Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 SonuncuSonuncu

Motor icin sanayi tipi zincir kullanımı.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #141

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Keşke zincir, dişli, balata, filtre, lastik, yağlayıcı-temizleyiciler, ekipmanlar, diğer plastik aksesuarlar vs. yerli üretim yapabilsek. Daha doğrusu bu işlere girişecek yatırımcı sayısı artsa. Bildiğim kadarıyla Tech 90, Andes, YDS ve GP kompozit Türk yapımı.(Yanlışım varsa düzeltin) Bu markaların sayısı artmalı ve biz motosikletçiler desteklemeliyiz. Sahip olmadığımız teknolojiler değil hiç birisi.

    Yemişim D.İ.D ini EBC sini Dainese sini Putoline ini kol gibi fiyatlar hep
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Gerçekten yerli üretim rulmanlar made in China dan iki kat daha kaliteli ve hesaplı . İlk motorumda iki senede hem ön teker rulmanı hemde zincir ve dişlilerini bitirmiştim. 10 yıl önce taktığım yerli ORS rulman, çok yakın zamana kadar üzerindeydi. Dişli ve zincirde usta hangisini tercih etti bilmiyorum.
    Bana sorsaydı yerlisini ara ve bul derdim. Arkadaşlar inanın gerçekten çok kaliteli üretim yapabilen
    bir sürü yerli üreticilerimiz var. Eğer aynı mal benim ülkemde üretilebiliyorsa yüzde yirmi daha düşük
    kalite bile olsa kendi malımı tercih ederim. Sevgilerle.
    Mertcan39, aquarist4 ve hasmet bunu beğendiler.

  3. #143

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten yerli üretim rulmanlar made in China dan iki kat daha kaliteli ve hesaplı . İlk motorumda iki senede hem ön teker rulmanı hemde zincir ve dişlilerini bitirmiştim. 10 yıl önce taktığım yerli ORS rulman, çok yakın zamana kadar üzerindeydi. Dişli ve zincirde usta hangisini tercih etti bilmiyorum.
    Bana sorsaydı yerlisini ara ve bul derdim. Arkadaşlar inanın gerçekten çok kaliteli üretim yapabilen
    bir sürü yerli üreticilerimiz var. Eğer aynı mal benim ülkemde üretilebiliyorsa yüzde yirmi daha düşük
    kalite bile olsa kendi malımı tercih ederim. Sevgilerle.
    Ors gerçekten iyi traktör ön tekerleklerinde motosiklet rökmorklarda ors kullanıyoruz bizde
    bursalıali ve hasmet bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  4. #144
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ors gerçekten iyi traktör ön tekerleklerinde motosiklet rökmorklarda ors kullanıyoruz bizde
    Nereden temin edebiliriz?

  5. #145

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Zincirin cok tehlike yaraticagini sanmiyorum bos konusanlari bosverin, zincir en cok kalkista yuke biniyor yani koparsa hizlanirken kopar o da ne olucak en fazla arka tekeri kilitler virajda kopmaz, zaten sanayi zinciride ayni oluyor sadece boyutu ve tipleri var iste oring xring motosiklet zincir tipi secmez sadece boyut secer, 1100cbr 5.30 falan kullaniyordur, sanayide ucuzsa alin deneyin degilse 30.40 liraliklardanda alabilirsiniz, zaten did piyasasi replika dolu

  6. #146
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    40 yılı aşmıştır motor üzerindeyim hep sanayi tipi zincir kullandım halada kullanıyorum ne koptu nede uzadı. Çok daha zorlu şartlarda çalışan modellerini eskitemesiniZ motosiklet neki...

  7. #147

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı gibigibi1985 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir torba komuru kac gun yakacaktin fatih ? Merak ettim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------





    Kardesim mantığın tutarlı olmakla beraber her zaman gecerli değil. Ilk elden kumaşıni bildiğin merkalarsa eyvallah ancak cidden kalite farki olan urunler olur.
    Her zaman geçerli demedim benzer mal için , sanayide çok farklı fiyat politikası olabiliyor.

  8. #148
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nereden temin edebiliriz?
    hocam nerde ikamet ediyorsun bilmiyorum ama sanayide bulursun muhtemel.

    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    40 yılı aşmıştır motor üzerindeyim hep sanayi tipi zincir kullandım halada kullanıyorum ne koptu nede uzadı. Çok daha zorlu şartlarda çalışan modellerini eskitemesiniZ motosiklet neki...
    abi senin aldığın belli bir yer varmı acaba?
    ANGARAJ

  9. #149

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Pistonlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nereden temin edebiliriz?
    ben sanayiden alıyorum

  10. #150
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirin cok tehlike yaraticagini sanmiyorum bos konusanlari bosverin, zincir en cok kalkista yuke biniyor yani koparsa hizlanirken kopar o da ne olucak en fazla arka tekeri kilitler virajda kopmaz, zaten sanayi zinciride ayni oluyor sadece boyutu ve tipleri var iste oring xring motosiklet zincir tipi secmez sadece boyut secer, 1100cbr 5.30 falan kullaniyordur, sanayide ucuzsa alin deneyin degilse 30.40 liraliklardanda alabilirsiniz, zaten did piyasasi replika dolu
    O kadar kesin konusmak mumkun degil ama. Yuksek hizla aniden kopan zincirin verebilecegi katastrofik zarari es gecelim, kritik bir durumda motosikletin beklediginiz tepkiyi vermemesi veya olusan panik bile cok kolay kaza yaptirabilir insana. Gaz veriyorken motosikletin yerinde durmasi, kompresyon beklerken motosikletin oylece gitmesi cogu zaman cok problem olmaz, ama bazen de kaza yaptirir. Tamamen o esnada nasil bir durum icerisinde oldugunuza bakar.

    Bu arada vites degistirirken de yuk biner zincire.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:09 ----------

    Alıntı wing41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke zincir, dişli, balata, filtre, lastik, yağlayıcı-temizleyiciler, ekipmanlar, diğer plastik aksesuarlar vs. yerli üretim yapabilsek. Daha doğrusu bu işlere girişecek yatırımcı sayısı artsa. Bildiğim kadarıyla Tech 90, Andes, YDS ve GP kompozit Türk yapımı.(Yanlışım varsa düzeltin) Bu markaların sayısı artmalı ve biz motosikletçiler desteklemeliyiz. Sahip olmadığımız teknolojiler değil hiç birisi.

    Yemişim D.İ.D ini EBC sini Dainese sini Putoline ini kol gibi fiyatlar hep
    Keske yerli ureticiler de kol gibi fiyatlara satabilseler.

    Bu devirde bi mali sadece Turkiye'de satarak bir firmanin buyumesinin, hatta devam etmesinin imkani yok. Zaten hemen hemen tum uretimin uzak dogu'ya kaydigini goz onune alirsak uygun fiyata Turkiye'ye bile satmak mumkun degil bir cok urun tipini (istisnalar tabii ki var.)

    Saydiginiz urunlerin hepsini uretebiliriz, hatta dunyanin onde gelenleriyle rekabet bile edebiliriz. Ancak bunun icin destek ve finansman gerekir. Her ne kadar vatandas olarak destek olsak da asil bu isin ucundan tutacak olan devlettir. Insaat devlerinin vergilerini affetmek yerine yerli uretime finansman kolayligi saglansa keske... Rant geliri sinirli olacagi cazip gelmiyor muhtemelen.

  11. #151
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Tüm mesajları okudum ve ikna oldum. Motoruma uygun zinciri bulup bende deneyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------

    Cg zinciri 25 lira mı neydi. Cglerin nasıl hor kullanıldığınıda biliyoruz. Bende gereksiz buluyorum bi zincire 600 tl vermeyi.

  12. #152

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Motosiklet dedin mi itekleyip duruyorlar. Hatta CC ye göre, Motorun markasına göre aynı mala farklı fiyat veriyorlar.

    Örnek: TVS Apache 150 Baskı sacı ve balatası Mondial servisten alırsan 30 TL, TVS servisten alırsan 200 TL
    Örnek: Burgman buji 50 TL, TVS buji 30 TL, Oto sanayiden al 15 TL. (aynı buji)
    Örnek: Yağ, ısrarla otomobil yağı kullanoyurm. Tüm motorlarımda da aynı şekilde kullandım sorun yaşamadım. Ayrıca çoğu markanın otomobil yağı API sınıfı daha yüksektir.
    Örnek: Motor parçacısında HS1 ampul 15 TL, Oto sanayide Osram marka HS1 ampul 5 TL
    Örnek: TVS Apache ön fren balata 90 TL, CBF 150 balata 50 TL, Mondial 15 TL. Balatalar aynı balatalardır.
    Örnek: Fren balata temizleme spreyi, Motorcuda 15 TL, Oto serviste 10 TL, oto sanayide yağcıda 5 TL
    Örnek: Ön teker rulmanı, motorcuda 20 tl, oto sanayide ors alırsan 7 TL, SKF alırsan 13 TL.
    Örnek: Benzin hortumu metresi 1 tl güneşte bir ay içinde kavrulup sertleşiyor. Oto sanayide 1 mt LPG hortumu bedava çünkü çöpe atıyorlar.

    Ben artık kazık yemekten sıkıldım. Motoruma parça alacağım zaman ilk önce Mondial serviste bu parça ile aynı parçayı kullanan motor var mı ona bakıyorum. Kalan tüm ihtiyaçlarım için oto sanayi
    maktama bunu beğendi.

  13. #153
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Cahillik başa bela. Zincir kopsa bile bir şey olmaz diyenler var. Gençliğimizde kullandık birşey olmadı diyen var.
    Belki ölen arkadaşlarından birinin zinciri koptu haberiniz yok ?





    Zincir alıp tornacıda denemekle test olmaz. Belli değerler altında çevirmek lazım. Neyse siz metresi 30TL den alın

  14. #154

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cahillik başa bela. Zincir kopsa bile bir şey olmaz diyenler var. Gençliğimizde kullandık birşey olmadı diyen var.
    Belki ölen arkadaşlarından birinin zinciri koptu haberiniz yok ?

    https://www.youtube.com/watch?v=xBZWjwHgveY

    Zincir alıp tornacıda denemekle test olmaz. Belli değerler altında çevirmek lazım. Neyse siz metresi 30TL den alın
    herkes videodaki gibi ss makine kullanıyor zaten. bu ülkede çoğunluk commutter ve scooter. scooterciler kayışları oto sanayiden alıyor, commutterciler zincirciden metre ile alıyor. comuttere binen adam zaten parası olsa daha iyi bir makine alır, düzgünce bakımını yapar. ben şahsen motorumun bakımlarını kendim yapayım elim yağ kir içinde kalsın çok da memnun değilim. ama ekonomik sebeplerle mecburum.

  15. #155
    Akias - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV250 Aquila 2016
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cahillik başa bela. Zincir kopsa bile bir şey olmaz diyenler var. Gençliğimizde kullandık birşey olmadı diyen var.
    Belki ölen arkadaşlarından birinin zinciri koptu haberiniz yok ?

    https://www.youtube.com/watch?v=xBZWjwHgveY

    https://s1.cdn.autoevolution.com/ima...-1-69738_8.jpg

    Zincir alıp tornacıda denemekle test olmaz. Belli değerler altında çevirmek lazım. Neyse siz metresi 30TL den alın
    Gevşek zincirden kaynaklanan kaza videosunun kopma ile alakası nedir?
    Thesinner83 bunu beğendi.

  16. #156
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Açılan konuya istinaden soran kişilere tecrübemizi paylaşmıyacakmıyız.

    40 senedir motor üzerindeyim. Bundan 20 sene önce zaten orijinal parça vs durumu yoktu. Toplam 5-6 mark model motor vardı
    Bugünkü gibi. Her türlü bilgiye ve ürüne anında ulaşılamıyordu. Dolayısıyla tecrübe ederek kendimizi geliştiriyorduk.


    Bu konunun amacı oem ürünle sanayi ürün karşılaştırması değil.

    Muadil ürünle motorun üzerindeki ürünü bulmak bile uzmanlık sayılır.

    Yarın motorumun sol yan kapağını açıp balansör zincirini değişcem. Oem ürün kullanmayacam.
    Hadi bilin bulun ne takıcam yerine.

    Bmw e 36 nın bir modelinin egzantrik zincirinin klr 650 nin balansör zinciri ile aynı olduğunu ,daha kaliteli ve çok daha ucuz olduğunu bir kişi nasıl bulup tesbit edebilir Soruyorum.

    Tecrübelerimizi Başkalarının faydalanmaması için kendimize mi saklayalım.
    Olcay Avşar, emremm, Akias ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  17. #157

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açılan konuya istinaden soran kişilere tecrübemizi paylaşmıyacakmıyız.

    40 senedir motor üzerindeyim. Bundan 20 sene önce zaten orijinal parça vs durumu yoktu. Toplam 5-6 mark model motor vardı
    Bugünkü gibi. Her türlü bilgiye ve ürüne anında ulaşılamıyordu. Dolayısıyla tecrübe ederek kendimizi geliştiriyorduk.


    Bu konunun amacı oem ürünle sanayi ürün karşılaştırması değil.

    Muadil ürünle motorun üzerindeki ürünü bulmak bile uzmanlık sayılır.

    Yarın motorumun sol yan kapağını açıp balansör zincirini değişcem. Oem ürün kullanmayacam.
    Hadi bilin bulun ne takıcam yerine.

    Bmw e 36 nın bir modelinin egzantrik zincirinin klr 650 nin balansör zinciri ile aynı olduğunu ,daha kaliteli ve çok daha ucuz olduğunu bir kişi nasıl bulup tesbit edebilir Soruyorum.

    Tecrübelerimizi Başkalarının faydalanmaması için kendimize mi saklayalım.
    hocam üşenmedim baktım. bmw ekzantrik zinciri 100 tl civarı, klr 650 balansör zinciri 700 tl civarı. muazzam tespit. eline koluna sağlık hocam.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  18. #158
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam üşenmedim baktım. bmw ekzantrik zinciri 100 tl civarı, klr 650 balansör zinciri 700 tl civarı. muazzam tespit. eline koluna sağlık hocam.
    Yok olurmu canını sokaktamı buldun. Adamlar boşunamı yaptılar oem ürünü.

    bunlar muşamba donla gezerken yada daha vitaminken biz 40 sene önce 13 yaşlarında motorun önünümü kaldıralım arkasınımı diye uğraşıyorduk.

    Neyse yarın sabah sökeyim. Arkadaşımın dükkanında liftte kaldırıp sökmem gerekiyor daha sonra fotoları ile klr 650 sayfasında ve facebook diğer gruplarda paylaşıcam.
    Akias bunu beğendi.

  19. #159
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı tyrung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cahillik başa bela. Zincir kopsa bile bir şey olmaz diyenler var. Gençliğimizde kullandık birşey olmadı diyen var.
    Belki ölen arkadaşlarından birinin zinciri koptu haberiniz yok ?

    Zincir alıp tornacıda denemekle test olmaz. Belli değerler altında çevirmek lazım. Neyse siz metresi 30TL den alın
    Hocam videonun altında tartışan arkadaşların dediği gibi, bu kaza zincirden dolayı kaynaklanmamış. Zincir videoda net bir şekilde sağa sola sallanırken görülüyor, herhangi bir yere sıkışıp arka tekeri kilitlediği yok. Etse videonun devamında arkadaşlar motoru elle itemezlerdi zaten. Burada sürücü panikle arka freni kilitleyip önce highside'a, sonra asfalta doğru düşüşe geçiyor.

    Bu kesinlikle demek değil ki zincirden dolayı kaza yapılmaz. Yapılır ve elbet yapılmıştır da. Lakin mal üreterek para kazanan adamın her konuda şeffaf olmasını kesinlikle bekleyemezsiniz. Bakın mesela, az önce merak edip gözlüklerin neden yüzlerce lira ettiğini araştırdım; altından dünya gözlük piyasasının büyük bir kısmını kontrol eden Luxottica diye İtalyan bir marka çıktı. Birçok gözlük satıcı zincirini de bünyesine geçirip, satın alamadığı markayı kendi fiyat politikasına uygulamaya zorluyor. Bkz. Oakley.

    Bu durumun başka sektörlerde olmadığını iddia etmenin en iyi tabirle aşırı iyimserlik olduğu kanısındayım. Şimdi asıl söyleyeceğime gelirsek... Burada bilim dışı "ben yaptım oldu" veya "ben kullandım kaza yaptım" yaklaşımlarından ziyade, konuyu açan Beycivan hocamın test sonuçlarını, akma ve kopma değerlerini görmek isterdim. Bu tarz testler yapmış olan varsa da sonuçlarını paylaşmasını rica ederim. "Ben yaptım oldu" yaklaşımını tamamen çöpe atmadan önce de belirtmek isterim ki, bir şey alırken kullanıcı yorumlarına bakarız mutlaka. Eğer kullanıcılar uzun vadeli memnunsa üründen, denenmemesi için çok bir neden yoktur.

    Böyleyken böyle arkadaşlar, faydalı konu diyelim, takipteyiz Bir de test yapan arkadaşlar sonuçlarını bizimle paylaşırsa dadından yenmez.
    pea bunu beğendi.

  20. #160
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Ben D.I.D. almak lazım demiyorum. Bir zincir firması motosikletler için 0-ringli zincir yapar satar onu alabilirsin. Ama sanayiden gidip iş makinalarında kullanılan zinciri almak biraz garip.Belki aynı işe yarıyodur bilemeyiz fakat üreticiye ulaşıp sorulabilir.

    Kayışlar içinse üstünde değerler genelde yazar. Değerler uyuşuyorsa sanayide pek tabi scooter kayışı alınabilir.
    Commuter ile racing farkı bana göre yok. Zincir kopup kitlenirse videodaki gibi arka kitlenebilir. Hız yüksekse arka çamurluk ve bacağa vurabilir.

    Birebir başıma gelmese de Aydın dan İstanbul a dönüşte R6 lı bir polis arkadaşımız kendi taktığı ve ne idüğü belirsiz zincir tam önümüzde koptu. Arka çamurluğu, zincir korumayı kırdığı gibi jantın oraya sıkışarak jantın üstünde derin bir yara bıraktı. Astarı yüzünden pahalıya geldi anlayacağınız.


    REKLAM ALANI
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)