Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Chopper - Crusier severler ne yapacak ne alacak var mı fikri olan ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Red_Whiskers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Motosikleti
    Harley Davidson Road King Classic
    Değerli arkadaşlar ve dostlar, ülkemizdeki en çok rağbet gören motosiklet türlerinin (kanımca) racing ve son zamanlarda da naket olduğunu görüyoruz.

    Bu modellerin 125 cc den 1000cc ye kadar ülkemizde japonu ,çini ,hintlisi ,korelisi bir çok seçeneği mevcut , bu motosiklet havuzu 2. Elde de temiz motosikleti uygun fiyata alma şansı sunuyor.

    Peki chopper crusier dediğimiz segmentteki piyasa nasıl? Küçük cc piyasa bir kaç Koreli ve belli başlı Çinlinin elinde bu segmette hiç bir japonun küçük cc li modeli güncel olarak ülkemizde bulunmuyor ( aynı şey enduro içinde gecerli )

    Hatta forumumuzda bir çok kez şöyle bir tezata da denk geldim 250 cc racing tip giriş motoru sorulduğunda çoğu kişi Hyosung gt250r uzak dur derken , 250 cc chopper crusier sorulduğunda ise Hyosung gv250 öneriyor halbuki bu iki motorun bloğu aynı. Bu ornek bu alanda motosiklet eksikliğinin de güzel bir göstergesi.

    Hadi giriş seviyesini Çinliyle Koreliyle yaptik yüksek cc ye çıktığımızda ne alabilriz 98-2007 arasi en gençleri ortama 10 yasında olan dragstar1100 e 20-25.000 arası vermek mi ?

    Yine aynı yaş aralığında Suzuki intruder veya Honda shadowlara bu rakamları vermek mi ?

    Yamaha xvs 950 ve Kawasaki vn900 dan haberdarim ama 34-35 binlirasi olana onlar.

    20-25 bin bütçesi olan chopper crusier sevdalılar en genci yyaklaşık 10 yasında olan makinalara binmeye mahkum mu ?

    Var mı motosiklet tavsiyesi olan veya 10 yıllik dragstar1100, shadow, intruder yenilere taş çıkartır diyen ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    taediumvitae - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Motosikleti
    CBF600
    Ekim 2015'den şubat 2016'ya kadar aynı dertten müzdariptim, aylarca düzgün bir 600-800cc arası cruiser aradım fakat tabiri caizse %70'i ölmüş eşekti. eli yüzü biraz düzgün olanlarının da uçuk fiyatlardan yanına yaklaşılmıyordu, 96 97 model makinalara o paraları verip sanayide çevre edineceğime aynı fiyatlara tarz değiştirerek honda cbf 600 aldım. Sağlam bir cruiser almak için sağlam paralar gerekiyor malesef.
    Red_Whiskers bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    01 Şubat 2016
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Jawa 250 cafe racer
    Harley davidson street 500 var onun da fiyati az degil gerci Turkiye'ye de gelmedi ama bence asil sorun cruiser tarzinda orta segment zayıflıgi 250den sıkılan adamin en yakin cruiseri 800 cc nerdeyse ne yapacak bu adamlar... bu arada rks ve bajajin 250cc cruiserlari nasildir bilmiyorum ama temiz makinelere benziyor umarim bu segmentte satis yapar ve diger firmalar burlara yönelir biraz
    Red_Whiskers bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    27 Aralık 2014
    piyasadan herkes şikayetçi fakat yapacak birşey yok keşke olsa. Ömürlük makina olarak adlandırılır bu tarz motorlar(vulcan,intruder,Dragstar,shadow) tabi düzgün kullanılmış ise. Evet şu an piayasaki motorların %80 ceset motorlar.Bakmayın az kmli yüksek model olduklarına bildiğin ceset motorlar yetmezmiş gibi bir de deli gibi fiyat çekiyorlar ve bu yüzden satamıyorlar. Ülkemizde chopper tarzı çok binilmediğinden midir nedir fazla gelmiyor ülkemize gelse fena olmaz. 2003 dragstar 1100 aldım 3 ay önce 20 bine gayette memnunum ve geçmişini bildiğim bir makina 63 binde 2003 model motor ama 2006-2007 az km li motorlara taş çıkartır hiç değilse ceset değil
    Red_Whiskers bunu beğendi.

  5. #5
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    Alıntı Red_Whiskers adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar ve dostlar, ülkemizdeki en çok rağbet gören motosiklet türlerinin (kanımca) racing ve son zamanlarda da naket olduğunu görüyoruz.

    Bu modellerin 125 cc den 1000cc ye kadar ülkemizde japonu ,çini ,hintlisi ,korelisi bir çok seçeneği mevcut , bu motosiklet havuzu 2. Elde de temiz motosikleti uygun fiyata alma şansı sunuyor.

    Peki chopper crusier dediğimiz segmentteki piyasa nasıl? Küçük cc piyasa bir kaç Koreli ve belli başlı Çinlinin elinde bu segmette hiç bir japonun küçük cc li modeli güncel olarak ülkemizde bulunmuyor ( aynı şey enduro içinde gecerli )

    Hatta forumumuzda bir çok kez şöyle bir tezata da denk geldim 250 cc racing tip giriş motoru sorulduğunda çoğu kişi Hyosung gt250r uzak dur derken , 250 cc chopper crusier sorulduğunda ise Hyosung gv250 öneriyor halbuki bu iki motorun bloğu aynı. Bu ornek bu alanda motosiklet eksikliğinin de güzel bir göstergesi.

    Hadi giriş seviyesini Çinliyle Koreliyle yaptik yüksek cc ye çıktığımızda ne alabilriz 98-2007 arasi en gençleri ortama 10 yasında olan dragstar1100 e 20-25.000 arası vermek mi ?

    Yine aynı yaş aralığında Suzuki intruder veya Honda shadowlara bu rakamları vermek mi ?

    Yamaha xvs 950 ve Kawasaki vn900 dan haberdarim ama 34-35 binlirasi olana onlar.

    20-25 bin bütçesi olan chopper crusier sevdalılar en genci yyaklaşık 10 yasında olan makinalara binmeye mahkum mu ?

    Var mı motosiklet tavsiyesi olan veya 10 yıllik dragstar1100, shadow, intruder yenilere taş çıkartır diyen ?



    Hyosung GV 650 alıyorsun yolda giderken insanları kör ediyorsun
    DMX – Party Up çalacak arkada santa monica dasın sanki böyle güneş motordan parlayacak rüzgarda ilerleyeceksin için bir hoş olacak sonra kırmızıda durucaksın bu kadar hikaye yeterli
    Red_Whiskers bunu beğendi.
    MOTOSTONE SİNİRLİ TAMİRCİ
    ( ----SCOOTER DÜŞMANI----- )

  6. #6
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Ülkemizdeki motosiklet sürücülerinin genelde 100.000'lerce Euro ödeyemeyip de Ferrari, Lamborghini vs sahibi olamayışındaki eziklikten dolayı ulaşılabilir fiyatlardaki yarış motosikletleri çok rağbet görüyor. Bunda önemli bir etken de motor sporları içerisinde yarışları en çok yapılan ve en çok gündeme gelen tarz da yarış motorları. Göz aşinalığının da verdiği bir ayrıcalık var. Kızılay dağıtmış gibi herkes bu motorları alınca normal tabii.

    Türkiyedeki bu özentiliğin etinden, sütünden, kemiğinden faydalanmak isteyen "uyanık" distribütörler de aynı pop müzik aranjörleri mantığıyla "en çok bu gidiyor" diyerek hep aynı şeyi pişirip pişirip milletin önüne koyuyor. Sonra insanlar "öf far çiftli bu CBR'da bak öncekinde öyle değildi" filan gibi resmen insanı aptal yerine koyan üreticilerin oyununa geliyor. E haliyle en çok satılan motorlar da en çok yedek parçaya ihtiyaç duyulanlar oluyor ve hırsızların da gözbebeği oluyor. Bu yetmezmiş gibi 125'lik, 250'lik commuter görünümlü, ince lastikli, gitmeyen, durmayan yarış motorlarına benzetilmiş saçma sapan aletleri kullanıp havaya giriyorlar. Yahu koskoca KTM bile küçük yarış motorları da üretir oldu bu piyasayı fark edip.

    Ülkemizde en çok satılan "supersport görünümlü" motosikletlere bakın; listenin başında o çocuk motoru gibi bol plastikten oluşan, hiçbir teknoloji sunmayan CBR 125, CBR 250'leri görürsünüz. Herkes ekmeğinin peşinde, en çok bunlar gidiyor nasıl olsa. Bir de cruiser'lara "gitmiyor, dönmüyor" diye laf atarlar. Neden ? Çünkü onların sürüş mantığı gazlamak, vırt zırt araç trafiğinde hem kendilerini hem başkalarını tehlikeye sokmak. Cruiser sürüş mantığı hem başkadır, hem de dinamiği farklıdır. Adı üzerinde "gezi motoru". Gitmez evet, 0-100 aralığına bilmem kaç saniyede ulaşma amacı olmayan adam alır çünkü. Dönmez, evet sen yatmaya alışmışındır, hafif plastiği kontrol edebilirsin ama bu motorlarla dıştan geniş açıyla dönmek makbuldür ve yatma açısı altındaki süratli plastik yığını kadar dar açıya inmez. Elbette bunların dışında kalan aklı başında sürücüleri tenzih ediyorum, benim lafım sonradan görme, aşağılık kompleksi olan insanlar. Maalesef memleketteki kafa da genelde bu.

    Bu konuda 2016'da bile cruiser ara segmentlerini ithal eden Kawasaki, bütün cruiser üretim bandını getirdiği için tercih edilebilir Japon markalarının başında geliyor. Ancak; mesela 650 cc'lik Vulcan S maalesef bir cruiser değildir ve gerçekten 650 cc'lik bir motosiklet için çok fahiş bir fiyatı var. VN900 Classic, VN900 Custom Special çok harika motosikletler ama dediğiniz gibi onların da fiyatları herkese uymuyor. Bunların dışında Yamaha XV950 Bolt'u getiriyor ki o da herkese hitap edecek tarzda bir motosiklet değil. Daha çok retro görünüm sevenlerin almayı düşüneceği bir motosiklet. Bütün bunların yanında yaşayan efsane Suzuki Intruder C800 hali hazırda halen getiriliyor. Her şeyiyle de tam bir cruiser sürüş keyfi sunuyor. Suzuki kalitesi ve detay işçiliği de cabası. Ama orada da 36.000 TL'lik 2016 fiyatı maalesef kalpleri sızlatıyor. Harley-Davidson da Street 750 diye bir model getirdi ki, eşeğe binseniz daha iyi. Hem de o fiyata 20 eşek alırsınız, yarısını kasaba sucuk diye satarsınız, öyle berbat bir motosiklet. Diğer modellerine de fiyat dolayısıyla giremeyeceğim.

    Şu aşamada yapılabilir mantıklı şeyler şunlar olabilir:

    1. Suzuki Intruder M800, C800 gibi motosikletlerin 2009 sonrası üretimlerini bulmak mümkün (M800 2011 Türkiyedeki son satılan model yılı). Hem de aradığınız fiyatlara denk getirilebilir. Kimse kusura bakmasın ama onlarca kullandığım motosikletten sonra Suzuki'nin sürüşünün bir başka olduğunu, detay işçiliğinin ise bambaşka olduğunu kabullenmek gerekiyor. Öyle Honda, Yamaha gibi dümdüz motor üretmiyor. Bunu Suzuki kullanmaya başladıktan sonra daha da fark ettim. Hem de kalitesine rağmen işçilik ve parça fiyatları nispeten uygun ancak aksesuar el yakıyor. Bu sebeple 2014 VN900 Classic ile 2011 M800 Intruder arasında kalıp gönlüm muscle cruiser'dan yana olduğu için tercihimi M800'den yana yapmıştım. 2015 Kasım ayından beri mutlu mesut sevişiyoruz.

    2. 2013, 2014 VN900'ler çok mantıklı alışverişler olur, en azından 2-3 yıllık çöp olmayan motorlara biniyor olursunuz. temiz ve göz alıcı Kawasaki işçiliği de cabası. Ancak her güzelin bir kusuru var; Kawasaki için yedek parça fiyatlarındaki şanını biliyorsunuzdur. Güzel düdüklerler. Şemsiye filan açılacak kadar büyür oralar. Dikkatli olmak lazım gelir.

    3. Çok kıymeti bilinememiş bir motosiklet olan Yamaha XVS950 A Midnightstar. XV değil evet XVS. XVS 1300A'nın bir alt segmentteki motosikletidir. Ülkemize 2010'da giriş yapıp 2013'te son partiyi sattı. Onlar da fazla yıllanmamış motosikletlerdir. Ama sahipleri seleye oturduğunda altın tozuyla mı osurdu ne olduysa fiyatları sıfır XVS1300A ayarına gelmiş durumda neredeyse. Bunların uygun ilanlarını kollamak lazım. Ufak bir hatırlatma; 2013 modelin sıfır satış fiyatı o dönem 24.750 TL idi. Yani bu zamanda üretilmeyen bu motora 30.000 isteyen adam, net bir şekilde keriz bekliyordur.

    Gönül ister ki her Japon marka az sayıda da olsa 250-600-750-800 cc cruiser getirsin. Ama yok. Hizmetten önce kazanç ön planda. Ticaret bu şekilde yürüyor. Çünkü bunları getirirse biliyor ki bunlara yedek parça stoğu da ayırmak zorunda. E zaten satamıyor, niye getirsin ki ? Üniteks'in Hyosung GV300 getirmemesi için açıklaması buydu. Hem vergi diliminden dolayı satış yapamayacak doğru dürüst hem de o kadar parti mal elinde kalmasına rağmen 10 sene stoğunda yedek parçasını bulunduracak. Üstelik elinde 56 adet GV250 (üretimi durdurulmuş model) kalmışken. Maalesef ticaret böyle işlemiyor.

    Burada tüketici bilinci de önemli elbette. Markalara baskı yapmak belki bir çözüm olabilir ama getirildiği zaman da o fiyatları beğenecek miyiz ? Asıl soru bu. Şimdilik 5 yılı doldurmamış motorlara yürümek lazım. Öyle 10-15 yıllık ölüyken diriltilmeye çalışılan motorları satın almak zorunda olmamıza katlanamıyorum. Alan da zaten mecburen alıyor. Ömürlük motor çok hikaye bir laf bu arada. Tamamen pazarlama mantığı. Öyle herşeyini bilip ilgileneceksin de içini dışını açıp ameliyata sokacaksın o makinenin de ancak öyle olacak ömürlük dediğin. Subaplar biter, pistonlar aşınır, sekmanlar geberir, dişlileri uçları körelir, herşeyden öte metal yorgunluğu diye bir şey var. Ohoooo ölme eşeğim ölme. Motora mı bineceksin tamirci çırağı mı olacaksın. Evet, gider 59 model boxer motorlu BMW'leri yaşatırsın, hobindir anlarım ama diken üstünde gidersin herşeyini yenilemene rağmen. Ay yolda kalır mıyım, vay arıza yapar mı diye endişe eder, en sonunda öperim böyle aşkın ızdırabını diyerek 4 tekerlekli bir kafes alır bu macerayı noktalarsın. Ya da pek çok arkadaşımın yaptığı gibi yol endurosu alıp gezi ruhuna "dimdik" devam edersin mecburen.

    Öyle işte.
    ogzcngdk, Akhunturk, fazil ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  7. #7
    Red_Whiskers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Motosikleti
    Harley Davidson Road King Classic
    Hazıllar üstad detaylı ve güzel cevabın için tesekkur ederim . yazdıklarından beni çok iyi anladığını ve aynı şeyleri zamanında düşündüğünü çıkarttım .

    Ülkemizde malesef bu segmentte ne ara geçiş motoru var nede güzel yeni bir ikinci el piyasası harika bir benzetmeyle motorların koltuğuna oturunca birden fiyatı artan bir motosiklet türüne sevdalandik , nasılbbir chopper crusier piyasasiysa herkes motosikleti aldığından pahalıya satmaya çalışıyor .

    Sifirina gücü yetmeyen ben gibi ara kullanıcılarda 10-15 senelik makinalara yoneliyoruz onlarında fiyatlarıda 20-25 bin .
    sonuç cebinde en az 30 bini olmayan kafa rahatlığıyla temiz ve modelli bir chopper crusiere binemeyecek .

  8. #8
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı Red_Whiskers adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hazıllar üstad detaylı ve güzel cevabın için tesekkur ederim . yazdıklarından beni çok iyi anladığını ve aynı şeyleri zamanında düşündüğünü çıkarttım .

    Ülkemizde malesef bu segmentte ne ara geçiş motoru var nede güzel yeni bir ikinci el piyasası harika bir benzetmeyle motorların koltuğuna oturunca birden fiyatı artan bir motosiklet türüne sevdalandik , nasılbbir chopper crusier piyasasiysa herkes motosikleti aldığından pahalıya satmaya çalışıyor .

    Sifirina gücü yetmeyen ben gibi ara kullanıcılarda 10-15 senelik makinalara yoneliyoruz onlarında fiyatlarıda 20-25 bin .
    sonuç cebinde en az 30 bini olmayan kafa rahatlığıyla temiz ve modelli bir chopper crusiere binemeyecek .
    Yani sadece ben değil, piyasadaki cruiser sürücüsü herkes aynı dertten muzdarip. Kim istemez ki alsın şöyle 105-16 model bir Shadow, Dragstar, Intruder ama yok. Yokoğlu yok. Varsa da bir araba parası isteniyor.

    Yurt dışından 3 yılı aşmamış 2. el bir araç alıp burada tescil ettirmek bir çaredir mesela. Ama o kadar evrak ve gitti geldiyle uğraşmaya değer mi ? Bir de tabii distribütörlere de danışmak lazım. Onların aracılığıyla istediğimiz bir modeli siparişle getirmek mümkün olur mu ? Yakında zaten cruiser kullanan kalmayacak böyle giderse. Piyasada da hep çöp motorlar olacak. Ben bile 1-2 sene daha bunu kullanıp satmayı düşünüyorum. Sırf eskiyip elimde kalacağı için.
    Red_Whiskers bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Vay arkadaş laflara bakar mısınız? çapır kültürü ve mantığını diğer motosikletlere çamur atarak oluşturuyor ve tanımlıyorsanız motosiklet kriterlerini de plastik yığınlarının oluşturduğunu söyleyebiliriz. Metal yığını, eğimli yolda geri geri ittirilemeyen, gitmeyen ve durmayan motosikletlerle elbette viraja dalmak veya sert fren yapmak gibi davranışlar çılgınlık olur. Bu motosikletler hobi motosikletidir, hobiye zeval olmaz.
    125-250 cc aralığındaki plastik yığınlarına gelirsek 600cc ve üstü spor motosikletlerdeki frenin 10 da 2 si var. doğrudur. Ama bu halleriyle bile karşılaştırılması yapılan motosikletlerden daha iyi dururlar. Neyse konu bu değildi.
    Konu şu ki bu motosikletler göreceli olarak spor kullanıma uygun, hissiyatı da bu yönde olan ekonomik motosikletlerdir. Motosikletin hafif ve gücünün 25 beygir civarında olması sebebiyle 140-150 taban lastikler, bu motosikletler için motosikletin sınırını zorlayabilecek kadar yeterledir ve ucuzdur
    araltı bunu beğendi.

  10. #10
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı Red_Whiskers adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar ve dostlar, ülkemizdeki en çok rağbet gören motosiklet türlerinin (kanımca) racing ve son zamanlarda da naket olduğunu görüyoruz.

    Bu modellerin 125 cc den 1000cc ye kadar ülkemizde japonu ,çini ,hintlisi ,korelisi bir çok seçeneği mevcut , bu motosiklet havuzu 2. Elde de temiz motosikleti uygun fiyata alma şansı sunuyor.

    Peki chopper crusier dediğimiz segmentteki piyasa nasıl? Küçük cc piyasa bir kaç Koreli ve belli başlı Çinlinin elinde bu segmette hiç bir japonun küçük cc li modeli güncel olarak ülkemizde bulunmuyor ( aynı şey enduro içinde gecerli )

    Hatta forumumuzda bir çok kez şöyle bir tezata da denk geldim 250 cc racing tip giriş motoru sorulduğunda çoğu kişi Hyosung gt250r uzak dur derken , 250 cc chopper crusier sorulduğunda ise Hyosung gv250 öneriyor halbuki bu iki motorun bloğu aynı. Bu ornek bu alanda motosiklet eksikliğinin de güzel bir göstergesi.

    Hadi giriş seviyesini Çinliyle Koreliyle yaptik yüksek cc ye çıktığımızda ne alabilriz 98-2007 arasi en gençleri ortama 10 yasında olan dragstar1100 e 20-25.000 arası vermek mi ?

    Yine aynı yaş aralığında Suzuki intruder veya Honda shadowlara bu rakamları vermek mi ?

    Yamaha xvs 950 ve Kawasaki vn900 dan haberdarim ama 34-35 binlirasi olana onlar.

    20-25 bin bütçesi olan chopper crusier sevdalılar en genci yyaklaşık 10 yasında olan makinalara binmeye mahkum mu ?

    Var mı motosiklet tavsiyesi olan veya 10 yıllik dragstar1100, shadow, intruder yenilere taş çıkartır diyen ?
    HAZZILHAR kardeşimiz sorunuza son derece ayrıntılı bir yanıt vermiş.

    Ben de kendimce 1-2 kelam etmek isterim;

    2015'in Aralık ayında 2004 model bir VN800 Vulcan aldım. Yanımda ustam ile başka bir şehre giderek motosiklete baktırdım ve ondan sonra satın aldım. Sezon başlamadan satın aldığım için öyle 20-25 lira gibi paralar da ödemedim.

    Sorunuza cevap olarak evet eğer satın almadan önce gerekli özeni gösterirseniz 10 küsur yıllık bir cruiserla da son derece mutlu olabilirsiniz.

    Şu anki piyasa şartları içerisinde yapacak pek fazla bir şey yok maalesef.

    Saygılarımla.
    Red_Whiskers bunu beğendi.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  11. #11
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı vader adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HAZZILHAR kardeşimiz sorunuza son derece ayrıntılı bir yanıt vermiş.

    Ben de kendimce 1-2 kelam etmek isterim;

    2015'in Aralık ayında 2004 model bir VN800 Vulcan aldım. Yanımda ustam ile başka bir şehre giderek motosiklete baktırdım ve ondan sonra satın aldım. Sezon başlamadan satın aldığım için öyle 20-25 lira gibi paralar da ödemedim.

    Sorunuza cevap olarak evet eğer satın almadan önce gerekli özeni gösterirseniz 10 küsur yıllık bir cruiserla da son derece mutlu olabilirsiniz.

    Şu anki piyasa şartları içerisinde yapacak pek fazla bir şey yok maalesef.

    Saygılarımla.
    Aynen, çok temiz motosikletler bulmak gerekiyor veya gerçekten ilgilenmek gerekiyor. Bakınız vader arkadaşımızın Honda VT600 Shadow için uğraşlarını şu linkten okuyabilirsiniz: http://www.motosiklet.net/forum/moto...ri-buraya.html

    Ben zamanında motosikletlerle fazlasıyla uğraştım ve bir anlamda bıktım. Şu anda belli başlı bakımları dışında vader kadar özen gösteremeyeceğim için yaşı geçkin motosikletlere pek yanaşmıyorum. Yoksa alınmaz diye bir kaide yok. Alınır ama elin, bileğin, aklın çalışmalı. Usta kısmına kaldıysan çok uğraşıyorsun maalesef. Ben servise bile götürdüğümde kendim yönlendiririm şurasını şöyle açın, buraya dikkat, şu numaralı anahtarı kullanın diye. Çok karışıyorum diye söylenirler biraz ama hepsi hak verir sonunda.

    Kısaca vader'ın bahsetmiş olduğu satın alma öncesi özenin dışında motorun servis ömrünü optimum düzeyde uzatabilmek için satın alındıktan sonraki özen de çok önemlidir ve kesinlikle her yiğidin harcı değildir. Çok emek ve sabır ister.

    Maalesef son sözüne de katılıyorum, şu anki piyasa şartlarında makul bir çözüm yok.
    Red_Whiskers bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  12. #12
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ülkemizde en çok satılan "supersport görünümlü" motosikletlere bakın; listenin başında o çocuk motoru gibi bol plastikten oluşan, hiçbir teknoloji sunmayan CBR 125, CBR 250'leri görürsünüz. Herkes ekmeğinin peşinde, en çok bunlar gidiyor nasıl olsa. Bir de cruiser'lara "gitmiyor, dönmüyor" diye laf atarlar. Neden ? Çünkü onların sürüş mantığı gazlamak, vırt zırt araç trafiğinde hem kendilerini hem başkalarını tehlikeye sokmak. Cruiser sürüş mantığı hem başkadır, hem de dinamiği farklıdır. Adı üzerinde "gezi motoru". Gitmez evet, 0-100 aralığına bilmem kaç saniyede ulaşma amacı olmayan adam alır çünkü. Dönmez, evet sen yatmaya alışmışındır, hafif plastiği kontrol edebilirsin ama bu motorlarla dıştan geniş açıyla dönmek makbuldür ve yatma açısı altındaki süratli plastik yığını kadar dar açıya inmez. Elbette bunların dışında kalan aklı başında sürücüleri tenzih ediyorum, benim lafım sonradan görme, aşağılık kompleksi olan insanlar. Maalesef memleketteki kafa da genelde bu.
    Ka fa 1500!

  13. #13
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    2001 yılında aldigim 1992 model Yamaha Virago 250 motoru hala kullaniyorum, yaklasik 50.000km'dir hic yolda kalmadim diyebilirim. Aldigimda fiyati 2000TL civarindaydi (O zamanin parasiyla $1200). Bu motoru Amerika'da hic bir degisiklik yapmadan hala sifir olarak satiyorlar, fiyati da $4000 civarindaymis, keske buraya da getirseler de, insanlar kaliteli evladiyelik motorlara binseler diyorum bazen. Hatta kendime bir tane yenisinden almayi dusunebilirdim.

    http://www.motorcycle-usa.com/72665/...ha-v-star-250/

    Bu da benim motor:

    Red_Whiskers, Thracian ve vader bunu beğendiler.

  14. #14
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    @fazil

    Gerçekten helal olsun,böylesi bir yaşta makineyi hala pırıl pırıl görmek bu tarza gönül verenler içinde güzel bir örnek.
    Aşşağıdaki makinede benim motorum.2001 model honda blackwidow 750cc ,şuan için sorunsuz kullanıyorum ama yedek parça vs için aklımda kalması anlamında da araştırmalar yapıyorum.Zaten ülkemizde pek yok yedek parçası bu motorların ve yurtdışına bakmak gerekiyor,o kanallarada bakıyorum zira bir sıkıntı yaşarsam gideceğim noktaları şimdiden tespit ediyorum,gerekirse forumdan paylaşıyorum.



    Chopper makineler konusu kanayan bir yara maalsef,düşük ve orta segment makineler yok ve yüksek cc dayatmaları var piyasada.Oyasaki yamaha'nın v star modelleri içinde çok güzel giriş seviyesi modeller var,en basit modeller bunlar ve parça sıkıntısıda olmuyor ancak getirilmiyor.Bİr virago mesela 250cc kategorisinde çinli motorları bitirir ama bilinçli şekilde getirilmiyor çin pazarını vurmamak için.
    Thracian, vader, fazil ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  15. #15
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Sizin shadow da gicir gicir duruyor. Ben de butun bakimlarini kendim yapiyorum, yedek parcalarini da hep yurtdisindan getirtiyorum. Turkiye ile hic alakam yok diyebilirim motor bakimi konusunda.

    HAZZILHAR'in dediklerine katiliyorum. Bu durumun asil nedeni gorgusuzluk ve bilincsizliktir. Ben 250cc motorumu alirken bana dedikleri ilk sey, 250cc alma 2 haftada sıkılırsın olmustu, hatirliyorum da. Alali 15 sene olmus hala sıkılmadim, ayrica yillar sonra bir de ikinci motor olarak Fz6 aldim ama Virago'nun zevkini vermiyor dogrusu. Birinden birini satmak zorunda kalsam buyuk olani satardim. 250cc'de ötv'de az hem. Ama vergi vermeyi, kredi almayi cok seven bir halk var etrafta demek ki. Fuarda tanistigim orta yasli bir adam, Honda Nc serisi motor almak icin 5 yil vadeli 30 bin lira kredi alacagindan bahsetti bana. Ev alir gibi motor almaya calisanlar var. Buyuk bir aclik bence bu, kolay kolay da doymaz. Kendimi bir motora cikarip da 30 bin lira verirken hayal edemiyorum.
    Halbuki kucucuk bir Honda Today bile ayni mutlulugu verebiliyor. Yeter ki insanlarin gozu doysun. Ama aclik ve bilincsizlik hakim iste.

  16. #16
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Valla Fazıl kardeşim takdir ettim emeklerini. Gerçekten el üstünde tutulduğunda bu motosikletlerin ömrü diğerlerine göre çok uzun oluyor. Kadıköy civarında sık sık gördüğüm XV250'nin sahibini de öğrenmiş oldum böylece. Ben de Kadıköydeyim, bir gün beraber gezmek nasip olur umarım. Hatta sitedeki cruiser kullanıcıları ile düzeyli bir platform oluşturup, yardımlaşıp, turlara da çıkabiliriz.
    fazil bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  17. #17
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    etkinlik babında 24 nisanda bir chopper gezisi planımız var,gelmek isteyen arkadaşlar aşşağıdan takip edebilirler.

    https://www.facebook.com/events/819470718180735/
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  18. #18
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    etkinlik babında 24 nisanda bir chopper gezisi planımız var,gelmek isteyen arkadaşlar aşşağıdan takip edebilirler.

    https://www.facebook.com/events/819470718180735/
    Etkinlik tarihinin yaklaşmasına bağlı olarak sizlere katılabilirim. Hatta katılabiliriz. Takibe aldım.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)