Vites düşürerek yavaşlama
-
Ben genelde motoru 3. vites 5 bin devir felan kullanıyorum. Yani her gün gittiğim bi güzergah var o yolda bu şekilde kullanıyorum.
Şimdi bu dediğim şekilde giderken vitesi 2 ye indirip gazı bırakmam krank a zarar verir mi?
Yada 2. vites 5-6 bin devirlerdeyken gazı bırakıp kısa bi süre bekledikten sonra 1 e indiriyorum aynı şekilde bu da zarar verir mi?
Bazı kişiler motoru düşük devir kullanmak motora zarar verir diyorlar. Ben bazen yani şehir içinde sabit hızla giderken hep 2-3 bin devirlerde kullanıyorum gazı açarkende vites düşürüp öyle açıyorum. Bu zararlı mıdır? Yani olduğum viteste 3 bin devir giderken gaza yüklenmiyorum bir alt vitese inip veya gerekirse yokuş durumuna göre daha fazla inip o şekilde açıyorum gazı.
Reklamlar
-
Yanlış anlamadıysam, söylediğiniz şey zaten motor freni. Bir alt vitese düşerek motor freni yapmanın bir zararı olmaz hatta frenlerinizin ömrünü uzatırsınız ama 5. ya da 4. Vitesten birden iki ya da 1 e atıp debriyajı bırakırsanız motoru elinize alabilirsiniz
-
motorun çekemeyeceği devirde giderseniz zarar verir vuruntu yapar zaten sesinden anlarsınız motor frenini abartmadığınız sürece sorun teşkil etmez
-
Düşük devirde motorunuz vuruntu yapmadığı sürece sorun olmaz ama vuruntulu şekilde sürüyorsanız zarar verirsiniz devrinizi 3-4 bin bandında sürerseniz vuruntu yapmayacaktır
Yüksek devirde vites küçültüyorsanız arka teker anlık kitleme yapabilir bu şanzumana zarar verir artı olarak zincirinizin çabuk uzamasına ve erken bitmesine yol açar arka tekerin kitlemesi bazı durumlarda kontrolü kaybetip kaza yapmanıza bile yol açabilir.Yüksek kompresör motorunuza zarar verebilir vites küçültmelerinizi 3-5 bin devir aralıklarında hafif ara gaz atarak küçülmeniz daha sağlıklı olur
-
ayzek adlı üyeden alıntı
Düşük devirde motorunuz vuruntu yapmadığı sürece sorun olmaz ama vuruntulu şekilde sürüyorsanız zarar verirsiniz devrinizi 3-4 bin bandında sürerseniz vuruntu yapmayacaktır
Yüksek devirde vites küçültüyorsanız arka teker anlık kitleme yapabilir bu şanzumana zarar verir artı olarak zincirinizin çabuk uzamasına ve erken bitmesine yol açar arka tekerin kitlemesi bazı durumlarda kontrolü kaybetip kaza yapmanıza bile yol açabilir.Yüksek kompresör motorunuza zarar verebilir vites küçültmelerinizi 3-5 bin devir aralıklarında hafif ara gaz atarak küçülmeniz daha sağlıklı olur
Yüksek devirlerde önce olduğum vitesteyken yavaşlatıyorum daha sonra vites düşürüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
motorun çekemeyeceği devirde giderseniz zarar verir vuruntu yapar zaten sesinden anlarsınız motor frenini abartmadığınız sürece sorun teşkil etmez
Ya benim korktuğum özellikle 2 den 1 e indirdiğimde baya bi öne yığılıyor acaba bi zarar gelir mi diye aklımı karıştırdı.
Yani 2. vites 4 bin devirde bile vites düşürdüğümde öne yığılıyor baya bi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:49 ----------
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
Yanlış anlamadıysam, söylediğiniz şey zaten motor freni. Bir alt vitese düşerek motor freni yapmanın bir zararı olmaz hatta frenlerinizin ömrünü uzatırsınız ama 5. ya da 4. Vitesten birden iki ya da 1 e atıp debriyajı bırakırsanız motoru elinize alabilirsiniz
Yok ben birden fazla vites düşürmüyorum hızlı gidiyorken. Bazen yokuşta zorlandığında felan 2 vites birden düşürdüğüm oluyor.
-
Vites düşürürken debriyajı yalattırarak bırakın, bu yavaşlamak için. Hızlanmak için vites küçültüyorsak ara gaz verip devir yükseltmek lazım, yoksa hep zarar.
-
54RR adlı üyeden alıntı
Vites düşürürken debriyajı yalattırarak bırakın, bu yavaşlamak için. Hızlanmak için vites küçültüyorsak ara gaz verip devir yükseltmek lazım, yoksa hep zarar.
yapılan en büyük hatalardan biridir debriyajı yalattırmak. yakar kavurursunuz sacları. ben 10 bin km dir bir fiil debriyaj tokatlayarak teker yapıyorum. debriyajım hala ilk günkü gibi. yalattırmıyorum çünkü kesinlikle.
asıl konuya gelecek olursak, motor freni ile yavaşlamak gaz kontrolünüzü muazzam artırır. zaten sürekli motor freni kullanıyorsanız trafiği iyi okuyorsunuz demektir. kaza riskinizi büyük oranda düşürür. fren takviyesi ile minimum mesafede durabilirsiniz.
Zararsız motor freni yapmak, motorunuzu iyi tanımakla mümkündür. hangi vitesin hangi devirde rahatlıkla çekebileceğini bilmeniz gerek. örneğin red line' ı 11k olan bir blokta 10k devirde gidiyorken bir alt vitese düşürürseniz ve kaydırmalı debriyajınız yok ise arkayı kilitlersiniz. kaliteli aletlerde sadece arkayı kilitlemekle kalırsınız fakat, yorgun dişli/zinciri olan bir aletin kıçını başını dağıtırsınız.
-
Jemand adlı üyeden alıntı
yapılan en büyük hatalardan biridir debriyajı yalattırmak. yakar kavurursunuz sacları. ben 10 bin km dir bir fiil debriyaj tokatlayarak teker yapıyorum. debriyajım hala ilk günkü gibi. yalattırmıyorum çünkü kesinlikle.
asıl konuya gelecek olursak, motor freni ile yavaşlamak gaz kontrolünüzü muazzam artırır. zaten sürekli motor freni kullanıyorsanız trafiği iyi okuyorsunuz demektir. kaza riskinizi büyük oranda düşürür. fren takviyesi ile minimum mesafede durabilirsiniz.
Zararsız motor freni yapmak, motorunuzu iyi tanımakla mümkündür. hangi vitesin hangi devirde rahatlıkla çekebileceğini bilmeniz gerek. örneğin red line' ı 11k olan bir blokta 10k devirde gidiyorken bir alt vitese düşürürseniz ve kaydırmalı debriyajınız yok ise arkayı kilitlersiniz. kaliteli aletlerde sadece arkayı kilitlemekle kalırsınız fakat, yorgun dişli/zinciri olan bir aletin kıçını başını dağıtırsınız.
Debriyaja tokat mı? Boovvv debriyaj tasın isyan etmiştir. 6 tane yay için 300 lira bayılınca, balata eritmek daha mantıklı gelmeye başladı bana
İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların çok sevilip insanların ise kullanılmasıdır.
-
Şanzımana anlıkta olsa ciddi yük bindirdiğini düşünüyorum.
-
Şanzıman pahalı balatalar ise ucuzdur 🙂
-
Ara gaz ile yapılırsa çok sorun olmaz ancak motor frenini yokuş inmek dışında kullanmanın bir mantığı yok. Fren balatası debriyajdan da egzantirik zincirinden de daha ucuz. Frenleri kullanmak tavsiyedir.
-
Moderatör
Keith Code der ki; Papuçlar motor bloğunuzdan veya debriyajınızdan daha ucuzlardır.
Bu demek değil ki yeri geldiğinde kompresyonu kullanmayın, fakat güllük gülistanlık giderken, ışıkta durmak için 5-4-3-2 yapmanız manasız bir şekilde motosiklete iş yüküdür. Çek debriyajı, bas frene.Aksi durumda debriyaj zorlanır, blokta hareketli ne kadar parça var ise, boş yere çalışır, Neden? Siz fren yapmayı tercih etmediniz diye. Bu gereksiz bir aksiyon. Ama fren seni kurtarmayacaktır, kompresyona sokup motoru boğabilirsiniz, bu işin özü ustalık ister, özellikle büyük makinelerde ve yüksek süratlerde.. Debriyaj - gaz -fren ve vites'i aynı anda senkron bir şekilde, birbirine uyumlu kullanabilmek tecrübe ile gelişir.
Süratin yüksek olduğu bazı durumlarda, panik, korku, ve içeri kakalamaya sebep verebilir, her ne kadar Slipper Clutch da olsa (kaydırmalı debriyaj) bu iş ürkütebilir, ama iyi kullanıldığında hayat kurtarır, örnek bir video.
1.05 dk.
-
Bende zorda kaldımı kullanıyorum moor frenini yavaşlatıyor işime yarıyot çok müsaitse yol durmak üzereyken vites düşüyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)