Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

sorum olacak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    benscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    yakın bir tarihte motor alacağım xmax 250 veya yzf r25 incelerken dikkatimi çekti iki motorda da 250 cc motor bulunmakta xmax 250 de Maksimum güç 15 kW @ 7.500 dev./dk.

    Maksimum tork 21 Nm @ 6.000 dev/dk.Motor tipi Sıkıştırma oranı 10 : 1

    Tek silindir, sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC iken r25 de ise

    2-silindir, 4-zamanlı, sıvı soğutmalı, DOHC, 4-subap

    Maksimum güç 26,5 kW (36,0PS) @ 12.000 dev/dk.
    Maksimum tork 22,6 Nm (2,3 kg-m) @ 10.000 dev/dk.Sıkıştırma oranı 11,2 : 1

    bunlarda aynı cc olmasına rağmen neden silindirler farklı neden her ikisi iki silindir değil sıkıştırma vs..özellikleri çift silindirden mi kaynaklanmaktadır bir bayan olarak scooter daha iyi geldi çantamı koyarım diye


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    vsvr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul - Kağıthane
    Motosikleti
    CF Moto 650 MT
    Merhaba,
    Basit olarak açıklayayım. Teknik olarak benden daha iyi anlatanlar olacaktır.
    Tek silindir genellikle düşük hacimli (cc) motorlarda tercih ediliyor. Ama örneğin Yamaha Tenere xt660z modeli, 660cc ve tek silindirdir. Yani motor hacmi aynı diye, aynı silindir sayısı olacak diye bir kural yoktur. Tek silindir az yakar, bakım maliyeti düşüktür. Scooterlar, genelde düşük hacimli motorlara sahip olduğu için tek silindirdir. Çift silindir tek silindire göre yine, daha yüksek hız, daha yüksek devir demektir. Tek silindire göre titreşim az olduğu için daha konforludur. Ancak daha fazla yakıt sarfiyatı da demektir. Bence siz önce scooter mı, vitesli motor mu, ona karar verin. Sonrasında ona göre forumda size motor tavsiye edecek tecrübeli arkadaşlar olacaktır.

  3. #3
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Tabiki xmax alinir..

  4. #4
    akbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Z one 180 - MT 07
    Bir bayana tavsiyem xmax 250 yönunde olacaktir. Silindir sayisi arttikca. Güc ve cevirdigi devir yuksek artar.

  5. #5
    benscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    çok tşk ederim yorumlarınıza sonuçta 250 cc birinin üstün olması ikinci bir silindirin olmasımı

  6. #6
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı benscooter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok tşk ederim yorumlarınıza sonuçta 250 cc birinin üstün olması ikinci bir silindirin olmasımı
    sırf merakımdan bir kaç sorum var size.
    1. boyunuz kaç
    2. motosiklet vitesli veya scooter deneyiminiz nedir totalde tahmini kaç Km/h yaptınız.
    3. bir tarzınız varmı mesela ben kendimi enduroda rahat hissediyorum scooter güvensiz geliyor racing pist hariç tehlikeli görüyorum kırma makinalara ( Fazer tarzı ) rahat edemiyorum sizin tarzınız nedir.
    4. kadınların iyi sürücü olmadığını söylemiyorum ama genelde biraz paniklemeleri erkeklere göre fazladır sakinmisiniz agrasifmi trafikde.
    5. ehliyetinizi ne zaman aldınız.

    teşekkürler...
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  7. #7
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı benscooter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok tşk ederim yorumlarınıza sonuçta 250 cc birinin üstün olması ikinci bir silindirin olmasımı
    Hayır çünkü iki motorsiklet türününde birbirine göre üstünlüğü var.O motosiklet sınıfı için ne gerekli ise motorda da o özellikler bulunur.

  8. #8
    benscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sırf merakımdan bir kaç sorum var size.
    1. boyunuz kaç
    2. motosiklet vitesli veya scooter deneyiminiz nedir totalde tahmini kaç Km/h yaptınız.
    3. bir tarzınız varmı mesela ben kendimi enduroda rahat hissediyorum scooter güvensiz geliyor racing pist hariç tehlikeli görüyorum kırma makinalara ( Fazer tarzı ) rahat edemiyorum sizin tarzınız nedir.
    4. kadınların iyi sürücü olmadığını söylemiyorum ama genelde biraz paniklemeleri erkeklere göre fazladır sakinmisiniz agrasifmi trafikde.
    5. ehliyetinizi ne zaman aldınız.

    teşekkürler...
    185 boyum var üniversitede dahil yürüdüm ergenlik çağında yürümek boy uzatılmış bilmem ondandı hiç motosiklet kullanmadım ehliyetim yok tarzım yok bagaj derdim var canıma kast edilirse herkes gibi bende sinirlenirim

  9. #9
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Konulara gel
    movibiker bunu beğendi.

  10. #10
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı benscooter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    185 boyum var üniversitede dahil yürüdüm ergenlik çağında yürümek boy uzatılmış bilmem ondandı hiç motosiklet kullanmadım ehliyetim yok tarzım yok bagaj derdim var canıma kast edilirse herkes gibi bende sinirlenirim

    ben cevabımı aldım..
    boyu sordum bazı motorlarda bacak boyu önemlidir bu yüzden.
    ehliyet almanızı tavsiye ederim gerisini yazmama gerek kalmadı...

  11. #11
    benscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Alıntı akbird adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir bayana tavsiyem xmax 250 yönunde olacaktir. Silindir sayisi arttikca. Güc ve cevirdigi devir yuksek artar.
    xmax 250 de 1 silindir var ne artması bi de 2 silindirde neden fazla yakar sıktıysam özür dilerim

  12. #12
    Peder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RR Daytona (Siyah)
    Xmax daha yerinde bir tercih olacaktır.
    Scooter olduğu için kullanımı daha rahat olur.

    Alır almaz iyi bir lastik alın.
    Raptor Riders
    http://www.raptorriders.com.tr/
    Sons Of Anarchy

  13. #13

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Alıntı benscooter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir bayan olarak scooter daha iyi geldi çantamı koyarım diye
    Bu son cümle olmasaydı yorumlar nasil olurdu acaba ☺
    Tavsiyem scooter almanız daha rahat kullanimi var bagaj hacmi geniş. Tam bayanlık. Lastik onerisinide dikkate alın derim. Bu arada xmax 250 de yeni baslayan icin baya güçlüdür daha ufak bir scooterlede baslayabilirsiniz.

  14. #14
    nzm75 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2015
    Şehir
    İZMİT
    Motosikleti
    SYM WOLF 250Nİ,,KAVASAKİ KLE 500
    Ehliyetsiz hiç motor kullanmamis bir insan için her iki modelde tehlikeli bence siz daha güçsüz hafif.ucuz bir motor dusunmelisiniz hem canınız yanmasın hemde cebiniz.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    boy masallh gayet yeterli ama sıfır tecrübe için 250 lik xmax ağır gelebilir...şehir içi dar yerlerden geçerken yüksek selesi nedeniyle tutamayıp birakanı.. çok gördüm...125 lik nmax veya 150 lik pcx de yakışır size...son tavsiye,silindir sayısını değil abs fren sistemini merak ediniz

  16. #16
    Zuraka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2007
    Şehir
    Istanbul
    Size tavsiyem öncelikle bir ehliyet almanız ve bununla beraber bir eğitime giderek motosikletler konusunda bir fikir oluşturmanız yönünde olur. Yeni başlayan birine hiçbir koşulda R25 gibi bir motoru tavsiye etmiyorum. Xmax250 ise ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır fakat kullanımı tecrübesizliğiniz ile birleşince sorun teşkil edebilir konuma gelicektir. Öncelikli hedefiniz trafiği tanımak ve motosikletlerin ülkemizde trafikte ne gibi sorunlarla yüzleşmek zorunda olduğunu görmeniz olmalıdır. Tecrübesizliğinize bağlı olarak daha kullanımı kolay ve yormayacak olan 125-150cc bandındaki scooterlara bakmanızı tavsiye ederim. PCX125 buna güzel bir örnek oluşturacaktır. Asfaltımızın durumu ve motosikletler ile beraber gelen lastikler yol tutuşu konusunda herhangi bir avantaj sağlamayacaktır. Bu sebeple aldığınız motorun lastiklerini tereddüt etmeden değiştirmenizi tavsiye ediyorum. Aynı zamanda ekipmanlarınızı da tamamlamanız önemli(Kask, eldiven, mont, çizme(uzun), dizlik, sırtlık...). Scooter almanız vitesli motorlara nazaran kullanım kolaylığı ile trafiği daha hızlı tanımanıza, trafikte gerçekleşebilecek farklı durumlara verdiğiniz reaksiyonların hızlanmasına yardımcı olabilir. Bu sebeple bir vitesli motora geçmeden önce trafiği tanımış ve araçların neler yapabileceğini ön görebilmeniz önemlidir. Neden R25 değil derseniz, R25 250cc racing motor bandında ve sınıfının çabuk hızlanan, tecrübe isteyen ve pekte 250cc miş gibi hareket etmeyen bir motorudur.

  17. #17
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Kadın olduğunu belli etmese ölecek sanki bazısı.

  18. #18
    yeniii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    grand dink 250i - pulsar 200ns - ktm duke 390
    r25 asla olmaz, ilk olucaksa xmax abs ilaçtır

  19. #19
    benscooter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Alıntı Peder adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xmax daha yerinde bir tercih olacaktır.
    Scooter olduğu için kullanımı daha rahat olur.

    Alır almaz iyi bir lastik alın.
    michelin grip değil mi xmax ın lastiği

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı benscooter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakın bir tarihte motor alacağım xmax 250 veya yzf r25 incelerken dikkatimi çekti iki motorda da 250 cc motor bulunmakta xmax 250 de Maksimum güç 15 kW @ 7.500 dev./dk.

    Maksimum tork 21 Nm @ 6.000 dev/dk.Motor tipi Sıkıştırma oranı 10 : 1

    Tek silindir, sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC iken r25 de ise

    2-silindir, 4-zamanlı, sıvı soğutmalı, DOHC, 4-subap

    Maksimum güç 26,5 kW (36,0PS) @ 12.000 dev/dk.
    Maksimum tork 22,6 Nm (2,3 kg-m) @ 10.000 dev/dk.Sıkıştırma oranı 11,2 : 1

    bunlarda aynı cc olmasına rağmen neden silindirler farklı neden her ikisi iki silindir değil sıkıştırma vs..özellikleri çift silindirden mi kaynaklanmaktadır bir bayan olarak scooter daha iyi geldi çantamı koyarım diye
    maxi scooter daha rahattır vites derdin olmaz , xmax selesi biraz sert yumuşak sele aksesuarı ile daha rahat olur

    zincir yağlaması zincirin gevşemesi vs vs çok yorucu oluyor scooterda 2000-3000 de bir bakım yap sorun kalmaz


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)