Toprak yolda 10 bin imkansıza yakın ,asfaltta ise çok dikkatli kullanılırsa limite gelir.Lastiğin hamuru çok yumuşak.
Toprak yolda 10 bin imkansıza yakın ,asfaltta ise çok dikkatli kullanılırsa limite gelir.Lastiğin hamuru çok yumuşak.
Kullanmadan nasıl yorum yapıyorsunuz hayretler içerisinde izliyorum. Beyler bu lastik pist lastiği değil hatta muadili pek çok lastikle benzer tutuş özelliklerine sahip. Tek farkı daha çabuk çalışma sıcaklığına ulaşabilmesi ve su kanallarının az olması. 10 binde limite dayanır diyen arkadaş için cevap vereyim önce, 250cc motosiklette devamlı dip gaz, devamlı dip fren ve devamlı dip viraj ile 10 bin km sonunda lastikteki dişler %50 dahi azalmamıştı. Belki yakındır.
Normal zeminde tutuyor, parlakta tutmuyor cümlesindeki mantığı bulamadım. Asfaltı su kanallarının tuttuğuna inanılırsa doğru bir önerme olabilir fakat su kanalları kuru tutuşta her zaman negatif etki yapar.
Konuya gelirsek 125 cc bir motosikletin gücü lastiği hırpalamayı bırakın, gıdıklamaz bile. 20 bin km rahaat rahaat gider o lastik
Lastikleri markalarına göre değil modellerine göre değerlendirmek daha mantıklı yoksa kahvede yapılan 'mişlen' iyidir muhabbetinden ileriye gitmez..
Bir diğer olay rosso 2 yarı yarış yarı cadde lastiği.. bunu karda kullanıp yol tutmuyor demek ferrari arazide kötü demeye benziyor..
Road 4 touring bir lastik olabildiğince az aşınma ve tüm yol şartlarına uygun yapılmış tabiki kuru dışında en iyi performansı sergileyebilecek lastiklerden biri.. Ancak hangi lastik daha iyi tutar demek kuru havadaki maksimum tutuş demektir.. Bu da rosso 2 nin görevidir.. Ülkenin yolları yol değil o yüzden mt60 rs de alınabilir ama ebat yok sanıyorum..
Yine de 60 derece yatmış haldeyken lastiklerimin rosso 2 veya supercorsa olmasını isterim..
Dersenizki sen hangi motora hangi lastiği takarsın.
Uzun yol: road 4
Ss: rosso 2 veya supercorsa
Scooter: citygrip
Şehir içi:mt60rs
Lastiği alırken önceliğinizi belirleyin yılın 365 günü motora biniyorsanız rosso 2 gibi lastikler size göre değil..
İrc yada michelin hiçbir farkı yok. Sıfır r25 almış ve galeriden çıkarmadan lastiklerini pirelli ile değiştirmis birinden aldım ben irc yi hemde 200 liraya. Peki o nekadar ödedi 1000 lira. Ben kuru zeminde kendi limitlerim kadar zorladim hiç mahcup etmedi. Avrupalılar kendi malına toz kondurmazken biz yerden yere vuruyoruz. Üstelik michelin pilot avrupa satışı 235$ irc ise 215$. Kawasakisi yamahasi hondasi 250cc'de irc kullanıyorsa demekki ihtiyaçlari karşılayabilecek seviyede ama yok bizim insanımız ya çok zengin yada çok bilmiş. Konuya gelirsek bence 20 bin gider ama artık son demine gelmiş olur cokta bişey beklememek lazım
Hay maşallah ırc ye iyi dendi. Dostum kusura bakma da sen motosikletle bir yerden bir yere gidiyorsun, malesef kullanamıyorsun
İnşallah o çok beğendiğin irc lerle virajda tam yatmışken ıslak bir kısma denk gelmezsin. O zaman anlarsın lastik işinin ustalıkla falan bir alakası olmadığını.
Senin kullanım şekline ve kullandığın yere göre IRC ler sana yeterli geliyor olabilir. Ancak IRC ile michelin pilot street veya Pirelli diablo rosso lastikleri arasında fark yok dersen bu komik olur.
Benim bir arkadaşımın başından geçen olayı anlatayım. Oda çok ısrar ediyordu, "IRC ler gayet yeterli mis gibi lastik, ne gerek var başka markaya" diye sürekli inatlaşıyordu. Birde viraj yapmayı, motoru yatırmayı da seven biri. Agrasif kullanıcı kendisi. Peki dedim sen bilirsin.
O haftasonu ıslak bir virajda ön lastik kendini bırakıyor, lowside olup yatırıyor motorunu. Olayın akşamına beni aradı.
İlk dediği laf şu oldu "Hacı iyi lastik satan neresi var dediydin, yarın gidip hemen taktıralım bana da"
Anladım hemen durumu tabi. Sordum "sende birşey var mı? nasıl oldu kaza?" diye. Nereden anladın kaza yaptığımı diyor
Akıllı adam aklını kullanır. Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanır (Bernard Shaw)
Umarım birşeyler anlatabilmişimdir.
Virajda ıslak zemin varsa bu irc ile ilgili bir sorun değil. Michelin/pirelli olsa büyük ihtimalle o zeminde yine ön bırakacaktı. Bence kendi kabahatimizi lastiklerde arıyoruz. Bende virajda ıslak zeminlere denk geldim. Eğimi azalttım. devam etseydim arkadaşınız gibi olabilirdi sonum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
Evet profesyonel birine göre biyerden başka biryere gitmek için kullanıyorum. Ama normal kullanıcıya göre limitlerimi zorlamaya çalışıyorum. Sonuçta kaçımız piste giriyor, diz,kol,kafa deydiriyorki
Dostum anlamadığın ve insanları yanlış yöneltebileceğin tehlikeli sözler söylüyorsun aslında. Evet ıslak zeminden geçerken eğimi azaltmamak hata olabilir, yatış açısını azaltmak motoru olabildiğince dik tutmak lazım. Ama -madem ki dönüşten örnek verdik yine dönüşten gidelim- varsayalım ki sen 26 derece açı ile viraja yatmışsın ve virajın ortasında ıslak bir alan çıkıyor karşına. Olabildiği kadar diktin motoru getirdin onu 20 dereceye ve lastiklerin kaydı yere düştün. belki 18 derecelik açıya kadar getirsen kaymayacaktın fakat hem yol hem de hızın nedeniyle bunu yapsaydın karşı şeritte olacaktın. Lastiklerinin ırc olmadığı durumda yine motosikletinin yatış açısını azaltman gerekebilir. -gerekmeye de bilir- Azxalttığında 20 deredecelik yatış açışıyla orayı kazasız belasız döner yoluna devam edersin.
Ben de naylon lastiklerle dibine kadar kullandım ama iyi lastik defalarca HAYATIMI KURTARMIŞTIR. 17* ile virajda bakışı kaçırıp karşı şeritteki otobüse bakışım kaymışken lastiğim şinko olsaydı o dandik asfaltta dizleri yere sürte sürte son anda viraja dönemez muhtemelen motor kafa sallayarak o hızda düşer ve otobüse sürüklenirdim ya da otobüsün arkasından denizin maviliklerine doğru acılı bir uçuşum olurdu
Yukarıdaki yorumlardada yazılmış gördüğümüz üzre pirelli/michelin ıslak zeminde kaydığı hatta bunlara göre ıslak zeminde irc'yi beğenenler vs.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
[QUOTEkendi hanK;3819756]Dostum anlamadığın ve insanları yanlış yöneltebileceğin tehlikeli sözler söylüyorsun aslında. Evet ıslak zeminden geçerken eğimi azaltmamak hata olabilir, yatış açısını azaltmak motoru olabildiğince dik tutmak lazım. Ama -madem ki dönüşten örnek verdik yine dönüşten gidelim- varsayalım ki sen 26 derece açı ile viraja yatmışsın ve virajın ortasında ıslak bir alan çıkıyor karşına. Olabildiği kadar diktin motoru getirdin onu 20 dereceye ve lastiklerin kaydı yere düştün. belki 18 derecelik açıya kadar getirsen kaymayacaktın fakat hem yol hem de hızın nedeniyle bunu yapsaydın karşı şeritte olacaktın. Lastiklerinin ırc olmadığı durumda yine motosikletinin yatış açısını azaltman gerekebilir. -gerekmeye de bilir- Azxalttığında 20 deredecelik yatış açışıyla orayı kazasız belasız döner yoluna devam edersin.
Ben de naylon lastiklerle dibine kadar kullandım ama iyi lastik defalarca HAYATIMI KURTARMIŞTIR. 17* ile virajda bakışı kaçırıp karşı şeritteki otobüse bakışım kaymışken lastiğim şinko olsaydı o dandik asfaltta dizleri yere sürte sürte son anda viraja dönemez muhtemelen motor kafa sallayarak o hızda düşer ve otobüse sürüklenirdim ya da otobüsün arkasından denizin maviliklerine doğru acılı bir uçuşum olurdu[/QUOTE]
İhtimaller üzerinden konuşursak konu uzar gider. Markalar bir şekilde sempatimizi kazanmayı başarıyor. Bana kalırsa pirelliile irc arasindaki fark iphone ile samsung arasındaki fark gibi. İkiside iş görür ama biri hep daha çekici.
Malesef klavye başında harcadığım zamana üzülmüş bulunuyorum. Çünkü markalar bazını geçtim, nylon lastik ile naylon olmayan bir lastiğin arasındaki fark bırakalım iphone ile samsung u, dumanla haberleşmek ile telefon arasındaki fark kadar nettir. Fark yok demek ise'' ben dumanla haberleşerek sorunumu çözüyorum, yağmur yağar ateş sönerse gibi ihtimalleri konuşmak anlamsız'' demektir.
Ayrıca hayatımızı etkileyen ihtimalleri konuşmayacaksak kask da takmayalım. Neticede düşmezsek kafamız kırılmaz
Yumuşak karın :
Bu tarz bir durumda yumuşak karna sahip (çoğunluk tarafından kabul görmeyen bir lastik markası) sahibi değilsek suçlu lastik oluyor.
Bu tarz bir durumda yumuşak karna sahip olmayan (çoğunluk tarafından kabul gören bir lastik markası) sahibi ise suçlu zemin veya biz oluyoruz bu kadar basit.
Bu forumda Billas ile ilgili açtığım konu var , yaşadığım kaç tane daha önceki chenshin'e göre aha duramadım aha çarptım , aha duramam dediğim pozisyonda sorunsuz durdum , hiç sorun yaşamadım.
Bak birtek bu fikrine katılıyorum. Bir sürücü motorunun hakimiyetini kaybedipte kaza yapmışsa herzaman en büyük suç sürücüdedir. Yol bozuksa ona göre hızını ayarla ve sür, lastiğin kaliteli değilse daha dikkatli kullan, önünü göremediğin yerde gazlama vs vs... diye çoğaltılabilir öncüller.
Ancak şu da var ki, ben tecrübelerime dayanarak konuşuyorum. Zamanında çin malı motorum da oldu, çin malı ne idüğü belirsiz marka lastikle de kullandım, IRC de kullandım, Michelin pilot street de deneme şansım oldu, rosso II de.
Şuanda Rosso II kullanmaya devam ediyorum.
Ben aradaki farkı bariz hissedebiliyorum. IRC nin kendini bırakmaya başladığı yerde rosso gıram bırakmıyor kendini virajda. Açık ve net !!
IRC standart bir kullanıcı için yeterlidir dersen anlarım, senin fikrindir, saygı da duyarım. Ama senin yol tutuş olarak kıyasladığın lastikler arasında dünyalar kadar fark var. Japon malı motorla çin malı motor arasında hiçbir fark yoktur demek gibi oluyor senin bu sözlerin.
İnsanları yanlış bilgiyle yönlendirmiş oluyorsun
Hani IRC bana yetiyor demek tamam da, IRC ile Rossolar arasında fark yok demek, komik oluyor hakikaten
İnşallah ileride Michelinin veya pirellinin üst düzey lastiklerini kullanma şansın olur da, ne demek istediğimizi anlarsın.
Daha önce kullandım pilot street. İrc yide maddiyattan dolayı idare etsin diye aldım ama gördümki asıl lastik bile olabilecek düzeyde. Öyle sırıtmıyor michelinden sonra. Yeteri kadar iyi olduğunu düşünüyorum. Bunlar kendi kullandığım limitlere göre değerlendirmem. Bu yüzden kimseyi etkilemek istemem. Gücünüz neye yetiyorsa onu alın michelin alın pirelli alın ama irc de yeterli geliyor. Herkesin görüşüne saygı duyuyorum ve zorundayımda. Herkese iyi sürüşler
beyler kavga şurdan ileri geliyor bence.
irc ler belli hava sıcaklığında(23-30 derece diyelim) ısındığı zaman gerçekten şasırtıcak kadar iyi tutabiliyor, sağlam açılarda yatabiliyorsunuz.
Bu şartta iyi bir sürücüysen ve motorunu tanıyorsan pilot streetli biri lastiğine güvenip seni geçmeye kalkarsa feci hayal kırıklığına uğrar, avantaj sağlayamaz.
Ama şartlar bunun dışına çıkınca, daha çabuk ısınamama ve ıslakta özellikle bariz fark çıkıyor gibi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)