Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motor giderken stop ederse ne olur?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Motosikletle hareket halindeyken herhangi bir nedenden ötürü motor stop ederse ne olur? Bu motoru ilk öğrenirken 10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı ben ne olduğunu anlayıp debriyajı çekene kadar ataletim devam etti. Yani motor durdu ama ben öne doğru yığılmıştım.

    Şimdi 80km/h hızla giderken motor durursa ne olur ne yapmak gerekir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Aklına gelirse "Kelime-i Şehadet" getirilir.

  3. #3

    Üyelik
    21 Mart 2016

  4. #4
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Debriyajı çekince bazen stop eder. Karbüratör ayarsızlığı varsa tabii. Onun dışında 80'le giderken motor stop ederse de aniden durmaz. Seri bi şekilde debriyajı çekmeniz lazım. Benzin bittiğinde başıma gelmişti.
    Cloud bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı ankyra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demekki motorun stop etmemesi lazım... İsteiğiniz kadar yüksek viteste olun motor bir anda öne doğru yığılma yapıyor. O an aklınıza gelse debriyajı çekersiniz ama o küçücük anda ne olduğunu bile anlayamıyorsunuz. Bunun içinde her an motor stop edecekmiş gibi hazı sürmek gerekir ki, bu pek mümkün olmaz sanıyorum.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  6. #6

    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim daystar 250
    hızınızı her daim düşük tutun ki , gözlerinizin önünden film şeridi geçebilsin
    heia2654 bunu beğendi.

  7. #7
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Yakıt bitmesi hariç o hızlarda stop etmez.
    Ederse de debriyaja basıp frenlersiniz usulca.
    Ben debriyaja basıp yeniden çalıştırırdim heralde

  8. #8

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    Aliağa
    Motosikleti
    <<yeni sahibine hayırlı olsun>>TVS Apache RTR 150
    düz yolda dengeli bir şekilde giderken stop ederse eğer ve ortalama devirlerde gidiyorsan herhangi birşey olmaz... motor stop ettiğinde kompresör ile yavaşlamaya başlar... bunun denemesini güvenli olduğunu düşündüğün anlarda ve düz yollarda stop anahtarı (kırmızı düğme) ile stop ettirerek yapabilirsin... ancak yüksek devirle giderken başına gelirse arka tekerlek kilitleyebilir, dengeni bozabilir, balık sırtı dediğimiz olay olabilir v.s... sonuç kötü olur yani... 150 cc motorun ilk 3 vitesi hariç böyle bişey olması zor bence...

    virajlarda ise durum farklı bana göre.... hangi motor olursa olsun tehlikeli... yani motoru hafif de olsa yatırmışken başına gelirse debriyaja basarak kurtarabilirsin belki ama çok riskli... başıma geldi oradan biliyorum... apache ile 90 km hızla virajın tam başında hafif eğildiğim hatta eğilmeye hazırlandığım anda başıma geldi... benzin bitti... Allahtan tam vites değiştirme anındaydım... buna rağmen o saliselik zamanda bile arka tarafın zıpladığını hissettim... ben usta kullanıcıyım demiyorum tamamen şans eseri vites değiştirme anında olmamdan ötürü kurtardım diyorum... o heyecan o korku... çok şükür başıma bişey gelmedi...

    ayrıca bu soruyu Bajaj pulsar sayfasında sorman daha doğru olur... o arkadaşlar kabul etmese de motorları hareket halindeyken stop ediyor ve her birisi bu konuda uzman usta kullanıcılar... herhangi bir sıkını olmayacağını iddia ediyorlar...

  9. #9

    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    Kuba Black Cat
    80 le giderken hiç birşey olmaz. 80 le giderken gazı bıraktığınızda ne oluyor ise o olur. Sadece birazcık daha kuvvetlice. Buda seni bozmaz sadece sollama falan yapıyorken başına gelirse sıkıntılı bir duruma düşebilirsin, bunun dışında hiç birşey olmaz. ANCAK! 1. veya 2 viteste ufak ufak giderken olursa motorun kompresyonu kuvvetli geleceğinden sanki sert fren yapmışsın hissi verir. Buda beklemediğin bir anda olacağından dengen bozulabilir. Sözün özü şu düşük viteslerde isen sert fren hissi verir, yüksek viteste isen gazı bırakmışsın hissi verir.
    planet58 bunu beğendi.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    debriyaj ile motoru tekerleklerden ayırırsın scooter ise zaten krank milinden hareket gelmediğinde debriyaj çalışmayacaktır

    bu durumda herhangi bir durum oluşmaz trafikteki konumunuzda çok öneml muhakak kornaya basıt çevredeki araç sürücülerini ikaz ezin en azından tepki verin ki traifk yavşlasın sizde sağa veya sola geçebilin asla ortada kalmayın vurur alırlar alimallah

  11. #11

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Merak ettim. Takipteyim.

  12. #12

    Üyelik
    21 Mart 2016
    Alıntı Adl Belge adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demekki motorun stop etmemesi lazım... İsteiğiniz kadar yüksek viteste olun motor bir anda öne doğru yığılma yapıyor. O an aklınıza gelse debriyajı çekersiniz ama o küçücük anda ne olduğunu bile anlayamıyorsunuz. Bunun içinde her an motor stop edecekmiş gibi hazı sürmek gerekir ki, bu pek mümkün olmaz sanıyorum.
    o nedenle dizler ile sürekli depoyu iyi kavramak birden öne gitmelere engel olacaktır.. eğer bacaklar depoyu kavramadan açık bir şekilde gidiliyorsa stop etmelerde motor devirli değil ise hemen arka tekeri kitleyecek ve siz de ivme etkisiyle öne gitmiş olacaksınız. ani durumlarda refleks olarak hemen debriyajı sıkma eğilimi göstermek biraz zaman alabiliyor sanırım. Yine de siz hep tetikte olun

  13. #13

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı Karacocuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    80 le giderken hiç birşey olmaz. 80 le giderken gazı bıraktığınızda ne oluyor ise o olur. Sadece birazcık daha kuvvetlice. Buda seni bozmaz sadece sollama falan yapıyorken başına gelirse sıkıntılı bir duruma düşebilirsin, bunun dışında hiç birşey olmaz. ANCAK! 1. veya 2 viteste ufak ufak giderken olursa motorun kompresyonu kuvvetli geleceğinden sanki sert fren yapmışsın hissi verir. Buda beklemediğin bir anda olacağından dengen bozulabilir. Sözün özü şu düşük viteslerde isen sert fren hissi verir, yüksek viteste isen gazı bırakmışsın hissi verir.
    Doğru motor devri yüksek değilse ciddi bir problem olmayacaktır. Devir yüksekse kendi devinim aralığına kadar geri çekme gücü uygulayacağından devir ne kadar yüksekte ters yöndeki kuvvette o kadar güçlü olacaktır.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  14. #14
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    en fazla arka tekeri kitler tahmin olarak soyluyorum onun dengesini guzelce bozmadan motoru durdurabilirsin ha 140-150 de denk gelirse vay haline

  15. #15
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Hiç bir şey olmaz..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  16. #16
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Benzin biterse , motor önce hafifçe teklemeye başlar, zorlanır gibi olur, 30 40 sn böyle devam eder, sonra motor durur, debriyaj, fren, kenara park etme, yedek depoyu açma ve yola devam. Sebepsiz yere 1 kez stop etti, 70km civarı hızım vardı, birden motor öne doğru aşırı yığıldı, debriyaj, fren , kenara park etme, biraz bekleyip motoru çalıştırıp devam ettim, sorun çıkmadı.

  17. #17

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    "10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı" hız arttıkça bu etki azalır. helikopterde değilsin. relax
    Hakan VB bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    scooterda başıma böyle bişey gelmedi hiç,scooter da nasıl oluyor durum

  19. #19

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Alıntı movibiker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooterda başıma böyle bişey gelmedi hiç,scooter da nasıl oluyor durum
    Hiç bir fikrim yok ama debriyaj olmaması bana hep bir dezavantaj gibi geliyor. Debriyaj öyle bir güzellikli çok başın sıkışırsa basıyorsun ve düşünebiliyor musun motor gücünü dilediğin gibi lastiklerden ayırabiliyorsun.

    Devrini kalkış sırasında dönüşte vs her yerde debirajla gazdaki hatalarını kapatabiliyorsun. Hata affetmeyen durumlar için debriyaj çok iyi bir şey.

    Vitessiz motor şu africa twindeki gibi olmalı. Dilediğin gibi vitesi düşürüp yükseltebiliyor olmak önemli. Hep düşündüğüm gibi güç kontrolü sürücüde olmalıysa debriyaj veya manuel vites değiştirebilme ve dolayısıyla devri kontrol edebilme yeteneği sürücüde kalmalı.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."

  20. #20
    1335m3rt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125
    Alıntı Adl Belge adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletle hareket halindeyken herhangi bir nedenden ötürü motor stop ederse ne olur? Bu motoru ilk öğrenirken 10-15 km hızla başıma geldiğinde motor birden yavaşladı ben ne olduğunu anlayıp debriyajı çekene kadar ataletim devam etti. Yani motor durdu ama ben öne doğru yığılmıştım.

    Şimdi 80km/h hızla giderken motor durursa ne olur ne yapmak gerekir?
    Bazen sabahları 1-2 dk motoru ısıtmam halinde evin 200 mt altında ışıklar var oraya giderken yokus assagı yavaslarken devriyaja bastıgımda istop ediyor bişey durunca tekrar çalıstırıyorum.
    Muhtaç oldugun kudret,damarlarındaki asil kanda mevcuttur !


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)