Selam arkadaşlar bundan 3/gün önce motorumu bakıma verdim motorumun seriligi düşmüş 1.viteste uzayan motor simdi biraz boğuluo servis benden 70 lira aldı dediler yağını değişik hava filtre sini değiştik dediler sizce motora nolmüştür lütfen yardım
Selam arkadaşlar bundan 3/gün önce motorumu bakıma verdim motorumun seriligi düşmüş 1.viteste uzayan motor simdi biraz boğuluo servis benden 70 lira aldı dediler yağını değişik hava filtre sini değiştik dediler sizce motora nolmüştür lütfen yardım
git servise sor
En dandik yagi kullanmis olabilirler, bi sure bekle sorun devam ederse servise gotur anlat
90 numara yağ koymuş olmasınlar veya içerdeki bir dişli fazladır diye düşünüp sökmüş olabilirler
Remomax bir dişli fazla derken anlamam motor akşamından hangi disliyi sokmuş olabilirler
Bu memlekette servis olmakta zor gerçekten.
Motorumu maf etmişler motorumdan sogudum binmiyorum bile korkuma
Servise gidip sıkıntılarını anlat çözemezlerse veya beklediğinden farklı bir tepki ile karşılaşırsan bir daha uğramazsın. Bunlar hep tecrübe.
Motoru ilk aldığımda 1.viteste uzuyordu bakıma verdikten sonra 1.viteste boğuluyor gibi neden kaynaklanır sence gürkan abi
Muhtemelen karburatör hava ayarıyla oynamışlar yağ o kadar farketmez.servise tekrar git ve durumu anlat
1-Jikleyi kontrol et (insanlık hali unutmuş olabilirsin)
2-Arka freni ayarlamışlarsa gereğinden fazla sıkı yapmış olabilirler. Vites boştayken elinle motoru ittir bakalım kolay hareket ediyor mu.
3-Hava ayarı ile oynamış olabilirler
4-Fazla yağ koymuş olabilirler ki bu da motorun zor devir çevirmesine sebep olur
5-Zincirin aşırı gergin ayarlanmış olabilir
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Kendin hızlıca kontrol edebilirsin.
Umarım sorunun hallolur.
Biride demiyor ki ydni yağ değiştirince motor bi süre hantal olur diye 😀
Neden ? Böyle bir şeyi ilk kez duyuyorum. Yağ kullanıldıkça viskozitesi azalıyor da o sebeple mi motor rahat devir çeviriyor ? Ya da yukarda da yazdığım gibi sizin motorunuza(ben de aynı motora sahibim) hep fazla yağ konulmuş o sebeple değişimden sonra hantallaşmış belli bir süre sürünce motor yağın bir kısmını yaktığı ya da hava filtresine tahliye ettiği için yağ seviyesi normale düşmüş ve motor rahatlamış olmasın ?
http://ikitekersizasla.blogspot.com.tr/
Oğuzhan usta jikle genelde asda
Olmucakmi yol alirken
Yanlış anlaşılmasın. Makine mühendisiyim ama usta değilim.
Evet jiklenin aşağı konumda olması gerek.
-Zincir gerginliğini bir kontrol et 1-2 parmak esneyebiliyor olması gerek
-Motoru orta ayağa al. Yağ kontrol çubuğunu çıkarıp temiz bir bezle sil. Tekrar çıkardığın yere sok ama çevirme. Çıkarıp bak bakalım yağ seviyesi olması gereken çizgilerin arasında mı
-Vites boştayken motoru ittir. İlerlemesinde eskisine nazaran bir zorluk var mı ?
Bir de motoru çalıştırırken gaz vermen gerekiyor mu ?
driftlerin servisi cok dandık yag kullanıyor ondan olabılır
Abi motoru bakıma vermeden
Önce tek mars alıyordu
Şuan 2.3de alıyor yagdandir
Büyük ihtimal
Yağı fazla koymuşlardır
Hava filtresi kirlenmiştir
Hava ayarı bozulmuştur veya karbüratör bozulmuştur.
70TL almayı biliyorlar götür yapsınlar.
NOT: Muhtemelen çamura yatacak, sakin bir şekilde ısrar et, asla sinirlenme. Akla zarar bir sürü bahane uyduracaktır hazırlıklı ol
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)