Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

600cc ve uzeri ilk motorsiklet tabii ki olur, ama SS olmaz... Hatta hic almayin SS

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    600cc uzeri bir motorsiklet tabii ki ilk motorsiklet olabilir, ancak supersport veya yakin karakterli agresif bir naked olmadigi muddetce.

    600cc V2 cruiser ile basladim motorsiklet kullanmaya, ve gayet uygun bir ilk motorsiklet oldu benim icin. Baska bir arkadas ilk motorsiklet olarak BMW F650'yi sorunsuz ve zevkle kullandigini yazmis. Ancak iki sene sonra 600cc cruiser'dan 900cc naked'a gecince isler degisti, ozellikle SS bazli, fireblade motorlu bir Honda olunca bu motorsiklet.

    Guc nasil sorun degil?

    Bir cogumuz sorunun guc oldugunu zannediyor. Guc hic onemli degil. Sag elinizi dikkatli kullanirsaniz, aptalca davranmazsaniz, sorun ortadan kalkar. Ciddi egitim ve uzun sure tecrubeye cok da ihtiyac yok bir cruiser kullanmak icin. Bir kac ay deneyimden sonra 1500cc ve uzeri cruiser'lari, en buyuk Harley dahil, kullanirsiniz sorunsuz.

    Eger sorun guc degilse sorun nedir?

    Motorsikletin surus dinamigi, suspansiyon tepkisi, geometrisi, stabilitesi, ve bunlara bagli olarak surucuden beklentilerinin yuksek olmasi sorun.

    Dikkatli kullansam olmaz mi?

    Binersiniz, vites degistirip kullanirsiniz, hiz ve ivme de yaparsiniz, ama bir gun kendiniz yahut baskasi kaynakli ufak bir sorun basiniza ciddi is acar. Cunku diger motorsikletlerde bir durum karsisinda verdiginiz dogal tepki, bunda kazaya sebebiyet verir.

    Super sport motorsikletler ulasim degil, spor maksatli. Akli basinda surucu tepkisi malesef yeterli degil, egitimli surucu tepkisi istiyorlar. Baz egitimden bahsetmiyorum. SS okullarinda yariscilardan alinan birebir egitim. Gerekli vakit ve egitim'i almayip sekil olsun diye yuksek hacimli SS kullananlar ciddi risk aliyorlar. Zaten genelde de onlarin kaza haberlerini aliyoruz.

    Hepsi de motorsiklet iste. Neymis SS'i o kadar farkli yapan?

    Ayrintili anlatmak uzun. Fizik giriyor isin icine. Birkac ornek: Hizli donmek icin dusuk "rake", "trail" ve "wheelbase" kullanilarak stabiliteden odun veriliyor. Yine hizli donmek icin cok yatmak gerekiyor, onun icin de motor ve surucu yukarida konumlandiriliyor. O zaman da gaz ve fren esnasinda yuk dagilimi, dolayisiyla da teker cekisi arasi cok buyuk farklar olusuyor. Bu da tekeri kaydirmamak icin sadece dikkatli ve hassas degil, egitimli gaz ve frenin kullanimi gerektiriyor.

    SS sanki baska turlu mu kullaniliyo ki?

    Gazi acinca motorsikletin hafifleyip agirlik merkezinin yukseldigini, hem on, hem de arka suspansiyonun bosaldigini biliyor musunuz? "iki freni de kullanarak durun" kuralinin SS icin cok bir sey ifade etmedigini, bilakis arka frenin viraj cikisi hizlanirken motorsikleti stabilize etmek icin kullanildigini?

    Velhasil SS ve agresif naked motorsikletler normal cihazlar degil. Simdiye kadar yaptigim 3 kazayi cruiser yahut normal mesrepli hic bir motorsiklet uzerinde yapmazdim, motor hacminden bagimsiz olarak. SS almadan once iyi dusunun. Sadece suspansiyon ayarlari bile basli basina kitabi bilgi ve deneyim istiyor, ki agirliginiza uygun degilse yaylari degistirtmeniz gerekecektir.

    Alin SS, zevkle de kullanin; ama egitimine yeterli vakit ve maddi yatirim gerektigini bilerek alin.
    iptaluyelik02, keremkrmn, zulu ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SürücüMen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Renault Clio 2012/Mondial 150 SüperBoy X
    Hocam süper sport 125 cc de mevcut 250 cc de..Bunlar içinde aynı şeyleri söyleyebilir misiniz?.Mesela CBR 125 içinde dedikleriniz geçerli mi?

  3. #3

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı SürücüMen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam süper sport 125 cc de mevcut 250 cc de..Bunlar içinde aynı şeyleri söyleyebilir misiniz?.Mesela CBR 125 içinde dedikleriniz geçerli mi?
    adam 600 cc üzeri demiş,,125 cc nin heryeri ss olsa ne olurki
    planet58 bunu beğendi.

  4. #4
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı SürücüMen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam süper sport 125 cc de mevcut 250 cc de..Bunlar içinde aynı şeyleri söyleyebilir misiniz?.Mesela CBR 125 içinde dedikleriniz geçerli mi?
    Sanirim belli bir guc ve fiyat alti motorun risk cikarmasi olasiligi azaliyor. Yani on arka guc dagilimini dengesizlestirecek derecede ivmelenme ve durma soz konusu olmuyor.

    Motorsikletin gucu arttikca frenin ve ozellikle suspansiyonun onemi ortaya cikiyor. Muhtemelen dusuk guclu bir motorsiklet vasat bir suspansiyonla guvenli sekilde kullanilabilir. Ama 70 kiloluk bir surucuye gore hazirlanmis suspansiyona sahip 1000cc'lik bir motorsiklete binen doksan kiloluk bir surucu guvende degildir.

    Tabi SS veya yakin karakterli naked'tan bahsediyorum. Cruiser'a istediginiz gibi binin, artci da alin, sorun olmaz. Zaten motorsikletin kendi agirligi fazla. Sele yere yakin. Yumusacik suspansiyonla bile hem guvenli, hem de rahat kullanim mumkun. Ayni karakterde suspansiyon SS'e takilsa, ilk sert frende on suspansiyon dibe dayanir, ve yoldaki en kucuk duzensizlik cekisi yok eder, teker kayar ve devrilir.

  5. #5

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Bi an naked demeyeceğinizi ümit ederek tıkladım baslığa ve yine hüzün ☺ baslangic motoru abs siz mt9 la 1000km yi devirdim yani Azraille kankiyiz bir kaç aydır. B modundan gayri denemedim bile henüz. Tek bir ekipman eksik binmedim alete, 1 sefer gs2 eğitimi aldım. Okumadiğim, izlemediğim kalmadı nerdeyse teorik bilgim OP. Ama tecrübesizliğimin farkindayım bilhassa virajlarda, çoğu refleks omiriliğe oturmadı henüz. O yüzden kendileriyle arama biraz mesafe koymak adına duke 390 a transfer olma niyetindeyim. O iç ses hep bi yolu vardır biraz daha ertele satmadan 2500 km yi hasbel kader toparlarsın, gidersin murat hocaya uzun yol eğitimi alirsın ardından bi gs3 bide gidon amortisörü taktırdınmı tadından yenmez desede, bi ümit yazıyorum işte tecrübeli bi abimiz kardeşlerine yardımcı olmaya niyetlenmiş ne der acaba diye ama cevabı biliyorum sanırım ☺ ek olarak sadece bi kere dümdüz ve boş otobanda 190 gördüm bir kac saniyeliğine bu haylazlığımıda belirtmezsem olmaz ☺

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Alıntı mchi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi an naked demeyeceğinizi ümit ederek tıkladım baslığa ve yine hüzün ☺ baslangic motoru abs siz mt9 la 1000km yi devirdim yani Azraille kankiyiz bir kaç aydır. B modundan gayri denemedim bile henüz. Tek bir ekipman eksik binmedim alete, 1 sefer gs2 eğitimi aldım. Okumadiğim, izlemediğim kalmadı nerdeyse teorik bilgim OP. Ama tecrübesizliğimin farkindayım bilhassa virajlarda, çoğu refleks omiriliğe oturmadı henüz. O yüzden kendileriyle arama biraz mesafe koymak adına duke 390 a transfer olma niyetindeyim. O iç ses hep bi yolu vardır biraz daha ertele satmadan 2500 km yi hasbel kader toparlarsın, gidersin murat hocaya uzun yol eğitimi alirsın ardından bi gs3 bide gidon amortisörü taktırdınmı tadından yenmez desede, bi ümit yazıyorum işte tecrübeli bi abimiz kardeşlerine yardımcı olmaya niyetlenmiş ne der acaba diye ama cevabı biliyorum sanırım ☺ ek olarak sadece bi kere dümdüz ve boş otobanda 190 gördüm bir kac saniyeliğine bu haylazlığımıda belirtmezsem olmaz ☺
    Yine birgün boş yolda yanından herhangi bir motor yada araba seni yakinindan solladiginda ibnelik yaparcasina,şuan olmasa da bi kaç bin km sonra seni kesinlikle gaza getirecektir ve bedeli agir olabilir.Devam edersen bile çok sabirli olman gerekiyor aman dikkat et.Konu sahibi arkadaş çok güzel yazmissin fakat birşey dikkatimi çekti bi kaç kere denk geldim yorumlarina ve sanki 600cc ile basladigin icin gereksiz bi tedirginlik var üzerinde,yanlis anlamis olabilirim eger öyleyse şimdiden kusuruma bakma.Birde bu 600 ve üzeri SS ile başlayan adamda kafa yoktur bence yüzme bilmeden denizin ortasina kendini atip kiyiya ulaşmaya çalışmaktan farki yok..

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    @mchi, keske ABS'li modeli alsaydiniz. Elektronik destek lazim bu araclara trafikte kullaniyorken. Yeni aldigim bir yasindaki CB1000R'imi sattim bi suru zarar edip: 1. ABS olmadigi icin 2. suspansiyonu 65-70 kilo arasi surucu icin dizayn edilmis oldugu icin. Sadece suspansiyon sorun olsa yaptirirdim, ama ABS de olmamasi tuz biber oldu. Zararin gozunun yasina bakmadan sattim gitti. Saglik onemli, motorsiklet Turkiye trafiginde tehlikeli. Karar sizin tabi, ama yerinizde olsaydim direk degistirirdim.

    @kahraman1, tedirginlikten kastiniz nedir anlamadim; ama gecirdigim 3 hafif kazanin etkisi vardir mutlaka. Ama 600cc le baslamanin etkisi oldugunu hic sanmiyorum. Ilk motorsikletim 600cc Honda VLX cruiser idi. 6500 devirde 39 beygir uretiyor maximum. 8000 devri gecmiyor. Buna karsin Honda'nin 250cc SS'i, CBR250RR, 15000 devirde 45 beygir uretiyor; ustelik tam 50 kilo daha hafif. Velhasil motor hacmine cok takilmaya gerek yok.

  8. #8
    HamzaBey95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT250R
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...Ciddi egitim ve uzun sure tecrubeye cok da ihtiyac yok bir cruiser kullanmak icin...
    Dediklerinizin bazılarında haklısınız... Bazı makineler çok daha sıkı eğitim, tecrübe vs. istiyor... Fakat şu cümleden sonra diyebileceğim tek şey, milleti saçma sapan şeylere yönlendirmeyin! Benim 600lük SS ile başlayıp onlarca yıldır motor süren tanıdığım da var. Ne yani şimdi bu bir kıstas mı? Birkaç kişi bunu yapıp ölmedi, kaza yapmadı diye bu doğru bir şey mi oluyor? Ne olursa olsun en azından sizin de dediğiniz gibi, arada onlarca kilo farkı var... Bu bile trafikte tecrübesiz biri için yeteri kadar zor olacak, manevra kabiliyetini kısıtlayacak, hatadan kaçma payını azaltacak bir etken... Siz kaçlık motorla başladıysanız başladınız, bırakın bari diğer insanlar doğru olanı yapsın!!!
    HYO-GT250R
    İstanbul

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı HamzaBey95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediklerinizin bazılarında haklısınız... Bazı makineler çok daha sıkı eğitim, tecrübe vs. istiyor... Fakat şu cümleden sonra diyebileceğim tek şey, milleti saçma sapan şeylere yönlendirmeyin! Benim 600lük SS ile başlayıp onlarca yıldır motor süren tanıdığım da var. Ne yani şimdi bu bir kıstas mı? Birkaç kişi bunu yapıp ölmedi, kaza yapmadı diye bu doğru bir şey mi oluyor? Ne olursa olsun en azından sizin de dediğiniz gibi, arada onlarca kilo farkı var... Bu bile trafikte tecrübesiz biri için yeteri kadar zor olacak, manevra kabiliyetini kısıtlayacak, hatadan kaçma payını azaltacak bir etken... Siz kaçlık motorla başladıysanız başladınız, bırakın bari diğer insanlar doğru olanı yapsın!!!
    Deneyiminizi varsa yazin, ogrenelim. Yoksa en azindan tepkisel yazmayin.

    Yuksek hacimli cruiserlar ilk kullanimda itici gelebilir. Kocaman tank ve genis gidon alisik olmayana garip geliyor ilk basta. Ama insan cabuk alisiyor. Alistiktan sonra da genel duyarlilik ve trafik bilgisi disinda motorsiklete dair ogreneceginiz cok bir sey yok. Hic ileri seviye cruiser okulu duydunuz mu? Tamanen SS uzerine ileri seviye surucu kurslari. Amerika'da ilk egitimi cogunlukla 250cc-500cc arasi cruiser'larla veriyorlar.

    SS yahut agresif naked'larin aksine cruiser'larin arka freninin yavaslatma gucu yuksek. Motorsikleti stabilize etmek icin arka fren kullanmaya ne hacet, zaten kendinden olabildigine stabil. Hiziniz cok dusuk olmadigi muddetce, bozuk yolda bile biraksaniz gidonu kendi kendine duzelterek gider. Motorsiklet nispeten agir oldugu icin cekis sorunu yok. Ne yaparsaniz yapin on arka yuk dagilimini cok etkileyemiyorsunuz zaten. Istediginiz kadar gaz verin, on tekerin kalkmasi mumkun degil. Istediginiz kadar da sert fren yapin, arka tekerin kalkmasi mumkun degil.

    Yazdigimin hala arkasindayim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)