Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TUİK VERİLERİ-2015

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Değerli arkadaşlar;

    ARALIK ayı TUİK rakamları da geldi ve yılın genel tablosu ortaya çıktı. 2015 yılı oldukça çalkantılı idi. Dövizde % 50’lere varan oynamalar yaşandı. Üst üste seçim süreçlerinden geçildi. Ve yılsonunda sektörde % 8’lik bir daralma yaşandı.

    Ancak bu daralma Çin menşeili ürünlerde çok belirgindi. Özellikle 2003-2008 yılları arasında zirve yapan bu ürünlerin keskin düşüşü 2011 yılından sonra hızlandı. Buna karşılık kalite skalası daha yukarda olan markaların tamamında Pazar payı büyüdü. Bu durum önümüzdeki yıllar için önemli mesajlar içeriyor.

    Gene dikkat çeken önemli bir ayrıntı, spor ve super sport segmentindeki oransal artış. Bu konuda batı ülkelerindeki kullanıma paralel biri gidişatın olduğu görülüyor. Bu oranın da önümüzdeki yıllarda yükseleceğini öngörebiliriz.

    Tüm bunlara karşın henüz kişi başına düşen motosiklet sayısı % 3’ler seviyesinde. Bu oran Tayvan’da 53, Tayland’da 24, İtalya’da 17, Japonya’da 11, İspanya’da 9, Almanya’da 9, Yunanistan’da 8, Portekiz’de 8, Avusturya’da 8, Hollanda’da 8’lerde...

    Genelde dünyada motosiklet taleplerinin 3 ana kategoride olduğu görülüyor;

    1. Ticari maksat,
    2. Hobi,
    3. Alternatif Ulaşım aracı,

    Ülkemizde henüz yerleşmeyen ve anlaşılmayan kavram motosikletin bir ulaşım aracı olduğu gerçeği. Tüm mecralarda bu kültürün yerleşmesi için gayret içindeyiz. Ümit verici gelişmeler de yaşanıyor. Özellikle alternatif ulaşım aracı olarak görülmesi talebi gençlerde hızla artıyor. Zaten hobi maksatlı da kullanılmasına bu durum elbette engel değil. Belki Pulsar NS 200 modelimizin Türkiye’de çok başarılı olmasının sebebi bu 3 kategoride de talep görmesi olabilir düşüncesindeyiz.

    Trafikte otomobile göre 1’e 6, yakıtta ise 1’e 2-3 arasında yakıt tasarrufu sağlayan motosikletimizin devlet tarafından da özellikli bir araç olarak görülmesi en büyük talebimiz. Gerek trafik sigortaları, gerekse ruhsat-plaka-ehliyet masraflarının önemli bir yekûn tutması sektörün kanayan yaralarından biri. Bu konuda da önemli çalışmalarımız devam ediyor.

    Sizleri TUİK verileri ile baş başa bırakıyorum. Ayrıca 25-28 ŞUBAT tarihleri arasında devam edecek motosiklet fuarında mutlaka standımıza bekliyorum. 9 modelimiz ile hazırız.

    Hayırlı bir yıl olmasını diliyorum.

    Saygılarımla…



    mhmtesk, jarre, Merdo ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Mondial, Asya gibi markaların Çin menşei değil Yerli malı olarak değerlendirildiğini düşünüyorum.

    Öteki türlü sadece asya veya mondial'in satışını kimse yakalayamaz. Bu sebeple çin malı oranı düşük gibi duruyor ama yerli olarak geçen Çin orjinli ve Türkiye'de montajı yapılan bu motosikletleri de çin grubuna dahil edersek oran bazında %75 - 80 den fazla olduğunu düşünüyorum.
    bektanist bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    30 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul / Kadıköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Ekrem Bey, elinize sağlık, doyurucu bilgiler ile pazarın nasıl şekillendiğini ve tüketici tercihlerini çalışmanızdan yorumlayabiliyoruz. Eğer yanılmıyorsam B+ gelir grubu motoru sevmeye başladı, yani Satışa yakın ürün grubu , markalı motorlar genelde... Önümüzdeki yıllarda ikinci el ve sıfır motor fiyatları arasındaki fark sanırım artacaktır.
    Eğitim kurumları belli sayıda, bunların da ciro ve işlem hacmi analizleri de karşılaştırıldığında sanırım önceki yıllara göre ciddi artışlar görülecektir. Bu vb. Veriler , artık motora binen kitlenin farklılaşmaya başladığını ifade ediyor, bu iyi haber çünkü yakında motor sürücüsü daha güçlü olup "En azından" trafikte fark edilir hale gelecek.
    Ikinci el rakamları da önemli, bunlara da bakmakta fayda var, tabi keşke sıhhi kaynak olsa da baksak ...
    Tescil rakamı azalsa bile eminim döviz bazında ya da enflasyon Payı indirgenerek , motora Ayrılan harcamalarda Artış vardır, buna da bakmak lazım .
    Fuarda nasip olursa bir kahvenizi içmek isterim, şu aea olayındaki cevabı yazan arkadaş da oradaydı tanışmayı diliyorum.
    Selamlar

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hocam diğer markaların da hepsi zam yaptı ama hiç biri bu kadar güzel açıklamadılar.
    Sizin ki daha bir sempatik olmuş.
    rsinan ve r48 bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5

    Üyelik
    30 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul / Kadıköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam diğer markaların da hepsi zam yaptı ama hiç biri bu kadar güzel açıklamadılar.
    Sizin ki daha bir sempatik olmuş.
    Meşhur bir fıkra var bilenler bilir, finalde adam , bizim kız da kötü yola düştü ama ben senin kadar güzel anlatamıyorum diyor, direk aklıma o geldi
    potasyum ve COQ bunu beğendiler.

  6. #6
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Hmm kisin bikini fiyatindan yazin paltodan,havyardan enfilasyon orani cikarttiklari gibiyse bir gulesim geldi...

  7. #7
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Bence bu sene sektör kan değil anası ağlayacak.

    yüksek zorunlu sigorta fiyatları 160.000 olan satışların yarısı olan çinli motorların(fiyatı 2000-5000 arası) satışlarını ciddi azaltacak. çünkü 600-700 tl sigorta bu motorların bedelinin neredeyse 5 te 1 i

  8. #8
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    2000 liralık çan çin çonlu motora 1500 lira sigorta çıkıyor. Çin menşeili ürünler için bence gerileme daha yeni başlıyor.

  9. #9
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4


    Ekrem amca sosyal medyada böyle bir veri dolaşıyordu. Doğru ise Bajaj bu markaların arasında kaçıncı sırada?

  10. #10
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı 06serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/1vmPzj.png

    Ekrem amca sosyal medyada böyle bir veri dolaşıyordu. Doğru ise Bajaj bu markaların arasında kaçıncı sırada?
    Bu rakamlar tek tek firmalardan toplanamayagina göre tüik bunları Emniyetten aliyordur.

    Ara Dönem tatili için 30 bin nüfuslu iç anadolu ilcesindeyim. Kış sebebi ile suanda çok motor yok piyasada ancak yazın kahve önünde aksamlari 100 motosiklet oluyor. Bunların 80 den fazlası pilaka siz. Mondial, Asya dan başka motor yok.

    2500 nüfuslu bizim koyde 2 tane ybr var. Gerisi Asya. Köyde plakalı motor yok.

    Karadenizli bi 250 lik enduro vardı ya, köydeki şu bayisi 4500 liraya evraksiz veriyor.

    Demem o ki, Çin grubunda bi bu kadar da evraksiz var. Ancak honda eğer 30 bin tane motor satiyorsa bu ülkede harbiden çok ama çok büyük markaymis.
    Ellerinden öperim kendilerinin
    You start the game with a full pot of luck and an empty pot of experience. The objective is to fill the pot of experience before you empty the pot of luck.
    The older I get, the faster I was.

  11. #11
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    2016 yili daha da vasat gececek japon ve avrupali markalar acisindan. Sebebi euro.

    Benim ongorum Bajaj ve o kalitedeki rakipleri tum digerlerini ezecek.

    Bir de motosiklet kullanicisi artik AEA'dan midir, artik bilinclenmek midir bilinmez bu vakitten sonra sonra cinli mandarinli motorlara pek gitmeyecek gibi.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Bajaj virali, kanmayınız. Kıçı kırık pulsarın pazar payının %12'sini oluşturuyor. Yaw he he.

  13. #13
    Merdo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2015
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 yili daha da vasat gececek japon ve avrupali markalar acisindan. Sebebi euro.

    Benim ongorum Bajaj ve o kalitedeki rakipleri tum digerlerini ezecek.

    Bir de motosiklet kullanicisi artik AEA'dan midir, artik bilinclenmek midir bilinmez bu vakitten sonra sonra cinli mandarinli motorlara pek gitmeyecek gibi.
    Yapma yav, milletin parasi mi var aldin bu fiyatlara japonlari.euronun artmasi cinliye yarar, araba piyasasiyla motor piyasasi ayni degil bizde ucuz olan pazari kapar bence.

  14. #14
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu rakamlar tek tek firmalardan toplanamayagina göre tüik bunları Emniyetten aliyordur.

    Ara Dönem tatili için 30 bin nüfuslu iç anadolu ilcesindeyim. Kış sebebi ile suanda çok motor yok piyasada ancak yazın kahve önünde aksamlari 100 motosiklet oluyor. Bunların 80 den fazlası pilaka siz. Mondial, Asya dan başka motor yok.

    2500 nüfuslu bizim koyde 2 tane ybr var. Gerisi Asya. Köyde plakalı motor yok.

    Karadenizli bi 250 lik enduro vardı ya, köydeki şu bayisi 4500 liraya evraksiz veriyor.

    Demem o ki, Çin grubunda bi bu kadar da evraksiz var. Ancak honda eğer 30 bin tane motor satiyorsa bu ülkede harbiden çok ama çok büyük markaymis.
    Ellerinden öperim kendilerinin
    Şöyle söyleyeyim o kadar yollarda bajaj görüyorum hep plakalı, formda, sosyal medyada yeni motor alıp paylaşanlar diyorum hiç mi dahil edilmedi? Bajaj markası sıralamada yok şaka gibi. Yollarda hiç görmediğim sadece sıfırını sagibinden.com da gördüğüm kadarı ile Peugeot markası 130 adet satmış. Ve sıralamaya konulmuş. Bu terslikte bir iş var


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)