Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

30000 km yi devirdikten sonraki ilk kazaya kılpayı hata yüzde yüz BENDE

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    e barodi bür sürü şeye çok önemliymiş hatta abartarak gibi başlık açıyor halbuki tam bomba tehlike olmuş ders çıkarılması gereken bir video bu sefer kimse bakmıyor o solundaki Mercedes 40 tonu yüklemiş bir hafriyat kamyonu olsaydı seni bu başlığa alacaktık http://www.motosiklet.net/forum/onla...e-birlikteler/



    kelmiydi o eğitmen buradan selam olsun ona
    Haydaa at bi internet paketi izleyelim o zaman


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim amacim bu zaten tam uzerine bastin. İnsanlarin ders cikarabilmesi. Yanliz bunun icin egolarini öldurmeleri gerekiyor insanlarin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------



    Diger sert viraja girerkenki konumum ortadami olmaliydi ? En soldan hizli girersem soldaki bariyerlere mi vururum ? Ama ozaman niye aea da diyor egitmenlerde diyor aciktan alin diyorlar viraji.?
    İlk viraja girdin ve çıkıyorsun ondan sonrasını resimliyorum abi

    Doğru yerdesin




    Pek doğru olmasada yinede iyi bir noktadasın çıkışta





    Şerit çizgisine bak abi ya tam sınırındasın yada dışındasın , ki burada virajdan yeni çıktın ve diğer viraj için hazırlanıyorsun çıkışında sıkıntı var o kadar sol dan çıkmaman lazımdı.







    Viraja girmeye hazırlanıyorsun ve yine şerit dışarısındasın. Sol duvara çok yakınsın hızın 10 km daha fazla olsa o virajdan videonun sonundaki gibi çıkamazdın muhtemelen gündüzdeki gibi bir sorun yaşardın.




    Virajın ortasındasın ve sonuna doğru yaklaşmışsın , konumun çok solda yarım metre daha sağa doğru olman gerekirdi çünkü virajın çıkışında yola katılma noktası ve solundan arabalar geliyor ,bu resmin 1 - 2 saniye sonrasında ise yani çıkışında doğru konumu buluyorsun fakat geç kalmış bir şekilde.

    barodi bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani orda aracı geçecek ne vardı. İki şerit olmayan bir yerde, bir de viraj, neden hızlı gidiyorsunuz. 2.olarak viraja neden o kadar dışardan daldığınızı hiç anlamadım. Biraz açılma veya kapanma payı bırakmadan dönmeye çalışıyorsunuz. Tekrar girdiğiniz videolar da aynı şekilde en dıştan giriyorsunuz. Ola ki yine bakışı kaçırırsanız aynısı olacak. Onun yerine daha içerde çizgi tutturmaya çalışırsanız, ki bunun için ya daha yavaş gideceksiniz ya da daha çok yatacaksınız, en azından denge tutturamayınca toparlayacak kadar alan olur.
    Öte yandan virajı değerlendirirsek, viraja girdikten sonra bağlantı noktasına gelmeden viraj daha da kapanıyor. Bu yüzden dışarı savruluyorsunuz.

    Kimseye bir şey kanıtlamaya çalışmaya gerek yok ya, uzun süre motor kullanalım, en hızlı kullanmayalım. Kimse sizin ne kadar hızlı kullandığınızı hatırlamayacak emin olabilirsiniz. Canınızı riske atmayın.
    Eğer adrenalini yaşamak istiyorum diyorsanız da gidin yamaç paraşütü yapın. ��
    Tesekkurler bu uyariniz cok onemli oldu ayni zamanda berk`in uyarisida. Bu benim icin cok onemli bir ayrinti oldu. İste bu yuzden bu forumu, daha dogrusu tum yikici elestirenler dahil herkese deger veriyorum ,seviyorum.!
    Nerede hata yaptigimi bir kez daha anladim.ama maaleswf ya ben egitimde yanlis anladim. Bana soylenen viraja girerken en aciktan viraja girilecegi denmisti.! Oysa bu bana hep celiski vermisti. Berk , inde sizinde dediginuz gibi biraz acilma veya kapanma payindan bana kimse bahsetmemisti. Bu cok onemli bilgi icin tesekkurler.

  4. #24
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haydaa at bi internet paketi izleyelim o zaman
    senin yorumların güzel oluyor bu tip konularda ama bu gece dinleyemeyeceğiz artık yarın artık dinleriz beleş wifi veya işten girersen
    barodi bunu beğendi.
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  5. #25

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk viraja girdin ve çıkıyorsun ondan sonrasını resimliyorum abi

    Doğru yerdesin

    http://i.hizliresim.com/jV0W09.png


    Pek doğru olmasada yinede iyi bir noktadasın çıkışta


    http://i.hizliresim.com/92Md6r.png


    Şerit çizgisine bak abi ya tam sınırındasın yada dışındasın , ki burada virajdan yeni çıktın ve diğer viraj için hazırlanıyorsun çıkışında sıkıntı var o kadar sol dan çıkmaman lazımdı.


    http://i.hizliresim.com/7M9yEa.png


    http://i.hizliresim.com/L1kOPb.png

    Viraja girmeye hazırlanıyorsun ve yine şerit dışarısındasın. Sol duvara çok yakınsın hızın 10 km daha fazla olsa o virajdan videonun sonundaki gibi çıkamazdın muhtemelen gündüzdeki gibi bir sorun yaşardın.

    http://i.hizliresim.com/A54yZQ.png


    Virajın ortasındasın ve sonuna doğru yaklaşmışsın , konumun çok solda yarım metre daha sağa doğru olman gerekirdi çünkü virajın çıkışında yola katılma noktası ve solundan arabalar geliyor ,bu resmin 1 - 2 saniye sonrasında ise yani çıkışında doğru konumu buluyorsun fakat geç kalmış bir şekilde.

    http://i.hizliresim.com/yLYznM.png
    Cok tesekkurler ugrastin. Murat ,in da dedigi gibi anladim ne demek istedigini her iki taraf icinde muhakkak pay birakmaliyiz .cok hizli girersem viraja en soldan o hizla saga donen viraja giremeyebilirim soldaki bariyere carpabilirim bu sebeple ne en distan nede en icten , anladim ben eyvallah.

  6. #26
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    lastik ve asfaltın durumunu bildiğin için dışarı açılmışın. bırak önünde ki araç senden önce girsin viraja sen sakin sür
    barodi bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin yorumların güzel oluyor bu tip konularda ama bu gece dinleyemeyeceğiz artık yarın artık dinleriz beleş wifi veya işten girersen
    Aynen bende cok seviyorum yorumlarini batuhanin ,tam 12 den vuruyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:14 ----------

    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastik ve asfaltın durumunu bildiğin için dışarı açılmışın. bırak önünde ki araç senden önce girsin viraja sen sakin sür
    Bundan boyle daha sakin surecegim. Uyarin icin saol.

  8. #28
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok tesekkurler ugrastin. Murat ,in da dedigi gibi anladim ne demek istedigini her iki taraf icinde muhakkak pay birakmaliyiz .cok hizli girersem viraja en soldan o hizla saga donen viraja giremeyebilirim soldaki bariyere carpabilirim bu sebeple ne en distan nede en icten , anladim ben eyvallah.
    Ne demek abi gösterebildiysem ne mutlu bana...

    Bu tarz alıştırma , denemeler yapmak istiyorsan abi ilk başlarda mümkün olduğunca şeridin ortasında kalmaya çalış , yani viraja doğru konumdan gir ama ortalarında kalmaya çalış ilk başta , çünkü o zaman çok daha rahat göreceksin ve hissedeceksin motorun aslında hangi konumda olması gerektiğini yada ne kadar yatman gerektiğini. Dediğimi yanlış anlama abi her zaman ortada olmak doğru değildir sadece anlayabilmen ve alışman için bunu diyorum. Hata yaparsan şerit ortasında olduğun için bunu düzeltme , fren yapıp (güvenli ise ) yada gazı kapatıp motoru tekrardan doğru konuma sokman için fırsatın olacak fakat yanlış konumdaysan bu fırsatın maalesef olamayacak ve sabahki gibi bir olay yaşayabilirsin.
    barodi bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın ama mecbur kalmadıkça bağlantı yolunda araç geçmeye çalışmayın be abi. Ne oluyorsa ondan oluyor valla, arkamdaki ezer mi diye düşünüp kontrol ederken dikkatini dağıtıp, bakışı kaçırmışsın muhtemelen. Yanlış anlaşılmasın, başa gelebilecek bir durum ama pratikle çözülebilir sanki.
    Evet araci solladiktan sonra ezer diye dusunup diger viraja yavaslayamadan girmek zorunda kaldigim icin ve bu sebeple hizdan dolayi bakis kaciyor ama frenle kurtuluyorum.

  10. #30
    fthaltan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bws 100, cb125e, pulsar 200ns, daelim S3
    Barodi gecmis olsun kardesim. O viraji cok iyi biliyorum. Edirnekapiya varmadan, B.pasa sapagi... Cok suratliymissin, zaten farkina varmissin.
    barodi bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    videolarını ben de izliyorum. ne alakası var diyebilirsin ama bence motoru sürerken biraz fazla kasıyorsun abi vebunda kameranın da etkisi olabilir. "kamera kaydı alıyorum,daha dikkatli sürmeliyim" diye düşünüp kasıyor olabilirsin. geçmiş olsun.
    barodi bunu beğendi.

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    1. 2. video dada şunu gözlemledim aracın sağından geçmeniz zaten sürücüyü tedirgin etmiş virajda oda yavaşlamış,
    sabiha gökçende bende bir anda ne oldu ise dönüş yolunda tutuldum bariyere bariyere doğru gidiyorum gazıda açtım yolda hafif nemli yani asfalt ile samimi bir buluşma olucak,
    Hemen arka freni ezmeye başladım aracın hızı düşünce hemen sağa yatmaya başayıp ön frendende bir küçük destek alınca araç dengeye girdi önye imkansız değilmiş kazalar saniye ile kurtuldum desem yeridir, Barkın abinin öğrettiyi nereye bakarsan motor oraya gider bundan başka birşeye pek ihityacımız yokmuş

  13. #33
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Şimdi viraj mevzuna girmek istemiyorum resmen kaos'a dönüyor iş sonrasında. Fakat bence dönememenin 1 sebebi var. (Tek şerit ve virajda öndeki arabayı geçmek hata, tartışmasız,bu kısıma yorum yapmıyorum.)

    Cesaret edip kontra verememişsin (kayacak korkusu ile) sonra zaten bakışta gider,konumda gider, yola da çıkarsın bariyere de selam verirsin olurda olur.

  14. #34
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Cok gecmis olsun iyi fren yapmissin o panikle...
    barodi bunu beğendi.

  15. #35
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    öncelikle merhabalar yazdıklarınızı okudum
    motosiklet üzerinde hata yapma durumumuz haliyle var fakat çoğu zaman telafi edebilecegimiz şekilde hatalarımız oluyor
    zaten hatayı telafi edemediğimiz anda kaza sakatlık ölüm gibi sonuçlar ortaya cıkıyor.
    30 bin km yapmışssın bugune kadar. acemilikten bir üst segmentte cıkmış olarak görürüm ben seni, umarım 300 bin km de kazasız atlatırsın
    eğitim filan bahseden arkadaşlar olmuş.
    eğitim aldım fakat bu kendini geliştirme konusunda gerekli olan birşey. faydalı olabilir evet, ama senin her hatadan yada hayatını kurtacagına inanmıyorum.
    perşembe günü tali yoldan cıkan bir kamyonun altına girmemek için motosikletimi yan yatırarak 50 metre sürüklendim. ekipman iyi olmasaydı belki şuan bunları yazamayacaktım.
    3-4 eğitimde aldım sertifikada kaza anında adama cıkmasın diye 4-5 korna caldıgım halde beni göre göre cıkabiliyorsa hatta yerde sürüklendiğimi görüp durmuyorsa türkiyede eğitimde alsan boş superman de alsan boş.
    ulusal kanallarda günde 1 saat motosiklet insan taşıyan bir taşıttır diye kamu spotu girmesi lazım.
    yoksa bizim insanımız eşek. bu tarz kazalarda ölüm oranı en yüksek ülkeyiz.
    herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum
    barodi bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    goztepe koprusu sanirsam orasi.normalde tam o durabildiginiz duragin ucunda taksiler bekler sansiniza o an yokmuş

  17. #37
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Geçmiş olsun abicim çok erken apeks yapmıssın frenleme yapacagın en mantıklı iş olmuş daha fazla contra bassaydın motoru ystırabilir yols sürüklenerek çıkabilirdin ucuz atlatılmış kaza motora ilk günki gibi binicen abi ben oldum tamamdır dediğin an kaza kaçınılmaz oluyor aynı eğitimleri belirli aralıklarla tekrar tekrar alan tanıdoklarım var bilmediğinden yada unuttugundan değil belirli bir süre sonra yanlışlsrını göremiyorlar eğitimle terbiye ediyorlar kendilerini geçmiş olsun bunada şükür
    barodi bunu beğendi.

  18. #38
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Geçmiş olsun, hasarsız, ufak kazalar insanın temposunu, eğitimini gözden geçirmesine sebep olduğundan iyidir, Allah beterinden saklasın
    barodi bunu beğendi.

  19. #39

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun abicim çok erken apeks yapmıssın frenleme yapacagın en mantıklı iş olmuş daha fazla contra bassaydın motoru ystırabilir yols sürüklenerek çıkabilirdin ucuz atlatılmış kaza motora ilk günki gibi binicen abi ben oldum tamamdır dediğin an kaza kaçınılmaz oluyor aynı eğitimleri belirli aralıklarla tekrar tekrar alan tanıdoklarım var bilmediğinden yada unuttugundan değil belirli bir süre sonra yanlışlsrını göremiyorlar eğitimle terbiye ediyorlar kendilerini geçmiş olsun bunada şükür
    Çok tesekkur ederim sana ve diğer tüm geçmiş olsun diyen arkadaşlara ve asıl önemlisi de dediginiz gibi ben oldum tamamdır dememeli ilk günkü gibi dikkatli sürmek gerekiyor. Bu video aslinda cogu acemi surucu icin ders niteligindedir. Bende zaten bu sebeple bu videoyu yukledimki baskalari ayni hataya dusmesin diye.
    Yoksa istesem bu videoyu burada paylasmazdim.egolu ve kibirli birisi olsaydim zaten paylasmazdim.eğitim tekrarı şart .

  20. #40

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orhan abi geçmiş olsun. Haddim olmadan seni tebrik ediyorum.

    Çünkü şu forumda hatasını,kusurunu kabul eden,polemiğe girmeden sürekli kendini geliştirmek için uğraşan,yorumlara inanılmaz toleranslı yaklaşan çok az kişi var.

    Video ile ilgili nacizane yorumum ;

    1-Bu tip bağlantı fonksiyonu olan virajlarda asla sollama/sağlama yapılmamalı. Her ne kadar virajımız iyi olursa olsun yanında geçtiğimiz aracın kör noktasında kalma şansımız çok yüksek. Allah esirgesin,direksiyonu hafifçe oynatmasına bakar.

    2-Bağlantı yolundan ana yola bağlanırken çok fazla ihlal edilen bir konu var. Katılma denilen yola giriş şeridindeki taralı alan.. Kısaca bu katılma şeridini tanımlamak gerekirse; " Herhangi bir bağlantı yolu ile üzerinde araç trafiği bulunan bir yola giriş şeridi". diyebiliriz.

    Burada çok önemli bir detay var; katılma şeridindeki taralı alan asla kullanılmamalıdır. İşte videoda kazadan kıl payı kurtulduğun noktada burada taralı alan ihlal edilmiş ve yola sonradan katılman gerekirken direk yola girmişsin. Bu da tehlikeyi doğurmuş.

    Geçmiş olsun.

    Katılma;

    http://www.yediler.com.tr/isaretler/img/image301.png
    Estağfurullah. Hadlik bisey değil. Kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Hatasız kul olmaz. Onemli olan bu hatayı tekrarlamamak. Acilen en kısa zamanda Honda g2 ve gidicem. Gelmek isteyen olursa toplu gidebiliriz. Teşekkürler .bu birazda yaş ile alakalı olgunlaşınca buradakileride kardeş gibi gordugum için birazda empati var tabii.ha birde kin gütmeyen biriyim .


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)