Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Ktm Rc 250 vs Suzuki İnazuma vs Honda cbr 250r

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Gw250
    İyi geceler iyi forumlar,
    5000 km 2013 honda cbr 250r
    16000 km 2014 suzuki inazuma
    600 km 2016 ktm rc 250 kullanıcı olarak bunları basit olarak kıyaslamak istedim.
    Eksikler varsa affola, kararsız kalan arkadaşlar için okusunlar, belki kararlarını netlestirirler diyelim.

    Tasarım :
    Rc 250 ve cbr 250 yi Racing olarak kıyaslayacak olursak kesinlikle rc nin kafa tasarımı dahil genel tasarim unsulari cbr den daha güzel. (Hatta r 25 ten )Inazuma zaten naked ve genel olarak 90 larin klasik commuter-naked karışımını andıran bir tasarımı var.
    Genel olarak rc serisinin kafa şekli ve motorun genel tasarimi bu segmentin tartışmasız lideri. (Göreceli)

    Yakıt ekonomisi :
    Rc hemen hemen honda ile aynı olsa da 250 cc de muadili olan inazumaya gore cok ekonomik. (2500 km de azalacaktır diye umuyorum)

    Donanim:
    Abs , bybre kaliper, wp süspansiyon, kaydirmali debriyaj ve tabii ki fabrika çıkışlı Rosso 2 lastik zaten, bunlar stock olarak 250 cc de fiyat ve performanstan bağımsız değerlendirilmesi gereken en önemli ve temel hususlar.inazuma nin arka freni çok hissizken on freni çok iyiydi.ktm de her ikisi de iyi.honda ya gelirsek orta şekerli ne iyi ne kötü, ama arka freni yetersiz gibi(bilakis irc lastiklerle)

    Gösterge kumanda :
    Ktm'nin göstergeleri ve gidon aydinlatmasi gerçekten çok hoş, gösterge dersek haksızlık etmiş sayılırız, yol bilgisayari çünkü yakit ve kontak süresi vs vs inazuma da güzel ama ktm ye göre daha yetersiz. Honda zaten malum vites göstergesi dahi yok.

    Performans:
    Bu kıyaslamayi doğru bulamamakla (naked vs racing) beraber, inazumanın bölgenin yapısı gereği her zaman yan rüzgar nedeniyle 125 130 bandını aşamadigi yerde rc ile +150 rahatlıkla seyahat ettim. Cbr vs rc yaparsak rc nin geceğini düşünneyle birlikte sırf performans için rc cbr ye tercih edilmez.

    Malzeme kalitesi ve işçilik:
    Suzuki tartismasiz lider. Ktm normal fakat Honda ve yamaha gercekten 250 cc ye kadar cok kalitesiz.
    İnanmayan arkadaşlar aynı gün hem r25 hem suzuki bayisine gidip motorları incelesinler.

    Parça fiyatları :
    Suzuki ınazumanin ayna takımı 180 lira iken ktm rc serisinin sinyalli ayna takımı tek parça olarak 75 lira. Yani çok pahalı da sayılmaz keza yan karenajı 370 lira. Honda tartışmasız ikisinden de daha ucuz.

    Servis :
    Tam olarak birşey diyemiyorum lakin bakım aralıkları suzukiye ve hondaya göre ktm uzun, sonuc olarak aynı hesaba gelecektir.
    Honda belki az birşey daha ucuz olabilir.
    Fakat antalya özelinde özellikle suzukinin servisi hem honda hem ktm den çok çok daha iyi.

    Konfor:
    Bütün bunların yanında konfor konfor konfor işte tam burada ınazuma 600 cc touring makineleri dahi tokatlayabilir desem abartmış sayılmam sanırım, burada cbr ve rc 250 tasarım ve kullanım amacı gereği sınıfta kalıyor. Ktm ye power sele şart, 2 saat aralıksız üstünde yol aldım ama son yarım saat rahatsiz etmeye başladı. Inazuma ile depo bitene kadar giderdim hissetirmezdi.
    Honda ikisinin arası olmakla birlikte power seleli bir rc karşısında şansı yok.
    Konfora ek olarak rc serisinde tek silindirli olması sebebiyle vibrasyon mevcut fakat abartılacak kadar çok değil, cbr ile ayni sayilir zaten hızlanma vibrasyonu unutturuyor( kendi segmentine kıyasla) :D

    Unutmadan ktm nin arka lastiği 150, ınazuma ve cbr dan daha kalın.


    Unutmadan rc serisinin bence iki büyük eksiği var.
    1. Koruma takozu biraz zor.
    2. Orjinal egzoz sesi yüksek , (tar tar tar)
    Onun haricinde kendi fiyat aralığında tercih edilesi bir makine.

    Gene sorular varsa cbr ınazuma ve rc 250 yanitlayabilirim.

    İyi forumlar dilerim
    Hakan VB, Crixa, mithrelios ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Suzuki İnazuma


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    06 Şubat 2016
    Şehir
    istanbul
    Yani arkadaş elinde 17000 varsa tek seçim hangisini alırsın bende karar veremiyorum inazuma ve cbr 250 arasında, arka canta ve cbr yi düşünüyorum fakat topcase i cbr ye yakistiramiyorum....? ?

  3. #3

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Yazı için teşekkürler; ama, dik oturuş pozisyonuna sahip inazumayı yine aynı şekilde dik oturuş pozisyonuna sahip, yani racing tarzı olmayan modellerle kıyaslayabilir misiniz? Çünkü dik oturuş pozisyonuna sahip motosiklet isteyenler zaten racing modellerini doğrudan eleyecekler. Gerçek bir racing isteyenler de zaten inazumayı eleyeceklerdir.

    Şahsen kendi motorumdan memnunum. Oturuş pozisyonu dik. Şehir içi, şehir dışı, patika yollarda gidişi de iyi, gideri de

    Ama uzun yolda 130-140 km/h hızlara çıkamadığından ilerde değiştirmeyi düşünmüyor değilim.

    Dik oturuş pozisyonuna sahip,
    Uzun yolda konforlu (Uzun yol motor üstünde molasız en az 2 saat, toplamda asgari 4-5 saatlik mesafeler),
    İstenildiğinde 130-140'lara hızlıca ivmelenebilecek;
    Sıfır fiyatı 15-20 bin bandında bir motosiklet olarak neleri tavsiye edersiniz?

  4. #4

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250 Sl (yeşil)
    İnazuma dünyanın en hantal ve saçma makinasıdır , net.

  5. #5
    Bartas3010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Activa, 98 zx6r
    Ktm 250cc'nin sınırlarını zorlayacak derecede yüklü. Yine aprilia rs 125 de öyle. Ama fiyatları yükseliyor bu sefer böyle donatınca motoru

  6. #6
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Suzuki o tasarımla, geçmişe isinlayip satsın inazuma yi.

  7. #7

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Gw250
    Alıntı mimfaruk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani arkadaş elinde 17000 varsa tek seçim hangisini alırsın bende karar veremiyorum inazuma ve cbr 250 arasında, arka canta ve cbr yi düşünüyorum fakat topcase i cbr ye yakistiramiyorum....? ?
    Konfor istiyorsanız bence ınazuma net.
    Race istiyorsanız ikinci el rc 390 ya da ninja 300.(fakat abs fiyat farkı vs ktm rc 390 tercih sebebi )
    Arka canta topcase softcase işin içine giriyorsa race unutun direk ınazuma.
    İyi forumlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

    @GezeGeze Sanırım naked kıyaslaması istemişsiniz.
    Simdi 15 20 bin arasında çok makine var.
    Burada önemli olan sizin tercihiniz kadar tecrübeniz, yani 125 cc den sonra 20 ye mt 07 almak ölümcül bir tercih olabilir.
    Mt 25 alınabilir ama parça kalitesi çok düşük, bütçe dahilinde bajaj pulsar bile sizin bahsettiğiniz ihtiyaçları karşılamaya yetiyor.
    Yukarı da dediğim gibi önemli olan parametre tecrübe ve bütçe.
    Bahsettiğiniz özellikleri ınazuma da karşılıyor mt 25 te 8 bin liralık pulsar da yani tercih biraz da sizin. Bu arada kawa Z250 demedim kasası çok küçük, o yüzden değerlendirme dışı. Yoksa abs olması iyi lastikle gelmesi vs gayet iyi bir motosiklet.

    Son olarak 12 13 k civarına temiz 2014 model ikinci el inazuma bakabilirsiniz, tarifinize uyan en uygun motosiklet o.
    Kazasız olsun yeter kronik hiçbir sıkıntısı yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------

    @Ertugyigit Neden böyle düşünüyorsunuz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------

    @weirdo kullanın on yargınız son ersin.
    Tıp çirkin ama işini çok iyi yapan bir makine.

  8. #8

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    İnazuma aklımdaydı, ama siz 125-130 anca yapıyor deyince "yetersiz" gelir diye düşündüm. 120'yi yokuş aşağıya benim 150 cc'lik 3 bin liralık motorla da zar zor yapıyorum; 90-100 gidiyor sorunsuz.

    İnazumayla 140'lara çıkılabiliniyorsa, sanırım, dediğiniz gibi inazuma iyi bir tercih olacaktır.

    Teşekkürler bilgilendirme için.

    Not: Belki de 120 üstü hızlara çok takılmamalıyım. Bu durumda İnazuma gerçekten ideal görünüyor bir sonraki motor seçimi için.

  9. #9

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Gw250
    Kusura bakmayın sanırım yanlış anlaşıldım.
    Yokuşu vites küçülmeden 110 120 cikabiliyorsunuz(tek kişi) fakat benim bahsettiğim yer bilmiyorum biliyormusunuz Antalya osb dosemealti civarı etraf açık iki dağ arası boğaz ve oldukça fazla rüzgar var her mevsim de.
    Orada inazuma ok gibi gidiyor ağırlığından dolayı ama 130 135 ı geçmiyor ne yazık ki.
    Asiri rüzgarsiz evet 140 145 yaptığı doğrudur.
    Rica ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

    Alıntı Bartas3010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ktm 250cc'nin sınırlarını zorlayacak derecede yüklü. Yine aprilia rs 125 de öyle. Ama fiyatları yükseliyor bu sefer böyle donatınca motoru
    Kesinlikle öyle hocam, ama aşağıdaki parametreler ışığında;
    R 25 ortalama fiyat 15.500 abs yok lastik irc 36 hp
    HONDA " " fiyst 14.750 abs yok lastik irc 26 hp
    Ktm ortalama fiyat 16.300 abs var lastik rosso 2 32hp
    Kawasaki ortalama fiyat 4.500 € abs=500€ lastik dunlop 28 hp fakat kasası biraz küçük
    Yani hal böyleyken aslında çok pahalı da değil hocam

  10. #10
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR125 R
    Hocam KTM RC 250'nin fren, debriyaj..vs teknolojisi hiç birisinde yok bence.

  11. #11

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Gw250
    Kesinlikle hocam ktm rc 250 nin donanım seviyesi kendi segmentinin çok çok üstünde


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)