Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
RKS City Blade
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Debriyaj balatası biterse nasıl etkisini gösterir ?

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Herkese iyi Forumlar.
    evet arkadaşlar sorum açık lütfen her ağzı olan değil bilen arkadaşlarımız yardımcı olsun ki kimsenin kafası karışmasın .
    Darkfriairs bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #2
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Ön frene bas 1. viteste debriyajı yavaşça bırak motor çalışmaya devam ediyorsa hayırlı işler.. Tam bitiş hali..

    Ayrıca 2. viteste sakin giderken dip gaz yaptığında ivmelenme yerine sadece bağırıyorsa yine aynı şey. Bitme sinyalleri
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Vites değiştirirken debriyajı sert bıraktığında debriyaj kitlemeyip motor bağırıyosa debriyaj eskimiştir. Motorda ciddi oranda çekiş düşüklüğü, yokuş çıkamama sorunu başladıysa da debriyaj bitmiştir debriyajın kesinlikle değişmesi gerekir.

  4. #4
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    r1200gs adv
    arkadaşlar bende birşey sorayım. Debriyaj değiştireceğim bende alırken şöyle birşey var. "Debriyaj balatası" ve "Debriyaj balatası ve sacları" şimdi bu saclar ne işe yarıyor değişmesi gerektiğini nasıl anlıyoruz?

  5. #5
    Mertcan39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    debriyaj da 1 adet balata 1 adet sac olarak devam eder üstü aşıjıyor heralde tam bende bilmyorum

  6. #6
    oggomoggo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS (Honda CB125e-Pulsar 200 ns)
    Orta Sehpada boştayken çalıştırdığında arka tekerlek dönüyorsa ilk sinyaldir.

  7. #7

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön frene bas 1. viteste debriyajı yavaşça bırak motor çalışmaya devam ediyorsa hayırlı işler.. Tam bitiş hali..

    Ayrıca 2. viteste sakin giderken dip gaz yaptığında ivmelenme yerine sadece bağırıyorsa yine aynı şey. Bitme sinyalleri
    Hocam debriyajı sonuna kadar sıkmama rağmen hala debriyaj tam tutmuyor ve sonuna kadar bassamda motor sanki yarım debriyaj yapar gibi hareket ediyor.(sırf bu yüzden çoğu kez istop ediyor motor) Ayrıca arada zincirden değişik takur tukur sesler geliyor ve motor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:05 ----------

    Arkadaşlar bu konu gerçek canımı sıktı motor kullanırken çok rahatsız ediyor özellikle debriyajdaki bahsettiğim durum ve zincirdeki takur tukur sesler ben bunu balataya bağlıyorum ama siz ne düşünüyorsunuz önemli benim için

  8. #8
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    SuperBlackBird
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bende birşey sorayım. Debriyaj değiştireceğim bende alırken şöyle birşey var. "Debriyaj balatası" ve "Debriyaj balatası ve sacları" şimdi bu saclar ne işe yarıyor değişmesi gerektiğini nasıl anlıyoruz?
    değişmesi gerektiğini anlamak diye bişey yok.debriyaj balatası+sacları+yayları hepsi takım olarak değiştirilmeli sağlıklı olması için.

    bitmiş yayların altına pul koyan uyanıklarda var sıksın diye,yüksek devirde seyrederken devir kafasına göre sallanıp durur veya kavrama sakin sakin oluyorken çat diye yakalayıp atladığı yerler olur ordan belli eder kendini
    ironwolff bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    güncel güncel ......

  10. #10
    yasoyaso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2015
    Motosikleti
    Crf250L
    Uzun zamandır gördüğüm en yararlı konu.
    Mamba09 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Ama ne yazık ki ilgilenen fazla arkadas yok

  12. #12
    mertky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 500 Cruiser
    Bende bir soru sorayım ısınan debriyajın kafasına gör kavraması neyin habercisidir motor:cbf 150

  13. #13

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Güncel.....

  14. #14
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso Tuscany Tibet
    Debriyajın Balatasınin bitmesi, motorun gitmemesiyle anlaşılır.Basarsın gaza, devir yükselir ancak motor gitmez.Yokuşlarda sıkıntı yaşarsın.Nedeni debriyaj balatasıninda her balata gibi bir ömrü olmasıdır.Takarsin 3 vitese motoru o şekilde kaldırmaya çalışırsın motor kalkıyor ise balata yavaş yavaş alarm vermeye başlamış demektir.Motorun performansı düşer yakıtı artar, bunu kullanıcı farkeder, yani fark etmesi lazım.Biran önce debriyaj setini komple değiştirin.
    ironwolff bunu beğendi.

  15. #15
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Mesela motorla 2. Viteste 2000-3000 düşük devirde giderken aniden gaz kolunu çevir eğer motor biraz bekleyip sonradan gitmeye başlarsa debriyaj balatasi bitmiştir
    ironwolff bunu beğendi.

  16. #16
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Arabanın aynısı.

    Motor vitestedir ama gitmez. Balata bitik olduğu için kavrayamaz ve tekeri döndüremez. Bu şekilde çok kolay anlaşılır bittiği.

    Bitmeye yakın olduğu ise en kolay performansından anlaşılır. Motor gidiyordur fakat can çekişmeye başlamıştır performansı düşer. Hatta sen gazı açtığında geç güç aktarır , bağırır tekere gücü düzgünce veremez vs vs.
    ironwolff bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Hocam debriyajı sonuna kadar sıkmama rağmen hala debriyaj tam tutmuyor( her seferinde debriyaj telini daha sıktım ama şu an max sıkabileceğim konumda yinede aynı problem var) ve sonuna kadar bassamda motor sanki yarım debriyaj yapar gibi hareket ediyor.(sırf bu yüzden çoğu kez istop ediyor motor) Ayrıca arada zincirden değişik takur tukur sesler geliyor ve motor bunlar balatadan mı yoksa ön arka dişli ve zincirinde mi değişmesi lazım ?

  18. #18
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Aprilia Pegaso Tuscany Tibet
    Alıntı ironwolff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam debriyajı sonuna kadar sıkmama rağmen hala debriyaj tam tutmuyor( her seferinde debriyaj telini daha sıktım ama şu an max sıkabileceğim konumda yinede aynı problem var) ve sonuna kadar bassamda motor sanki yarım debriyaj yapar gibi hareket ediyor.(sırf bu yüzden çoğu kez istop ediyor motor) Ayrıca arada zincirden değişik takur tukur sesler geliyor ve motor bunlar balatadan mı yoksa ön arka dişli ve zincirinde mi değişmesi lazım ?
    Bu söylediğinin debriyaj balatası ile alakası yok, debriyaj aksamında sorun var tam ayırma yapmıyor.İlk önce manet sonra debriyaj teli sonrasında debriyaj aksamına baktırmalısın.O şekilde kullanma şanzıman dişlilerine zarar verirsin.

  19. #19
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Motorunu sattı, araba aldı.
    Alıntı ironwolff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam debriyajı sonuna kadar sıkmama rağmen hala debriyaj tam tutmuyor( her seferinde debriyaj telini daha sıktım ama şu an max sıkabileceğim konumda yinede aynı problem var) ve sonuna kadar bassamda motor sanki yarım debriyaj yapar gibi hareket ediyor.(sırf bu yüzden çoğu kez istop ediyor motor) Ayrıca arada zincirden değişik takur tukur sesler geliyor ve motor bunlar balatadan mı yoksa ön arka dişli ve zincirinde mi değişmesi lazım ?
    bu dediğinin balatanın bitmesiyle alakası yok, eğer daha önceden debriyaj telini değiştirdiysen sorun debriyaj telinin uzun olmasıdır. debriyaj telinin motor bloğuna bağlı olan kısmından söküp, debriyaj levyesiyle motor bloğu arasındaki tel mesafesi daha kısa olacak şekilde ayarlaman gerekiyor. bu ayarı yaparkende levyenin olduğu kısımda tel ayarını ortalara getirmelisinki kısaltma işlemi bittikten sonra kendine göre ince ayarlar yapabilesin.

    bu arada debriyaj balatasının bitmesine işaret eden durumlar;
    -kalkışta sarsıntı yapması
    -yüksek vites düşük devirde ani gaz açmalarda devirin yükselmesi ancak motorun devire göre daha yavaş hızlanması veya hızlanmaması
    -ani kalkış yapmak istediğimiz durumlarda aynı şekilde devirin yükselmesi ama motorun yeteri kadar hızlanmaması

  20. #20

    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    Pioneer XF 200 - 2A
    Teşekkürler arkadaşlar yarın motoru bi gösterim tekrar haber verecem sizlere


    Benelli BN-251 Reklam Filmi
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)