tecrubeli arkadasların dikkatıne:uzun yola 250cc lik cin motorla cıkılırmı?
-
18 Haziran 2006, 00:25
#1
uzun suredir siteye uyeyi ama hala motorum yok
bi 250 cc lik cın de uretilen motosikletlerden alayım dedim, alıyordum da arastırdım, tabi sadece internetten
fakat bir suziki motor ustası uzak durmamı vede cin yapımı motorlarla uzun yola gidemiyecegimi bunun guvenli olmıyacagını soyledi.
vibrasyondan motorlar dokuluyormuş... falan falan falan
benimmotordan beklentim: istanbul icinde guzel havalarda dolaşmak, işegidip gelebilmek vede yaz için ege kıyılarını gezebilmek
benim bu isteklerimi 250cclikbir cın yapımı motor karsılarmı arkadaşlar
bi masai, bir keeway, yellow rock işimi görürü mü?
tecrubeli arkadaslasrın ogutlerine ihtiyacım var.
fikirleriniz için tesekkurler
ne danalar sevdim aslnda yoktular
Reklamlar
-
18 Haziran 2006, 00:41
#2
Çıkılır. Beline ve diğer organlarına güveniyorsan gidersin. Çünkü küçük hacimler yüksek devirde 90-120km arası bir hızla giderler ve bu devirlerde malesef titreşimli oluyorlar. Titreşim sebebiyle konfor kalmıyor ve çok yoruyor. Yorulma sebebiylede menziliniz kısa kalıyor.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
18 Haziran 2006, 01:16
#3
Makine adlı üyeden alıntı
Çıkılır. Beline ve diğer organlarına güveniyorsan gidersin. Çünkü küçük hacimler yüksek devirde 90-120km arası bir hızla giderler ve bu devirlerde malesef titreşimli oluyorlar. Titreşim sebebiyle konfor kalmıyor ve çok yoruyor. Yorulma sebebiylede menziliniz kısa kalıyor.
peki yamaha virago olsa motor, 2000 model
yine bu titreşim sorununu yaşanırmı
yoksa sadece cin malı motorlardamı bu kadar fazla titreşim oluyor
-
18 Haziran 2006, 01:47
#4
arkadaşım ben pek tecrübeli değilim regal raptor da sonuçta çin malı ama 600 km yol yapanlar var keawey sl150 zealsun 150-19 gibi 150 cc lik modellerle sapanca gezisine katılan arkadaşlar olmuştu problemsiz dönmüşlerdi ben zelasun 150-19 kullanıyorum balansör var titreşim yok yani. Ekipmanına güveniyorsan yani acil bir durumla başaçıkabileceksen kendine güveniyorsan neden olmasın ?
-
18 Haziran 2006, 02:10
#5
Makine adlı üyeden alıntı
Çıkılır. Beline ve diğer organlarına güveniyorsan gidersin. Çünkü küçük hacimler yüksek devirde 90-120km arası bir hızla giderler ve bu devirlerde malesef titreşimli oluyorlar. Titreşim sebebiyle konfor kalmıyor ve çok yoruyor. Yorulma sebebiylede menziliniz kısa kalıyor.
Katılıyorum farklı büyük hacimli motorla gitmediysen içindeki azimle gidersin
KAZASIZ BELASIZ YOLCULUKLAR
Neye Nasıl Bakarsan Onu Öyle Görürsün.
-
18 Haziran 2006, 02:10
#6
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
-
18 Haziran 2006, 02:15
#7
markasını vermeyecegım bır cın motoru ve ben abanta yolculuk yaptık. sabıt 90-100 km hızla gıderken ben arkada gıdıyodum dusencıvataları goruptoluyodum gercekten bu saka degıl. 100 km ıcınde 2 adet cıvata dustu ve egzoz un sılındır baglantı cıvatası kırıldı.arkads o motorla 14000km yaptı sonra sattı.
ben sahsen uzun yol tavsıye etmem.gıdenler var ama dıkkat et cıkabılecek su sorunlara hazırlıklı ol. bence cın motorları ogrenmek pratık ve kısa mesafeler ıcın ıdeal ama uzun yol rahatsız ve tedırgın eder.
ımkanın varsa japon malı al yoksa cın malı motorla uzun yola cıkarken hazrılıklı ol.
ve gercekcı ol azımle hıc bı yere gıdemezsın tabanvay gıtmeyeceksın motorla gıdeceksın. bı sorun cıkarsa bu senden dolayı kaynaklanmasa bıle motor ve parcalarından dolayı arıza cıkabilir azmınle de bunların tamırını yapamazsın.
Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.
-
18 Haziran 2006, 02:28
#8
yok mu baska arkadaslar butun cin mallari ile ilgili topicler soyle iyi boyle iyi -kotu diye doluyor uzun yol tecrubelileri
de burada gorsek ne guzel olur ..
birde ben de sunu eklemek istiyorum yamaha ybr ile izmir istanbul arasi yapsak ? bi cinliye dercih edilinebilir mi??
cevap verenlere simdiden tessekkur ederim
-
18 Haziran 2006, 09:37
#9
bir arkadaşım gecen sene ybr ile 2300 km yaptı
istanbuldan antalya, ordan ayvalık, çanakkale trakya üzerinden istanbul
gezisinin resimlerini bu siteye yollamıştı
ybr uzunyol motoru deil ama o yaptı
ne danalar sevdim aslnda yoktular
-
18 Haziran 2006, 10:51
#10
Forumdan Uzaklaştırıldı
türkiyenin yol şartlarında çini japonu her cruiser (bu kısım önemli çünkü diğer motorlardan ayrı bir yapısı vardır cruiserların) en geç 110-120 sonrası titreşim yapar bunun nedeni motorlar değil yollardır.
250 cc bir cruiser da amaç rahatça gezmektir sürat değil. Bu nedenle 250 cc bir motorun üreteceği güçden dolayı rahat kullanımı 80-100 km/s dir. bundan sonra her 250 cc motor titreşim yapar (benim ki yapmıyor diğenler ya motorun titreşimine alışmışlardır, yada motorları artçısız kullanıma göre dizayn etmişlerdir (süspansiyon en yumuşak, lastik havaları biraz düşürülmüş v.s.)
Kendim motorumla hiç uzun yol yapmadım temuz ayında yapmayı planlıyorum ama şimdiye kadar gerek duyduklarım gerek tecrübelerim gerekse artçı tecrübelerime dayanarak;
uzun yolda motoru limitlerine göre kullanırsanız, siz veya motorunuz yorulduğunda mola verirseniz, uzun yola çıkmadan önce motoru sağlam şekilde kontrolden geçirtirseniz, çıkabilecek sorunları en aza indirgersiniz.
ayrıca motorunuz tek ssilindirliyse uzun yolda çok daha fazla mola vermeniz gerektiğini unutmayınız.
-
19 Haziran 2006, 12:01
#11
Arkadaşım bakımını yaparsan gidersin.Her mekanik alet problem yapabilir.Sonuçta çok gördüm çeşme otabanında ferrari yi çekici çekerken.Japon olsun amerikan olsun hepsi yolda kalır bakımını yap bin git.Vibrasyonlu motorlardan uzak dur.bu çinli olur japon olur türk olur alman olur (Daha saymıcam :p).Çin japon ayrımı çok saçma bi ayrım.Genellikle honda fantazisi olan insanlar yapıyor bunu yanlış birşey.Yardımcı olduysam çok memnun olurum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler