evime kadar 350 km surmuslugum var...Antalya ya ise senede 2-3 defa inerim...3 mola ile artçılı 6 saate 750 km de varıyorum genelde..en büyük yardımcım Givi Airflow tur camı...140 -150 ile giderken bile kaskın vizoru açıktır o derece sıfır rüzgâr ;)



    Tur camlısını hiç kullanmadığım için 600 liraya değer mi bilmiyorum. görüşünü engelledi mi? göz hizzasına geliyo gibi.
    bide boy uzun olunca, şimdi göğsüme ve yukarıya gelen rüzgar, tur camı takınca direk kaska gelirse etkisi daha mı artar acaba?



    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Durum farklı gibi, makaleyi unuttum ancak..(hep öyle olur..) odaklanma/göz sıhhatiniz için bir doktora görünün derim, aşırı yola konsatrasyon göze yüklenme sonucu, geziler sonrası halsizlik durumunu okuduğuma eminim dedim ya unutum.

    Bana kalırsa durum bundan kaynaklı, hatta işkembeden atayım, kaskın sıkması damar/dolaşım gibi değerlendiriyorum.

    (Cümle alemin bir dönem zelzele uzmanı olduğu gibi, yarım yamalak okuyup/unuttuğum bilgi ile reçete yazıyorum iyimi^^)

    iyi niyetli yorum olduğu belli
    atladığınız bişey var kaskım bol. daha doğrusu 3. sezonu olduğu için bollaştı ve ben kışın kışlık balaklava kullandığım için daha da bi genişledi.
    şimdi yazlık balaklava kullanıyorum incecik. bu da daha bi fazla boşluk yaratıyo kaskın içinde.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    benim xmax da tur camı yok şehir içi çok kısa mesafede kullandığım için takmadım...diğer motorumda asansörlü tip boyunuza veya rüzgâr hava durumuna göre yukarı aşağı ayarlanilabilen iki parça camlardan var...uzun boylular için bence olmazsa olmaz bir aksesuar tabi 100-150 km yi aşan sürüşler için yoksa kısa mesafede yorgunluk hissetmeden sürüş bitiyor...kaskın bol olması emniyet açısından sıkıntı içinde turbulans oluşacak kadar bol olamaz herhalde 2 parmak gevsek değildir..öyle ise hemen yenilemelisin aman dikkat...

    mevcut camın üzerine eklenen harici camlarda satılmakta...fiyatlarida 100 tl gibi...orj cama göre ruzgari daha kavisli yapısı ile engeller...internet te okanguler veya linkden aratirsan bahsittigim eklenti cam hakkında bilgi edinebilirsin...
    https://m.sahibinden.com/classifiedDetail.html?id=128519086&type=fav&rnd=34 02
    SULH bunu beğendi.

  19. #19
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Boyun uzun, standart cam olmaz, tur camı taktırman ve hatta ekstra rüzgar saptırıcı da kullanmak gerekli.

    Tam uyan bir kask almalı ve iki kulağınada tıkaç takmalısın.

    Son bir not, scooter motorların oturuş pozisyonu bütün yükü ve zıplaayı hoplamayı bele ve omura iletir. Zıplamalarda esnemelerde ve gittikçe yer çekimine yenik düşen ağırlığınızı taşımada bel yanlız kalır, ayaklardan güç alamazsınız.

    Oturuş pozisyonu ayaklar ile vucudun aynı dik çizgide olacağı bir motor modeli sizi çok rahatlatır.
    SULH ve otopsici bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  20. #20
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    bu kadar geç yazdığım için kusura bakma motosiklet mağazalarında ses yalıtımı için kaska monte edilen pedler mevcut
    fakat yukarıda belirttiğiniz kaskın arasından eliniz giriyorsa o kask artık sizi koruyamaz demektir
    size naçizane tavsiyem schubert full face kasklarına bakın adamlar sadece bu işi yapıyor ve çok sessiz kask
    rüzgarı göğsünüze yediğiniz için yolculuğunuz bayağı yorucu geçer maalesef
    bunların dışında diğer yazan arkadaşlar gerekli şeyleri yazmış zaten
    SULH bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)