Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites düşürerek yavaşlama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ben genelde motoru 3. vites 5 bin devir felan kullanıyorum. Yani her gün gittiğim bi güzergah var o yolda bu şekilde kullanıyorum.
    Şimdi bu dediğim şekilde giderken vitesi 2 ye indirip gazı bırakmam krank a zarar verir mi?
    Yada 2. vites 5-6 bin devirlerdeyken gazı bırakıp kısa bi süre bekledikten sonra 1 e indiriyorum aynı şekilde bu da zarar verir mi?

    Bazı kişiler motoru düşük devir kullanmak motora zarar verir diyorlar. Ben bazen yani şehir içinde sabit hızla giderken hep 2-3 bin devirlerde kullanıyorum gazı açarkende vites düşürüp öyle açıyorum. Bu zararlı mıdır? Yani olduğum viteste 3 bin devir giderken gaza yüklenmiyorum bir alt vitese inip veya gerekirse yokuş durumuna göre daha fazla inip o şekilde açıyorum gazı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Yanlış anlamadıysam, söylediğiniz şey zaten motor freni. Bir alt vitese düşerek motor freni yapmanın bir zararı olmaz hatta frenlerinizin ömrünü uzatırsınız ama 5. ya da 4. Vitesten birden iki ya da 1 e atıp debriyajı bırakırsanız motoru elinize alabilirsiniz
    pnongrata bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    motorun çekemeyeceği devirde giderseniz zarar verir vuruntu yapar zaten sesinden anlarsınız motor frenini abartmadığınız sürece sorun teşkil etmez

  4. #4
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Düşük devirde motorunuz vuruntu yapmadığı sürece sorun olmaz ama vuruntulu şekilde sürüyorsanız zarar verirsiniz devrinizi 3-4 bin bandında sürerseniz vuruntu yapmayacaktır
    Yüksek devirde vites küçültüyorsanız arka teker anlık kitleme yapabilir bu şanzumana zarar verir artı olarak zincirinizin çabuk uzamasına ve erken bitmesine yol açar arka tekerin kitlemesi bazı durumlarda kontrolü kaybetip kaza yapmanıza bile yol açabilir.Yüksek kompresör motorunuza zarar verebilir vites küçültmelerinizi 3-5 bin devir aralıklarında hafif ara gaz atarak küçülmeniz daha sağlıklı olur

  5. #5

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük devirde motorunuz vuruntu yapmadığı sürece sorun olmaz ama vuruntulu şekilde sürüyorsanız zarar verirsiniz devrinizi 3-4 bin bandında sürerseniz vuruntu yapmayacaktır
    Yüksek devirde vites küçültüyorsanız arka teker anlık kitleme yapabilir bu şanzumana zarar verir artı olarak zincirinizin çabuk uzamasına ve erken bitmesine yol açar arka tekerin kitlemesi bazı durumlarda kontrolü kaybetip kaza yapmanıza bile yol açabilir.Yüksek kompresör motorunuza zarar verebilir vites küçültmelerinizi 3-5 bin devir aralıklarında hafif ara gaz atarak küçülmeniz daha sağlıklı olur
    Yüksek devirlerde önce olduğum vitesteyken yavaşlatıyorum daha sonra vites düşürüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun çekemeyeceği devirde giderseniz zarar verir vuruntu yapar zaten sesinden anlarsınız motor frenini abartmadığınız sürece sorun teşkil etmez
    Ya benim korktuğum özellikle 2 den 1 e indirdiğimde baya bi öne yığılıyor acaba bi zarar gelir mi diye aklımı karıştırdı.
    Yani 2. vites 4 bin devirde bile vites düşürdüğümde öne yığılıyor baya bi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:49 ----------

    Alıntı yamtareroglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlamadıysam, söylediğiniz şey zaten motor freni. Bir alt vitese düşerek motor freni yapmanın bir zararı olmaz hatta frenlerinizin ömrünü uzatırsınız ama 5. ya da 4. Vitesten birden iki ya da 1 e atıp debriyajı bırakırsanız motoru elinize alabilirsiniz
    Yok ben birden fazla vites düşürmüyorum hızlı gidiyorken. Bazen yokuşta zorlandığında felan 2 vites birden düşürdüğüm oluyor.

  6. #6
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Vites düşürürken debriyajı yalattırarak bırakın, bu yavaşlamak için. Hızlanmak için vites küçültüyorsak ara gaz verip devir yükseltmek lazım, yoksa hep zarar.

  7. #7
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı 54RR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites düşürürken debriyajı yalattırarak bırakın, bu yavaşlamak için. Hızlanmak için vites küçültüyorsak ara gaz verip devir yükseltmek lazım, yoksa hep zarar.
    yapılan en büyük hatalardan biridir debriyajı yalattırmak. yakar kavurursunuz sacları. ben 10 bin km dir bir fiil debriyaj tokatlayarak teker yapıyorum. debriyajım hala ilk günkü gibi. yalattırmıyorum çünkü kesinlikle.

    asıl konuya gelecek olursak, motor freni ile yavaşlamak gaz kontrolünüzü muazzam artırır. zaten sürekli motor freni kullanıyorsanız trafiği iyi okuyorsunuz demektir. kaza riskinizi büyük oranda düşürür. fren takviyesi ile minimum mesafede durabilirsiniz.

    Zararsız motor freni yapmak, motorunuzu iyi tanımakla mümkündür. hangi vitesin hangi devirde rahatlıkla çekebileceğini bilmeniz gerek. örneğin red line' ı 11k olan bir blokta 10k devirde gidiyorken bir alt vitese düşürürseniz ve kaydırmalı debriyajınız yok ise arkayı kilitlersiniz. kaliteli aletlerde sadece arkayı kilitlemekle kalırsınız fakat, yorgun dişli/zinciri olan bir aletin kıçını başını dağıtırsınız.

  8. #8
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yapılan en büyük hatalardan biridir debriyajı yalattırmak. yakar kavurursunuz sacları. ben 10 bin km dir bir fiil debriyaj tokatlayarak teker yapıyorum. debriyajım hala ilk günkü gibi. yalattırmıyorum çünkü kesinlikle.

    asıl konuya gelecek olursak, motor freni ile yavaşlamak gaz kontrolünüzü muazzam artırır. zaten sürekli motor freni kullanıyorsanız trafiği iyi okuyorsunuz demektir. kaza riskinizi büyük oranda düşürür. fren takviyesi ile minimum mesafede durabilirsiniz.

    Zararsız motor freni yapmak, motorunuzu iyi tanımakla mümkündür. hangi vitesin hangi devirde rahatlıkla çekebileceğini bilmeniz gerek. örneğin red line' ı 11k olan bir blokta 10k devirde gidiyorken bir alt vitese düşürürseniz ve kaydırmalı debriyajınız yok ise arkayı kilitlersiniz. kaliteli aletlerde sadece arkayı kilitlemekle kalırsınız fakat, yorgun dişli/zinciri olan bir aletin kıçını başını dağıtırsınız.
    Debriyaja tokat mı? Boovvv debriyaj tasın isyan etmiştir. 6 tane yay için 300 lira bayılınca, balata eritmek daha mantıklı gelmeye başladı bana
    İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.

  9. #9
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Şanzımana anlıkta olsa ciddi yük bindirdiğini düşünüyorum.

  10. #10
    ashes35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Motosikleti
    CBR 250 R --> CBR 650F
    Şanzıman pahalı balatalar ise ucuzdur 🙂

  11. #11
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ara gaz ile yapılırsa çok sorun olmaz ancak motor frenini yokuş inmek dışında kullanmanın bir mantığı yok. Fren balatası debriyajdan da egzantirik zincirinden de daha ucuz. Frenleri kullanmak tavsiyedir.

  12. #12
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Keith Code der ki; Papuçlar motor bloğunuzdan veya debriyajınızdan daha ucuzlardır.

    Bu demek değil ki yeri geldiğinde kompresyonu kullanmayın, fakat güllük gülistanlık giderken, ışıkta durmak için 5-4-3-2 yapmanız manasız bir şekilde motosiklete iş yüküdür. Çek debriyajı, bas frene.Aksi durumda debriyaj zorlanır, blokta hareketli ne kadar parça var ise, boş yere çalışır, Neden? Siz fren yapmayı tercih etmediniz diye. Bu gereksiz bir aksiyon. Ama fren seni kurtarmayacaktır, kompresyona sokup motoru boğabilirsiniz, bu işin özü ustalık ister, özellikle büyük makinelerde ve yüksek süratlerde.. Debriyaj - gaz -fren ve vites'i aynı anda senkron bir şekilde, birbirine uyumlu kullanabilmek tecrübe ile gelişir.

    Süratin yüksek olduğu bazı durumlarda, panik, korku, ve içeri kakalamaya sebep verebilir, her ne kadar Slipper Clutch da olsa (kaydırmalı debriyaj) bu iş ürkütebilir, ama iyi kullanıldığında hayat kurtarır, örnek bir video.

    1.05 dk.

    yamtareroglu bunu beğendi.

  13. #13
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Bende zorda kaldımı kullanıyorum moor frenini yavaşlatıyor işime yarıyot çok müsaitse yol durmak üzereyken vites düşüyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)